abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juli 2001 @ 15:41:47 #1
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1142249
www.nu.nl
quote:
Marokkaanse familie doelwit van racistische acties

Uitgegeven: 4-7-2001 14:14

GOUDA - Een Marokkaanse familie in Gouda is het doelwit van een aantal racistische acties. Het huis en de auto van de familie El Massaoui zijn de afgelopen dagen beklad met intimiderende en beledigende racistische teksten en tekeningen in zwarte verf. Ook zijn de vier banden van de stationcar lekgestoken.
El Massaoui heeft aangifte gedaan. De politie spreekt van een eerste gerichte racistische actie ooit in Gouda gepleegd. De familie, waarvan de vader al 24 jaar in Gouda woont, zegt geen idee te hebben uit welke hoek de acties komen.

Duidelijk is wel dat ze gericht zijn tegen de familie. De auto van de familie stond namelijk op enige afstand van de woning tussen anderen auto's geparkeerd. Op de andere auto's werd geen spatje verf aangetroffen.

Evenals de familie heeft de Marokkaanse gemeenschap in Gouda verbijsterd en vol ongeloof op de acties gereageerd.

Lekker, gaan we ook de duitse toer op?
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  woensdag 4 juli 2001 @ 15:45:04 #2
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1142280
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 15:41 schreef links234 het volgende:
Ach, die fundamentalisten zullen het er wel naar gemaakt hebben. Vast wat agressieve zoontjes.

Toch jammer dat Gouda niet in Brabant ligt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 4 juli 2001 @ 15:47:29 #3
10188 links234
pi_1142301
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 15:45 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ach, die fundamentalisten zullen het er wel naar gemaakt hebben. Vast wat agressieve zoontjes.

Toch jammer dat Gouda niet in Brabant ligt.

En die stationwagen heeft hij vast nodig om zijn tientallen kinderen en alle schapen te vervoeren.

Zanderrr zal wel weer bezig zijn geweest.

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  woensdag 4 juli 2001 @ 15:49:30 #4
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1142319
Walgelijk natuurlijk dat dit soort zaken nu ook in Nederland gebeuren.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 4 juli 2001 @ 15:49:32 #5
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_1142320
quote:
De politie spreekt van een eerste gerichte racistische actie
Oei, dreigende taal!
Haalt gelijk bij rechter.
  woensdag 4 juli 2001 @ 15:50:30 #6
272 R@b
No-nonsens
pi_1142328
quote:

Is dat Duits dan???
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  woensdag 4 juli 2001 @ 15:52:13 #7
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1142340
Ben eigenlijk wel benieuwd in welke wijk dit gebeurd is.

Als het om de enige Marokkaanse familie in een verder 'blanke' wijk gaat dan spelen er misschien hele andere zaken mee dan wanneer het om een 'gekleurde' wijk gaat.

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  woensdag 4 juli 2001 @ 15:52:18 #8
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_1142342
quote:
www.nu.nl
[..]

Wat heeft een racistische aanslag in Gouda met Duitsland te maken dan?

Discriminerende opmerking hoor

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_1142346
Ik zou eerst graag wat onderbouwing zien van die claim dat het gaat om een racistische aanslag. We hebben wel vaker dit soort verhalen gezien, die dan later bleken te gaan om een of andere familie-ruzie.
  woensdag 4 juli 2001 @ 15:53:01 #10
10188 links234
pi_1142348
Golfer, Doc, wil een van jullie de titel even aanpassen. Ik ben het woord doelwit vergeten.
  woensdag 4 juli 2001 @ 15:54:24 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1142357
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 15:53 schreef links234 het volgende:
Golfer, Doc, wil een van jullie de titel even aanpassen. Ik ben het woord doelwit vergeten.
Done!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 4 juli 2001 @ 15:54:28 #12
631 GHaven
pi_1142359
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 15:52 schreef HiZ het volgende:
Ik zou eerst graag wat onderbouwing zien van die claim dat het gaat om een racistische aanslag.
Hint :

Het huis en de auto van de familie El Massaoui zijn de afgelopen dagen beklad met intimiderende en beledigende racistische teksten en tekeningen in zwarte verf

woensdag 4 juli 2001 @ 16:29:01 #13
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_1142636
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 15:52 schreef HiZ het volgende:
Ik zou eerst graag wat onderbouwing zien van die claim dat het gaat om een racistische aanslag. We hebben wel vaker dit soort verhalen gezien, die dan later bleken te gaan om een of andere familie-ruzie.
De alom bekende brand in de Schilderswijk
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 4 juli 2001 @ 16:37:55 #14
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_1142696
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 15:54 schreef GHaven het volgende:

[..]

Hint :

Het huis en de auto van de familie El Massaoui zijn de afgelopen dagen beklad met intimiderende en beledigende racistische teksten en tekeningen in zwarte verf

Goh!

Da's moeilijk!

Het kan net zo goed weer zo'n eerwraak geval zijn!
Hoe gooi je de verdenking op iets anders? Simpel! Klad het huis vol met racistische leuzen.
Dat zou ik doen als ik iemand zou willen pakken en de verdenking op iets anders zou willen gooien

Wat er gebeurt is, is dus nog geheel onduidelijk

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 4 juli 2001 @ 16:38:37 #15
8369 speknek
Another day another slay
pi_1142706
quote:
Evenals de familie heeft de Marokkaanse gemeenschap in Gouda verbijsterd en vol ongeloof op de acties gereageerd.
Heee soit heb jij dat gedaan? Nee man, jij? Nee, jij Mustapha? Dus we hebben het geen van allen gedaan? Waaaah dat kan niet!

Sorry

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 4 juli 2001 @ 16:39:26 #16
10188 links234
pi_1142713
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 16:37 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Goh!

Da's moeilijk!

Het kan net zo goed weer zo'n eerwraak geval zijn!
Hoe gooi je de verdenking op iets anders? Simpel! Klad het huis vol met racistische leuzen.
Dat zou ik doen als ik iemand zou willen pakken en de verdenking op iets anders zou willen gooien

Wat er gebeurt is, is dus nog geheel onduidelijk

eerwraak en dan de schuld bij iemand anders leggen?
  woensdag 4 juli 2001 @ 16:40:31 #17
631 GHaven
pi_1142723
quote:

[..]

Klad het huis vol met racistische leuzen.
Dat zou ik doen als ik iemand zou willen pakken

Wat een eigenaardig ventje ben jij.
pi_1142738
quote:
Wat er gebeurd is, is dus nog geheel onduidelijk
Zie, nuanceren en voorzichtig zijn met het trekken van conclusies is nog niet zo moeilijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Koekepan op 04-07-2001 16:41]

Wittgenstein
pi_1142744
vind het heel triest wat er gebeurt is, dat ten eerste. Maar als je ziet hoeveel mensen er doelwit worden van marokkaanse terreurgroepjes overal in het land vind ik het niet eens zo heel raar dat de marokkaanse families terug gepakt worden. Ik keur geweld af maar misschien dat zij ook geen lekkertjes waren. Alsof zij nooit discrimineren. "vieze kaaskop, ik sla je verrot en pak je familie.." dat hoor je ook vaak genoeg, of "het is maar een hollander"
pi_1142756
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 16:42 schreef Noghri het volgende:
vind het heel triest wat er gebeurt is, dat ten eerste. Maar als je ziet hoeveel mensen er doelwit worden van marokkaanse terreurgroepjes overal in het land vind ik het niet eens zo heel raar dat de marokkaanse families terug gepakt worden. Ik keur geweld af maar misschien dat zij ook geen lekkertjes waren. Alsof zij nooit discrimineren. "vieze kaaskop, ik sla je verrot en pak je familie.." dat hoor je ook vaak genoeg, of "het is maar een hollander"
Maar geweld is nooit goed te praten. Ook niet als vergelding. Het is ontzettend dom, en dat blijft het als het een wraakactie betreft (zelfs nog dommer).

[Dit bericht is gewijzigd door Koekepan op 04-07-2001 16:44]

Wittgenstein
  woensdag 4 juli 2001 @ 16:44:43 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1142762
Ik vraag me in alle eerlijkheid af waarom er nu meteen al dit soort reacties komen en de integriteit van zowel de politie als de pers in twijfel wordt getrokken.
Laten we de zaak eens omdraaien: als het een Nederlandse familie betrof, hadden jullie dan ook meteen die vraagtekens er bij gesteld?
Face it: het is heel erg als dit soort dingen in Nederland gebeuren, met wie dan ook!

Haal er niet meteen allerlei andere zaken bij.
Destijds bij die brandstichting ging men alleen af op de verklaring van die bewoner, nu zijn er voor iedereen zichtbare racistitische leuzen op de auto en het huis van het gezin geschreven en je moet wel een heel erg Jules Croiset-syndroom hebben om dat soort zaken bij jezelf te gaan doen.

Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 4 juli 2001 @ 16:46:28 #22
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_1142783
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 16:44 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Maar geweld is nooit goed te praten. Ook niet als vergelding. Het is ontzettend dom, en dat blijft het als het een wraakactie betreft (zelfs nog dommer).

Yep, Maar helaas is het soms de enige taal die sommige (domme) mensen verstaan...(ik bedoel dit BTW in het algemeen)
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 4 juli 2001 @ 16:46:37 #23
10188 links234
pi_1142787
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 16:44 schreef golfer het volgende:
Ik vraag me in alle eerlijkheid af waarom er nu meteen al dit soort reacties komen en de integriteit van zowel de politie als de pers in twijfel wordt getrokken.
Laten we de zaak eens omdraaien: als het een Nederlandse familie betrof, hadden jullie dan ook meteen die vraagtekens er bij gesteld?
Face it: het is heel erg als dit soort dingen in Nederland gebeuren, met wie dan ook!

Haal er niet meteen allerlei andere zaken bij.
Destijds bij die brandstichting ging men alleen af op de verklaring van die bewoner, nu zijn er voor iedereen zichtbare racistitische leuzen op de auto en het huis van het gezin geschreven en je moet wel een heel erg Jules Croiset-syndroom hebben om dat soort zaken bij jezelf te gaan doen.

Maar het is geen onderdeel van de nederlandse normen en spruitjes om zoiets te doen. Dusseeehhh, ik kan me wel voorstellen dat men aan zoiets denkt.
pi_1142795
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 16:46 schreef Vivi het volgende:
Yep, Maar helaas is het soms de enige taal die sommige (domme) mensen verstaan...(ik bedoel dit BTW in het algemeen)
True.
Wittgenstein
pi_1142804
tuurlijk is geweld geen oplossing, maar als je het wilt begrijpen moet je openstaan voor de reden. En ik zeg niet dat de reden is dat iemand al vaker door marokkaanse terreurgroepjes gepakt is. Ik zeg dat het ZOU kunnen! ik zal maar niet meer doorgaan in het verdedigen van mijn standpunt omdat ik zelf dit weekend nogal een hele slechte ervaring heb gehad met marokkaanse terreurgroepjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')