Ikzelf vind dat de oorspronkelijke opzet haar doel totaal voorbijgestreeft is.
Niet alleen bestaat er door falend overheidsbeleid inmiddels een grote onwil onder veel allochtone bevolkingsgroepen. Ook heeft het jarenlange "verplichte" aspect en het idee dat een samenleving "maakbaar" is i.p.v zelfregulerend, een grote krater geslagen in het vertrouwen van de autochtone bevolking.
Ik zie het direct terug in mijn dagelijkse leefomgeving: bevolkingsgroepen leven totaal langs elkaar heen en veel allochtonen spreken nauwelijks Nederlands. Ook wordt er door het grote onderscheid nauwelijks gemengd. Je zou het als autochtoon zijnde bijvoorbeeld niet in je hoofd halen iets met een Moslim-meisje te beginnen. De kans dat het iets word is vrijwel uitgesloten omdat je als atheistische Nederlander niet voldoet aan de kriteria die men steld aan een partner. Een systeem dat bij ons ook ooit gold ergens in de jaren 30 (christenen/katholieken).
Door de grote anonimiteit die ontstaan is zien veel allochtonen Nederland niet als hun thuisland, maar als een plek waar ze ongegeneerd de beest kunnen uithangen. Dit zie ik in mijn omgeving o.a terug door vernielingen, gescheld tegen blonde meisjes en het in het Arabisch uitschelden van autochtonen.
Ik beschouw het geheel als een grote mislukking.
quote:Zo is er ook een net zo grote kloof tussen de verschillende jongerenculturen en sociale klassen.....niet bepaald een multicultureel probleem, er is alleen een groep bijgekomen.
Op dinsdag 10 februari 2004 19:50 schreef Goodluck het volgende:
Ik zie het direct terug in mijn dagelijkse leefomgeving: bevolkingsgroepen leven totaal langs elkaar heen en veel allochtonen spreken nauwelijks Nederlands. Ook wordt er door het grote onderscheid nauwelijks gemengd. Je zou het als autochtoon zijnde bijvoorbeeld niet in je hoofd halen iets met een Moslim-meisje te beginnen. De kans dat het iets word is vrijwel uitgesloten omdat je als atheistische Nederlander niet voldoet aan de kriteria die men steld aan een partner. Een systeem dat bij ons ook ooit gold ergens in de jaren 30 (christenen/katholieken).
quote:Vertel!
Op dinsdag 10 februari 2004 19:52 schreef kLowJow het volgende:
Geweldig initiatief die multiculturele samenleving
quote:Je bedoelt dat een "meltingpot" eigenlijk helemaal geen kans van slagen heeft ?
Op dinsdag 10 februari 2004 19:52 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Zo is er ook een net zo grote kloof tussen de verschillende jongerenculturen en sociale klassen.....niet bepaald een multicultureel probleem, er is alleen een groep bijgekomen.
quote:Dat dwangmatig integreren niet iets is wat men na moet streven, binnen de wet.
Op dinsdag 10 februari 2004 19:54 schreef Goodluck het volgende:[..]
Je bedoelt dat een "meltingpot" eigenlijk helemaal geen kans van slagen heeft ?
En nou kap ik ermee, lees m'n standpunten maar in andere topics
Ik vind het wel leuk al die kleurtjes en dingetjes...
quote:Zweef anders nog ff lekker verder
Op dinsdag 10 februari 2004 19:58 schreef erodome het volgende:
Ik vind het wel leuk al die kleurtjes en dingetjes...
Het feit dat er hier over gesproken wordt bewijst dat het een mislukt idee is. Als het gelukt was, was het een transparant geheel geweest en was er weinig discussie over geweest.
quote:Ik als direct gevolg van het multiculturele samenleving kan niet anders dan concluderen dat het een geweldig fenomeen is. Ik vind het geweldig om over straat te kunnen lopen en het gevoel te hebben dat de hele wereld in ons kleine landje samen komt.
Op dinsdag 10 februari 2004 19:52 schreef Goodluck het volgende:[..]
Vertel!
Waar anders zie je moslims op schoot bij een katholieke sinterklaas?
Waar anders zie je nuchtere westerlingen uit saamhorigheid vasten met hun Marokkaanse medelanders?
Waar anders zie je Joden, moslims, katholieken, hindustanen, boedhisten, protestanten, atheisten en wat er allemaal nog meer voor moois op deze wereld is gezet in koor JODEN!! roepen tegen de voetballers/supporters van de tegenpartij?
Geweldig toch?
[Dit bericht is gewijzigd door kLowJow op 10-02-2004 20:03]
quote:Volgens mij is die er helemaal niet. Als bevolkingsgroepen langs elkaar heen leven spreek ik liever over een multi etnische samenleving.
Op dinsdag 10 februari 2004 20:01 schreef SCH het volgende:De multiculturele samenleving is er gewoon. Net als gras. Of soms sneeuw. Of rode auto's. Vaak leuk, soms niet. Het is.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 10-02-2004 21:31]
Hoofddoekjes en dergelijke zijn voor mij geen enkel probleem .
quote:Precies, dat is het ook.Maar we zitten er nu eenmaal mee samen met landgenoten die ons vertellen dat we het leuk moeten vinden
Op dinsdag 10 februari 2004 19:50 schreef Goodluck het volgende:
Ik beschouw het geheel als een grote mislukking.
quote:Irritant zeg, democratie.
Op dinsdag 10 februari 2004 20:04 schreef deedeetee het volgende:[..]
Precies, dat is het ook.Maar we zitten er nu eenmaal mee samen met landgenoten die ons vertellen dat we het leuk moeten vinden
quote:Hier ben ik het niet mee eens. We hebben een samenleving met verschillende culturen die elkaar niet begrijpen en niet accepteren (dit komt van twee kanten!).
Op dinsdag 10 februari 2004 20:01 schreef SCH het volgende:De multiculturele samenleving is er gewoon. Net als gras. Of soms sneeuw. Of rode auto's. Vaak leuk, soms niet. Het is.
Je mag wel verwachten dat de "nieuwe" cultuur zich aanpast aan de oude originele cultuur, en niet andersom. In veel gevallen is dat ook prima gebeurd, maar er zijn uitzonderingen. Die uitzonderingen verstieren het nu enorm voor de rest, allochtoon en autochtoon.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 10-02-2004 21:32]
quote:Zelfregulerend? Geen integratie-regels? Geen immigratie-regels?
Op dinsdag 10 februari 2004 19:50 schreef Goodluck het volgende:Ook heeft het jarenlange "verplichte" aspect en het idee dat een samenleving "maakbaar" is i.p.v zelfregulerend, een grote krater geslagen in het vertrouwen van de autochtone bevolking.
Natuurlijk moet je op sommige gebieden wel wat "maken" van de samenleving vanuit de politiek met een doel.
En de mulitculturele samenleving is niet erg. Althans als de verschillende culturen binnen de Nederlandse wet vallen. Ik ondervind zelf geen hinder oid. Alleen de arbeidsparticipatie- en criminaliteit-cijfers van sommige groepen zijn negatiever, wat duidt dat er op het gebied van integratie nog wel wat werk is te verzetten. Ik zie wel een stijgende lijn, en heb goede hoop dat we met strenge en rechtvaardige regels wel een eind knnen komen.
quote:Sorry als jij het anders ziet, ik heb een multiculturele vriendenkring en ik vermaak me echt prima ermee, ik zie het probleem niet zo.
Op dinsdag 10 februari 2004 19:58 schreef Vivi het volgende:[..]
Zweef anders nog ff lekker verder
Ik heb heel veel geleerd van het multikultie gebeuren, andere denkwijze's, andere levensvisie's, lekker eten(ok ik hou nogal van lekker eten ) enz enz enz enz.....
Ik vind het leuk, sorry voor jou dat het niet leuk voor jou is.
quote:Multicultureel: meerdere culturen in een land. In de praktijk komt het erop neer dat we elkaar niet kunnen luchten of zien en dus maar mijden. Die culturen leven dus niet met elkaar, maar eerder naast elkaar. Vroeg of laat leidt dat tot excessen.
Op dinsdag 10 februari 2004 19:55 schreef Goodluck het volgende:[..]
Vertel!
quote:Exact - het is jammer dat veel mensen er zo afstandelijk tegenover staan. Duik er eens in en je hebt plezier. Of niet, maar maak je er dan ook niet druk over.
Op dinsdag 10 februari 2004 20:08 schreef erodome het volgende:[..]
Sorry als jij het anders ziet, ik heb een multiculturele vriendenkring en ik vermaak me echt prima ermee, ik zie het probleem niet zo.
Ik heb altijd al een multikulti vriendenkring gehad en nog nooit tegen grote problemen aangelopen, niet erger als bij de nederlandse vrienden iig.Ik heb heel veel geleerd van het multikultie gebeuren, andere denkwijze's, andere levensvisie's, lekker eten(ok ik hou nogal van lekker eten
) enz enz enz enz.....
Ik vind het leuk, sorry voor jou dat het niet leuk voor jou is.
quote:Hoe kom je daar nou bij
Op dinsdag 10 februari 2004 20:06 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Irritant zeg, democratie.
quote:Er zijn mensen die in bepaalde door allochtone overheerste wijken in ons land niet meer met goed fatsoen over straat durven. Daar kun je je ogen simpelweg niet voor sluiten, en het getuigt van grote kortzichtigheid als je dat wel doet omdat je zelf toevallig niet in zo'n wijk woont.
Op dinsdag 10 februari 2004 20:11 schreef SCH het volgende:[..]
Exact - het is jammer dat veel mensen er zo afstandelijk tegenover staan. Duik er eens in en je hebt plezier. Of niet, maar maak je er dan ook niet druk over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |