quote:Misschien wel, maar de capaciteit van de overheid om tijdig in te grijpen is nu ook vele malen groter dan destijds.
Op donderdag 12 februari 2004 12:21 schreef Duritz het volgende:
En de katholieken en protestanten hebben inderdaad hun problemen gehad, maar je moet je voorstellen dat je toendertijd alleen maar met de huifkar naar een nabij buurdorp kon gaan. De mogelijkheden van nu, en dat kunnen we elke dag lezen, zijn een stuk beangstigender.
Daarbij hebben veel van de genoemde conflicten (volgens mij) veel meer (historische) redenen, dan alleen "conflicterende" culturen. Vaak heeft het te maken met langdurige overheersing van een groep door een andere. In Nederland is hier niet echt sprake van, aangezien wij de hier verzamelde culturen niet veroverd hebben, maar in Nederland hebben verwelkomd. Nogal een verschil denk ik.
quote:De mogelijkheden van de overheid is nogal beperkt nu zeg ik. Er worden nog steeds geen imams de laan uitgestuurd, moskeëen worden continu bijgebouwd, terwijl er al islamitische scholen en universiteiten zijn. Om het een beetje overdreven te zeggen: de kolonisatie is begonnen. En er is geen enkele reden om aan te nemen dat het nu wel goed gaat aflopen.
Op donderdag 12 februari 2004 12:28 schreef kLowJow het volgende:[..]
Misschien wel, maar de capaciteit van de overheid om tijdig in te grijpen is nu ook vele malen groter dan destijds.
Daarbij hebben veel van de genoemde conflicten (volgens mij) veel meer (historische) redenen, dan alleen "conflicterende" culturen. Vaak heeft het te maken met langdurige overheersing van een groep door een andere. In Nederland is hier niet echt sprake van, aangezien wij de hier verzamelde culturen niet veroverd hebben, maar in Nederland hebben verwelkomd. Nogal een verschil denk ik.
En je stelling gaat bijvoorbeeld niet op voor de Filipijnen of Kosovo. En een overheersing kan je ook juist worden aangepraat, zoals hier ook al gebeurd. Mensen mogen niet assimileren, anders krijgen ze verwensingen naar hun hoofd, wij zouden moslims uitbuiten enzovoort. Bovendien staat het expansionisme in de Koran en wordt het gepredikt door de Imam.
Evengoed is er geen enkel land met een substantiële moslim en niet-moslim groep waar niet de pleuris is uitgebroken.
Het hopen op een goede afkomst ga ik niet meer meemaken.
quote:Kleinschalig wel ja. Maar het is zo onderhand niet kleinschalig meer. En dat gaat dus niet.
Op donderdag 12 februari 2004 12:15 schreef Monidique het volgende:
Maar kleinschalig kan het wel, hoor, zoals Joden in Marokko en Europa.
quote:Dat betekent niet dat de overheid er niets tegen kan doen. Dit betekent hoogstens dat de overheid er niet van overtuigd is dat hier (nu al) tegen opgetreden moet worden.
Op donderdag 12 februari 2004 12:46 schreef Duritz het volgende:[..]
De mogelijkheden van de overheid is nogal beperkt nu zeg ik. Er worden nog steeds geen imams de laan uitgestuurd, moskeëen worden continu bijgebouwd, terwijl er al islamitische scholen en universiteiten zijn. Om het een beetje overdreven te zeggen: de kolonisatie is begonnen. En er is geen enkele reden om aan te nemen dat het nu wel goed gaat aflopen.
quote:Naar mijn mening ga jij er ten onrechte van uit dat de meerderheid van de moslims (of zelfs maar een substantiele minderheid) als makke schaapjes achter een handjevol radicale imams aanloopt, en zelfs blindelings hun bevelen opvolgt. Als dit zo is vraag ik mij toch af waarom ik er niet één ken.
En je stelling gaat bijvoorbeeld niet op voor de Filipijnen of Kosovo. En een overheersing kan je ook juist worden aangepraat, zoals hier ook al gebeurd. Mensen mogen niet assimileren, anders krijgen ze verwensingen naar hun hoofd, wij zouden moslims uitbuiten enzovoort. Bovendien staat het expansionisme in de Koran en wordt het gepredikt door de Imam.
quote:Wat is jouw defenitie van "de pleuris is uitgebroken"?
Evengoed is er geen enkel land met een substantiële moslim en niet-moslim groep waar niet de pleuris is uitgebroken.
Het hopen op een goede afkomst ga ik niet meer meemaken.
quote:In al die landen behalve uiteraard China waar men met ijzeren hand alles controleert is dat nu aan het uitbreken ja.
Op donderdag 12 februari 2004 14:08 schreef kLowJow het volgende:[..]Wat is jouw defenitie van "de pleuris is uitgebroken"?
Is dit bijvoorbeeld al in Nederland gebeurd? In Frankrijk, Belgie, VK, Spanje, China, VS?
quote:De grootste pleuris met moslims vindt juist in China plaats.
Op donderdag 12 februari 2004 14:46 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
In al die landen behalve uiteraard China waar men met ijzeren hand alles controleert is dat nu aan het uitbreken ja.
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 14:47 schreef Monidique het volgende:[..]
De grootste pleuris met moslims vindt juist in China plaats.
quote:Nee, dat hoeft ook niet. Er hoeven er maar een paar te zijn hè, dat blijkt en bleek maar weer. Maar ik denk dat er genoeg mensen zonder nadenken achter imams aanliepen en aanlopen.
Op donderdag 12 februari 2004 14:08 schreef kLowJow het volgende:
Naar mijn mening ga jij er ten onrechte van uit dat de meerderheid van de moslims (of zelfs maar een substantiele minderheid) als makke schaapjes achter een handjevol radicale imams aanloopt, en zelfs blindelings hun bevelen opvolgt. Als dit zo is vraag ik mij toch af waarom ik er niet één ken.
quote:Nou, in delen van China is het wel degelijk onrustig door oprukkend moslimexpansionisme. Maar ik zeg toch ook substantieel deel, zo'n 25%. Dat is in al die landen helemaal niet aan de orde.
Wat is jouw defenitie van "de pleuris is uitgebroken"?
Is dit bijvoorbeeld al in Nederland gebeurd? In Frankrijk, Belgie, VK, Spanje, China, VS?
Elian: "De geschiedenis van de islam is met de jihad, de heilige oorlog, na de dood van Mohammed een ononderbroken proces van geweld en oorlog. "
en
"Leest men de koran op een mystiek-poëtische wijze, dan zal men een bron van schoonheid en inspiratie aantreffen. Leest men de koran als een grondwet, dan zal men een bron van fundamentele ongelijkheid, onvrijheid, angst, aanzet tot moord en de jihad aantreffen."
quote:Oh, ja, ik was even vergeten dat de bloedige islamitische onafhankelijkheidsoorlog in China waar schendingen van de mensenrechten aan de orde van de dag zijn, niets is vergeleken met de kleine probleempjes in Westerse landen.
Op donderdag 12 februari 2004 14:53 schreef Goodluck het volgende:[..]
Wat een onzin!
quote:Idd. Die flatgebouwen die daar omlaag gehaald worden zijn idd de grootste.
Op donderdag 12 februari 2004 14:47 schreef Monidique het volgende:[..]
De grootste pleuris met moslims vindt juist in China plaats.
quote:Jij vindt dat er geen problemen met moslims zijn in Nederland?
Op donderdag 12 februari 2004 15:03 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Idd. Die flatgebouwen die daar omlaag gehaald worden zijn idd de grootste.
quote:Als je NY vergelijkt met de ellende in Sudan, dan valt het in NY nog reuze mee. En die oorlog in zuid-west China lees je misschien weinig over, maar dat betekent nog niet dat het niet bloederig of erg is.
Op donderdag 12 februari 2004 15:03 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Idd. Die flatgebouwen die daar omlaag gehaald worden zijn idd de grootste.
quote:Parijs bulkt van de voorsteden waar je als fatsoenlijkt mens niet veilig meer doorheen kunt lopen. Er waren (en zijn) geregeld zelfmoordenaars en mensen met spijkerbommen bezig in de ondergrondse van Parijs.
Op donderdag 12 februari 2004 14:08 schreef kLowJow het volgende:Wat is jouw defenitie van "de pleuris is uitgebroken"?
Verder zijn er landen te over waar nu of nog niet lang geleden strijden woedden tussen islamitische en andere groepen. Ik hoef maar aan Indonesie te denken (wat nog steeds als explosief te boek staat op dit moment), grote delen van de balkan, waar de pleuris is uitgebroken of kan uitbreken.
Waarom zou je dit niet alvast wat serieuzer kunnen opvatten? Preventief handelen is misschien beter dan achteraf de teringzooi zien te remmen.
als ze nou alleen nog even alle marokkanen eruit zouden schoppen gaat het misschien nog werken ook
ik denk dat we een hoop van andere culturen kunnen leren, alleen als 2 van deze niet samen gaan dan kan je dat natuurlijk niet gaan negeren.
quote:100% mee eens. Multi-cultureel is zeker niet per definitie slecht. Maar er zijn culturen die elkaar gewoon niet verdragen. De Islamitische en de Westerse zijn er 2 van.
Op donderdag 12 februari 2004 17:14 schreef Nazgul het volgende:
multiculturele samenleving is coolals ze nou alleen nog even alle marokkanen eruit zouden schoppen gaat het misschien nog werken ook
ik denk dat we een hoop van andere culturen kunnen leren, alleen als 2 van deze niet samen gaan dan kan je dat natuurlijk niet gaan negeren.
Communisme en fascisme/dictatuur en democratie etc etc etc in 1 land werkt ook niet.
quote:ik heb marokkaanse vrienden die ik laat onderduiken als die maatregel komt.
Op donderdag 12 februari 2004 17:14 schreef Nazgul het volgende:
multiculturele samenleving is coolals ze nou alleen nog even alle marokkanen eruit zouden schoppen gaat het misschien nog werken ook
quote:zitten hele toffe gasten tussen. m en v
Op donderdag 12 februari 2004 18:31 schreef Nazgul het volgende:
ik ook
of nee toch niet
maar het had gekund.
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 14:55 schreef Duritz het volgende:
quote:Als het er maar een paar zijn, waarom zou je hier dan de hele groep op af moeten rekenen? Omdat je het onderscheid tussen de paar en de rest niet weet te maken?
Nee, dat hoeft ook niet. Er hoeven er maar een paar te zijn hè, dat blijkt en bleek maar weer. Maar ik denk dat er genoeg mensen zonder nadenken achter imams aanliepen en aanlopen.
quote:Het is hier inderdaad onrustig, maar ben jij voldoende op de hoogte van de situatie aldaar om te kunnen beoordelen dat dit aan het "oprukkend moslimexpansionisme" te wijten is en niet aan de onderdrukking van deze bevolkingsgroep?
Nou, in delen van China is het wel degelijk onrustig door oprukkend moslimexpansionisme. Maar ik zeg toch ook substantieel deel, zo'n 25%. Dat is in al die landen helemaal niet aan de orde.
Als 25% pas een substantieel deel is, hoeven we ons in Nederland dus voorlopig niet druk te maken. Daar ligt het percentage rond de 8% geloof ik.
quote:5-6%
Op donderdag 12 februari 2004 19:10 schreef kLowJow het volgende:[..]
[..]Als het er maar een paar zijn, waarom zou je hier dan de hele groep op af moeten rekenen? Omdat je het onderscheid tussen de paar en de rest niet weet te maken?
[..]Het is hier inderdaad onrustig, maar ben jij voldoende op de hoogte van de situatie aldaar om te kunnen beoordelen dat dit aan het "oprukkend moslimexpansionisme" te wijten is en niet aan de onderdrukking van deze bevolkingsgroep?
Als 25% pas een substantieel deel is, hoeven we ons in Nederland dus voorlopig niet druk te maken. Daar ligt het percentage rond de 8% geloof ik.
quote:5.6%
Op donderdag 12 februari 2004 19:10 schreef kLowJow het volgende:[..]
[..]Als het er maar een paar zijn, waarom zou je hier dan de hele groep op af moeten rekenen? Omdat je het onderscheid tussen de paar en de rest niet weet te maken?
[..]Het is hier inderdaad onrustig, maar ben jij voldoende op de hoogte van de situatie aldaar om te kunnen beoordelen dat dit aan het "oprukkend moslimexpansionisme" te wijten is en niet aan de onderdrukking van deze bevolkingsgroep?
quote:5.55882%
Op donderdag 12 februari 2004 19:13 schreef zoalshetis het volgende:[..]
5-6%
quote:nou zit mijn schatting toch mooi in het midden.
Op donderdag 12 februari 2004 19:16 schreef Ype het volgende:[..]
5.55882%
Afgerond uiteraard
Dus zelfs nog lager dan ik aangaf inderdaad.
[Dit bericht is gewijzigd door kLowJow op 12-02-2004 19:35]
quote:Jammer. Ik ging uit van 950000.
Op donderdag 12 februari 2004 19:23 schreef kLowJow het volgende:
Volgens het CBS 920 duizend islamieten in Nederland
Op 1 januari 2003 woonden er in totaal bijna 920 duizend islamieten in Nederland, 33 duizend meer dan een jaar eerder en 294 duizend meer dan in 1995. Dit komt overeen met 5,7 procent van de totale bevolking van Nederland tegen 4,1 in 1995.Dus zelfs nog lager dan ik aangaf inderdaad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |