abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 januari 2004 @ 16:51:17 #1
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_16600686
Wat vinden we van het huidige beleid m.b.t huwelijksmigratie ?

Mijns inziens is het nog veel te soft. De aanwas van huwelijkspartners uit Marokko/Turkije is nog steeds enorm en meer dan 70% van de niet-westerse allochtone jongeren kiest een partner uit het land van herkomst.

Wat mij betreft komt er een (tijdelijk) verbod op het hierheen halen van partners uit landen als Marokko/Turkije of word de leeftijdsgrens drastisch opgeschroeft naar een jaar of 29. Dit is de enige manier om een fatsoenlijk migratiebeleid op poten te zetten.

Verdonk richt momenteel haar pijlen iets teveel op asielzoekers die hier vaak al dan niet om politieke redenen verblijven. Wat mij betreft hebben dat soort mensen per definitie voorrang op huwelijkspartners uit Niet Westerse landen, simpelweg omdat de motiefen om een verblijfsvergunning aan te vragen vaak heel anders zijn. Immers: zogenaamde "goudzoekers" komen zowieso al niet in aanmerking voor een verblijfsvergunning. Waarom zou dit bij veel huwelijkspartners dan wel het geval zijn ?

[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 26-01-2004 17:05]

maandag 26 januari 2004 @ 16:52:11 #2
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16600723
Heel simpel: verbod op huwelijkspartners uit de landen Marokko en Turkije.

Dan is 95% van het probleem opgelost.

Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_16600816
En terecht strenger maken, want elke persoon haalt weer iemand uit het buitenland ipv dat ze gewoon de vrije tuken of marocanen die in nl zijn met elkaar verbinden. Dan zal het al een stuk schelen
:P
  maandag 26 januari 2004 @ 16:56:47 #4
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_16600911
quote:
Op maandag 26 januari 2004 16:52 schreef Robert_Jensen het volgende:

Zou dat maar kunnen...
"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
  maandag 26 januari 2004 @ 16:58:57 #5
74080 Goodluck
pi_16601006
quote:
Op maandag 26 januari 2004 16:52 schreef Robert_Jensen het volgende:

De vraag is of dat er wel door te krijgen is.
pi_16601092
Hier is al veel over te doen geweest op Nova en Netwerk. De PvdA en CDA willen de minimale leeftijd hiervoor naar 24 brengen, de VVD naar 26 geloof ik. De minimale leeftijd is echter vastgelegd in Europese wetten en is, schrik niet: 21.

Dus daar kunnen we niet onder. Ik weet niet wat die leeftijd nu is, ik geloof 18 of 19 jaar, maar boven de 21 gaat ie niet komen......

Ik heb binnenkort ook zo'n analfabete schapehoeder naast me wonen. Fatima heeft het al ingericht maar mag er pas gaan wonen van haar famillie als manlief overgekomen is......

RVS plaat zit al tegen me deur aan, als ik de statistieken van het CBS mag geloven is dat goedkoper dan afwachten......

ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
pi_16601201
Hier mogen van mij wel redelijk strenge eisen aan gesteld worden (o.a. over de mogelijkheid om de partner te onderhouden en de leeftijd).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_16601229
Ook een verbod op mensen uit Volendam, om met elkaar te trouwen. Scheelt stukken overlast op muziekgebied.
  maandag 26 januari 2004 @ 17:05:53 #9
74080 Goodluck
pi_16601251
quote:
Op maandag 26 januari 2004 17:05 schreef SCH het volgende:
Ook een verbod op mensen uit Volendam, om met elkaar te trouwen. Scheelt stukken overlast op muziekgebied.
On topic blijven op opzouten.
pi_16601262
meer dan 70% van de niet-westerse allochtone jongeren kiest een partner uit het land van herkomst

Waar is het bovenstaande eigenlijk te vinden?

[Dit bericht is gewijzigd door Monidique op 26-01-2004 17:08]

pi_16601276
quote:
Op maandag 26 januari 2004 17:05 schreef Goodluck het volgende:

[..]

On topic blijven op opzouten.

Het is ontopic. Waarom zou de overheid zich met de keuze van de huwelijkspartner bemoeien omdat het jou slecht uitkomt?
  maandag 26 januari 2004 @ 17:07:52 #12
74080 Goodluck
pi_16601311
quote:
Op maandag 26 januari 2004 17:06 schreef Monidique het volgende:
[i meer dan 70% van de niet-westerse allochtone jongeren kiest een partner uit het land van herkomst[/i]

Heb ik al eens een topic over geopend met statistieken en links. Als de search het straks doet zal ik hem even voor je opzoeken.
pi_16601340
quote:
Op maandag 26 januari 2004 17:06 schreef Monidique het volgende:
meer dan 70% van de niet-westerse allochtone jongeren kiest een partner uit het land van herkomst

Als het percentage al zo hoog is. Het was de afgelopen jaren wel al flink aan het dalen.
  maandag 26 januari 2004 @ 17:12:14 #14
74080 Goodluck
pi_16601486
quote:
Op maandag 26 januari 2004 17:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is ontopic. Waarom zou de overheid zich met de keuze van de huwelijkspartner bemoeien omdat het jou slecht uitkomt?

Het komt het hele land slecht uit. Vaak gaat het om ongekwalificeerde huwelijkspartners die zodoende een beroep doen op het sociale stelsel en moeilijk bemiddelbaar zijn op de arbeidsmarkt. Bovendien hoef je van de integratie weinig te verwachten bij voornamelijk de Marokkaanse/Turkse huwelijkspartners.
pi_16601558
quote:
Op maandag 26 januari 2004 17:12 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Het komt het hele land slecht uit.

Spreek voor je zelf
quote:
Vaak gaat het om ongekwalificeerde huwelijkspartners die zodoende een beroep doen op het sociale stelsel en moeilijk bemiddelbaar zijn op de arbeidsmarkt.
En vaak ook niet
quote:
Bovendien hoef je van de integratie weinig te verwachten bij voornamelijk de Marokkaanse/Turkse huwelijkspartners.
Nee moet je vooral niet doen. Waarom niet eigenlijk?
pi_16601591
quote:
Op maandag 26 januari 2004 17:12 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Vaak gaat het om ongekwalificeerde huwelijkspartners die zodoende een beroep doen op het sociale stelsel en moeilijk bemiddelbaar zijn op de arbeidsmarkt.

a) Iemand die hier komt trouwen met iemand heeft helemaal geen recht op enige uitkering.

b) De vrouwen die geïmporteerd worden hebben helemaal niet de intentie om werk te vinden. Die worden moeder en huisvrouw.

Wat is dus het probleem ?

maandag 26 januari 2004 @ 17:15:19 #17
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16601609
quote:
Op maandag 26 januari 2004 17:06 schreef SCH het volgende:
Het is ontopic.
Nee, want het gaat over huwelijksmigratie.
pi_16601646
quote:
Op maandag 26 januari 2004 17:15 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nee, het gaat over overheidsbemoeienis met beslissingen in de prive-sfeer. De overheid maakt niet uit met wie jij wilt trouwen.
pi_16601650
quote:
Op maandag 26 januari 2004 17:15 schreef Lithion het volgende:

[..]

De Volendammers blijven gelukkig meestal binnen 2 kilometer van hun geboorteplaats.
  maandag 26 januari 2004 @ 17:16:58 #20
74080 Goodluck
pi_16601670
quote:
Op maandag 26 januari 2004 17:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Spreek voor je zelf

Sorry, ik was die 3 overblijfselen uit het tijdperk "Koos Grandioos" vergeten.
quote:
En vaak ook niet
Waarom denk jij dat voornamelijk Moslims een partner uit het buitenland halen. Omdat ze zo lekker geemancipeert, hoog opgeleid op ruimdenkend zijn ?
quote:
Nee moet je vooral niet doen. Waarom niet eigenlijk?
Om bovengenoemde redenen.
  maandag 26 januari 2004 @ 17:18:56 #21
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16601745
quote:
Op maandag 26 januari 2004 17:16 schreef SCH het volgende:
Nee, het gaat over overheidsbemoeienis met beslissingen in de prive-sfeer.
Nee hoor, je snapt er wederom weer eens hélemaal niets van. Ten eerste staat het al in de topictitel waar het over gaat, huwelijksmigratie dus en daar hebben een stel Volendammers geen fuck mee te maken. Bovendien bemoeit de overheid zich helemaal niet met wie je wil trouwen. Op welke grens die leeftijd ook gesteld wordt, je kunt nog altijd trouwen met de persoon naar keuze, dat is verder geen enkel probleem. Slechts de migratie wordt aan banden gelegd... het staat die mensen nog altijd vrij in het land van hun partner te gaan wonen... sim-pel.

Dus opdokken met je gemiep over Volendammers, dat is hier totaal niet aan de orde.

pi_16601759
quote:
Op maandag 26 januari 2004 17:16 schreef Goodluck het volgende:
Waarom denk jij dat voornamelijk Moslims een partner uit het buitenland halen. Omdat ze zo lekker geemancipeert, hoog opgeleid op ruimdenkend zijn ?
En kijk hier komt de aap meteen al weer uit de mouw. Wel snel op pagina 1. Het gaat helemaal niet over sociale problematiek, het gaat weer over de islam en de angst van sommige Nederlanders daarvoor.

Het verbod en de leeftijdsgrens van 29 slaan natuurlijk helemaal nergens op. Hoe durf je het eigenlijk voor te stellen. Of geldt het voor iedereen? Ook als jij een vriendin in Spanje tegen komt?

maandag 26 januari 2004 @ 17:19:29 #23
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16601766
quote:
Op maandag 26 januari 2004 17:16 schreef du_ke het volgende:
De Volendammers blijven gelukkig meestal binnen 2 kilometer van hun geboorteplaats.
Juist en daarom is het volledig off-topic.
pi_16601814
quote:
Op maandag 26 januari 2004 17:18 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nee hoor, je snapt er wederom weer eens hélemaal niets van. Ten eerste staat het al in de topictitel waar het over gaat, huwelijksmigratie dus en daar hebben een stel Volendammers geen fuck mee te maken. Bovendien bemoeit de overheid zich helemaal niet met wie je wil trouwen. Op welke grens die leeftijd ook gesteld wordt, je kunt nog altijd trouwen met de persoon naar keuze, dat is verder geen enkel probleem. Slechts de migratie wordt aan banden gelegd... het staat die mensen nog altijd vrij in het land van hun partner te gaan wonen... sim-pel.

Dus opdokken met je gemiep over Volendammers, dat is hier totaal niet aan de orde.

Ben je nou zo dom?
  maandag 26 januari 2004 @ 17:21:43 #25
74080 Goodluck
pi_16601837
quote:
Op maandag 26 januari 2004 17:14 schreef gelly het volgende:

[..]

a) Iemand die hier komt trouwen met iemand heeft helemaal geen recht op enige uitkering.

Nee ?
Men neemt even een kort schoonmaakbaantje, men meld zich ziek of zorgt dat men ontslagen word en de uitkeringsprocedure kan opgestart worden.
quote:
b
) De vrouwen die geïmporteerd worden hebben helemaal niet de intentie om werk te vinden. Die worden moeder en huisvrouw.
Ja, maar wat is dan de meerwaarde van t.o.v bijvoorbeeld een gevluchte arts uit Ghana die zich hier wel verdienstelijk kan en wil maken maar terug gestuurd word ?
quote:
Wat is dus het probleem ?
Dat er teveel migratie plaatsvind op deze manier die bovendien bar weinig oplevert voor de samenleving.

[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 26-01-2004 17:23]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')