abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 juli 2001 @ 09:49:00 #1
10852 Da_Mike
Sick 'n twisted
pi_1270732
Ik heb die hele Groen Links altijd al een aanfluiting van de Nederlandse politiek gevonden. Ik vond altijd dat ze over een heleboel kwesties waanideeen hebben die totaal niet realiseerbaar zijn.

Maar ik vind dat ze nu met de Varma-kwestie hun geloofwaardigheid compleet hebben verloren. Jarenlang heeft er een volksvertegenwoordiger in de kamer gezeten die geestelijk iets te kort komt (ok, ik zal hem alvast ff maken: elke politicus komt geestelijk iets te kort ).
Daarnaast vind ik het erg vreemd dat Groen Links van niets wist. Als het je naaste collega is dan ga je toch regelmatig op bezoek in de laatste maanden van d'r leven? En als je regelmatig op bezoek gaat dan zal het toch wel gaan opvallen hoe goed op iemand er uit ziet ook terwijl ze ziek is (ok, ik zal deze ook alvast ff maken: wou je zeggend at die Varma er gezond ziet dan? ).

Ik denk (en hoop) dat dit Groen Links veel stemmen gaat kosten, want een partij wiens leden zo discutabel zijn verdient het niet om een groot deel van de politieke macht te bezitten. Voor er vergelijkingen worden gemaakt: Peper was puur financieel bezig, en van Baalen heeft, voor zover ik heb begrepen uit de media, die 'nazibrief' nooit verstuurd. Daarnaast gaat dit verder dan enkel geldzaken. Er wordt de spot gedreven met diverse ziektes (ze zou kanker hebben, ze zou in coma liggen). Ik vind dit een grote schande!

A sick mind is a true delight
  woensdag 25 juli 2001 @ 09:58:44 #2
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1270767
Dus de persoonlijke handel en wandel van een politicus valt onder verantwoording van zijn/haar partij?
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1270785
Beste Els

Hollandia Kloos/Koeweit

SS

woensdag 25 juli 2001 @ 10:05:09 #4
10852 Da_Mike
Sick 'n twisted
pi_1270791
Gedeeltelijk wel ja. Ze heeft jaren als volksvertegenwoordiger in de kamer gezeten, terwijl ze, zoals nu blijkt, daar helemaal niet geschikt voor is. Een partij die zulke mensen als boegbeeld gebruikt is toch ook niet helemaal 'clean'.
Daarnaast vraag ik me af hoe onwetend de rest van de partij was. Zoals ik zei: als iemand jarenlang je collega is en dan plotseling terminaal blijkt dan ga je op z'n minst toch met enige regelmaat langs? Ze kan het in het begin faken, maar op den duur moet je het toch door krijgen?
En als ze nooit bij haar langs geweest zijn kun je wel concluderen dat je met een zooitje schoften te maken hebt. Je gaat toch immers bij je zieke vrienden langs?
  woensdag 25 juli 2001 @ 10:05:34 #5
10188 links234
pi_1270794
En natuurlijk frauderen scholen niet alleen, dat doet men in de politiek ook met subsidies van de EU.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  woensdag 25 juli 2001 @ 10:05:40 #6
13731 fflow
stand-up philosopher
pi_1270796
Het is ook een grote schande als Varma doelbewust bezorgde collega's en dierbaren om de tuin heeft geleid, maar daar gaat al een thread over.
Ontopic: volgens mij is het de bedoeling om op een partij te stemmen waarvan je vindt dat ze goede voorstellen hebben, en in het geval van niet-regerende partijen, dat ze goed en eerlijk oppositie hebben gevoerd. Als je GroenLinks verwerpt, dan moet je denk ik beargumenteerd aantonen dat hun voorstellen niet deugen en dat ze een slechte regeringspartij zouden vormen, niet dat een ex-kamerlid een scheve schaats heeft gereden (inderdaad, zie Peper en Van Baalen).
Well, let's not start sucking each other's dicks quite yet, gentlemen.
  woensdag 25 juli 2001 @ 10:06:00 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1270800
zei hij met de ondertitel... 'a sick mind is a true delight'

Ik ben geen groen links stemmer maar het doet me deugt dat een partij een van haar leden niet afvalt an aan de schandpaal nagelt totdat alles is uitgezocht en boven water is... Nederland zit al vol genoeg met mensen die maar al te graag hun te snelle vooroordelen toetsen als zijnde de waarheid

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 25 juli 2001 @ 10:13:23 #8
10852 Da_Mike
Sick 'n twisted
pi_1270805
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 10:04 schreef Halinalle het volgende:
Beste Els

Hollandia Kloos/Koeweit

SS

??? deze vat ik ff niet. Please explain
  woensdag 25 juli 2001 @ 10:17:41 #9
10852 Da_Mike
Sick 'n twisted
pi_1270820
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 10:06 schreef Re het volgende:
Die heb ik bedacht naar aanleiding van een oud klassiek hardcore nummer wat zo heet. Maar er zit wel een kern van waarheid in die titel
  woensdag 25 juli 2001 @ 10:18:03 #10
10188 links234
pi_1270824
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 10:06 schreef Re het volgende:

Ik ben geen groen links stemmer maar het doet me deugt dat een partij een van haar leden niet afvalt an aan de schandpaal nagelt totdat alles is uitgezocht en boven water is... Nederland zit al vol genoeg met mensen die maar al te graag hun te snelle vooroordelen toetsen als zijnde de waarheid

Da's waar: Stel dat Singh Varma bij de VVD had gezeten, en de VVD had na de eerste berichten van de pers haar gelijk gedumpt, afgevallen en afgebrandt. Zou je die partij dan nog serieus nemen?
  woensdag 25 juli 2001 @ 10:20:15 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1270830
Beste Els....,
was brief die Bolkestein ten onrechte aan Borst verstuurde om de farmaceutische industrie te helpen, dus reden genoeg voor een topic met de titel:
Kan de VVD nog wel serieus genomen worden.

Hollandia Kloos/Koeweit...
was verstrengeling van privé-belangen van Lubbers met politieke zaken.
Dus reden genoeg om een topic te openen met de titel:
Kan het CDA nog wel serieus genomen worden.

SS...kwestie Aantjes. Dus zie vorige opmerking.

M.a.w.

wat heeft een misstap van een individuele politicus te maken met het totale beleid of programma van een partij?

Als voor elke misstap van een politicus een complete politieke groepering zou moeten boeten, dan hadden we gegarandeerd in Nederland geen enkele politieke partij meer over.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 25 juli 2001 @ 10:24:52 #12
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1270842
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 10:20 schreef golfer het volgende:

SS...kwestie Aantjes. Dus zie vorige opmerking.

En een keer vals beschuldigd worden en voor de rest van je leven toch schuldig blijven
  woensdag 25 juli 2001 @ 10:56:47 #13
10188 links234
pi_1270963
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 10:24 schreef Re het volgende:

[..]

En een keer vals beschuldigd worden en voor de rest van je leven toch schuldig blijven

Hij is niet vals beschuldigd, maar er werd een onjuiste conclusie getrokken: Hij is echter wel lid geweest van de germaanse SS. En daarover heeft hij nooit duidelijkheid verschaft.
pi_1270967
quote:
wat heeft een misstap van een individuele politicus te maken met het totale beleid of programma van een partij?
Op zich niks.. helaas was Tara Singh Varma al enigzins omstreden toen zij als kamerlid door Groen Links werd 'ingezet' (door wat onfrisse financiele zaakjes). Bovendien gaat het hier bepaald niet om EEN misstap. Zij heeft verschillende partijen geld door de neus geboord (inclusief de Belastingdienst) of dat althans geprobeerd, heeft charitatieve instellingen/projecten zwaar benadeeld (door niet over de brug te komen met beloofd geld) EN heeft de hele natie -in het bijzonder de Groen Links stemmers!!- om een vreselijke manier voorgelogen (hoe haalt iemand het in zijn/haar KOP om te vertellen dat je terminaal ziek bent terwijl dat niet zo is???). Op zich zijn dit zaken die inderdaad voor HAAR rekening komen.

Dat het zover heeft kunnen komen (Groen Links zal echt wel eerder vermoed hebben dat er iets niet in orde was.. zowel financieel als m.b.t. de 'ziekte') is Groen Links wel degelijk aan te rekenen. Zij hebben gewoon gehoopt dat dit niet in de media zou komen. Helaas! Nou dan vallen wij haar alsnog af. Zo simpel is het.

[edit]
En dat doet het ergste vermoeden m.b.t. de bestuurlijke capaciteiten van de partij...
[/edit]

Reality bites. Call me Reality.
  woensdag 25 juli 2001 @ 11:02:26 #15
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1270994
Als hier verder niet politiek/programma-matig wordt gediscussieerd, lijkt mij dit topic volkomen overbodig.

Er is al dagenlang dit topic:
Twijfels over ziekte Singh Varma (deel 2)

Ik kijk het nog even aan of er ook nog andere reacties hier komen, maar mocht er dus alleen maar weer over Varma worden verder gepraat hier, dan gaat er alsnog een slotje op en kan daarover verder in het andere topic worden doorgediscussieerd.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 25 juli 2001 @ 11:07:35 #16
10188 links234
pi_1271017
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 11:02 schreef golfer het volgende:
Als hier verder niet politiek/programma-matig wordt gediscussieerd, lijkt mij dit topic volkomen overbodig.

Er is al dagenlang dit topic:
Twijfels over ziekte Singh Varma (deel 2)

Ik kijk het nog even aan of er ook nog andere reacties hier komen, maar mocht er dus alleen maar weer over Varma worden verder gepraat hier, dan gaat er alsnog een slotje op en kan daarover verder in het andere topic worden doorgediscussieerd.

Golfer, ik zou het waarderen als je dit soort politieagent-posts wat minder vaak plaatst. Het heeft verdomd weinig van doen met het topic, en als je de discussie een andere kant op wilt/moet sturen kun je dat ook doen door on-topic te posten.

En ja: Ik ben nu off-topic bezig.

woensdag 25 juli 2001 @ 11:10:40 #17
10852 Da_Mike
Sick 'n twisted
pi_1271040
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 10:18 schreef links234 het volgende:

[..]

Da's waar: Stel dat Singh Varma bij de VVD had gezeten, en de VVD had na de eerste berichten van de pers haar gelijk gedumpt, afgevallen en afgebrandt. Zou je die partij dan nog serieus nemen?

Als de partijleider een dag later de medische gegevens van Varma heeft gechecked en dan luid en duidelijk laat weten dat ze inderdaad niet onder medische behandeling staat dan help je ook wel een klein beetje mee met het in opspraak brengen
  woensdag 25 juli 2001 @ 11:13:18 #18
13250 Lod
Sapere aude!
pi_1271065
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 10:18 schreef links234 het volgende:

[..]

Ja, de VVD komt er eerlijk voor uit dat ze alleen maar belust zijn op geld. Wel zo eerlijk lijkt me zo.

Over het geheel, om maar eens met de ideologieen van andere partijen te gaan gooien: "Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen".

GNU Terry Pratchett
  woensdag 25 juli 2001 @ 11:14:10 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1271074
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 10:56 schreef links234 het volgende:

[..]

Hij is niet vals beschuldigd, maar er werd een onjuiste conclusie getrokken: Hij is echter wel lid geweest van de germaanse SS. En daarover heeft hij nooit duidelijkheid verschaft.

ik wist het niet meer precies

vandaar misschien ook de heksenjacht die de telegraaf ten toon spreid tegen Varma. Weinig groenlinksers die dat zullen lezen dus veel zal het de partij niet gaan kosten

woensdag 25 juli 2001 @ 11:14:11 #20
11777 Grote-Smoeldriaan
Als je wint, heb je vrienden
pi_1271075
Ik vind GL al jaren een aanfluiting voor de politiek maar eigenlijk geld dat bijna voor heel Den Haag. Het zijn allemaal een stelletje zakkenvullers en wat mij betreft wordt GL niet minder betrouwbaar van het Singh Varma debacel
Hard, gemeen en snel
  woensdag 25 juli 2001 @ 11:16:54 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1271102
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 11:07 schreef links234 het volgende:

Golfer, ik zou het waarderen als je dit soort politieagent-posts wat minder vaak plaatst. Het heeft verdomd weinig van doen met het topic, en als je de discussie een andere kant op wilt/moet sturen kun je dat ook doen door on-topic te posten.

En ja: Ik ben nu off-topic bezig.

Beste Links234, ik wijs er alleen maar op dat alles wat tot nu toe hier in dit topic gezegd wordt ook al in dat andere topic gezegd is en wordt en als moderator is het ondermeer mijn rol om dubbeltopics te voorkomen.
Heeft dus niets te maken met politie-agentje willen spelen.

Juist door mijn opmerking probeer ik er een wat meer inhoudelijke en misschien programmamatig of beleidmatige discussie-invalshoek aan te geven, maar nog steeds gaat het hier over alweer over Singh Varma.

Voor verdere vragen en of opmerkingen over het modereren is er feedback of kan je mij mailen via golfer@fokzine.net

Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 25 juli 2001 @ 11:20:29 #22
13250 Lod
Sapere aude!
pi_1271136
Maar het gaat toch om Varma? In de eerste post staat dat GroenLinks hun gezicht hebben verloren vanwege Varma
GNU Terry Pratchett
  woensdag 25 juli 2001 @ 11:41:02 #23
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1271301
De vraag is of groen links stemmen zal verliezen door de kwestie Varma. Ik denk dat er weinig groen linksers dit de partij zullen verwijten. Misschien dat de tegenstanders van groenlinks dit gebruiken om nog meer af te zetten tegen deze partij maar daar zullen de groenlinksers niet van wakker liggen.
  woensdag 25 juli 2001 @ 11:50:44 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1271381
Tegen de tijd dar er weer verkiezingen zijn, is de kwestie Varma al lang weer uit de wereld.

Het geheugen van de gemiddelde kiezer is wat dat betreft kort.
Juist de terughoudende houding van GL in deze kwestie zou ze zelfs extra stemmen kunnen opleveren.

Maar, omdat het bij verkiezingen tegenwoordig steeds meer gaat om het imago van de lijsttrekker en helaas steeds minder op partijpolitieke inhoudelijke of programmatische zaken denk ik dat GL zich met Rosenmöller als lijsttrekker, zich absoluut geen zorgen hoeft te maken.

Wat dat betreft heeft de PvdA het straks, als Kok niet langer lijsttrekker zou zijn, een stuk lastiger.

Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 25 juli 2001 @ 13:23:56 #25
10852 Da_Mike
Sick 'n twisted
pi_1272022
ja, maar er zijn al verkiezingen over een jaar. Als de kwestie dan al afgelopen is, dan is er wellicht een andere politicus die de wond weer open scheurt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')