quote:Welnee, die houding hebben de Turken en Marokkanen in dit land al 30 jaar lang ...... "jai slegte baas zijn, jai mai diskriminiere" ... maar de houdsbaarheiddatum van die contraproduktieve mentaliteit is verstreken.
Op vrijdag 30 januari 2004 14:44 schreef Schepseltje het volgende:[..]
dus turken en marokkanen zitten kunnen geen werk krijgen omdat werkgevers racistisch zijn..
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:27 schreef opinari het volgende:[..]
Welnee, die houding hebben de Turken en Marokkanen in dit land al 30 jaar lang ...... "jai slegte baas zijn, jai mai diskriminiere" ... maar de houdsbaarheiddatum van die contraproduktieve mentaliteit is verstreken.
Jai diskriminieren. Jai wagten op noch ayn ban?
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Jai diskriminieren. Jai wagten op noch ayn ban?
quote:Je hebt gelijk.
Op vrijdag 30 januari 2004 16:38 schreef sjun het volgende:[..]
![]()
![]()
![]()
Hoewel ik hier volkomen blauw van de lach lig achter mijn toetsenbord vrees ik dat deze subtiele hint anders opgevat kan worden...
Opinariolihoho, je discrimineert.
Je beweert dat alle Turken en Marokkanen al 30 jaar een houding hebben van "denigrerende quote" en dat ze eindelijk moeten ophouden te klagen tegen onrecht.
Ik kan me niet voorstellen dat dit toegestaan is op Fok!. Hier valt namelijk niets aan goed te praten, imo.
quote:Kijk ff mee voor wat nadere uitleg:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:37 schreef opinari het volgende:
Nee hoezo?
quote:Ter informatie: sommige migranten met Turkse of Marokkaanse wortels zullen zo'n houding hebben. Andere migranten met dezelfde wortels hebben zo'n contraproductieve houding niet. Verder zullen er ongetwijfeld ook autochtonen te vinden zijn met een soorrtgelijke contraproductieve mentaliteit.
Welnee, die houding hebben de Turken en Marokkanen in dit land al 30 jaar lang ...... "jai slegte baas zijn, jai mai diskriminiere" ... maar de houdsbaarheiddatum van die contraproduktieve mentaliteit is verstreken.
Generaliseren bij het aankaarten van misstanden heeft nog nooit een oplossing bewerkt. Kaart liever de misstand aan die je waarneemt zonder meteen hele bevolkingsgroepen in de verdachtenbank te schuiven. Dat bevordert de ontvankelijkheid voor je argumenten en voorkomt dat ze als irrelevant want discriminatoir terzijde geschoven zullen worden.
In dit geval zou je de vraag kunnen stellen wat een overheid zou kunnen doen om een contraproductieve mentaliteit bij ingezetenen te ontmoedigen waarbij je in het midden laat welke bevolkingsgroepen zich van een dergelijke mentaliteit bedienen. Indien uit onderzoek bevindingen naar boven komen die jouw vermoedens onderschrijven dan kun je naar dat onderzoek verwijzen. Indien jouw vermoedens onvoldoende worden bevestigd manouvreer je jezelf in een positie waarin je een etiketje krijgt opgeplakt dat het je moeilijker maakt om misstanden aan te kaarten. Dat probleem dient zich niet aan als je niet eerst tevoren met verdachtmakingen jegens complete bevolkingsgroepen aan het strooien was geweest.
Mogelijk bezorgt het je zelfs verbittering terwijl je toch deels zelf verantwoordelijk bent voor het etiketje dat je na verloop van tijd krijgt opgeplakt. Een andere keuze van toonzetting houdt de discussie levend, voorkomt dat je onnodig mensen op tenen trapt en voorkomt dat je naar een meer extreme hoek afdrijft en uiteindelijk ook zelf van een etiketje wordt voorzien. Denk er eens over na.
quote:Ontkennen, ontkennen, ontkennen .... en dan nog zeggen dat Turken en Marokkanen in "onrecht" leven. Ik kan mij werkelijk niet voorstellen dat op Fok! zulke lugubere leugens geaccepteerd worden. Nee, dat kan ik mij niet voorstellen.
Op vrijdag 30 januari 2004 16:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Je hebt gelijk.
Opinariolihoho, je discrimineert.
Je beweert dat alle Turken en Marokkanen al 30 jaar een houding hebben van "denigrerende quote" en dat ze eindelijk moeten ophouden te klagen tegen onrecht.
Ik kan me niet voorstellen dat dit toegestaan is op Fok!. Hier valt namelijk niets aan goed te praten, imo.
quote:Tja, wegrelativeren van de maatschappelijke kwellingen is idd ziekte no. 1 van dit land.
Op vrijdag 30 januari 2004 16:52 schreef sjun het volgende:[..]
Kijk ff mee voor wat nadere uitleg:
[..]Ter informatie: sommige migranten met Turkse of Marokkaanse wortels zullen zo'n houding hebben. Andere migranten met dezelfde wortels hebben zo'n contraproductieve houding niet. Verder zullen er ongetwijfeld ook autochtonen te vinden zijn met een soorrtgelijke contraproductieve mentaliteit.
Generaliseren bij het aankaarten van misstanden heeft nog nooit een oplossing bewerkt. Kaart liever de misstand aan die je waarneemt zonder meteen hele bevolkingsgroepen in de verdachtenbank te schuiven. Dat bevordert de ontvankelijkheid voor je argumenten en voorkomt dat ze als irrelevant want discriminatoir terzijde geschoven zullen worden.
In dit geval zou je de vraag kunnen stellen wat een overheid zou kunnen doen om een contraproductieve mentaliteit bij ingezetenen te ontmoedigen waarbij je in het midden laat welke bevolkingsgroepen zich van een dergelijke mentaliteit bedienen. Indien uit onderzoek bevindingen naar boven komen die jouw vermoedens onderschrijven dan kun je naar dat onderzoek verwijzen. Indien jouw vermoedens onvoldoende worden bevestigd manouvreer je jezelf in een positie waarin je een etiketje krijgt opgeplakt dat het je moeilijker maakt om misstanden aan te kaarten. Dat probleem dient zich niet aan als je niet eerst tevoren met verdachtmakingen jegens complete bevolkingsgroepen aan het strooien was geweest.
Mogelijk bezorgt het je zelfs verbittering terwijl je toch deels zelf verantwoordelijk bent voor het etiketje dat je na verloop van tijd krijgt opgeplakt. Een andere keuze van toonzetting houdt de discussie levend, voorkomt dat je onnodig mensen op tenen trapt en voorkomt dat je naar een meer extreme hoek afdrijft en uiteindelijk ook zelf van een etiketje wordt voorzien. Denk er eens over na.
Aantal gedetineerden naar geboorteland. Uit de cijfers kan je opmaken dat een schandalig hoog percentage (60%) van het totaal aantal gedetineerden in het buitenland zijn geboren. Het is een goede indicatie hoe de allochtonen hun "meerwaarde" hebben voor deze samenleving, maar niet heus.
quote:No way KB, ik stel mij juist een heleboel voor, zeker bij jou.
Op vrijdag 30 januari 2004 17:05 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Ik kan me voorstellen dat je je bij heel veel dingen niets kunt voorstellen.
quote:En hoeveel procent is dat op de hele allochtone bevolking? Jouw suggestieve betoog zou wijzen op een percentage van om en nabij de 90% of meer.
Op vrijdag 30 januari 2004 17:06 schreef opinari het volgende:[..]
Tja, wegrelativeren van de maatschappelijke kwellingen is idd ziekte no. 1 van dit land.
Aantal gedetineerden naar geboorteland. Uit de cijfers kan je opmaken dat een schandalig hoog percentage (60%) van het totaal aantal gedetineerden in het buitenland zijn geboren. Het is een goede indicatie hoe de allochtonen hun "meerwaarde" hebben voor deze samenleving, maar niet heus.
quote:60% in het buitenland geboren. Het percentage allochtonen is dus nog veel hoger dan die 60%...
Op vrijdag 30 januari 2004 17:06 schreef opinari het volgende:Aantal gedetineerden naar geboorteland. Uit de cijfers kan je opmaken dat een schandalig hoog percentage (60%) van het totaal aantal gedetineerden in het buitenland zijn geboren. Het is een goede indicatie hoe de allochtonen hun "meerwaarde" hebben voor deze samenleving, maar niet heus.
quote:Dat is knap voor iemand die gisteren pas is geregistreerd. Mij was het al duidelijk dat je een kloon bent van een andere gebande user, maar ik ben er nog niet over uit welke.
Op vrijdag 30 januari 2004 17:08 schreef opinari het volgende:[..]
No way KB, ik stel mij juist een heleboel voor, zeker bij jou.
quote:Exact!!
Op vrijdag 30 januari 2004 17:10 schreef Tikorev het volgende:[..]
60% in het buitenland geboren. Het percentage allochtonen is dus nog veel hoger dan die 60%...
quote:Het is veel interessanter om te kijken naar de afwijking t.o.v. de Nederlandse (autochtone) norm. Dat is een betere indicatie voor een gigantisch probleem.
Op vrijdag 30 januari 2004 17:09 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
En hoeveel procent is dat op de hele allochtone bevolking?
quote:Ik weet niet waar je het over hebt, maar dat je off topic bezig bent is wel duidelijk. Ik heb vanmiddag als newbie eens de policy bekeken en daar stond dat "users die om een ban van een andere user vragen, zelf geband kunnen worden". Dus houd eens op met die flauwe grappen KB!
Op vrijdag 30 januari 2004 17:10 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Dat is knap voor iemand die gisteren pas is geregistreerd. Mij was het al duidelijk dat je een kloon bent van een andere gebande user, maar ik ben er nog niet over uit welke.
quote:En wat schiet je daarmee op? Die afwijking is wel bekend. De oorzaken daarvoor zijn dat echter nog niet.
Op vrijdag 30 januari 2004 17:13 schreef Tikorev het volgende:[..]
Het is veel interessanter om te kijken naar de afwijking t.o.v. de Nederlandse (autochtone) norm. Dat is een betere indicatie voor een gigantisch probleem.
Dat geeft je overigens nog niet het recht om 95% van de allochtonen die niet crimineel is, verantwoordelijk te stellen voor de daden van een relatief kleine groep. Alleen zeer kortzichtige mensen en mensen die potentieel hebben om racist te worden, zullen dit wel doen.
quote:Als allochtonen dezelfde criminaliteitsgraad (aantal gedetineerden per 1000 inwoners) zouden kennen als autochtonen, dan zouden de gevangenissen met zeker 40% in capaciteit kunnen afnemen.
Op vrijdag 30 januari 2004 17:13 schreef Tikorev het volgende:[..]
Het is veel interessanter om te kijken naar de afwijking t.o.v. de Nederlandse (autochtone) norm. Dat is een betere indicatie voor een gigantisch probleem.
Het is een werkelijke schande dat de Nederlandse belastingbetaler zoveel moet dokken om "de boel bij elkaar te houden"
quote:Nog maar eens:
Op vrijdag 30 januari 2004 17:06 schreef opinari het volgende:[..]
Tja, wegrelativeren van de maatschappelijke kwellingen is idd ziekte no. 1 van dit land.
Indien je nu niet slechts slechtre berichten over anderen wilt uitdragen maar opbouwend wilt bijdragen aan oplossingen voor de gesignaleerde problematiek dan doe je er goed aan je toonzetting te veranderen.
Zo lukt het je niet om opbouwende bijdragen te leveren aan tegengaan van gesignaleerde problematiek. Zo overschreeuw je middels je toonzetting de signalen die je wilt laten doorkomen. Tegelijkertijd bemoeilijk je door je overschreeuwing een noodzakelijke samenwerking tussen diverse bevolkingsgroepen die nodig is om de problematiek zowel menselijk als betaalbaar tegen te kunnen gaan.
Waar ben je op uit?
- Is het je erom te doen bevolkingsgroepen in een negatief daglicht te plaatsen?
of
- Is het je erom te doen maatschappelijke problematiek te signaleren en bij te dragen aan een leefbare oplossing voor alle ingezetenen?
Na beantwoording van deze vraag kunnen we in deze draad dan weer verder op nieuw asielbeleid. Voor zover mij bekend hadden jouw misdaadstatistieken geen betrekking op het percentage asielzoekers dat zich schuldig maakt aan criminele handelingen. Vanwaar deze insteek in deze draad?
[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 30-01-2004 17:25]
quote:Als autochtonen dezelfde pedofiliegraad (aantal pedofielen per 1000 inwoners) zouden kennen als allochtonen, dan zouden de straten met zeker 40% veileger worden voor mijn kinderen.
Op vrijdag 30 januari 2004 17:17 schreef opinari het volgende:[..]
Als allochtonen dezelfde criminaliteitsgraad (aantal gedetineerden per 1000 inwoners) zouden kennen als autochtonen, dan zouden de gevangenissen met zeker 40% in capaciteit kunnen afnemen.
Het is een werkelijke schande dat de Nederlandse belastingbetaler zoveel moet dokken om "de boel bij elkaar te houden"
Het is een werkelijke schande dat ik als nederlandse belastingbetaler zoveel moet dokken om "de boel bij elkaar te houde".
quote:Dat betwijfel ik als je sommige mensen soms hoor...
Op vrijdag 30 januari 2004 17:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
En wat schiet je daarmee op? Die afwijking is wel bekend. De oorzaken daarvoor zijn dat echter nog niet.
quote:Verantwoordelijk stellen niet inderdaad, maar als criminaliteit ook een culturele of religieuze oorsprong heeft kun je ze er ook niet allemaal compleet buiten laten wil je een oplossing vinden.
Dat geeft je overigens nog niet het recht om 95% van de allochtonen die niet crimineel is, verantwoordelijk te stellen voor de daden van een relatief kleine groep.
quote:
Alleen zeer kortzichtige mensen en mensen die potentieel hebben om racist te worden, zullen dit wel doen.
quote:Wat een bullshit. Ik hoop dat je die stelling met cijfers kan onderbouwen.
Op vrijdag 30 januari 2004 17:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Als autochtonen dezelfde pedofiliegraad (aantal pedofielen per 1000 inwoners) zouden kennen als allochtonen, dan zouden de straten met zeker 40% veileger worden voor mijn kinderen.
30 jaar geleden werd er bijna nooit aangifte gedaan van pedofilie. Uit veel verhalen en aangiften van nu weten we dat het toen toch vaak voorkwam.
Ik denk dat als over een jaar of twintig het taboe bij veel islamieten doorbroken zal worden de verhalen van nu ook wel zullen komen...
Denk je aan asielbeleid dan denk je aan:
- maatschappelijk draagvlak
- kostenbeheersing
- huisvestingsproblematiek
- inpassingsproblematiek
- ...
Wellicht zijn er lurkers en posters hier die nog wat zaken weten aan te dragen.
In deze draad handelt het specifiek over asielbeleid. Misschien kunnen we daarop verder?
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 17:43 schreef sjun het volgende:
Ik vermoed dat de bezettingsgraad van blijf-van-mijn-lijf-huizen of het aantal gevallen van pedofilie bijzonder weinig van doen hebben met heroverweging van ons asielbeleid.
quote:Volgens mij heeft het één met het ander te maken. De onevenredig hoge criminaliteit onder allochtonen verkleint ook het maatschappelijk draagvlak voor het opvangen van vluchtelingen.
Denk je aan asielbeleid dan denk je aan:
- maatschappelijk draagvlak
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |