[Dit bericht is gewijzigd door Schorpioen op 16-01-2004 12:30]
waarom haten ze homeopathie zo
quote:Homeopatische middelen worden zo erg verdunt dat het vrijwel onmogelijk is dat er zelfs maar 1 molecuul van de werkende stof inzit. Oftewel het is pure oplichting, vergelijk het maar met yomanda. Zelfde principe.
Op vrijdag 16 januari 2004 10:40 schreef WeirdMicky het volgende:
wat een debielenwaarom haten ze homeopathie zo
[Dit bericht is gewijzigd door Tweek op 16-01-2004 10:56]
quote:Ah ja da's waar ook. Er zal dus inderdaad niks gebeuren
Op vrijdag 16 januari 2004 10:52 schreef BazP het volgende:[..]
Dat is juist de filosofie van Homeopatie, hoe sterker het verdunt is, hoe sterker de werking (de D waardes op de flesjes)
Knap onwetende poging tot tegenbewijs dus weer.
Wellicht dat het juist een enorm heilzame werking heeft vanwerge de homeopathische bereiding.
[Dit bericht is gewijzigd door Karboenkeltje op 16-01-2004 10:58]
quote:Iemand heeft eens berekend, dat de verdunningen zoals die worden toegepast in de homeopathie overeenkomen met de verdunning die de laatste ademtocht van Napoleon onderhand heeft ondergaan. Nauwelijks te traceren dus!
Op vrijdag 16 januari 2004 10:54 schreef Tweek het volgende:[..]
Homeopatische middelen worden zo erg verdunt dat het vrijwel onmogelijk is dat er zelfs maar 1 molecuul van de werkende stof inzit. Oftewel het is pure oplichting, vergelijk het maar met yomanda. Zelfde principe.
quote:Dus juist wel een goede manier, als je niet doodgaat van zwaar verdunt gif, waarom zou een andere stof die zwaar verdunt is dan wel werken.
Op vrijdag 16 januari 2004 10:56 schreef Karboenkeltje het volgende:
Punt 2: Een homeopathisch gif is helemaal geen gif omdat de werking van toxische stoffen op concentratie berust.Knap onwetende poging tot tegenbewijs dus weer.
quote:Ik geloof dat de kneep hem in de bereiding of zoiets zit. Het is ook zo dat de verdunde oplossing anders zou moeten werken dan de zuivere opgeloste stof. Men gaat er onterecht van uit dat een homeopathisch bereid gif nog steeds zou moeten werken als een gif.
Op vrijdag 16 januari 2004 11:01 schreef Tweek het volgende:[..]
Dus juist wel een goede manier, als je niet doodgaat van zwaar verdunt gif, waarom zou een andere stof die zwaar verdunt is dan wel werken.
Nu ben ik zelf niet een gelover (in geen van beide richtingen) maar de opzet van dit onderzoek maakt het onderzoek gewoon waardeloos. Op zijn hoogst zou men kunnen stellen dat de proefpersonen baat noch hinder, ondervonden bij het innemen van de desbetreffende homeopathische middelen. Dat laatste is natuurlijk een vrij zinloze conclusie als je meetgroep al sceptisch is om mee te beginnen.
Echter, is elk middel wat aangeboden wordt bedoeld als homeopatisch middel? Ik denk dat er wel degelijk middelen zijn die het menselijk lichaam kunnen helpen met genezen.
De medicijnen welke door de farmaceutische industrie worden ontwikkeld moeten we ook maar van aannemen dat het helpt. Niet te spreken over de bijwerkingen wat meestal erger is dan de kwaalbestrijding.
Mijn mening is dat de mens voor 80% moet genezen 'tussen zijn oren'. Zolang men niet wil genezen blijft men ziek.
Het gaat tenslotte om het resultaat... en niet om de theorie erachter toch.
Daarom noemen ze het tenslotte een alternatieve geneeswijze...
Het komt er dus op neer dat we voor een deel belazerd worden door de reguliere farmaceutische industrie, want dit was al lang bekend maar dit is nu pas naar buiten gekomen. En blijkbaar speelt het placebo effect ook bij traditionele medicijnen een grote rol.
http://www.vpro.nl/wetenschap/index.shtml?3626936+4257491+15227091
quote:Okee dus Sylvia Millecam wou geen chomokuur, dat was dan toch echt haar eigen besluit lijkt mij.
Op vrijdag 16 januari 2004 10:54 schreef Tweek het volgende:[..]
Homeopatische middelen worden zo erg verdunt dat het vrijwel onmogelijk is dat er zelfs maar 1 molecuul van de werkende stof inzit. Oftewel het is pure oplichting, vergelijk het maar met yomanda. Zelfde principe.
Er zijn mensen die kiezen voor homeopatische middelen in plaats van traditionele geneeswijzing en daardoor niet genezen, een bekend voorbeeld is sylvia millecam, die op aanraden van zo'n oplichter geen chemokuur deed.
quote:Dat is geen geheim. Maar het is in ieder geval niet voor 100% placebo-effect, en homeopathie is dat wel.
Op vrijdag 16 januari 2004 12:29 schreef Schorpioen het volgende:
En blijkbaar speelt het placebo effect ook bij traditionele medicijnen een grote rol.
Homeopathie, en andere alternatieve geneeswijzen, zijn een belediging voor de reguliere geneeskunst. Waarom denk je dat de reguliere geneeskunst de homeoptahie nog niet heeft omarmd? Juist, omdat het niet werkt. Het enige wat artsen boeit, is dat de patienten beter worden. Hoe, dat maakt ze niks uit. Als het dus had gewerkt, had de reguliere geneeskunde homeopathie (en reiki, en acupunctuur, noem maar op) al lang voorgeschreven. Het is namelijk veel goedkoper dan alle geneesmiddelen die wel werken.
quote:Bron? Link?
Op vrijdag 16 januari 2004 12:38 schreef Rasing het volgende:[..]
Dat is geen geheim. Maar het is in ieder geval niet voor 100% placebo-effect, en homeopathie is dat wel.
quote:Fijn dat je alles zo lekker onderbouwt. Ook heel leuk om te zien dat je alles op 1 grote hoop flikkert. Toont aan dat je echt goed weet waar je het over hebt enzo.
Homeopathie, en andere alternatieve geneeswijzen, zijn een belediging voor de reguliere geneeskunst. Waarom denk je dat de reguliere geneeskunst de homeoptahie nog niet heeft omarmd? Juist, omdat het niet werkt. Het enige wat artsen boeit, is dat de patienten beter worden. Hoe, dat maakt ze niks uit. Als het dus had gewerkt, had de reguliere geneeskunde homeopathie (en reiki, en acupunctuur, noem maar op) al lang voorgeschreven. Het is namelijk veel goedkoper dan alle geneesmiddelen die wel werken.
quote:'Beatrix is koningin van NL'
Op vrijdag 16 januari 2004 12:58 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Bron? Link?
'Bron? Link?'
quote:http://www.skepsis.nl/homeopathie.html
[..]Fijn dat je alles zo lekker onderbouwt. Ook heel leuk om te zien dat je alles op 1 grote hoop flikkert. Toont aan dat je echt goed weet waar je het over hebt enzo.
tadaa
Zeik Skepsis maar af en kom maar met linkjes van de Alternatieve Universiteit van Monterey of De-Wondere-Wereld-van-de-Homeopathie-geocities-site.
En vragen om bewijs hiervan is omgekeerde bewijslast. Bewijs eerst maar eens dat het WEL werkt...
quote:Ik heb wel eens homeopatische medicijnen tegen darmklachten en diarree gebruikt, en die werkten enorm goed. En ik had echt stevige diarree, opgelopen in Afrika. Ik ben zeker niet de enige met positieve ervaringen hiermee. Ook mensen die sceptisch tegen homeopathie stonden hadden er erg veel baat bij. Dus meer dan alleen placebo. Sindsdien zit dit medicijn altijd in mijn reisapotheek, want het werkt doeltreffender dan de andere bekende anti-diarree medicijnen (die ik ook heb geprobeerd), in de zin dat de bekende medicijnen de diarree wel stoppen maar niks of weinig aan de oorzaak doen waardoor het alleen een lapmiddel is en je er langer mee blijft lopen. Het medicijn (okugest) is trouwens op basis van arsenicum.
Op vrijdag 16 januari 2004 16:48 schreef KlaPMonGooL het volgende:
idd, homeopathie werkt gewoon niet. (het placebo effect daargelaten)En vragen om bewijs hiervan is omgekeerde bewijslast. Bewijs eerst maar eens dat het WEL werkt...
Maar goed, dit is natuurlijk geen bewijs, men vertrouwt liever op skepsis (dat natuurlijk ook absoluut niet objectief is) dan op eigen ervaring. Daar valt ook niet tegenop te discussieren, dus ik geef dit topic een zetje TRU en ben weg.
quote:Gaat diarree per defintie alleen weg door medicijnen? Liepen mensen vroeger de rest van hun leven met diarree als ze die eenmaal hadden gekregen?
Op vrijdag 16 januari 2004 17:03 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Ik heb wel eens homeopatische medicijnen tegen darmklachten en diarree gebruikt, en die werkten enorm goed. En ik had echt stevige diarree, opgelopen in Afrika. Ik ben zeker niet de enige met positieve ervaringen hiermee. Ook mensen die sceptisch tegen homeopathie stonden hadden er erg veel baat bij. Dus meer dan alleen placebo. Sindsdien zit dit medicijn altijd in mijn reisapotheek, want het werkt doeltreffender dan de andere bekende anti-diarree medicijnen (die ik ook heb geprobeerd), in de zin dat de bekende medicijnen de diarree wel stoppen maar niks of weinig aan de oorzaak doen waardoor het alleen een lapmiddel is en je er langer mee blijft lopen. Het medicijn (okugest) is trouwens op basis van arsenicum.
. En werkt dus ontgiftend.
Maar goed, dit is natuurlijk geen bewijs, men vertrouwt liever op skepsis (dat natuurlijk ook absoluut niet objectief is) dan op eigen ervaring. Daar valt ook niet tegenop te discussieren, dus ik geef dit topic een zetje TRU en ben weg.
quote:Zo redeneer je zelfs bananen recht...je concludeert dat mensen baat bij je middel hadden...omdat hun diarree niet bleef voortduren?
Op vrijdag 16 januari 2004 17:03 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Ook mensen die sceptisch tegen homeopathie stonden hadden er erg veel baat bij. Dus meer dan alleen placebo. Sindsdien zit dit medicijn altijd in mijn reisapotheek, want het werkt doeltreffender dan de andere bekende anti-diarree medicijnen (die ik ook heb geprobeerd), in de zin dat de bekende medicijnen de diarree wel stoppen maar niks of weinig aan de oorzaak doen waardoor het alleen een lapmiddel is en je er langer mee blijft lopen. Het medicijn (okugest) is trouwens op basis van arsenicum.
. En werkt dus ontgiftend.
Je noemt het een medicijn. Bij mijn weten zijn medicijnen stoffen met een bewezen werking. Dus significant! Er is nog geen homeopathisch middel waarvan de werking is bewezen door gedegen wetenschappelijk onderzoek. Het zal er ook nooit komen, want zodra een stof in werkzame concentraties voorkomt, is het geen homeopathisch middel meer. De enige werking is inderdaad het idee dat de slikker heeft er baat bij te hebben. De patient voelt zich daardoor geestelijk beter, en mensen die lekker in hun vel zitten genezen sneller en zijn vaak gezonder. Dat noemen placebo-effect.
De meeste middelen tegen diarree werken inderdaad tegen de gevolgen, niet de oorzaak. De oorzaak is nl. dat je je handjes niet goed hebt gewassen. Of verkeerd bewaard of bereid eten. De bacteriën die je diarree veroorzaken wil je niet bestrijden, want dan leg je ook de eigen, goede darmflora om. En da's nog veel erger. Jouw 'lapmiddelen' zijn overigens juist van levensbelang: die kunnen bv. snelle darmcontracties voorkomen zodat iemand niet aan uitdroging sterft voordat het lichaam zelf de infectie kan overwinnen.
Je vraagt verder om bewijs: hoe kan je in vredesnaam iets bewijzen dat er niet is (werking)? Je kan vele malen makkelijker bewijzen dat iets er wel is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |