abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16184554
Mijn ouders hebben besloten maar een nieuwe pc voor mij te kopen aangezien ze bang zijn dat ik deze pc sloop Heb recentelijk nogal wat ruzie gehad met drivers en windows zelf zeg maar

Aangezien ik dan wel een high end pc wil, zal ik ook zelf bij moeten leggen, begrijpelijk.

De pc moet zo'n 1100 euro gaan kosten, niet veel meer, want ik moet dus zo'n 40 tot 50% zelf gaan betalen. Ik game veel, dus er moeten wel wat leuke dingetjes in zitten

Heb op dell.com even rondgekeken naar wat mij wel een redelijke pc leek:

P4, 2,8 GHz
512 ddr ram (kan ik later altijd nog meer bijkopen)
128 mb Radeon 9800 pro

Dan verder de vrij standaard dingen, monitor ook erbij. kom ik op zo'n 1060 euro.

Ik woon op Texel, vandaar dat ik ook eerst op dell keek, er zijn vrij weinig winkels waar je hier computers kunt kopen, en die zijn allemaal net zo duur of nog duurder dan Dell. Misschien zijn er in Den Helder nog wat goeie shops, maar dat weet ik allemaal niet zeg maar

Wat raden jullie aan? Dell dan maar, of toch in Den Helder op zoek naar een goedkopere winkel die goeie spullen levert en de computer ook voor me in elkaar zit (ik heb weinig ervaring met computers zelf in elkaar zetten).

En zijn de specs die ik hierboven noemde goed genoeg om het komende jaar leuk door te gamen?

Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_16184661
misschien toch maar zelf bouwen (desnoods laten bouwen)?

persoonlijke mening hoor, maar ik wil ECHT geen merk pc

pi_16184675
In onderdelen bestellen. Is vaak een stukje goedkoper. Alhoewel dat verschil tegenwoordig wel een stuk minder is.

Dell's zijn prima pc's. Maar persoonlijk ben ik niet zo'n merk PC consument. Ik wil namelijk graag zelf de hardware uitzoeken. En daarvoor ga ik altijd eerst op zoek naar reviews etc om de beste prijs/kwaliteit verhouden uit te vissen.

maandag 12 januari 2004 @ 14:38:44 #4
16157 sebX
Het is mij: seb
pi_16184698
ik zou even kijken bij more for less, volgens mij hebben ze nu ook een winkel in den helder.. in iedergeval een in anna paulowna! Ik heb er een gewerkt. en ze leveren goed spul voor een goede prijs

(www.mfl.nl)

pi_16184701
Alternate, MyCom, Gistron, etc.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  maandag 12 januari 2004 @ 14:40:00 #6
33213 SpleeffY
Ja, wat hij zegt ->
pi_16184736
quote:
Op maandag 12 januari 2004 14:38 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Alternate, MyCom, Gistron, etc.
That's all you need ...!

Zelf bouwen is goedkoper en je leert er ook erg veel man .

pi_16184770
quote:
Op maandag 12 januari 2004 14:40 schreef SpleeffY het volgende:

[..]

That's all you need ...!

Zelf bouwen is goedkoper en je leert er ook erg veel man .

Voor € 50,- meer wordt ie voor jou geassembleerd en heb je een leuke pc voor een nog leukere prijs.
- Beverly Sills
pi_16184777
Dat is geen high end PC. Da's gewoon een standaard games bak. Wat voor moederbord, harde schijf, geluidskaart, netwerkkaart, modem, muis, toetsenbord ga je erbij nemen?
En waarom krijg je een nieuwe computer als je ouders bang zijn dat je de oude sloopt? Een nieuwe PC is net zo gevoelig voor aanvallen van verstandsverbijstering en gebrek aan kennis als oude PCs
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 12 januari 2004 @ 14:42:26 #9
8277 Boudi
Always Coca Cola
pi_16184817
Je moet er wel aan denken dat als je Dell neemt het soms wel es moeite kost om er iets bij te bestellen later. Zeker de kleine (SFF)-chassis dingen zitten dusdanig in elkaar dat er geen ruimte is voor extra dingen achteraf.

Wat je ook kunt doen is bij winkels die niet bij je in de buurt zitten een systeempje samenstellen, en dan laten bezorgen. Kost niet zoveel extra. Bijvoorbeeld Informatique. Evt. zelf in elkaar zetten, of het laten doen....

Met of zonder mayonaise?
pi_16184822
quote:
Op maandag 12 januari 2004 14:41 schreef Deetch het volgende:
Dat is geen high end PC. Da's gewoon een standaard games bak. Wat voor moederbord, harde schijf, geluidskaart, netwerkkaart, modem, muis, toetsenbord ga je erbij nemen?
Geluidskaart en Lan zitten waarschijnlijk onboard, hardeschijf een 120 gb 7200 rpm en muis, toetsenbord en mobo zijn van Dell, dus geen keus.
quote:
En waarom krijg je een nieuwe computer als je ouders bang zijn dat je de oude sloopt? Een nieuwe PC is net zo gevoelig voor aanvallen van verstandsverbijstering en gebrek aan kennis als oude PCs
Hij krijgt een eigen pc, die oude is nog goed zat voor de rest van de family.
- Beverly Sills
  maandag 12 januari 2004 @ 14:43:01 #11
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_16184827
quote:
Op maandag 12 januari 2004 14:38 schreef sebX het volgende:
ik zou even kijken bij more for less, volgens mij hebben ze nu ook een winkel in den helder.. in iedergeval een in anna paulowna! Ik heb er een gewerkt. en ze leveren goed spul voor een goede prijs

(www.mfl.nl)

Het is alleen jammer dat de service om te janken is, zo slecht.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_16184842
quote:
Op maandag 12 januari 2004 14:42 schreef Boudi het volgende:
Wat je ook kunt doen is bij winkels die niet bij je in de buurt zitten een systeempje samenstellen, en dan laten bezorgen. Kost niet zoveel extra. Bijvoorbeeld Informatique. Evt. zelf in elkaar zetten, of het laten doen....
Informatique is duur, ga dan naar Alternate ofzo.
- Beverly Sills
pi_16184848
quote:
Op maandag 12 januari 2004 14:41 schreef Deetch het volgende:
Ja, maar op deze PC staat dus allemaal belangrijke informatie, en als ik dan moet formatteren oid, dan zijn ze dat dus allemaal kwijt

Vandaar.

Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  maandag 12 januari 2004 @ 14:43:56 #14
65673 NaZa
Yipiekayeeh
pi_16184864
Ik deel deze meningen niet,
Ik heb ook me pc zelf samengesteld en in gebouwd.
2x hdd crash
1x VGA card crash
1x mobo overleden
----------------------------------
En het zijn kwaliteit spullen, blijkbaar dus niet. Misschien ben ik hier weer de enige die altijd pech heeft met PC's
pi_16184873
quote:
Op maandag 12 januari 2004 14:37 schreef Sm0keZ het volgende:
misschien toch maar zelf bouwen (desnoods laten bouwen)?

persoonlijke mening hoor, maar ik wil ECHT geen merk pc

Inderdaad heel persoonlijk.
- Beverly Sills
pi_16184881
Ik bestel altijd bij www.sallandautomatisering.nl

Goede service en vaak de goedkoopste.

pi_16184909
Computerland in Den Haag beste winkel
pi_16184925
quote:
Op maandag 12 januari 2004 14:43 schreef NaZa het volgende:
2x hdd crash
1x VGA card crash
1x mobo overleden
----------------------------------
En het zijn kwaliteit spullen, blijkbaar dus niet. Misschien ben ik hier weer de enige die altijd pech heeft met PC's
Ehm, wij hebben twee geassembleerde systemen gekocht op de PC Dumpdag voor weinig geld met echt niet allemaal A-merken (bijv. een ECS mobo) en dat werkt allemaal nog prima.

Nouja, op de voeding na. Bij beide pc's is de voeding er na een jaar mee gekapt

- Beverly Sills
  maandag 12 januari 2004 @ 14:46:11 #19
16157 sebX
Het is mij: seb
pi_16184929
quote:
Op maandag 12 januari 2004 14:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Het is alleen jammer dat de service om te janken is, zo slecht.

Dat kan natuurlijk een persoonlijke ervaring zijn, maar ik spreek het niet tegen... de laatste pc die ik daar kochtw as een PII 333 mhz.. en toen was ik iig heel te vreden over het systeem en de service...
pi_16184941
quote:
Op maandag 12 januari 2004 14:45 schreef wil.lem_ske het volgende:
Die in Amsterdam is ook best okay anders.
- Beverly Sills
  maandag 12 januari 2004 @ 15:03:40 #21
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_16185424
quote:
Op maandag 12 januari 2004 14:46 schreef sebX het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk een persoonlijke ervaring zijn, maar ik spreek het niet tegen... de laatste pc die ik daar kochtw as een PII 333 mhz.. en toen was ik iig heel te vreden over het systeem en de service...

Het is inderdaad een persoonlijke ervaring. Wekenlang wachten op een Maxtor schijf, dan maar weer eens bellen, toen zeiden ze dat Maxtor geen 5400RPM schijf kon leveren, maar er zat een 7200 RPM in. Die hadden ze liggen (dus weken voor niks gewacht) en toen duurde het alsnog weken. Toen hebben we de pc naar een ander bedrijf gebracht en die bouwde het in 2 dagen in.
Toen we vervolgens naar MFL gingen om de schijf op te halen, waar we immers wel nog recht op hadden, gaven ze een Samsung schijf mee, die toen goedkoper was. Het ging niet om een groot bedrag, maar het gaat om het idee.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  maandag 12 januari 2004 @ 15:07:20 #22
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_16185527
quote:
Op maandag 12 januari 2004 14:45 schreef wil.lem_ske het volgende:
hahaha, heb je het niet druk dan?

sorry, off-topic, ik kon me weer s niet inhouden

On-topic;

quote:
Op maandag 12 januari 2004 14:33 schreef -Mzraki- het volgende:
...
Wat raden jullie aan? Dell dan maar, of toch in Den Helder op zoek naar een goedkopere winkel die goeie spullen levert en de computer ook voor me in elkaar zit (ik heb weinig ervaring met computers zelf in elkaar zetten).
Dell maakt inderdaad prima computers, maar het is niet te vergelijken met eentje die je zelf hebt gebouwd. Grote nadeel van zelf bouwen is dat als je iets stuk maakt je een probleem hebt, zeker als je op Texel woont... Grote nadeel van Dell is inderdaad dat het geen PC is waar je later heel makkelijk nog even iets aan kan upgraden.

Als ik jou was zou ik precies uitzoeken en opschrijven wat je hebben wilt, tot het laatste schroefje bij wijze van spreken, is nog leuk en leerzaam ook, en dan verschillende winkels om offertes vragen en eventuele randvoorwaarden vergelijken...

[Dit bericht is gewijzigd door Short_stop op 12-01-2004 15:15]

pi_16186372
quote:
Op maandag 12 januari 2004 15:07 schreef Short_stop het volgende:
Dell maakt inderdaad prima computers, maar het is niet te vergelijken met eentje die je zelf hebt gebouwd. Grote nadeel van zelf bouwen is dat als je iets stuk maakt je een probleem hebt, zeker als je op Texel woont... Grote nadeel van Dell is inderdaad dat het geen PC is waar je later heel makkelijk nog even iets aan kan upgraden.
We hebben hier gewoon computerwinkels hoor en de PTT bezorgt hier ook alle bestelde pakketjes. Verder hebben we hier ook de euro en niet een schelpenruilsysteem, doen we aan telefoon, ADSL en Kabel. Zo.
- Beverly Sills
pi_16188055
quote:
Op maandag 12 januari 2004 14:43 schreef NaZa het volgende:
2x hdd crash
1x VGA card crash
1x mobo overleden

Denk dat het meer aan de gebruiker ligt
koekoek
  maandag 12 januari 2004 @ 16:20:55 #25
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_16188225
quote:
Op maandag 12 januari 2004 16:16 schreef RichyRich het volgende:

[..]

Denk dat het meer aan de gebruiker ligt

Neuh, ik heb dat ook gehad.
Je moet erg veel geluk hebben met die zooi.
Bij was m'n GF2 GTS (toen topmodel ) DOA.
M'n HD crashte na een paar maanden.
Voeding had er na een jaar ook geen zin meer in.
Signature:
Maximaal
4
regels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')