abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 januari 2004 @ 23:48:20 #1
71181 Paul_Brummen
...--***BuRp!***--...
pi_16270280
Ik ga begin deze zomer naar NewYork. Wie heeft er tips voor mij. Ik ga voornamelijk naar de algemene dingen kijken zoals CentralPark, GroundZero, Vrijheidsbeeld. Maar ik wil eigenlijk ook wel de minder bekende dingen bekijken. En wie kan misschien een redelijk hotelletje aanraden niet te duur, wel een beejte luxe. Je kent het wel.

time flies when i have fun.... man my life will be short ;-)
  woensdag 14 januari 2004 @ 23:49:23 #2
68758 zapsel
Djenneke fan!
pi_16270336
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 23:48 schreef Paul_Brummen het volgende:
Ik ga begin deze zomer naar NewYork. Wie heeft er tips voor mij. Ik ga voornamelijk naar de algemene dingen kijken zoals CentralPark, GroundZero, Vrijheidsbeeld. Maar ik wil eigenlijk ook wel de minder bekende dingen bekijken. En wie kan misschien een redelijk hotelletje aanraden niet te duur, wel een beejte luxe. Je kent het wel.

Een tip voor je......
Thuisblijven
Kut-amerika
Wil je erover praten? Zoek dan iemand die ernaar wil luisteren...
pi_16270422
Ga vroeg naar vrijheidsbeeld toe! Anders ga je voor lul!
Als je oude boekjes hebt, het WTC is er niet meer.
En als je helemaal naar boven gaat naar de andere kant van New York is de kans dat je doodgaat nogal groot. Dus als je dat wilt doen zou ik geen retour ticket kopen.

O! En Central Park moet je gewoon zien, beetje paadjes volgen enzo, zitten allemaal eekhoorntjes.

Ja Ja
pi_16270437
CBGB's
pi_16270479
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 23:49 schreef zapsel het volgende:

[..]

Een tip voor je......
Thuisblijven
Kut-amerika

Kansloze kaaskop
pi_16270494
O! Het is ook nog best wel leuk om te lopen van empire state building naar het voormalige WTC. Moet wel lekker weer zijn, en je moet goede schoenen menemen, maar je komt dan wel op plekken waar niet veel toeristen komen.
Ja Ja
pi_16270566
Ik zat van de zomer in het Murray Hill Inn, een erg budget maar toch relaxt hotel. Je zit behoorlijk in het centrum van Manhattan, vlak bij de metro (lijn 6).

http://www.murrayhillinn.com

Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_16270644
Staat boordevol tips: New York .
  donderdag 15 januari 2004 @ 00:00:45 #9
39124 _Estranged_
Cruciatus in crucem...
pi_16270741
Ik hoop dat je van koffie houdt...Starbucks Rules!
Of 's ochtends strawberry pancakes voor ontbijt...films zien die maanden later pas hier draaien...gezellig met je vriendin door Central Park (zou ZO weer terug willen )

Anyway, het hotel waar wij in zaten heb ik toen via internet geboekt omdat ik een hotel wilde in het centrum(42nd street)...en het mocht niet zoveel kosten achteraf had ik daar niet op moeten bezuinigen want de TV deed het niet en zo'n algemene badkamer is ook niet alles

De vlucht was toendertijd een aanbieding van KLM.

Dus...mijn advies; struin zelf het internet af (wat je dus eigenlijk nu al doet ) en laat je daarnaast goed voorlichten door reisbureau's etc.

zeker de moeite waard !

Estranged ~ to arouse enmity or indifference in where there had formerly been love, affection, or friendliness...
[Mutual Misunderstanding...] [Fotoboek!]
pi_16270850
je zo ook naar boven moeten gaan bij empire state building of een ander gebouw, het is super om van boven naar New York te kijken. Een boottocht rondom manhatten is ook een aanrader. Statue of Liberty is niet echt bijzonder... Ellis Island daarin tegen wel... en moet je ook eens voor de grap naar een Supermakt gaan, ze hebben daar echt van alles in "regular" en "diet"... waarom dat is merk je gauw als je die gasten op straat ziet en van die mega pakken!

veel plezier!

pi_16270924
bezoekje aan Ground Zero
pi_16271051
Oh Empire State Building is opzich gaaf als je boven staat, maar reken op anderhalf uur eindeloos in de rij staan. Niet echt koel.
pi_16271147
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 00:09 schreef keeper het volgende:
Oh Empire State Building is opzich gaaf als je boven staat, maar reken op anderhalf uur eindeloos in de rij staan. Niet echt koel.
is het wel waard om te wachten.. ben toen in de WTC geweest, moesten ook iets van 2 uur wachten, maar zoals ik al zei is het wel waard
pi_16271457
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 00:12 schreef ketaw het volgende:
is het wel waard om te wachten.. ben toen in de WTC geweest, moesten ook iets van 2 uur wachten, maar zoals ik al zei is het wel waard
Tja, zeker als je er nu over denkt. Maar goed. Zoals ik zeg, het is zeker gaaf om boven te staan (hoewel je het naar 20 minuutjes wel gezien heb), maar dat wachten is gáár. .
  donderdag 15 januari 2004 @ 00:27:51 #15
62486 Chilli
Is The Juice Worth The Squeeze
pi_16271718
Katz's Deli

http://www.virtualtourist.com/vt/cd624/2/7db5/

205 E. Houston, NYC 10002
On the corner of Houston & Ludlow Sts.

Vooral Pastrami on Rye is erg goed!!!

F.Y.I. (for your information):
When Harry met Sally is hier opgenomen....
de bekende orgasme in Diner scene!

pi_16271742
Vroeg naar het vrijheidsbeeld, anders uren wachten om erin te mogen. Koop meteen een metrocard (17 dollar) voor bus en metro. Koop kaartjes voor broadway op de laatst dag (scheelt de helft) was vroeger in het WTC, maar nu weet ik het niet. Als je een beetje luxe hotel zoekt, zou ik buiten Manhattan gaan, want de prijzen zijn daar schrikbarend hoog, en dan heb je meestal nog maar een klein kamertje. De Pretzels zijn niet te eten, maar de hotdogs en de Bagels moet je zeker uitproberen (aan zo'n kraampje). En doe eens een keer mee met honkbal in Central Park, is echt heel gezellig.
  donderdag 15 januari 2004 @ 00:29:28 #17
9756 Dentist
Toept over...
pi_16271773
Een must : De Blue Man Group

Empire State moet je 's avonds heengaan.. geen rij en extreem veel toffer dan overdag.

donderdag 15 januari 2004 @ 00:33:34 #18
71074 Freeloader
Amor Omnia Vincit
pi_16271903
Of maak is een wandelingetje over de Brooklyn Bridge. Duurt +/- twintig minuten en gaat van Lower Manhattan naar Brooklyn
To be, or what?
  Trouwste user 2022 donderdag 15 januari 2004 @ 00:35:31 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_16271967
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 23:52 schreef _Etter_ het volgende:
CBGB's
De plek waar de punk begon met the Ramones en the New York Dolls.

pijpenla. Maar belangrijkste concertzaaltje van de wereld.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_16272404
De laatste keer hebben we een paar dagen in Jazz on the Park gezeten. Niks voor jou misschien, want het is een ultra-cheap youth hostel waar je niet vreemd moet opkijken als je met 12 mensen op een kamer wordt gezet. Het is wel erg leuk omdat je snel aanspraak hebt, ook met echt New Yorkers, en dat was voor mij toch wel een van de leukste dingen. De bekende attracties zijn namelijk erg commercieel en meestal gewoon niet leuk om meer dan 1 keer te bezichtigen. South Street Seaport vind ik daarentegen wel weer erg sfeervol, en ook macy's blijft leuk . Voor de lunch zou ik eens een bagel met pastrami/zalm regelen, erg lekker, of natuurlijk een hotdog/knish! Het Dr. Jeckyl & Mr. Hyde Restaurant is ook heel erg gezellig, eten in horror-stijl zeg maar...
pi_16272948
Als je van honkbal houdt, een wedstrijd van de Yankees bezoeken.

En als het nog draait naar De La Guarda gaan. Ook erg gaaf .

pi_16274148
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 00:47 schreef notepad het volgende:
De laatste keer hebben we een paar dagen in Jazz on the Park gezeten. Niks voor jou misschien, want het is een ultra-cheap youth hostel waar je niet vreemd moet opkijken als je met 12 mensen op een kamer wordt gezet. Het is wel erg leuk omdat je snel aanspraak hebt, ook met echt New Yorkers, en dat was voor mij toch wel een van de leukste dingen. De bekende attracties zijn namelijk erg commercieel en meestal gewoon niet leuk om meer dan 1 keer te bezichtigen. South Street Seaport vind ik daarentegen wel weer erg sfeervol, en ook macy's blijft leuk . Voor de lunch zou ik eens een bagel met pastrami/zalm regelen, erg lekker, of natuurlijk een hotdog/knish! Het Dr. Jeckyl & Mr. Hyde Restaurant is ook heel erg gezellig, eten in horror-stijl zeg maar...
Hebben die een website of staan ze ergens anders vermeld ?

found it http://www.jazzonthepark.com/

donderdag 15 januari 2004 @ 02:40:26 #23
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_16274632
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 23:48 schreef Paul_Brummen het volgende:

Ground Zero is een aanrader: Ze zullen dan aan het bouwen begonnen zijn van het nieuwe WTC, het vrijheidsbeeld kan je op je buik schrijven, dat is sinds 9-11 gesloten. Neem echter wel de boot naar Ellis Island, dat is de plaats waar alle migranten eerst kwamen om toegelaten te worden in de VS. Andere tips zijn: Soho (ik meen rond 1st street) Chinatown, en als je van goedkope kleren houdt, een shop naast Ground Zero (50% goedkoper dan in NL).
Naast het vrijheidsbeeld is ook de NYSE gesloten sinds 9-11.
Aanraders zijn verder Guggenheim Museum of Modern Art en Broadway (Kaartjes zijn 's ochtends voor gereduceerd tarief te koop op Times Square; let wel op de gigantische rij, dus vroeg erbij zijn).
Let alleen wel op dat NY een vreselijk dure stad is, en je zoveel mogelijk naar malls moet gaan. In de kleine winkels betaal je snel 3 dollar voor een fles water. Ook betaal je voor een half uurtje i-netten 10 dollar.
Daar komt bij dat New-Yorkers buitengewoon vriendelijk zijn. Toen ik in een museum aan het rondwandelen was, kwam er een bewaker naar me toe: "You are coming from the Netherlands, I can hear you are talking Dutch." En vervolgens werden we uitgenodigd voor een feestje n.a.v. koninginnendag ergens in een pub. (NB: ik was niet eens 21 maar daar maakten ze niet echt een probleem van ) Ook maken ze zomaar een praatje met je in de bus, of zelfs bij de paspoortcontrole op het vliegveld (een half uur met een halve Koreaan over voetbal en Guus Hiddink gepraat )

[Dit bericht is gewijzigd door ScudRaket op 15-01-2004 02:52]

If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')