abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16857926
http://www.guardian.co.uk/arts/news/story/0,11711,1137093,00.html
quote:
Israel has demanded the removal of a "horrifying" exhibit at the Anne Frank museum in Amsterdam that includes caricatures comparing Ariel Sharon to Adolf Hitler.
The museum has defended the exhibit, saying it is intended to explore the limits of free speech and includes criticism of the caricatures, which appear in video footage of a demonstration against Israel.

"It is a horrifying exhibition," said Israel's president, Moshe Katzav. "The attempt to attribute to Israel's leaders acts which contravene humanitarian values is a distortion and is offensive."

Natan Sharansky, a minister in Mr Sharon's cabinet, said it was further evidence of anti-semitism in Europe. "When at the home of Anne Frank, one of the archetypal symbols of the tragedy of the Jewish people, Hitler, is compared to prime minister Ariel Sharon, it is not a debate on freedom of expression. It is showing contempt for the memory of the 6 million who were murdered in the Holocaust," he said.

Wat vinden jullie, kan dit? ik zelf ben niet bepaald pro israel, maar ik snap ook dat dit als een grove belediging gezien word door israel.

Het anne frank huis is immers een van de belangrijkste plaatsen geworden in de holocaust herdenking!

pi_16857969
Damn, moest niet in Werk en geldzaken, modje ? Help
pi_16858013
kick WGR->POL
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  dinsdag 3 februari 2004 @ 19:50:54 #4
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_16858248
Zolang Sharon geen miljoenen mensen in veewagons richting gaskamers heeft gezet is elk vergelijk schandelijk. In het Anne Frank-stichting zitten dezeflde idioten als het Meldpunt Discriminatie Internet ed. Allemaal links tuig dus. Het verbaast me dus niets dat ze hun positie politiek uitbuiten. Daarvoor zijn ze ook aangesteld.

Maar dat ze dit over de rug van een dood meisje doen had ik niet verwacht.

"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
pi_16858304
Er zijn genoeg andere plaatsen om het regime van Sharon aan te kaarten, dit is er inderdaad een erg slechte plaats voor. Eigenlijk nog meer een belediging aan anne frank dan aan Sharon!
pi_16858422
Hier was laatst toch ook al een topic over ? Het ging niet om de vergelijking van Hitler met Sharon iig. De tekening had een andere betekenis.
pi_16858458
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 19:56 schreef gelly het volgende:
Hier was laatst toch ook al een topic over ? Het ging niet om de vergelijking van Hitler met Sharon iig. De tekening had een andere betekenis.
Dat topic was toch over dat zwembad met bloed en de foto van de zelfmoordenares?
pi_16858525
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 19:57 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Dat topic was toch over dat zwembad met bloed en de foto van de zelfmoordenares?

Nee, da's weer iets anders. Misschien dat iemand anders het topic nog kan vinden.

Overigens is het Anne Frankhuis in handen van een joodse stichting, dus hoe die beste man dit op anti-semitisme gooit is wel frapant.

dinsdag 3 februari 2004 @ 19:58:43 #9
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_16858528
De AnneFrankStichting heeft een tentoonstelling geopend met controversiële stellingen, met als uitgangspunt een discussie te krijgen over de vrijheid van meningsuiting.
De onderwerpen van die tentoonstelling en de stellingen vind je hier:

http://www.annefrank.nl/grensgevallen/frame_onderwerp.html

De Israëlische regereing heeft duidelijk dus niet begrepen waar die tentoonstelling over gaat.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 3 februari 2004 @ 19:58:48 #10
909 Num
Núm dus!
pi_16858534
Dit is zo raar dat ik het amper kan geloven. Zijn er meer bronnen van dit verhaal?

edit: Golfer bedankt voor de link. Het valt dus wel mee. Sharon wordt niet met Hitler vergeleken. Ze staan hooguit indezelfde ruimte afgebeeld als ik het goed begrijp.

dinsdag 3 februari 2004 @ 20:02:03 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_16858642
Nog meer info over die tentoonstelling:
quote:
Grensgevallen
In deze tentoonstelling staan twee grondrechten centraal: de vrijheid van meningsuiting en recht om beschermd te worden tegen discriminatie, dat wil zeggen het verbod om te discrimineren. In Westerse democratieën zijn dat vandaag de dag fundamentele en voor de meeste burgers vanzelfsprekende rechten. Maar wat te doen als deze twee grondrechten botsen? Welk recht weegt dan zwaarder? Bezoekers van de tentoonstelling kunnen zich daarover uitspreken.

Keuze maken
Wij vragen aan u als bezoeker om in concrete gevallen van botsende grondrechten een keuze te maken en een standpunt in te nemen. Kent de vrijheid van meningsuiting in een democratie een grens - en zo ja, waar ligt die grens voor u in de praktijk? In deze tentoonstelling bepaalt u, aan de hand van twaalf voorbeelden, samen met andere bezoekers, waar de grens getrokken moet worden.

Botsende grondrechten
De tentoonstelling 'Grensgevallen' toont een aantal uiteenlopende voorbeelden van uitingen met een discriminerend of racistisch karakter. Sommige daarvan zijn verwerpelijker dan anderen. De vraag bij elk voorbeeld is: wat weegt hier zwaarder? Het recht op vrije meningsuiting of het recht om niet gediscrimineerd te worden?

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 3 februari 2004 @ 20:02:53 #12
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_16858666
quote:
De AnneFrankStichting heeft een tentoonstelling geopend met controversiële stellingen, met als uitgangspunt een discussie te krijgen over de vrijheid van meningsuiting. [..]
De Israëlische regereing heeft duidelijk dus niet begrepen waar die tentoonstelling over gaat.
De Israëlische regering hapt toe. Dus de Anne Frank Stichting krijgt wel de discussie waar het haar om te doen was.

iedereen is uniek behalve ik
  dinsdag 3 februari 2004 @ 20:10:46 #13
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_16858955
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 19:50 schreef Duritz het volgende:
In het Anne Frank-stichting zitten dezeflde idioten als het Meldpunt Discriminatie Internet ed. Allemaal links tuig dus. Het verbaast me dus niets dat ze hun positie politiek uitbuiten. Daarvoor zijn ze ook aangesteld.
Klinkklare onzin en niet gebaseerd op enige kennis van zaken.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 3 februari 2004 @ 20:30:11 #14
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_16859651
Israël zou er eens goed aan doen zich minder als Opfervolk op te stellen, en zich gewoon eens te gedragen als een verantwoordelijke staat.

Dat gejammer altijd om de aandacht van de echte kwesties af te leiden...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 20:31:43 #15
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_16859695
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 19:50 schreef Duritz het volgende:
In het Anne Frank-stichting zitten dezeflde idioten als het Meldpunt Discriminatie Internet ed. Allemaal links tuig dus. Het verbaast me dus niets dat ze hun positie politiek uitbuiten. Daarvoor zijn ze ook aangesteld.
Heb je erop geoefend om zo ongelooflijk stupide uit de hoek te komen, of ben je een natuurtalent?

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 20:33:47 #16
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_16859766
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 20:10 schreef golfer het volgende:

[..]

Klinkklare onzin en niet gebaseerd op enige kennis van zaken.

Anne Frank en de Monitor Extreem Rechts dan. Met Jaap van Donselaar met zijn overdreven stukjes over het 'extreem-rechts gevaar' van het laatste decennium. Geen enkele jood is fysiek door een kaalkopje aangevallen hoor.

Dus zover zat ik er niet van af.

"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
  † In Memoriam † dinsdag 3 februari 2004 @ 20:53:35 #17
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_16860387
Ik heb eerlijk gezegd moeite 'de psyche van de israeli's' te begrijpen.

Ze gedragen zich bij het minste of geringste alsof ze gebeten worden. De Israelische media staat echt elke dag vol met verhalen wie nu weer anti-semitisch is, wat voor dreiging ze nu weer boven hun hoofd hangt, welke nieuwe feiten er over jodenvervolging uit het verleden zijn etc. etc.

Is dit een soort zelfbevestiging van "zie je wel, iedereen is tegen ons" die telkens herhaald moet worden??

Om in een bepaalde 'state of mind' te blijven?

Of is het eigenlijk een reflectie op hun eigen gedrag en wat hun geweten daarover zegt, een continu verdedigen?

Zeg het maar, ik weet het niet.

Wat ik wel weet is dat ik het weinig realistisch vind allemaal. En er is ook niemand die er wat mee opschiet, de Israeli's zelf al helemaal niet.

pi_16863168
The attempt to attribute to Israel's leaders acts which contravene humanitarian values is a distortion and is offensive."

Wat een onzin.

Overigens zul je het Meldpunt Discriminatie er wel niet aantreffen. Dat zijn idioten van het slag ''als Hassan met een fietsketting zwaaide, zal hij wel geprovoceerd zijn'', en allesbehalve pro-Israel.

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_16863974
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 22:17 schreef SportsIllustrated het volgende:

Overigens zul je het Meldpunt Discriminatie er wel niet aantreffen. Dat zijn idioten van het slag ''als Hassan met een fietsketting zwaaide, zal hij wel geprovoceerd zijn'', en allesbehalve pro-Israel.

Er is niks mis met het Meldpunt Discriminatie...er is wat mis met mensen die discrimineren.
Nu dacht ik dat dit meldpunt laatst rapporteerde dat zij zich bezighield met diverse soorten discriminatie en bovenaan de lijst staan de meldingen over anti-semitisme.
Je uitlating over ' idioten' en ' Hassan' is beneden peil.
Maar het past prima op Fok...allochtonen en links afzeiken is grote sport hier.
pi_16864801
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 22:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er is niks mis met het Meldpunt Discriminatie...er is wat mis met mensen die discrimineren.
Nu dacht ik dat dit meldpunt laatst rapporteerde dat zij zich bezighield met diverse soorten discriminatie en bovenaan de lijst staan de meldingen over anti-semitisme.
Je uitlating over ' idioten' en ' Hassan' is beneden peil.
Maar het past prima op Fok...allochtonen en links afzeiken is grote sport hier.

Nu weet ik dat mensen die linkser zijn dan gemiddeld vaak wordt verweten dat ze geen idee hebben wat anderen te lijden hebben. Dit is vaak onterecht. In dit geval echter niet.

Ik hoef niet van de een of andere moraalfetisjist te vernemen dat mijn uitlatingen beneden peil zijn. Je hebt geen idee wat voor instituut het Meldpunt Discriminatie is geweest de afgelopen tien jaar. Als er een ongebreidelde Marokkaanse hufter ''Hamas, Hamas, Joden aan het gas'' riep, dan waren zij erbij om te betogen dat Israel toch ook niet lief was en dit een verzachtende omstandigheid was en het tuig toch vooral niet geschorst mocht worden. Als de een of andere Antilliaanse klootzak uit een familie die al drie recidivisten had opgeleverd beweerde dat hij een drie had gekregen omdat de desbetreffende leraar een racist was, dan gingen ze die leraar nog niet met een Che-vlag te lijf om hem te wurgen.
Ik daag je uit om eens te lezen wat mijn vader (conrector) en zijn collega's de afgelopen jaren voor paranoide geklootzak van de raddraaiers en hun bijstand hebben moeten verduren, voordat je een beerput van zelfmedelijden over ''links en allochtonen op Fok'' opentrekt. Geloof me: als je van Israel antisemitisch kunt worden, dan kun je van dat contingent klojo's racistisch worden.
Het ligt altijd aan anderen, he? Domme rechtse mensen. Ik zat al te wachten op het verwijt van Islamofobobie. Wat laat dit een smaak van laffe zelfgenoegzaamheid en Loesjecitaten in je mond achter, zeg.

Dat ze nu eindelijk eens wat aan antisemitisme doen, is alleen te danken aan de Zeitgeist.

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_16865489
Ik erger me eraan dat iedere vorm van kritiek op de regering van Sharon afgedaan wordt als "antisemitisme". Het is het museum goed recht om mensen te laten nadenken, en om zelf een mening te vormen.
pi_16865793
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 23:04 schreef SportsIllustrated het volgende:

Dat ze nu eindelijk eens wat aan antisemitisme doen, is alleen te danken aan de Zeitgeist.

Dat zelfmedelijden moet je maar eens op jezelf toepassen.
De gevolgen van anti-semitisme in het verleden en anti-semitisme nu zijn sinds 1945 voortdurend in de belangstelling geweest en..... terecht.
Ik had het over die website Meldpunt Discriminatie die meldingen aanneemt over discriminatie op het internet....misschien bedoel je een ander instelling.?
Ik neem aan dat dit meldpunt van het begin af aan....ook de meldingen over anti-semitisme heeft aangenomen en serieus heeft bekeken.
Als je bewijzen hebt dat dit vroeger niet zo was dan hoor ik dat graag
Wat je vader op school meemaakt lijkt me niet terecht te komen bij dit meldpunt, toch ?
Nou had ik jou niet uitgemaakt voor xenofoob.....dat doe jezelf..
En allochtonen afzeiken, ook in jouw bedekte vorm, is beneden peil...
Dat is de les die je kunt vinden in de geschiedenis.....en dat had uitgerekend jij moeten weten....
pi_16865869
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 23:24 schreef Annastacia het volgende:
Ik erger me eraan dat iedere vorm van kritiek op de regering van Sharon afgedaan wordt als "antisemitisme". Het is het museum goed recht om mensen te laten nadenken, en om zelf een mening te vormen.
Hun ambassadeurs zijn pas echt erg. Tijdens de ambassadeursavond van mijn studentenvereniging waren ze met drie man aanwezig. Een ervan zat erbij met een blik die het midden hield tussen een vis die het aquarium wel een beetje gezien heeft en een buiksprekerspop die niet gebruikt wordt; de ander sprak alleen indien absoluut nodig. De middelste wist werkelijk iedere vraag te verkrachten door er een passage van een of twee seconden uit te lichten en die volledig uit te benen. Hierbij gebruikte hij zoveel procenten, kanttekeningen, enz. dat zelfs mijn medestudent die Rechten studeert en zich voortreffelijk had ingelezen er niets meer op te zeggen had.

Tenslotte kwamen ze met vier enorm tendentieuze propagandavodjes aanzetten. Die man was een echte diplomaat, zo virtuoos dat hij praktisch alles de schijn van recht had kunnen verlenen. Uiteraard lag alles aan de Palestijnen.

pi_16865918
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 23:33 schreef Bluesdude het volgende:
En allochtonen afzeiken, ook in jouw bedekte vorm, is beneden peil...
Dat is de les die je kunt vinden in de geschiedenis.....en dat had uitgerekend jij moeten weten....
Nee, de les die ik kan vinden is dat je geen heksenjacht moet beginnen. Bijvoorbeeld door te stellen dat iemand ''allochtonen afzeikt'' als hij opzettelijk wrevelig klinkt.
  Moderator woensdag 4 februari 2004 @ 10:55:53 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16873757
ik kijk hiervan op

die paar keer dat ik er ben geweest leken die mensen zich vooral met anne frank bezig te houden ipv met politiek, waren vriendelijke mensen enzo die geen goed of kwaad aan wilden wijzen maar slechts wilden laten zien wat er is gebeurt.

ik vind het walgelijk om dergelijke zaken daar te vertonen, kan er verder nix over zeggen eerlijk gezegd

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')