quote:Da's jouw probleem.
Op woensdag 4 februari 2004 18:24 schreef Robert_Jensen het volgende:
En dat gespeel op emotie kan je wel achterwege laten, daar ben ik totaal immuun voor.
quote:Wat een onzin, dat werd al destijds door de LPF voorgesteld, maar toen was het niet goed (bang om LPF gelijk te geven). Nu mogen ze van mij snel opdonderen. Het is hun eigen verantwoordelijkheid om een kansloos proces 10 jaar lang te gaan afwachten. Puur profiteursgedrag.
Op woensdag 4 februari 2004 18:35 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Helemaal mee eens. Tijd dus om dat recht te zetten, het is idioot om mensen die al 6 tot 10 jaar in Nederland zijn en waarvan de kinderen geen idee hebben hoe het land van de ouders eruit ziet nu alsnog uit te zetten.
Een ruim generaal pardon dus, gekoppeld aan een nieuw beleid waarin procedures niet meer jaren en jaren voortslepen.
quote:Ben ik het niet mee eens. Het is cru voor de kinderen, maar die ouders zijn toch echt hoofdverantwoordelijk. Je gaat simpelweg geen kinderen nemen als je weet dat je geen asiel krijgt. Daarnaast blijven ze maar door en door procederen, allemaal ten koste van het kind.
Op woensdag 4 februari 2004 18:35 schreef Kozzmic het volgende:
Helemaal mee eens. Tijd dus om dat recht te zetten, het is idioot om mensen die al 6 tot 10 jaar in Nederland zijn en waarvan de kinderen geen idee hebben hoe het land van de ouders eruit ziet nu alsnog uit te zetten.Een ruim generaal pardon dus, gekoppeld aan een nieuw beleid waarin procedures niet meer jaren en jaren voortslepen.
Overigens komt Verdonk zo weer aan het woord in 2 Vandaag.
quote:Maar welk criterium stel je dan aan dat generaal pardon? Asielzoekers hebben kinderen gekregen, dus mogen we ze niet wegsturen?
Op woensdag 4 februari 2004 18:35 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Helemaal mee eens. Tijd dus om dat recht te zetten, het is idioot om mensen die al 6 tot 10 jaar in Nederland zijn en waarvan de kinderen geen idee hebben hoe het land van de ouders eruit ziet nu alsnog uit te zetten.
Een ruim generaal pardon dus, gekoppeld aan een nieuw beleid waarin procedures niet meer jaren en jaren voortslepen.
M.i. is dit een hele moeilijke kwestie, van elke regeling die je in goede wil opstelt zullen velen proberen misbruik te maken, en dan wel met name diegenen dit je sowieso liever kwijt dan rijk bent, ben ik bang.
quote:Ja een andere manier om de kerken toch vol te krijgen :\
Op woensdag 4 februari 2004 18:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Kerkasiel, nu op 2 vandaag. De Kerk gaat de Staat weer overnemen.
Het nieuwe beleid is loeizwaar, daar heb je niks meer van te vrezen.
quote:SCH heb je net 2vandaag gekeken? Legde verdonk nog eens uit dat alles tig x is beoordeeld door rechters en dergelijke.... Als ze dan tot de conclusie komen dat er 26000 mensen uit gezet dienen te worden heb ik geen bedenkingen meer..................
Op woensdag 4 februari 2004 18:56 schreef SCH het volgende:
Maar wat zijn dan in godsnaam de nadelen van een algemeen generaal pardon. Nu eenmalig. Dat heeft echt nog niemand kunnen uitleggen.Het nieuwe beleid is loeizwaar, daar heb je niks meer van te vrezen.
quote:Dat is onrechtvaardig tegen mensen die uitgeprocedeerd waren en terug zijn gekeerd.
Maar wat zijn dan in godsnaam de nadelen van een algemeen generaal pardon. Nu eenmalig. Dat heeft echt nog niemand kunnen uitleggen.Het nieuwe beleid is loeizwaar, daar heb je niks meer van te vrezen.
quote:Nee, dat is JOUW probleem. Ik kijk liever naar de feiten ipv als een softijsje in nepverhalen te trappen.
Op woensdag 4 februari 2004 18:36 schreef SCH het volgende:[..]
Da's jouw probleem.
quote:Grappig trouwens dat moskeeen dit nooit doen. Voornamelijk islamitische vluchtelingen moeten hun heil zoeken in Christelijke kerken terwijl er toch moskeeen zat zijn die allemaal altijd zogenaamd verdraagzaamheid en medemenselijkheid prediken, maar concreet wat doen, zelfs voor hun eigen mensen, ho maar.
Typerend...
quote:Ze ZIJN al TIG keer AFGEWEZEN. Ze hebben GEEN recht op verblijf, niet volgens de oude regels en niet volgens de nieuwe regels. WAT snap je daar niet van?
quote:Toch blijft het jouw probleem. Emoties spelen een rol bij een pardon - het gaat namelijk niet over de gewone regels maar over een pardon, over schrijnende gevallen - een emotievol begrip.
Op woensdag 4 februari 2004 19:02 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Nee, dat is JOUW probleem. Ik kijk liever naar de feiten ipv als een softijsje in nepverhalen te trappen.
quote:Idd, maar ik weet sowieso niet precies wat ze in die kerken en moskeeen allemaal bekokstoven. Ik vond dat Verdonk daar een goed antwoord op gaf. Ze trekt zich niks van die onzin aan. De kerk staat namelijk niet boven de wet. Hoe zou het met de familie Gumuz gaan? Kregen toen toch nog een flinke zak geld van e.o.a. prins?
Op woensdag 4 februari 2004 19:03 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Grappig trouwens dat moskeeen dit nooit doen. Voornamelijk islamitische vluchtelingen moeten hun heil zoeken in Christelijke kerken terwijl er toch moskeeen zat zijn die allemaal altijd zogenaamd verdraagzaamheid en medemenselijkheid prediken, maar concreet wat doen, zelfs voor hun eigen mensen, ho maar.
Typerend...
quote:Daarom geeft ze 'schrijnende' gevallen een pardon. Lekker loos trouwens, op de man spelen
Op woensdag 4 februari 2004 19:05 schreef SCH het volgende:[..]
Toch blijft het jouw probleem. Emoties spelen een rol bij een pardon - het gaat namelijk niet over de gewone regels maar over een pardon, over schrijnende gevallen - een emotievol begrip.
quote:Ja ja.
Op woensdag 4 februari 2004 19:05 schreef SCH het volgende:[..]
Toch blijft het jouw probleem. Emoties spelen een rol bij een pardon - het gaat namelijk niet over de gewone regels maar over een pardon, over schrijnende gevallen - een emotievol begrip.
Maar de realiteit blijkt telkens wat anders in elkaar te zitten dan die zogenaamd schrijnende gevallen.
En daar ben je blind voor. Dat onze Kroatische vriend bv nog voor moet komen voor oorlogsmisdaden in Skopje.
quote:Triest, triest, triest.
Ik hoop alleen maar dat de kerken zich niet voor dit karretje laten spannen.
quote:Ik weet dat het voor veel Nederlanders heel erg moeilijk is om even niet naar de navel te staren, maar als je even naar Belgie kijkt zie je dat een generaal pardon helemaal niet de oplossing is:
Maar wat zijn dan in godsnaam de nadelen van een algemeen generaal pardon. Nu eenmalig. Dat heeft echt nog niemand kunnen uitleggen.
- hele regulering heeft meer dat vier jaar geduurd (loopt nog volgens mij)
- dossiers werden vaak vervalst. In dit geval moest men aantonen dat men al meer dan 5 jaar in het land verbleef. Ik denk dat veel linkerds het allochtonennetwerk onderschatten.
- illegalen uit allerlei landen stroomden nog snel toe om in de procedure te komen, met als fraaiste resultaat een stel Russische maffiabazen met een Belgisch paspoort.
En, buiten al deze leuke neveneffecten: er zijn nog steeds een massa illegalen. Dus de effectieviteit van dergelijke acties is gewoon nul komma nul. Integendeel het heeft imo maar meer problemen gezorgd.
Ook in Belgie is men overgegaan tot bezetten van kerken, met name door Iraniers en Afghanen (waarom niet naar de moskee ) die een verblijfsvvergunning eisten en in hongerstaking gingen (maar stiekem wel aten de smerige hufters).
[Dit bericht is gewijzigd door battlesickloner op 04-02-2004 19:14]
De verkiezingen zijn toch maar pas over 3 jaar en als 70% (volgens stand.nl) met dit beleid eens, tja dan zou er in verkiezingstijd weinig overblijven van de PvdA met deze bullshit.
Verder heeft de PvdA dit zelf gewilt met een zeer onduidelijk asielbeleid tijdens paars. De VVD is het aan het opruimen en is dus de kwaaie pier volgens de PvdA. Echter, ze hebben zelf samen met de VVD en d66 deze rotzooi gemaakt.
ik heb nog niets gehoord van d66. Die houden zich op de vlakte kennelijk
quote:SCH leeft in een eigen wereldje. Als je door zijn posts bladerd zie je dat overduidelijk.
Op woensdag 4 februari 2004 19:04 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Ze ZIJN al TIG keer AFGEWEZEN. Ze hebben GEEN recht op verblijf, niet volgens de oude regels en niet volgens de nieuwe regels. WAT snap je daar niet van?
quote:Lanceer een topic zou ik zeggen.
Op woensdag 4 februari 2004 18:50 schreef digitaLL het volgende:
De reactie van Verdonk van ik heel duidelijk en logisch. We moeten zwz de muur van de slachtoffercultus die ook prof. van der Zwan ter discussie stelde doorbreken. Ik vindt juist dat de voorstanders van het beleid in Den Haag gaan protesteren tegen de slachtofferscultus.
quote:Wat het nadeel is? Zesentwintig duizend veelal ongeschoolde en slecht Nederlands sprekende mensen die binnen 5 jaar weer zo'n 100.000 vervolgmigranten laten overkomen die vervolgens weer buitensporig veel kinderen krijgen waarvan 80% weer een partner uit het buitenland haalt.
Maar wat zijn dan in godsnaam de nadelen van een algemeen generaal pardon. Nu eenmalig. Dat heeft echt nog niemand kunnen uitleggen.
Het slappe linkse integratiebeleid zal er voor zorgen dat deze mensen bovengemiddeld vaak in de bijstand, WW en WAO terecht zullen komen, bovengemiddeld vaak in de criminaliteit en bovengemiddeld veel zorg nodig hebben.
Bovenop het onevenredig vaak een beroep doen op de sociale voorzieningen zal er onevenredig weinig worden bijgedragen aan het in stand houden van de verzorgingsstaat door artsen, leraren en hoog opgeleid personeel voor het bedrijfsleven te leveren. Dat zal dus grotendeels op het bordje van de Nederlanders terechtkomen die als dank hun omgeving verziekt mogen zien worden door de anti-Westerse en dus anti-Nederlandse houding die een bepaald deel van deze mensen bij zich draagt.
Kortom, dat is een bijzonder zware last voor de Nederlandse samenleving en in mijn ogen een te zware last voor mensen die hier opvang, verzorging en een eerlijk proces hebben gehad en vervolgens geen politieke vluchteling zijn gebleken.
Veel mensen zijn ook bijzonder hypocriet bezig. Nu weer pleiten voor een generaal pardon en straks weer ageren tegen bezuinigingen op de verzorgingsstaat of verontwaardigd meelopen in een stille tocht omdat er ergens weer een Nederlander door een allochtoon om het leven is gebracht...
[Dit bericht is gewijzigd door Tikorev op 04-02-2004 19:33]
quote:En dit soort info haal je waar vandaan
Op woensdag 4 februari 2004 19:31 schreef Tikorev het volgende:[..]
Wat het nadeel is? Zesentwintig duizend veelal ongeschoolde en slecht Nederlands sprekende mensen die binnen 5 jaar weer zo'n 100.000 vervolgmigranten laten overkomen die vervolgens weer buitensporig veel kinderen krijgen waarvan 80% weer een partner uit het buitenland haalt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |