quote:Is er op gebaseerd dat iedereen altijd logisch en helder na kan denken.
Op donderdag 15 januari 2004 18:04 schreef NinjaNoKa het volgende:
net als in canada onder het motto : "more guns less crime"
de gedachte: niemand durft meer een mes of pistool te trekken door alle risico's
Met geweld zijn mensen boos, gaan *blank* en slaan door. En dan grijpen ze naar het dichtsbijzijnde wapen. En als dat een shotgun is die in de kofferbak van je auto ligt (zoals de gemiddelde amerikaan heeft) of je vuisten wil nogal veel verschil maken.
* Beluga is tegen, heel erg tegen
[Dit bericht is gewijzigd door Evil_Jur op 15-01-2004 18:09]
quote:Ja en Nee....
de gedachte: niemand durft meer een mes of pistool te trekken door alle risico's
quote:
"more guns less crime lives"
quote:Legaal wapenbezit in Nederland heeft dus niks te maken met zelfverdediging zoals TS bedoeld. Dat is puur voor de schietsport en jacht.
Op donderdag 15 januari 2004 18:09 schreef Fanghorn het volgende:[..]
Ja en Nee....
Om nu legaal een wapen te mogen hebben moet je nu in NL eerst een jaar lid zijn van een schietvereniging. En dan mag je onder strenge regels en voorwaarden een wapen thuis hebben. (In een kluis wel te verstaan).
Als je een soort Gun-on-demand systeem gaat invoeren dat je zo maar een wapen kan kopen krijg je van die situaties dat bij het minste of geringste bepaalde culturen iets te snel naar een wapens grijpen en iemand overhoop schieten....
[Dit bericht is gewijzigd door Evil_Jur op 15-01-2004 18:14]
quote:Canada?!
quote:Een geweer bij het openen van een spaarrekening.
Op donderdag 15 januari 2004 18:15 schreef NinjaNoKa het volgende:
nee maar hoe zijn wapens in amerika ingevoerd...je kreeg op een gegeven moment een colt cadeau bij een pakje boter
Zou je dat een goed idee vinden? Ik vraag me af of meer wapens minder criminaliteit betekent, het is denk ik waarschijnlijker dat het de andere kant op gaat omdat iedereen bij het minste zijn wapen trekt.
quote:Je woordkeuze is een beetje slecht. Wapens invoeren betekent importeren. En in de VS is de wapenwetgeving voor een groot deel per staat geregeld.
Op donderdag 15 januari 2004 18:15 schreef NinjaNoKa het volgende:
nee maar hoe zijn wapens in amerika ingevoerd...je kreeg op een gegeven moment een colt cadeau bij een pakje boter
quote:Voeren is een gemeente in België.
Op donderdag 15 januari 2004 18:17 schreef NinjaNoKa het volgende:
In Amerika was dat zeker wapens in Voeren jah
quote:Zo simpel werkt het natuurlijk niet... Of ben jij gewoon een beetje simpel?
Op donderdag 15 januari 2004 18:20 schreef NinjaNoKa het volgende:
Ik denk juist dat het, zoals die canadese psycholoog zegt, zo werkt dat niemand meer een wapen durft te trekken ..met de gedachte ..diegene achter me jaagt zo een kogel door me kop:P
En ook over een groter misdrijf zou 10x langer na gedacht worden.
En in Nederland valt de criminalitiet met vuurwapens wel mee, dus waarom zouden burgers wapens moeten dragen?
quote:Onderbouw?
Op donderdag 15 januari 2004 18:29 schreef NinjaNoKa het volgende:
In nederland valt de criminaliteit met vuurwapens helemaal niet mee.
quote:Stel je niet aan, er zijn weer eens een paar dingen in het nieuws en ieder dom schaap denkt dat het constant en overal gebeurt, en dat het nog nooit zo erg is geweest. Dit zijn nog altijd incidenten die zich in verhouding zo weinig voordoen dat het belachelijk is om anders te beweren.
Op donderdag 15 januari 2004 18:29 schreef NinjaNoKa het volgende:
In nederland valt de criminaliteit met vuurwapens helemaal niet mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |