quote:Ik heb ook nergens gezegd vergoeden, ik zei stimuleren. Dat zijn 2 verschillende dingen. Lees mijn verhaal onder je post maar eens.
Op woensdag 28 januari 2004 14:11 schreef M82 het volgende:[..]
Wat je zegt is niet zo, een cursus nederlands mag van mij best vergoed worden maar het gaat mij een beetje te ver om de gehele omscholing voor iemand te laten vergoeden.
quote:Dus gratis.
Op woensdag 28 januari 2004 14:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Ik zeg nergens dat het gratis zou moeten zijn. De regering kan een deal maken waarbij zij eerst de kosten betalen. Als de leerling de cursussen voltooit, hoeft hij deze niet terug te betalen.
quote:Ja, als ze het met succes voltooien ja. Om daarna de staatskas te vullen met hun belastinggeld die ze over hun meer dan modaalinkomen moeten betalen. Denk niet dat er veel nederlanders zijn die dat erg vinden, op uitzonderingen als jij na natuurlijk. Win-win situatie dus. Je moet alleen verder durven kijken dan je neus lang is en even je oogkleppen af doen.
Op woensdag 28 januari 2004 14:15 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Dus gratis.
quote:Denk aan de leus "alles met mate..."
Op woensdag 28 januari 2004 14:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Waarmee dan wel? Je wilt geen laagopgeleiden naar NL, maar ook geen hoogopgeleiden, want je vindt het dan vreemd dat ze hierheen komen. Leg mij dan eens uit waarom het niet met weren te maken heeft.
quote:Even verder kijken dan je neus lang is zouden ook al die mensen die oh zo graag hier heen willen komen en dan balen dat ze niet aan de slag kunnen omdat ze geen NLs kunnen moeten doen.
Op woensdag 28 januari 2004 14:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Ja, als ze het met succes voltooien ja. Om daarna de staatskas te vullen met hun belastinggeld die ze over hun meer dan modaalinkomen moeten betalen. Win-win situatie dus. Je moet alleen verder durven kijken dan je neus lang is en even je oogkleppen af doen.
Alsof ik als ik naar Turkije verhuis op kosten van de staat een cursus Turks kan volgen. Je bent niet goed wijs man . Als die mensen zo hoogopgeleid en waardevol zijn, dan zouden ze Turkije er bovenop moeten helpen.
En als je nog 1 maal je slappe gelul over NK aanhaalt, dan maak je jezelf helemaal onsterfelijk belachelijk. Als usual.
quote:Jouw vriend heeft een aantal keuzes.
Op woensdag 28 januari 2004 14:07 schreef SCH het volgende:
Ziekenhuizen willen hem graag hebben maar ja, de regelgeving.
quote:Wie zegt dat er geen hoog/laag opgeleiden mogen komen dan ?
Op woensdag 28 januari 2004 14:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Waarmee dan wel? Je wilt geen laagopgeleiden naar NL, maar ook geen hoogopgeleiden, want je vindt het dan vreemd dat ze hierheen komen. Leg mij dan eens uit waarom het niet met weren te maken heeft.
quote:Ja, voor de 1 is eentje al meer dan genoeg, voor de ander is 10.000 genoeg. Kun je met iets concreters komen?
Op woensdag 28 januari 2004 14:18 schreef M82 het volgende:[..]
Denk aan de leus "alles met mate..."
quote:Of aan de bevolkingsdichtheid van Europa.
Op woensdag 28 januari 2004 14:18 schreef M82 het volgende:[..]
Denk aan de leus "alles met mate..."
Hey! NL het meest dichtbevolkt!
Kirmytje legt nog steeds niet uit waarom we uberhaupt mensen toe zouden moeten laten hier. Turkije is immers zo'n fantastisch land volgens hem (hij kan niet wachten tot hij hier weg kan en daar kan gaan wonen) dat ik niet begrijp waarom ze na dat huwelijk niet in dat prachtige warme tolerante en ontwikkelde Turkije, de snelst groeiende economie na China (Kirmys woorden) gaan wonen ipv dat gemene NL met al die intolerante mensen met duistere intenties die Kirmy gelukkig goed kan doorzien.
quote:Omdat er een tekort aan artsen is bijvoorbeeld? Maar hij heeft helemaal geen aanvullende opleiding nodig, hij zou zo aan de slag kunnen. Alleen mag dat niet door de bureaucratie.
Op woensdag 28 januari 2004 14:19 schreef What het volgende:[..]
Jouw vriend heeft een aantal keuzes.
Hij kan hier in Nederland de benodigde opleiding(en) volgen om daarna zijn vak uit te oefenen. (welkom)
Hij kan een land uitkiezen om te wonen waar zijn Braziliaanse papieren wel geldig zijn. (ook goed)
Dit alles uiteraard op eigen kosten. Ik zie niet goed in waarom de staat der Nederlanden voor nieuwkomers een (aanvullende) opleiding moet fourneren.
Afgezien van eventuele belediging tegenover Allah !
Het is toch vreemd dat JIJ dat niet mag maar ik wel omdat ik toevallig geen Moslimse dame ben.
Net zo zot is het dat opleidingen vergoed moeten worden omdat je toevallig niet in Nederland geboren bent.
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 14:18 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Even verder kijken dan je neus lang is zouden ook al die mensen die oh zo graag hier heen willen komen en dan balen dat ze niet aan de slag kunnen omdat ze geen NLs kunnen moeten doen.
Alsof ik als ik naar Turkije verhuis op kosten van de staat een cursus Turks kan volgen. Je bent niet goed wijs man
. Als die mensen zo hoogopgeleid en waardevol zijn, dan zouden ze Turkije er bovenop moeten helpen.
En als je nog 1 maal je slappe gelul over NK aanhaalt, dan maak je jezelf helemaal onsterfelijk belachelijk. Als usual.
Het is trouwens NR. Maar dat maakt je niet minder belachelijk hoor. Dat je met nonsens argumenten komt, kan ik niets aan doen. Je probeert met alle macht over zaken te lullen waar je nul verstand van hebt. Een beetje het 'beste stuurlui staan aan wal' principe zeg maar. Als je niets constructiefs of interessants te vertellen hebt, blijf dan weg uit dit soort topics. Altijd monden jouw verhalen uit op persoonlijke aanvallen en topicverneukacties. Was je daarvoor niet al eerder geband voor soortgelijke acties?
quote:Als je het niet met hem eens bent, ben je meteen fervent aanhanger van NR, op z'n minst een buitenlanderhater. Weet je dat nou nog niet? Dit is een typisch voorbeeld van een schraper die zwelgt in de slachtofferrol. Jaren tachtig gedrag. We zien hem nog weleens terug als kamerlid van Groen links.
Op woensdag 28 januari 2004 14:18 schreef Robert_Jensen het volgende:
quote:Worden daar dezelfde instrumenten gebruikt ?
Op woensdag 28 januari 2004 14:23 schreef SCH het volgende:[..]
Omdat er een tekort aan artsen is bijvoorbeeld? Maar hij heeft helemaal geen aanvullende opleiding nodig, hij zou zo aan de slag kunnen. Alleen mag dat niet door de bureaucratie.
Een arts hier moet nog telkens bijleren !
quote:Daar is geen concreet cijfertje aan te hangen. Maar ik denk dat het wel redelijk duidelijk is dat nederland een beetje te ver is doorgeslagen. Getuige dit soort forums, als iedereen (redelijk) tevreden zou zijn werd er ook niet een commissie op los gelaten.....
Op woensdag 28 januari 2004 14:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Ja, voor de 1 is eentje al meer dan genoeg, voor de ander is 10.000 genoeg. Kun je met iets concreters komen?
quote:Het hoeft jou niet te bevallen, dat boeit me niet zo. Ik probeer met constructieve oplossingen te komen itt sommige anderen. Ik heb nog geen andere ideëen gehoord. Ja, als je het bewust weren van buitenlanders daarbij telt, maar dat doe ik niet.
Op woensdag 28 januari 2004 14:20 schreef Mirage het volgende:[..]
Wie zegt dat er geen hoog/laag opgeleiden mogen komen dan ?
Het gaat mij erom dat het zot is om te vinden dat de staat de opleiding moet vergoeden terwijl dat ook niet bij de autochtoonse nederlanders het geval is.
Het ONDERSCHEIDT dat JIJ maakt bevalt mij niet.
quote:En weer bedankt voor je zinvolle bijdrage.
Op woensdag 28 januari 2004 14:23 schreef What het volgende:[..]
Als je het niet met hem eens bent, ben je meteen fervent aanhanger van NR, op z'n minst een buitenlanderhater. Weet je dat nou nog niet? Dit is een typisch voorbeeld van een schraper die zwelgt in de slachtofferrol. Jaren tachtig gedrag. We zien hem nog weleens terug als kamerlid van Groen links.
quote:Is je levensdoel om mij persoonlijk aan te vallen geworden? Ik had je mijn emailadres gegeven voor dit soort zaken. Hou dus eens op een interessante discussie om zeep te helpen, voor de zoveelste keer.
Op woensdag 28 januari 2004 14:22 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Of aan de bevolkingsdichtheid van Europa.
Hey! NL het meest dichtbevolkt!
Kirmytje legt nog steeds niet uit waarom we uberhaupt mensen toe zouden moeten laten hier. Turkije is immers zo'n fantastisch land volgens hem (hij kan niet wachten tot hij hier weg kan en daar kan gaan wonen) dat ik niet begrijp waarom ze na dat huwelijk niet in dat prachtige warme tolerante en ontwikkelde Turkije, de snelst groeiende economie na China (Kirmys woorden) gaan wonen ipv dat gemene NL met al die intolerante mensen met duistere intenties die Kirmy gelukkig goed kan doorzien.
quote:Voelt het fijn dat jou de hand boven het hoofd gehouden wordt ?
Op woensdag 28 januari 2004 14:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Het is trouwens NR. Maar dat maakt je niet minder belachelijk hoor. Dat je met nonsens argumenten komt, kan ik niets aan doen. Je probeert met alle macht over zaken te lullen waar je nul verstand van hebt. Een beetje het 'beste stuurlui staan aan wal' principe zeg maar. Als je niets constructiefs of interessants te vertellen hebt, blijf dan weg uit dit soort topics. Altijd monden jouw verhalen uit op persoonlijke aanvallen en topicverneukacties. Was je daarvoor niet al eerder geband voor soortgelijke acties?
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 14:24 schreef Mirage het volgende:Worden daar dezelfde instrumenten gebruikt ?
quote:
Worden daar dezelfde behandelmethoden aangeleerd ?
quote:Hij spreekt perfect Nederlands.
TAAL ? Moet een arts niet met zijn patient kunnen praten ?
quote:Je mag niet met bermuda een moskee binnenlopen hoor. Voor jou gelden dezelfde regels als voor mij om een moskee binnen te lopen. Ook jij moet daar je schoenen uit.
Op woensdag 28 januari 2004 14:23 schreef Mirage het volgende:
Hoe zou jij het vinden als het mij toegestaan werd om ( heel afgezaagd maar wel aansluitend bij jouw belevingswereld ) blootshoofd in een tshirtje en bermuda een Moskee binnen te lopen...Afgezien van eventuele belediging tegenover Allah !
Het is toch vreemd dat JIJ dat niet mag maar ik wel omdat ik toevallig geen Moslimse dame ben.
Net zo zot is het dat opleidingen vergoed moeten worden omdat je toevallig niet in Nederland geboren bent.
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 14:27 schreef Mirage het volgende:[..]
Voelt het fijn dat jou de hand boven het hoofd gehouden wordt ?
Niet eens omdat jij zo´n prima vent bent maar omdat je een tintje hebt.
quote:Volgens mij mag Polen weer wel
Op woensdag 28 januari 2004 14:27 schreef doemaardrie het volgende:
Jullie gaan voorbij aan de grootste ellende van deze nieuwe regels, omdat ze steeds strenger worden doordat een groepje mensen hier misbruik van heeft gemaakt. Is het voor mij nu bijna niet meer mogenlijk om 4 keer per jaar een sloerie uit Rusland of Thailand over te laten komen.
quote:Dat jij een racist bent is duidelijk,
Op woensdag 28 januari 2004 14:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Het hoeft jou niet te bevallen, dat boeit me niet zo. Ik probeer met constructieve oplossingen te komen itt sommige anderen. Ik heb nog geen andere ideëen gehoord. Ja, als je het bewust weren van buitenlanders daarbij telt, maar dat doe ik niet.
Zeg het na ( in de spiegel wel te verstaan ! )
"Alochtonen zijn superieur. Alles moet op commando en zo compleet mogelijk aangeleverd worden. Onderwerp u aan mij, ik wil heersen ! "
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |