abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17075062
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:15 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

. Godverdomme mens. Het gaat niet om het anders zijn, het gaat om het botsen van levensvisies! .

Mag ik wel blijven dan
  dinsdag 10 februari 2004 @ 23:17:13 #127
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_17075086
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:16 schreef gelly het volgende:

[..]

Mag ik wel blijven dan

Ah, massaal worden er Martins uit Roden geimporteerd?
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_17075105
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 22:55 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik heb alleen het idee dat ze me niet zo snel hun woonadres geven als ik daarnaar vraag. En nog een voorbeeld, mijn moeder, mijn broertje en ik waren een tijdje geleden in de bioscoop (Catharijne) alwaar een stel ettertjes van een jaar of 12 liep te kloten. Mijn moeder verzocht op een bepaald moment op we ms de film zouden kunnen gaan kijken zonder al dat gedoe. Resultaat, een hoop krachtermen (kankerhoer etc), en een bus pepperspray in haar en mijn ogen.

Het personeel heeft toen de bioscoop afgesloten en de politie ingeschakeld.

Wij, en de etterjes werden naar het bureau gereden waar we uiteraard een aanklacht hebben ingediend. Na een half uurtje kwam een of ander gehoofddoekt personage briesend binnen en~`verzocht`ons op dreigende toon de aanklacht tegen haar lieve zoontje in te trekken, want het was allemaal maar een grapje...dan breekt mijn klomp hoor.

Mijn moeder haar ogen zaten letterlijk dichtgeplakt, wat zij duidelijk kon zien, en geen woord daarover maar nog een beetje hoog van de toren blazen!

Uiteraard hebben we haar hartelijk uitgelachen, maar toch!

Hehe, eindelijk iemand die niet uit Drollerveen komt of Patersbroek maar de statistieken een beetje staaft met eigen ervaringen.

Ik zou ook zo 10 voorbeelden kunnen opsommen waarin mij duidelijk was dat het met marokkaanse jongeren absoluut rottere eieren eten is itt nederlandse jongeren. Zelfs al in het kleine plaatsje waar ik vroeger woonde en welgeteld zo'n 40 immigranten. Dus waarom steeds weer wijzen op de nederlandse jeugd terwijl die evident niet voor noemenswaardig veel problemen zorgt op dit moment is mij een raadsel en daar zullen we het probleem verder niet mee verhelpen. Dat is probleemontlopen
Voordat we erachter zijn waar die "kutmarokkanen" nu allemaal zo kwaad en prikkelbaar over zijn in deze maatschappij komen we geen zak verder. Ik denk persoonlijk dat het de streng-islamitische cultuur is en de manier waarop die foutief door ouders op kinderen is overgedragen, in relatie tot een haat tegen het westen die steeds meer de kop opsteekt vanuit het midden-oosten. Maar als ik dit zeg zal het toch wel weer worden tegengesproken, dus wat schieten we er allemaal mee op?

Wat betreft de meeste overige migrantengroepen vind ik de multiculturele samenleving behoorlijk gelukt eigenlijk.

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  dinsdag 10 februari 2004 @ 23:18:08 #129
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_17075111
Ik vind Gelly zo saai worden
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_17075113
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:17 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Ah, massaal worden er Martins uit Roden geimporteerd?

Ik ben geloof ik niet de enige die jouw levensvisie niet deelt, is het wel ?
  dinsdag 10 februari 2004 @ 23:18:36 #131
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_17075122
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:13 schreef erodome het volgende:
Waarom mogen mensen dan niet anders zijn?????

Waar heb je dan presies zo'n moeite mee, kom niet met crimi gedrag, want dat kent geen grond in hun cultuur en/of geloof...

Wat is er mis met bv een moslim die zich verder prima gedraagt maar wel echt een moslims is?
Welk probleem heb je daarmee?

Met een moslim die geintegreerd is en zich prima gedraagt heb ik geen enkele moeite. Waar haal je het trouwens nu weer vandaan dat ik daar problemen mee zou hebben ?

Ik raad je ten stelligste aan eens wat minder snel conclusies te trekken m.b.t dingen/zaken waar je geen weet van hebt. Echt, het maakt je er als discussiepartner niet geloofwaardiger op.

dinsdag 10 februari 2004 @ 23:19:12 #132
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_17075140
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:18 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik ben geloof ik niet de enige die jouw levensvisie niet deelt, is het wel ?

Ik geloof niet dat er groepen irritante Drenthse boeren de steden terroriseren.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 23:20:14 #133
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17075177
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:17 schreef kamagurka het volgende:
Wat betreft de meeste overige migrantengroepen vind ik de multiculturele samenleving behoorlijk gelukt eigenlijk.
Vind je dat een goed doel dan? Ik zie liever een culturele verbreding dan een multiculturele samenleving (lees m'n stuk hierboven).
  dinsdag 10 februari 2004 @ 23:20:48 #134
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_17075194
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 19:50 schreef Goodluck het volgende:
Oke, een simpele vraag:
Wat vind jij zelf eigenlijk van de multiculturele samenleving en wat merk je ervan in je dagelijks leven ?
Ik ben er xenofoob van geworden. Dat is natuurlijk geheel mijn eigen schuld. Ik wil gewoon begrip hebben als ik in de supermarkt sta voor al die vreemde talen die ik dan hoor. Kun je mij met de juiste toelichting misschien van mijn xenofobiteit af helpen? Misschien weet je wel een cursus die ik kan gaan volgen? Zou het bijwonen van een immigratie-cursus wat voor mij zijn of zal mijn xenofobe afwijken dan alleen maar gaan toenemen omdat ik nog meer buitenlanders om mij heen zie?
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_17075245
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:14 schreef Vivi het volgende:

[..]

*Mee eens is maar te vermoeid wordt om dit keer op keer uit te leggen aan geurtjes en kleurtjeslievende mensen*

Tja, ik leef op een roze wolk en ken de realteit niet zeker....

Ik leef met die mensen en heb daarvan geleerd dat ze zo slecht nog niet zijn.

IK heb die problemen niet die jij kent, ook niet toen ik nog vlakbij utrecht woonde en daar met grote regelmaat kwam aangezien mijn zus daar in een allochtonen buurt woonde...

Wat ik me afvraag is waarom sommige mensen zo vaak tegen problemen aanlopen en ik blijkbaar niet....

Ik kijk provocerende ventjes ook recht aan, ik kijk iedereen recht aan, toch gaan ze niet over de zeik als ik ze recht aankijk en aanspreek op hun gedrag.
Ik laat het ook niet over mijn kant gaan dat een stel opgeschoten pubers denken me voor lul te kunnen zetten, die zet ik gewoon op hun plaats en het lukt, zonder problemen...

Misschien moet je ze eens zien voor wat ze zijn, een stel opgeschoten pubers, ipv kutmarokkanen en ze ook zo benaderen.

Soms kom ik ook wel tegen dat ze gelijk met discriminatie gaan schermen en op hun achterste poten gaan staan, dat trap ik dan gewoon met woorden even heel hard onderuit en wat blijkt meestal, ze kunnen ook gewoon comminuceren, je moet alleen even door dat muurtje heen breken.

Denk erom dingen komen van 2 kanten, zo aardig zijn veel nederlanders ook niet tegen marokkanen....
Dagelijks gezeik van nederlanders aan moeten horen is ook geen pretje en dat gaat vooral die jonge jongens niet in de koude kleren zitten en ze bewapenen zich met een enorme berg macho gedrag, maar het is uiteindelijk maar schijn, een beschermingstechniek omdat ze anders ook gewoon gek worden.

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 23:22:51 #136
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_17075250
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:18 schreef Vivi het volgende:
Ik vind Gelly zo saai worden

misantropen zijn cool

-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  dinsdag 10 februari 2004 @ 23:22:59 #137
74080 Goodluck
pi_17075256
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:20 schreef hace_x het volgende:

[..]

Ik ben er xenofoob van geworden. Dat is natuurlijk geheel mijn eigen schuld. Ik wil gewoon begrip hebben als ik in de supermarkt sta voor al die vreemde talen die ik dan hoor. Kun je mij met de juiste toelichting misschien van mijn xenofobiteit af helpen? Misschien weet je wel een cursus die ik kan gaan volgen? Zou het bijwonen van een immigratie-cursus wat voor mij zijn of zal mijn xenofobe afwijken dan alleen maar gaan toenemen omdat ik nog meer buitenlanders om mij heen zie?

Volgens mij is http://forum.fok.nl/listtopics.php/10 meer de plek om het daar eens over te hebben .

[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 10-02-2004 23:24]

pi_17075285
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:18 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Met een moslim die geintegreerd is en zich prima gedraagt heb ik geen enkele moeite. Waar haal je het trouwens nu weer vandaan dat ik daar problemen mee zou hebben ?

Ik raad je ten stelligste aan eens wat minder snel conclusies te trekken m.b.t dingen/zaken waar je geen weet van hebt. Echt, het maakt je er als discussiepartner niet geloofwaardiger op.

Waarom vind je dan dat ze zich aan moeten passen????

Ze passen hier prima, zoals ze zijn...

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 23:25:29 #139
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_17075331
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:23 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja hoor. Je hebt gelijk

Je adres was Kaatsheuvel zei je?

pi_17075339
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:20 schreef Lithion het volgende:

[..]

Vind je dat een goed doel dan? Ik zie liever een culturele verbreding dan een multiculturele samenleving (lees m'n stuk hierboven).

Jij hebt het over (stukje even inplaatsen)
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 22:07 schreef Lithion het volgende:
Waar beter over gesproken kan worden is een cultuurverbreding in Nederland als gevolg van immigratie, waarbij een select aantal culturele aspecten die een waardevolle toevoeging kunnen leveren aan de Nederlandse cultuur hun plaats vinden en daarbij niet botsen met de basale culturele waarden van Nederland.
Behalve dat je zelf al niet zo goed de basale culturele waarden kon definieren, welke selectie waarden nemen we mee en uit welke andere culturen

Vind het behoorlijk vaag eigenlijk. Ik denk dat de vorming van een maatschappij een complex dynamisch proces is waarbij slecht vorm is te geven aan het een en het ander.
Je kunt hoogstens proberen neerwaartse tendensen te registreren en te bestrijden..

pi_17075395
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:25 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ja hoor. Je hebt gelijk

dinsdag 10 februari 2004 @ 23:28:32 #142
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_17075422
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:22 schreef Goodluck het volgende:

[ xenofoob ]

Volgens mij is http://forum.fok.nl/listtopics.php/10 meer de plek om het daar eens over te hebben .

Xenofoob, dat is een ander woord voor wat erodome in dit topic al een aantal keer naar voren haalt: angst voor het onbekende.

Door te chargeren hoop ik dat erodome inziet dat het niet aangaat om mensen al of niet voor xenofoob uit te maken of te kwalificeren, maar dat als gegeven te zien.

-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  dinsdag 10 februari 2004 @ 23:29:10 #143
74080 Goodluck
pi_17075447
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:23 schreef erodome het volgende:

Waarom vind je dan dat ze zich aan moeten passen????

Ik vind dat die personen die de Nederlandse taal niet spreken, oproepen tot haat tegen het Westen en Nederland als een land zien waar je "chaos kunt schoppen omdat je het toch niet als je thuisland beschouwd" zich dringend moeten aanpassen. Jij niet ?
quote:
Nou doe je het weer.....
  dinsdag 10 februari 2004 @ 23:30:12 #144
74080 Goodluck
pi_17075475
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:28 schreef hace_x het volgende:

[..]

Xenofoob, dat is een ander woord voor wat erodome in dit topic al een aantal keer naar voren haalt: angst voor het onbekende.

Ik ken de betekenis van het woord xenofoob wel hoor, ik snapte alleen geen ene bal van je post.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 23:31:30 #145
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_17075512
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:30 schreef Goodluck het volgende:

Ik ken de betekenis van het woord xenofoob wel hoor, ik snapte alleen geen ene bal van je post.

Sorry, soms ben ik onnavolgbaar
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_17075526
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:25 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ja hoor. Je hebt gelijk

Nee schat.....

Ik woon inmiddels op het platteland, maar de stad ken ik echt wel hoor en kom er nog steeds regelmatig, oa voor mijn multikulti vrienden...

Soms, heel soms vind ik zelfs dat de negatieve marokkanen gelijk hebben over vele nederlanders, en nee daar zit niets positiefs in....

Ik vind het weer genoeg geweest met deze discussie, ben het buiterlandertje haten een beetje zat, kijk maar eens goe din de spiegel, kijk maar eens of het gedrag wat je op je bord krijgt niet misschien ook een klein beetje aan jezelf ligt...

Maar wijzen met het vingertje is een stuk makkelijker als naar jezelf kijken, dat blijkt maar weer eens heel goed.

Ga lekker een wit eilandje bewonen, hoef je nooit meer die enge kleurtjes te zien, stel je voor dat ze afgeven ofzo....

dinsdag 10 februari 2004 @ 23:35:56 #147
74080 Goodluck
pi_17075641
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:31 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik vind het weer genoeg geweest met deze discussie, ben het buiterlandertje haten een beetje zat, kijk maar eens goe din de spiegel, kijk maar eens of het gedrag wat je op je bord krijgt niet misschien ook een klein beetje aan jezelf ligt...

O.M.F.G
quote:
Maar wijzen met het vingertje is een stuk makkelijker als naar jezelf kijken, dat blijkt maar weer eens heel goed.
Je hebt volkomen gelijk!
quote:
Ga lekker een wit eilandje bewonen, hoef je nooit meer die enge kleurtjes te zien, stel je voor dat ze afgeven ofzo....
Prima, ga jij dan lekker in Marokko een nederzetting vormen met gelijkgestemde zieltjes ?

sorry hoor, maar van dit soort beoordelende kortzichtigheid word ik spontaan onpasselijk

dinsdag 10 februari 2004 @ 23:38:30 #148
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_17075719
quote:
Nee schat.....
oh oh catfight!
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  dinsdag 10 februari 2004 @ 23:39:28 #149
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17075757
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:25 schreef kamagurka het volgende:
Behalve dat je zelf al niet zo goed de basale culturele waarden kon definieren, welke selectie waarden nemen we mee en uit welke andere culturen
Het gaat eigenlijk niet eens zozeer om overnemen maar om opnemen. Bepaalde aspecten van een bepaalde cultuur kunnen werken in de Nederlandse cultuur en andere aspecten passen daar gewoon niet bij. Zoals ik al zei, dat is nauwelijks in concrete bewoordingen te vatten, dat heeft meer met feeling te maken. Sowieso komt dat ook doordat een bepaald cultureel aspect niet direct gerelateerd is aan een bepaald gedrag. Zo botst de Turkse eercultuur nog eens met de Nederlandse schaamtecultuur, maar die eercultuur uit zich in verschillende gedragskenmerken en zelfs dan maar sporadisch, dus het is moeilijk daar een nauwkeurige definitie van te geven.
quote:
Vind het behoorlijk vaag eigenlijk. Ik denk dat de vorming van een maatschappij een complex dynamisch proces is waarbij slecht vorm is te geven aan het een en het ander.
Juist, het is niet iets wat je zomaar van bovenaf kunt opleggen, het is iets wat door sociale interactie tot stand komt (die culturele verbreding dus ook, waarbij de Nederlandse cultuur uiteraard de norm is). Daarbij is het dus in de eerste plaats belangrijk dat sociale interactie plaatsvindt, iets wat bij een multiculturele samenleving minder plaatsvindt omdat daar culturen meer náást elkaar leven. Bovendien is het daarbij belangrijk dat er eens een einde komt aan het cultuurrelativisme. Het moet mogelijk zijn, of sterker nog, het is gewoon wenselijk dat de Nederlandse cultuur als norm wordt gesteld; dat andere culturen die via immigratie Nederland binnenkomen een transformatie zullen moeten ondergaan richting die norm, waarbij geen botsing plaatsvindt met de basale culturele aspecten van de Nederlandse cultuur, om cultuurverbreding mogelijk te maken.

Hmm, misschien nog wat vaag, maar meer kan ik er eigenlijk ook niet van maken.

dinsdag 10 februari 2004 @ 23:43:07 #150
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_17075862
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:31 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee schat.....

Ik woon inmiddels op het platteland, maar de stad ken ik echt wel hoor en kom er nog steeds regelmatig, oa voor mijn multikulti vrienden...

Soms, heel soms vind ik zelfs dat de negatieve marokkanen gelijk hebben over vele nederlanders, en nee daar zit niets positiefs in....

Jij praat uitsluitend in cliche's weet je dat?
Ms ben JIJ wel bang om te gaan inzien dat het niet allemaal zo rooskleurig is als in jouw warme wereldje wat je om jezelf hebt heengeweven.

Daarbij beledig je me ook nog aangezien ik een halfbroertje heb met een Indonesische vader dus ik weet terdege dat zijn donkere kleurtje niet afgeeft. Maar ja, dat was weer zo'n OPZIJ- slogan die je wel toepasselijk leek wrs.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')