abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16290451
net als in canada onder het motto : "more guns less crime"
de gedachte: niemand durft meer een mes of pistool te trekken door alle risico's
pi_16290491
Als dit een grap is, "haha."
Als dit serieus is, "Oh jee."
De man. Het kapsel. Het charisma. De stem. De brede borstkas. De swami. Eén brok liefde. Warm en puur. Heb mij lief.
Fotoboek.
pi_16290550
tja als je een inbreker zn arm breekt moet jij al langer zitten dan hem...
de zelfverdediging van de nederlander is tegenwoordig verboden.
pi_16290600
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:04 schreef NinjaNoKa het volgende:
de gedachte: niemand durft meer een mes of pistool te trekken door alle risico's
Is er op gebaseerd dat iedereen altijd logisch en helder na kan denken.

Met geweld zijn mensen boos, gaan *blank* en slaan door. En dan grijpen ze naar het dichtsbijzijnde wapen. En als dat een shotgun is die in de kofferbak van je auto ligt (zoals de gemiddelde amerikaan heeft) of je vuisten wil nogal veel verschil maken.

* Beluga is tegen, heel erg tegen

...
pi_16290602
Wat bedoel je mat wapens in voeren? Het legaal maken om een geladen wapen te dragen? Kleine criminaliteit neemt dan misschien een heel klein beetje af maar moord zal waarschijnlijk stijgen. Er zijn voorbeelden tegen en voorbeelden voor, maar het ligt vooral aan de cultuur en in Nederland lijkt het me geen goed idee.

[Dit bericht is gewijzigd door Evil_Jur op 15-01-2004 18:09]

pi_16290615
quote:
Ja en Nee....
Om nu legaal een wapen te mogen hebben moet je nu in NL eerst een jaar lid zijn van een schietvereniging. En dan mag je onder strenge regels en voorwaarden een wapen thuis hebben. (In een kluis wel te verstaan).
Als je een soort Gun-on-demand systeem gaat invoeren dat je zo maar een wapen kan kopen krijg je van die situaties dat bij het minste of geringste bepaalde culturen iets te snel naar een wapens grijpen en iemand overhoop schieten....
...::: From the steamy recesses of the southern swamps comes a figure cloaked in mystery :::...
pi_16290622
quote:
"more guns less crime lives"
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_16290655
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:09 schreef Fanghorn het volgende:

[..]

Ja en Nee....
Om nu legaal een wapen te mogen hebben moet je nu in NL eerst een jaar lid zijn van een schietvereniging. En dan mag je onder strenge regels en voorwaarden een wapen thuis hebben. (In een kluis wel te verstaan).
Als je een soort Gun-on-demand systeem gaat invoeren dat je zo maar een wapen kan kopen krijg je van die situaties dat bij het minste of geringste bepaalde culturen iets te snel naar een wapens grijpen en iemand overhoop schieten....

Legaal wapenbezit in Nederland heeft dus niks te maken met zelfverdediging zoals TS bedoeld. Dat is puur voor de schietsport en jacht.

[Dit bericht is gewijzigd door Evil_Jur op 15-01-2004 18:14]

pi_16290735
ja alleen nu lopen de normale bugers als eendjes uit duckhunt over de dam...
pi_16290774
quote:
Canada?!
Ooit bij je opgekomen dat het wapenbezit onder particulieren in de VS 24x zo hoog als in Canada is? En werkt het in de VS? Volgens mij niet...
pi_16290824
nee maar hoe zijn wapens in amerika ingevoerd...je kreeg op een gegeven moment een colt cadeau bij een pakje boter
pi_16290829
Wat bedoel je precies? Gaat het om wapens legaliseren, het invoeren van wapens of wapens in Voeren?
pi_16290890
In Amerika was dat zeker wapens in Voeren jah
pi_16290893
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:15 schreef NinjaNoKa het volgende:
nee maar hoe zijn wapens in amerika ingevoerd...je kreeg op een gegeven moment een colt cadeau bij een pakje boter
Een geweer bij het openen van een spaarrekening.

Zou je dat een goed idee vinden? Ik vraag me af of meer wapens minder criminaliteit betekent, het is denk ik waarschijnlijker dat het de andere kant op gaat omdat iedereen bij het minste zijn wapen trekt.

pi_16290904
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:15 schreef NinjaNoKa het volgende:
Je woordkeuze is een beetje slecht. Wapens invoeren betekent importeren. En in de VS is de wapenwetgeving voor een groot deel per staat geregeld.
pi_16290968
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:17 schreef NinjaNoKa het volgende:
In Amerika was dat zeker wapens in Voeren jah
Voeren is een gemeente in België.
pi_16290979
Ik denk juist dat het, zoals die canadese psycholoog zegt, zo werkt dat niemand meer een wapen durft te trekken ..met de gedachte ..diegene achter me jaagt zo een kogel door me kop:P
pi_16291004
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:20 schreef NinjaNoKa het volgende:
Ik denk juist dat het, zoals die canadese psycholoog zegt, zo werkt dat niemand meer een wapen durft te trekken ..met de gedachte ..diegene achter me jaagt zo een kogel door me kop:P
Zo simpel werkt het natuurlijk niet... Of ben jij gewoon een beetje simpel?
pi_16291005
haha ja maar bedoel dat die amerikanen wel heel happig op wapens gemaakt zijn
pi_16291059
zo simpel? Tis niet simpel . Ik kan het ook wel heel lastig uit gaan leggen maar dan word het weer heel vaag. Het gaat natuurlijk om iemand meer aan het twijfelen te brengen.

En ook over een groter misdrijf zou 10x langer na gedacht worden.

pi_16291185
En dat ligt dus aan de cultuur, in de VS gaat die stelling dus niet op. In Zwitserland weer wel.

En in Nederland valt de criminalitiet met vuurwapens wel mee, dus waarom zouden burgers wapens moeten dragen?

pi_16291212
In nederland valt de criminaliteit met vuurwapens helemaal niet mee.
  donderdag 15 januari 2004 @ 18:30:17 #23
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_16291241
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:29 schreef NinjaNoKa het volgende:
Onderbouw?
Ga doorrrrrr!
pi_16291289
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:29 schreef NinjaNoKa het volgende:
Stel je niet aan, er zijn weer eens een paar dingen in het nieuws en ieder dom schaap denkt dat het constant en overal gebeurt, en dat het nog nooit zo erg is geweest. Dit zijn nog altijd incidenten die zich in verhouding zo weinig voordoen dat het belachelijk is om anders te beweren.
pi_16291331
Moet ik dat nog onderbouwen..De meeste kleine criminelen gebruiken al wapens om hun supermarktjes te beroven..en genoeg jongetje van 17 die ook met een pistool lopen te pronken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')