voordat ik, in september, kabelinternet heb, had ik uiteraard ook nog geen msn. In de loop van de tijd leerde ik en meisje kennen, die zei dat ze paranormaal begaafd was. Ik kijk daar niet zo heel erg van op in de wereld, want ik heb ook een paar van die mensen in mijn familie (gehad). Maar daardoor ben ik wel verder gaan nadenken.
De laatste tijd maak weet ik al iets, voordat het gebeurt. Een leraar zit mijn werk na te kijken, dat wist ik ineens, terwijl ik dat niet kon weten, of ik weet heel vaak een opmerking al letterlijk van te voren.
Van anderen heb ik het altijd wel normaal gevonden, zoiets bovennatuurljks, maar toch heb ik het idee dat het bij mij altijd toeval is...
Heeft een van jullie zoiets eens meegemaakt, of kennen jullie zulke mensen?
Ik zou het toch wel eens graag weten.
Ik zoek er verder niks achter eigenlijk, geen zin in.
Heeft echt iedereen, ik ook wel eens
quote:Volgens mij niet, dat is net ff wat anders dacht ik zo.
Op zondag 8 februari 2004 18:20 schreef SoNoS het volgende:
Jullie hebben allemaal last van een deja vu..
Wat mij laatst ook opviel, als ik op de klok kijk is het heel vaak 13:37 Maar als ik nadenk, ik kijk toch best vaak op de klok, zie dus heel veel verschillende tijden, maar die onthou ik natuurlijk niet omdat die niets inhouden, 13:37 valt op, en als het vaker gebeurt ga je er over doordenken.
Gewoon allemaal bullshit dus
quote:Om aan te geven dat de TS andere personen in de buurt heeft die paranormaal begaafd zijn. TS neemt het van anderen aan, maar mocht het zo zijn dat hijzelf paranormaal begaafd is, dan kan hij dat moeilijk geloven.
Op zondag 8 februari 2004 18:23 schreef Xlarge het volgende:
wat heeft dit nou met dat meisje te maken... ?
Denk ik. .
quote:Inderdaad.
Op zondag 8 februari 2004 18:31 schreef MUUS het volgende:[..]
Om aan te geven dat de TS andere personen in de buurt heeft die paranormaal begaafd zijn. TS neemt het van anderen aan, maar mocht het zo zijn dat hijzelf paranormaal begaafd is, dan kan hij dat moeilijk geloven.
Denk ik.
.
quote:
Op zondag 8 februari 2004 18:20 schreef SoNoS het volgende:
Jullie hebben allemaal last van een deja vu..
quote:Klopt! Ik heb het ook met 13.37! Ik heb namelijk ontdekt dat 13.37 vaker op 1 dag voorkomt dan welke ander tijd dan ook!
Op zondag 8 februari 2004 18:28 schreef CiQNiZ het volgende:[..]
Volgens mij niet, dat is net ff wat anders dacht ik zo.
Wat mij laatst ook opviel, als ik op de klok kijk is het heel vaak 13:37
Maar als ik nadenk, ik kijk toch best vaak op de klok, zie dus heel veel verschillende tijden, maar die onthou ik natuurlijk niet omdat die niets inhouden, 13:37 valt op, en als het vaker gebeurt ga je er over doordenken.
Gewoon allemaal bullshit dus
Zonder dollen.. Ik ben er van overtuigd dat er een verklaring is (al dan niet paranormaal) kennelijk leef jij in een soort routine (ofzoiets) waardoor jij precies op dat tijdstip op de klok kijkt... Probeer eens te ontdekken hoe je dagindeling in elkaar zit en ga opzoek naar dit raadsel!
quote:Een deja vu is toch weer wat anders, dan weet je dat je het al eens hebt meegamaakt. Ik heb meer dat ik weet wat ik te horen ga krijgen...
Op zondag 8 februari 2004 19:14 schreef Pretzel het volgende:
heb ik soms ook wel eens, dat ik heb van hey dit ken ik al, deja vu!
Op het moment dat je er op gaat letten, wat jij dus doet, kom je er achter dat je veel dingen kunt "voorspellen" en als je dat zeg maar "trained" word je er steeds beter in.
Dan kan je er natuurlijk een labeltje "paranormaal begaafd" aanhangen....
Ik denk zelf dat het meer een kwestie van instinct/intuitie is...
Ben ik een voorspellende dromer geworden?
quote:Om zeker te weten dat je dat bent, moet je eens al je dromen opschrijven (of inspreken) zodra je wakker bent geworden. Anders zou je je wel eens kunnen 'vergissen'. Je hersenen willen zich nog wel eens aanpassen aan een situatie.
Op maandag 9 februari 2004 23:24 schreef Lynx666 het volgende:
Ik heb dat de laatste tijd steeds meer. Ik krijg op een gegeven moment van iets van herkenning, en daarna speelt alles zich als een film wat ik al eens heb gezien voor me af; ik kan de dialogen woordelijk meezeggen en weet wat er gaat gebeuren. Wat ik hierbij vroeger niet in de gaten had, en nu steeds meer, is dat ik op die momenten besef dat ik de situatie van tevoren al gedroomd heb, en weet dan ook bijna zeker wanneer ik het heb gedroomd, meestal een paar dagen terug...Ben ik een voorspellende dromer geworden?
Schrijven dus!
quote:Hierin ligt wel het probleem. Ik kan me pas weer herinneren dat ik het heb gedroomd op het moment dat ik de situatie meemaak. Inclusief welke nacht het was <-- en dat kan ik dus moeilijk verklaren. Dat ik het niet weet op het moment dat ik wakker ben geworden (zoals je veel flarden van dromen bent vergeten), maar wel zodra ik in de situatie zit.
Op maandag 9 februari 2004 23:26 schreef MUUS het volgende:[..]
Om zeker te weten dat je dat bent, moet je eens al je dromen opschrijven (of inspreken) zodra je wakker bent geworden. Anders zou je je wel eens kunnen 'vergissen'. Je hersenen willen zich nog wel eens aanpassen aan een situatie.
.
Schrijven dus!
Qua dromen 'zweef' ik wel vaker overigens. Als ik bv. op de fiets zit, verstand op 0, wind door de haren, dan kunnen ook ineens flarden van dromen naar boven komen. Zelfs dagen naderhand.
quote:En dan kun je dus het 'probleem' krijgen waar ik het over had. Je hersenen passen zich misschien aan aan de situatie. In je droom kwam iemand voor en een auto --> irl : vriend krijgt lekke band --> jij 'verzint' er de tussenstukjes bij.
Op maandag 9 februari 2004 23:31 schreef Lynx666 het volgende:[..]
Hierin ligt wel het probleem. Ik kan me pas weer herinneren dat ik het heb gedroomd op het moment dat ik de situatie meemaak. Inclusief welke nacht het was <-- en dat kan ik dus moeilijk verklaren. Dat ik het niet weet op het moment dat ik wakker ben geworden (zoals je veel flarden van dromen bent vergeten), maar wel zodra ik in de situatie zit.
Qua dromen 'zweef' ik wel vaker overigens. Als ik bv. op de fiets zit, verstand op 0, wind door de haren, dan kunnen ook ineens flarden van dromen naar boven komen. Zelfs dagen naderhand.
Oef, moeilijk uitleggen, maar snap je een beetje wat ik bedoel?
Die flarden op de fiets kunnen ook zelfverzonnen flarden zijn. Je zit met je verstand op 0 op de fiets, lekker relaxed en misschien vult jouw hoofd dan wel de gaten van die dromen op.
Ik zeg niet dat het zo is, maar het kan zo zijn. Jammer dat je je dromen niet meteen kunt herinneren als je wakker wordt. . Had een leuk testje kunnen zijn.
.
Voor de TS : ik heb ook regelmatig dat ik weet wat er gaat gebeuren en soms letterlijk een zin kan afmaken of een situatie kan voorspellen. Misschien is het gewoon een logisch resultaat wat ik dan kan 'voorspellen' of misschien ben ik goed ingespeeld op de mensen. Geen idee. .
quote:terwijl ik het zelf ook heel lang als toeval zag, en na een tijdje zoiets had van goh, das wel heel veel toeval...
Op dinsdag 10 februari 2004 15:11 schreef littledrummergirl het volgende:
mijn vriend heeft het altijd al gehad... maar sinds ik iets met hem heb merk ik dat het bij mij ook komt.. hoewel ik het bij mezelf idd liever op toeval afschrijf
quote:Mja, het valt niet te bewijzen of ik het nu daadwerkelijk gedroomd heb of niet. Maar de herkenning is sprekend. De beelden kloppen, kan de situatie dan van te voren al uittekenen. Letterlijk.
Op dinsdag 10 februari 2004 01:14 schreef MUUS het volgende:[..]
En dan kun je dus het 'probleem' krijgen waar ik het over had. Je hersenen passen zich misschien aan aan de situatie. In je droom kwam iemand voor en een auto --> irl : vriend krijgt lekke band --> jij 'verzint' er de tussenstukjes bij.
Oef, moeilijk uitleggen, maar snap je een beetje wat ik bedoel?
Die flarden op de fiets kunnen ook zelfverzonnen flarden zijn. Je zit met je verstand op 0 op de fiets, lekker relaxed en misschien vult jouw hoofd dan wel de gaten van die dromen op.
Ik zeg niet dat het zo is, maar het kan zo zijn. Jammer dat je je dromen niet meteen kunt herinneren als je wakker wordt.
. Had een leuk testje kunnen zijn.
.
Geen idee.
.
En dat verhaal op de fiets. Meestal worden die herinneringen getriggerd. Door een geluid. Door een gedachte die ik heb die ook met mn dromen te maken hebben. Of door geuren.. Kan eigenlijk van alles zijn.
Hierbij is het wel vreemd dat ik normaal gesproken in "gesproken tekst" denk. Niet in beelden dus, alleen in "geluid". Bij de herinneringen van dromen zijn het vooral beelden en sfeer.
Op een een of andere manier zijn geur en sfeer dingen die me het beste bijblijven. Bij bepaalde geuren en sferen kan ik zelfs herinneringen krijgen van toen ik nog 5 was. En dát heb ik niet gedroomd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |