Maar ik vind dat ze nu met de Varma-kwestie hun geloofwaardigheid compleet hebben verloren. Jarenlang heeft er een volksvertegenwoordiger in de kamer gezeten die geestelijk iets te kort komt (ok, ik zal hem alvast ff maken: elke politicus komt geestelijk iets te kort ).
Daarnaast vind ik het erg vreemd dat Groen Links van niets wist. Als het je naaste collega is dan ga je toch regelmatig op bezoek in de laatste maanden van d'r leven? En als je regelmatig op bezoek gaat dan zal het toch wel gaan opvallen hoe goed op iemand er uit ziet ook terwijl ze ziek is (ok, ik zal deze ook alvast ff maken: wou je zeggend at die Varma er gezond ziet dan? ).
Ik denk (en hoop) dat dit Groen Links veel stemmen gaat kosten, want een partij wiens leden zo discutabel zijn verdient het niet om een groot deel van de politieke macht te bezitten. Voor er vergelijkingen worden gemaakt: Peper was puur financieel bezig, en van Baalen heeft, voor zover ik heb begrepen uit de media, die 'nazibrief' nooit verstuurd. Daarnaast gaat dit verder dan enkel geldzaken. Er wordt de spot gedreven met diverse ziektes (ze zou kanker hebben, ze zou in coma liggen). Ik vind dit een grote schande!
Ik ben geen groen links stemmer maar het doet me deugt dat een partij een van haar leden niet afvalt an aan de schandpaal nagelt totdat alles is uitgezocht en boven water is... Nederland zit al vol genoeg met mensen die maar al te graag hun te snelle vooroordelen toetsen als zijnde de waarheid
quote:??? deze vat ik ff niet. Please explain
Op woensdag 25 juli 2001 10:04 schreef Halinalle het volgende:
Beste ElsHollandia Kloos/Koeweit
SS
quote:Die heb ik bedacht naar aanleiding van een oud klassiek hardcore nummer wat zo heet. Maar er zit wel een kern van waarheid in die titel
Op woensdag 25 juli 2001 10:06 schreef Re het volgende:
zei hij met de ondertitel... 'a sick mind is a true delight'
quote:Da's waar: Stel dat Singh Varma bij de VVD had gezeten, en de VVD had na de eerste berichten van de pers haar gelijk gedumpt, afgevallen en afgebrandt. Zou je die partij dan nog serieus nemen?
Op woensdag 25 juli 2001 10:06 schreef Re het volgende:
zei hij met de ondertitel... 'a sick mind is a true delight'Ik ben geen groen links stemmer maar het doet me deugt dat een partij een van haar leden niet afvalt an aan de schandpaal nagelt totdat alles is uitgezocht en boven water is... Nederland zit al vol genoeg met mensen die maar al te graag hun te snelle vooroordelen toetsen als zijnde de waarheid
Hollandia Kloos/Koeweit...
was verstrengeling van privé-belangen van Lubbers met politieke zaken.
Dus reden genoeg om een topic te openen met de titel:
Kan het CDA nog wel serieus genomen worden.
SS...kwestie Aantjes. Dus zie vorige opmerking.
M.a.w.
wat heeft een misstap van een individuele politicus te maken met het totale beleid of programma van een partij?
Als voor elke misstap van een politicus een complete politieke groepering zou moeten boeten, dan hadden we gegarandeerd in Nederland geen enkele politieke partij meer over.
quote:En een keer vals beschuldigd worden en voor de rest van je leven toch schuldig blijven
Op woensdag 25 juli 2001 10:20 schreef golfer het volgende:SS...kwestie Aantjes. Dus zie vorige opmerking.
quote:Hij is niet vals beschuldigd, maar er werd een onjuiste conclusie getrokken: Hij is echter wel lid geweest van de germaanse SS. En daarover heeft hij nooit duidelijkheid verschaft.
Op woensdag 25 juli 2001 10:24 schreef Re het volgende:[..]
En een keer vals beschuldigd worden en voor de rest van je leven toch schuldig blijven
quote:Op zich niks.. helaas was Tara Singh Varma al enigzins omstreden toen zij als kamerlid door Groen Links werd 'ingezet' (door wat onfrisse financiele zaakjes). Bovendien gaat het hier bepaald niet om EEN misstap. Zij heeft verschillende partijen geld door de neus geboord (inclusief de Belastingdienst) of dat althans geprobeerd, heeft charitatieve instellingen/projecten zwaar benadeeld (door niet over de brug te komen met beloofd geld) EN heeft de hele natie -in het bijzonder de Groen Links stemmers!!- om een vreselijke manier voorgelogen (hoe haalt iemand het in zijn/haar KOP om te vertellen dat je terminaal ziek bent terwijl dat niet zo is???). Op zich zijn dit zaken die inderdaad voor HAAR rekening komen.
wat heeft een misstap van een individuele politicus te maken met het totale beleid of programma van een partij?
Dat het zover heeft kunnen komen (Groen Links zal echt wel eerder vermoed hebben dat er iets niet in orde was.. zowel financieel als m.b.t. de 'ziekte') is Groen Links wel degelijk aan te rekenen. Zij hebben gewoon gehoopt dat dit niet in de media zou komen. Helaas! Nou dan vallen wij haar alsnog af. Zo simpel is het.
[edit]
En dat doet het ergste vermoeden m.b.t. de bestuurlijke capaciteiten van de partij...
[/edit]
Er is al dagenlang dit topic:
Twijfels over ziekte Singh Varma (deel 2)
Ik kijk het nog even aan of er ook nog andere reacties hier komen, maar mocht er dus alleen maar weer over Varma worden verder gepraat hier, dan gaat er alsnog een slotje op en kan daarover verder in het andere topic worden doorgediscussieerd.
quote:Golfer, ik zou het waarderen als je dit soort politieagent-posts wat minder vaak plaatst. Het heeft verdomd weinig van doen met het topic, en als je de discussie een andere kant op wilt/moet sturen kun je dat ook doen door on-topic te posten.
Op woensdag 25 juli 2001 11:02 schreef golfer het volgende:
Als hier verder niet politiek/programma-matig wordt gediscussieerd, lijkt mij dit topic volkomen overbodig.Er is al dagenlang dit topic:
Twijfels over ziekte Singh Varma (deel 2)Ik kijk het nog even aan of er ook nog andere reacties hier komen, maar mocht er dus alleen maar weer over Varma worden verder gepraat hier, dan gaat er alsnog een slotje op en kan daarover verder in het andere topic worden doorgediscussieerd.
En ja: Ik ben nu off-topic bezig.
quote:Als de partijleider een dag later de medische gegevens van Varma heeft gechecked en dan luid en duidelijk laat weten dat ze inderdaad niet onder medische behandeling staat dan help je ook wel een klein beetje mee met het in opspraak brengen
Op woensdag 25 juli 2001 10:18 schreef links234 het volgende:[..]
Da's waar: Stel dat Singh Varma bij de VVD had gezeten, en de VVD had na de eerste berichten van de pers haar gelijk gedumpt, afgevallen en afgebrandt. Zou je die partij dan nog serieus nemen?
quote:Ja, de VVD komt er eerlijk voor uit dat ze alleen maar belust zijn op geld. Wel zo eerlijk lijkt me zo.
Op woensdag 25 juli 2001 10:18 schreef links234 het volgende:[..]
Da's waar: Stel dat Singh Varma bij de VVD had gezeten, en de VVD had na de eerste berichten van de pers haar gelijk gedumpt, afgevallen en afgebrandt. Zou je die partij dan nog serieus nemen?
Over het geheel, om maar eens met de ideologieen van andere partijen te gaan gooien: "Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen".
quote:ik wist het niet meer precies
Op woensdag 25 juli 2001 10:56 schreef links234 het volgende:[..]
Hij is niet vals beschuldigd, maar er werd een onjuiste conclusie getrokken: Hij is echter wel lid geweest van de germaanse SS. En daarover heeft hij nooit duidelijkheid verschaft.
vandaar misschien ook de heksenjacht die de telegraaf ten toon spreid tegen Varma. Weinig groenlinksers die dat zullen lezen dus veel zal het de partij niet gaan kosten
quote:Beste Links234, ik wijs er alleen maar op dat alles wat tot nu toe hier in dit topic gezegd wordt ook al in dat andere topic gezegd is en wordt en als moderator is het ondermeer mijn rol om dubbeltopics te voorkomen.
Op woensdag 25 juli 2001 11:07 schreef links234 het volgende:Golfer, ik zou het waarderen als je dit soort politieagent-posts wat minder vaak plaatst. Het heeft verdomd weinig van doen met het topic, en als je de discussie een andere kant op wilt/moet sturen kun je dat ook doen door on-topic te posten.
En ja: Ik ben nu off-topic bezig.
Juist door mijn opmerking probeer ik er een wat meer inhoudelijke en misschien programmamatig of beleidmatige discussie-invalshoek aan te geven, maar nog steeds gaat het hier over alweer over Singh Varma.
Voor verdere vragen en of opmerkingen over het modereren is er feedback of kan je mij mailen via golfer@fokzine.net
Het geheugen van de gemiddelde kiezer is wat dat betreft kort.
Juist de terughoudende houding van GL in deze kwestie zou ze zelfs extra stemmen kunnen opleveren.
Maar, omdat het bij verkiezingen tegenwoordig steeds meer gaat om het imago van de lijsttrekker en helaas steeds minder op partijpolitieke inhoudelijke of programmatische zaken denk ik dat GL zich met Rosenmöller als lijsttrekker, zich absoluut geen zorgen hoeft te maken.
Wat dat betreft heeft de PvdA het straks, als Kok niet langer lijsttrekker zou zijn, een stuk lastiger.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |