quote:Het gaat niet om dat Christelijke scholen zelf de integratie niet bevorderen. Het gaat om het toelatingsbeleid wat christelijke scholen hanteren, waardoor de meeste allochtonen aangezen zijn op openbaar onderwijs, waardoor ze niet tot weinig in contact komen met NL'ers waardoor allemaal kinderen uit achterstand situatie's bij elkaar kunnen zitten. En dus niet integreren en hun eigen cultuur in stand houden.
Op maandag 19 januari 2004 15:47 schreef Flumina het volgende:
Ik ben dus niet voor afschaffing, omdat christelijke scholen hun bestaanrecht bewezen hebben. Er zijn weinig fundamentele geluiden uit die scholen te horen en het onderwijs is vaak beter. Daarnaast weigeren ze vaak te fuseren of met elke nieuwe ministriele proefballon mee te doen, wat de openbare scholen wel hebben gedaan. De ellende was dat er leerfabrieken kwamen in plaats van kleine persoonlijke scholen.Daarom moeten islamitische scholen ook een kans krijgen. Ik ben het gewoon niet eens dat zou de grootste belemmering in intregratie zijn. Wel moeten ze natuurlijk aan alle eisen voldoen.
Balkenende heeft een Islamitische zuil zelf een gevangenis van achterstand genoemd. Maar hij wil er niks aan doen om die zuil open te breken. Beetje hypocriet.
quote:Natuurlijk helpt dat
Op maandag 19 januari 2004 15:49 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ben het persoonlijk in grote lijnen eens met het rapport. Waar ik echt sterk achter sta is het spreidingsbeleid. Dat helpt enorm (en ja ik spreek uit ervaring).
Alleen wel weer jammer, dat men maanden nodiog heeft om tot deze conclusie van spreidingsbeleid te komen, terwijl iedereen met een IQ hoger dan 80 jaren geleden al tot die discussie kwam. In plaats van tijd en geld verspilllen met zo'n commissie van 'wijze mannen', had men beter al daadwerkelijk eens wat kunnen doen. Nu moet het debat eigenlijk nog beginnen .
quote:Lees maar eens wat de argumenten voor en tegen zijn voor het afschaffen van artikel 23. En kom dan terug met je beoordelingen.
Op maandag 19 januari 2004 15:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Voor mij telt de intentie. Niet de maatregel.
quote:Daar kan ik het in vinden, ja. Gelijke toelatingsbeleid op scholen. Dat mag ter discussie. Maar het afschaffen vind ik te ver gaan. Maar ik heb ook een christelijke middelbare school gezeten en moslims werden niet geweigerd. Maar dat zal wel per school verschillen denk ik.
Het gaat om het toelatingsbeleid wat christelijke scholen hanteren, waardoor de meeste allochtonen aangezen zijn op openbaar onderwijs, waardoor ze niet tot weinig in contact komen met NL'ers waardoor allemaal kinderen uit achterstand situatie's bij elkaar kunnen zitten. En dus niet integreren en hun eigen cultuur in stand houden.
quote:Het is lullen om de intentie heen. Omdat je in NL geen islamspecifieke wetten kunt aannemen, worden er zijweggetjes ingeslagen om toch tot hetzelfde resultaat te kunnen komen.
Op maandag 19 januari 2004 15:54 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
Lees maar eens wat de argumenten voor en tegen zijn voor het afschaffen van artikel 23. En kom dan terug met je beoordelingen.
quote:Je mag geen leerlingen weigeren als school. Als islamitische kinderen van de ouders gewoon de lesmethodes moeten accepteren, dan is er niets aan de hand. Veel islamitische oiuders kiezen echter zelf om hun kinderen naar een openbare school te doen, omdat daar zaken zoals bidden etc niet verplicht is. Bij mijn vriendin in de klas zitten ook islamitische kinderen, die bidden gewoon mee, en hun ouders zeiden gewoon dat hij tijdens het bidden tegen Allah moest praten. Er goed voorbeeld hoe het gewoon kan.
Op maandag 19 januari 2004 15:56 schreef Flumina het volgende:[..]
Daar kan ik het in vinden, ja. Gelijke toelatingsbeleid op scholen. Dat mag ter discussie. Maar het afschaffen vind ik te ver gaan. Maar ik heb ook een christelijke middelbare school gezeten en moslims werden niet geweigerd. Maar dat zal wel per school verschillen denk ik.
quote:Moeten ze ook een kruisje slaan?
Op maandag 19 januari 2004 15:59 schreef freud het volgende:[..]
Je mag geen leerlingen weigeren als school. Als islamitische kinderen van de ouders gewoon de lesmethodes moeten accepteren, dan is er niets aan de hand. Veel islamitische oiuders kiezen echter zelf om hun kinderen naar een openbare school te doen, omdat daar zaken zoals bidden etc niet verplicht is. Bij mijn vriendin in de klas zitten ook islamitische kinderen, die bidden gewoon mee, en hun ouders zeiden gewoon dat hij tijdens het bidden tegen Allah moest praten. Er goed voorbeeld hoe het gewoon kan.
quote:"Jullie soort"
Op maandag 19 januari 2004 15:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:Het is maar net hoe je het in je straatje wilt laten passen. "Jullie soort" wil dat moslims assimileren, niet meer niet minder.
quote:We moeten af van apparte scholen waar een totaal andere, niet westerse cultuur wordt gepredikt die de kansen voor de bezoekers van dergelijke scholen op zowel maatschappelijke vlak als kansen op de arbeidsmarkt verkleinen.
Het afschaffen van islamitisch onderwijs zal geen ruk uitmaken, want het betreft een bijna verwaarloosbaar aantal dat naar die scholen gaat.
quote:Bijvoorbeeld de bejegening van vrouwen.
En waarom is integratie met behoud van cultuur volstrekt nutteloos? In Amerika schijnt het wel degelijk te kunnen. Welk onderdeel van een bepaalde cultuur botst bijv. met de nederlandse volgens jou?
quote:Waar baseer je dat op ?
Is het niet geweest misschien, maar is het nu wel degelijk aan het worden.
quote:Oh jeetje.
De maat is vol volgens jou. En nu? Wat ben je van plan te gaan doen?
[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 19-01-2004 16:06]
quote:Nee, dat hoeven ze niet dacht ik, ze moeten wel stil zijn, ogen dicht, etc. Mijn vriendin legt ook gewoon alle feestdagen etc uit, leren ze ook die religie kennen. Ook legt ze dan zaken als suikerfeest uit dacht ik. Beetje wederzijds zaken duidelijk maken (voor zover dat kan bij kleuters
Op maandag 19 januari 2004 16:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Moeten ze ook een kruisje slaan?
Topic was even dicht, en is nu weer open. Commentaar op het schonen svp niet hier maar in het FB-topic.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 19-01-2004 16:45]
quote:
Op maandag 19 januari 2004 16:04 schreef Goodluck het volgende:
we hebben een quote knop![]()
[..]"Jullie soort"
Dat is dus een van de redenen waarom we Moslims beter willen laten integreren!
Met "jullie soort" bedoel ik mensen die moslims om wat voor reden liever zien vertrekken dan komen. En ja, "jullie soort" mensen stopt eerst de groep in een bepaald (verdom) hoekje en daarna verbaast men zich over dergelijke uitspraken? Ik hoop niet dat jij onder integreren verstaat dat er geen commentaar mag worden geleverd?
[..]We moeten af van apparte scholen waar een totaal andere, niet westerse cultuur wordt gepredikt die de kansen voor de bezoekers van dergelijke scholen op zowel maatschappelijke vlak als kansen op de arbeidsmarkt verkleinen.
Dat heet vrijheid van onderwijs. Je kan mensen ook niet verbieden om naar een LBO te gaan.
[..]Bijvoorbeeld de bejegening van vrouwen.
In dit land verdienen vrouwen en mannen gelijke kansen en zijn ze qua \"volwaardigheid\" elkaars gelijken.
Wie zegt dat ze niet gelijk zijn? Als mens zijnde uiteraard. Er is geen godsdienst ter wereld dat vrouwen meer gelijk stelt aan mannen dan de Islam, imo. Dat sommige mannen misbruik maken en er andere interpretaties op nahouden is jammer, maar niet representatief.
[..]Waar baseer je dat op ?
Recente media aandacht voor bepaalde groepen. Reacties van veel mensen op bepaalde gebeurtenissen. Zaken die er vroeger niet waren en nu wel. Het is in wording dus, imo.
[..]Oh jeetje.
De maatschappelijke maat is vol en laat ik daar nou een klein onderdeeltje van zijn.
Waar je aan kunt merken dat de maat vol is ? Wat dacht je van de opkomst van Pim Fortuyn en het grote, maatschappelijke migratiedebat ?
Ik heb nog niets concreets gehoord? Een opkomst van iemand die nu dood is. Een debat? Wat zijn jouw oplossingen?
quote:edit door moderator: offtopic
Op maandag 19 januari 2004 17:30 schreef Goodluck het volgende:
Ach gossie
Mijn commentaar op het integratiebeleid?
It takes Two to Tango !!
[Dit bericht is gewijzigd door sizzler op 19-01-2004 19:27]
quote:Want ?
Op maandag 19 januari 2004 17:50 schreef Chadi het volgende:
Ik vind dat het helemaal niet slecht is geegaan met de integratie.
[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 19-01-2004 17:52]
quote:De meeste allochtonen doen het gewoon goed en heb je geen last van.
Op maandag 19 januari 2004 17:51 schreef Goodluck het volgende:[..]
Want ?
quote:Dat zie ik (voornamelijk bij Marokkanen en Turken) toch iets anders.
Op maandag 19 januari 2004 17:53 schreef Chadi het volgende:[..]
De meeste allochtonen doen het gewoon goed en heb je geen last van.
quote:Ik ken ook wel voorbeelden waar het wel goed is gegaan, maar ze hebben allemaal gemeen dat ze in zeer kleine groepen in grote groepen Nederlanders zijn moeten integreren. Het is lastig integreren als er 90% buitenlanders in je buurt wonen.
Op maandag 19 januari 2004 17:50 schreef Chadi het volgende:
Ik vind dat het helemaal niet slecht is geegaan met de integratie.
quote:Dat wil nog niet zeggen dat de integratie goed is gegaan.
Op maandag 19 januari 2004 17:53 schreef Chadi het volgende:[..]
De meeste allochtonen doen het gewoon goed en heb je geen last van.
quote:ik zie dat anders.
Op maandag 19 januari 2004 17:54 schreef Goodluck het volgende:[..]
Dat zie ik (voornamelijk bij Marokkanen en Turken) toch iets anders.
quote:precies...en DE vraag is: Wil de'autochtoon' de integratietango dansen?
[b]It takes Two to Tango !!
verder mis ik DE (meestvoorkomende) oorzaak vh ontstaan van zwarte scholen en wijken....of is het zo dat de immigranten de autochtone bevolking uit hun scholen en wijken/huizen (met geweld?) hebben weggejaagd?
quote:De oorzaak van het ontstaan van zwarte scholen zal vermoedelijk samenhangen met concentraties van allochtonen in wijken. Ook moslimscholen helpen niet uiteraard.
Op maandag 19 januari 2004 17:57 schreef a4l het volgende:[..]
precies...en DE vraag is: Wil de'autochtoon' de integratietango dansen?
verder mis ik DE (meestvoorkomende) oorzaak vh ontstaan van zwarte scholen en wijken....of is het zo dat de immigranten de autochtone bevolking uit hun scholen en wijken/huizen (met geweld?) hebben weggejaagd?
quote:Dat ligt buiten de macht van de buitenlanders
Op maandag 19 januari 2004 17:55 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Ik ken ook wel voorbeelden waar het wel goed is gegaan, maar ze hebben allemaal gemeen dat ze in zeer kleine groepen in grote groepen Nederlanders zijn moeten integreren. Het is lastig integreren als er 90% buitenlanders in je buurt wonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |