abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16449160
bron: www.nu.nl

"AMSTERDAM - De ludieke en hilarische nieuwjaarstoespraak bij Ajax van cabaretier Freek de Jonge is bij trainer-coach Ronald Koeman volledig verkeerd gevallen. Volgens de oud-international was de gedenkwaardigde speech, zondag in Amsterdam, kwetsend, beledigend en respectloos.

Koeman vindt dat de clubleiding pijnlijk heeft gefaald door het traditionele betoog aan De Jonge over te laten en niet aan een bestuurs- of directielid.

Foeteren

"Spelers, trainers en de technisch directeur werden met een grap heel negatief neergezet", foeterde Koeman in de microfoon van radio Noord-Holland. "Zelfs oud-voorzitter Van Praag kreeg ervan langs. Dat neem ik De Jonge niet eens echt kwalijk. Daarmee is hij tenslotte groot geworden. Maar ik neem het wel de leiding van Ajax kwalijk. Zij bepaalt wie de toespraak houdt."

De Jonge sprak zondag schertsend ondermeer van een gebrek aan professionaliteit en een warrig aankoopbeleid bij Ajax. Koeman kon er niet om lachen. "Buiten Ajax mogen ze denken en zeggen wat ze willen. Dat kun je toch niet tegenhouden, maar intern moet je de eigen mensen beschermen. Die moet je beschermen en niet beschadigen zoals De Jonge heeft gedaan."

'Haantjesgedrag'

Koeman heeft zijn pittige kritiek aan algemeen directeur Arie van Eijden kenbaar gemaakt. Later deze week praten beiden verder. Het idee om Freek de Jonge te vragen voor de nieuwjaarstoespraak was afkomstig van de nieuwe Ajax-voorzitter John Jaakke, die het tijd vond voor een frisse wind. Hij zei dat het afgelopen moest zijn van het 'haantjesgedrag' van de voetbalvoorzitters, die tijdens de nieuwjaarstoespraak zo nodig hard moeten uithalen naar van alles en nog wat.

"Ik dacht dat De Jonge een Ajacied was", mokte Koeman. "Maar dat heb ik in zijn speech niet kunnen horen.""

Beetje zelfspot is goed..... jammer dat Koeman daar niet tegen kan.

Een dag zonder bugs, is een dag niet geleefd!!!
http://www.planet.nl/~jpengelhardt
  woensdag 21 januari 2004 @ 07:22:45 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_16449167
Nani. Beatrix kan er wel tegen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_16449171
aansteller die koeman
  woensdag 21 januari 2004 @ 07:26:58 #4
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_16449188
Tja, nu de champions league voorbij is en het slecht gaat in de competitie moet hij toch ergens anders zijn aandacht op vestigen
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
pi_16449194
kan dit niet in het centrale ajax topic?
Koning.
pi_16449307
ben geen ajax-fan maar wel een fan van freek en kan de hunor waarderen. Netzoals de humor die freek heeft om feyenoord af te zeiken! (Terwijl ik feyenoorder ben!)
Een dag zonder bugs, is een dag niet geleefd!!!
http://www.planet.nl/~jpengelhardt
pi_16449338
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 07:50 schreef Master-JiP het volgende:
ben geen ajax-fan maar wel een fan van freek en kan de hunor waarderen. Netzoals de humor die freek heeft om feyenoord af te zeiken! (Terwijl ik feyenoorder ben!)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 21 januari 2004 @ 08:14:36 #8
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_16449432
Ik hou dit topic open omdat we hier een aardige discussie kunnen hebben over voetbal en zelfspot.

Omdat de titel pakkend is laat ik 'm even zo, maar zodra het te veel over specifiek Ajax gaat verander ik 'm in "Voetbal en zelfspot".

Meer ontopic: ik vind het als Ajacied wel humor hoor, maar kan me aan de andere kant voorstellen dat Koeman zich enigszins gepikeerd voelt. Grappen over je professionaliteit kunnen verkeerd vallen (ooit ook elders wel meegemaakt, buiten voetbal om).

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  woensdag 21 januari 2004 @ 08:27:03 #9
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_16449510
Koeman, huilie

Wordt net zo een discussie als met Balkenende en Donner...

A.M.A.B
pi_16449513
Heeft iemand Koeman dit horen zeggen in die microfoon
Ik kan me dit bijna niet voorstellen.
Zelf heb ik ook een pesthekel aan Freek de Jonge, maar dan om de redenen dat ik hem uberhaupt niet grappig vind.
[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
  woensdag 21 januari 2004 @ 08:29:25 #11
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_16449527
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 08:27 schreef sqlsmurft het volgende:
Heeft iemand Koeman dit horen zeggen in die microfoon
Ik kan me dit bijna niet voorstellen.
Zelf heb ik ook een pesthekel aan Freek de Jonge, maar dan om de redenen dat ik hem uberhaupt niet grappig vind.
Was net op het nieuws (3FM)
A.M.A.B
  woensdag 21 januari 2004 @ 08:47:36 #12
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_16449711
Als dit waar is:

Huilie

Dat 'ie snel op z'n teentjes is getrapt wist ik, maar ik had gehoopt dat 'ie alleen tactisch een bord voor z'n kop had

woensdag 21 januari 2004 @ 08:53:01 #13
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_16449763
Sneeuwvlokje met keiharde pegel blijkt mietje.

Wat een zeurpiet die Koeman, laat 'm zich op het voetbal concentreren.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 21 januari 2004 @ 08:57:05 #14
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_16449792
Wie van de mensen die hier nu roepen dat Koeman een huilie is, is wel eens in het openbaar bespot om de kwaliteit van het werk dat-ie deed?

(ik niet, maar heb het wel eens meegemaakt bij anderen, en het schijnt best hard aan te komen als het van mensen komt waar je het niet van verwacht)

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 21-01-2004 09:16]

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  woensdag 21 januari 2004 @ 08:58:01 #15
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_16449804
Ik begrijp die zin niet Doc.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 21 januari 2004 @ 08:58:27 #16
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_16449810
Typisch geval van huilie .
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 21 januari 2004 @ 08:59:59 #17
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_16449828
Maar het woord huilie ken ik ook niet.

In ieder geval, ik heb gedeeltes op Radio 1 gehoord (van Freek) en vond het zelf wel aardig.

pi_16449829
Logies dat Koeman reageert, hij moet minimaal een half jaar met sommige spelers werken. Vind het ook niet kunnen dat er spelers publiekelijk (door de staf) worden aangepakt.
  woensdag 21 januari 2004 @ 09:48:17 #19
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_16450483
aansteller Is toch leuk op z'n tijd. Als de spelers daar al niet meer tegen kunnen voor een paar miljoen per jaar.
  woensdag 21 januari 2004 @ 09:56:27 #20
73633 Het_Vijfde_Wiel
Mining Once & 4ever
pi_16450607
Belachelijke reactie van Koeman, wist niet dat hij zo veel op Balkenende leek.
Soms is het beter iets moois te verliezen, Beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad.
pi_16450932
Die Koeman.

Maar wat heeft Freek dan gezegd, is zijn toespraak ergens te lezen of de grappen waar Koeman zich zo aan stoort!

woensdag 21 januari 2004 @ 10:15:42 #22
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_16450966
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 10:14 schreef SCH het volgende:
Die Koeman.

Maar wat heeft Freek dan gezegd, is zijn toespraak ergens te lezen of de grappen waar Koeman zich zo aan stoort!

dingen als: "als de spelers van Ajax niet snel beter presteren, kunnen ze beter meteen oprotten naar Barcelona"

k zal ff zoeken of er ergens wat te vinden is

pi_16451061
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 08:57 schreef Doc het volgende:

(ik niet, maar heb het wel eens meegemaakt bij anderen, en het schijnt best hard aan te komen als het van mensen komt waar je het niet van verwacht)

Van een cabaretier kan zoiets natuurlijk ook niet verwachten...
"..and in my brain it's going wrong.."
  woensdag 21 januari 2004 @ 10:22:42 #24
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_16451103
beetje jammer van Koe-tje boehoe .

Ik vond het wel een goeie, harde, kritische toespraak. Zelf kritiek is prima, het houdt je een spiegel voor...

Een van de beste vond ik : Ik doe deze toespraak niet voor het geld maar uit clubliefde, dat zouden meer 1ste elftal spelers ook eens moeten doen.

So true... broodvoetballers die niets weten van onderlinge rivaliteit tussen bv Ajax en F'noord bv...

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_16451136
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 08:57 schreef Doc het volgende:
Wie van de mensen die hier nu roepen dat Koeman een huilie is, is wel eens in het openbaar bespot om de kwaliteit van het werk dat-ie deed?

Nou Doc, ik wel. En soms is het leuk, en soms lach je als een boer met kiespijn.

En van Freek kan je dat wel verwachten - en moet je dat juist willen - dus vooralsnog vind ik het een wat vreemde reactie van Koeman. Maar het hangt er vanaf wat er gezegd is, als het echt nare persoonlijke dingen zijn, is het anders.
Ik vind het wel sterk van Ajax dat ze juist iemand hebben uitgenodigd die ook een beetje scherp en sarcastisch kan zijn en niet alleen maar brave en lieve dingen zegt. Jammer dat Koeman zo reageert.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')