abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16165097
Wanneer gebruik je creatine, voor of na een training? Hoeveel gebruik je? Doe je dit in 1 x of in meerdere malen? Hoeveel uur moet er tussen zitten voor of na de training voordat je het gebruikt?
Zit er ook verschil in het gebruik van Creatine Monohydraat als je fitnesst of aan duursport doet (Fietsen/schaatsen)? Hoe lang moet je creatine gebruiken en hoelang is de pauze?

Zelf fitness ik 4 x in de week.

Ik gebruik 2 theelepels creatine met jus d'orange NA de training.
Ik gebruik die ongeveer 4 weken en 4 weken rust met het gebruik ervan.

Laat jullie horen!

pi_16165343
allereerst, ik volg een opleiding sportmassage en wordt begeleid door iemand die er volgens mij enorm veel verstand van heeft. Hij is Fysio bij de marine.

Je lichaam neemt niet meer dan 5 mg meer op per dag. Dus 1 theelepel is voldoende. Neem het op een lege maag, dus bijvoorbeeld na de training. Dat is inderdaad het beste met sinasappelsap. (ik nam nog een theelepel druivensuiker (poeder) erbij.

Als je duursport doet is het inderdaad anders. Dan kun je geloof ik wel meer nemen. De 10 mg in de eerste week is om de pot eerder leeg te krijgen. (aldus de fysio). Verder kun je het 6 weken nemen, en dan 6 niet, als je lichaam eraan went dan maakt het zelf minder aan.
Ik doe 5 wel, 6 niet.

vraag anders de folder aan bij Mdouble You (MdoubleYou NL). En doe dan de eerste week die 10 mg niet... Gewoon 5 mg is voldoende.

Na de training is je suikerspiegel hoog, dus is de opname hoger... Regelmaat is heel belangrijk. Inname met dextrose (druivensuiker dus bv wordt aangeraden)
Drink heel veel water... Denk echt aan 2-3 liter op een dag. En 4 uur voor en na inname geen koffie, liefst helemaal niet.

Suc-6

[Dit bericht is gewijzigd door simonsvision op 11-01-2004 21:03]

Mensen die opruimen zijn gewoon te lui om te zoeken.
fotoboek
pi_16165383
jaja... creatine... houdt vocht vast... lijk je 'breder' van... en je kan er kanker van krijgen!!... toch?... doei
pi_16165428
volgens mij is het creatinine
pi_16165491
maar dat ben jij
  zondag 11 januari 2004 @ 21:00:17 #6
27636 bigwig
No pain, no gain
pi_16165533
Klopt dat die loadings fase (eerste week) echt onzin is. Dit is dus alleen maar om je pot sneller leeg te krijgen. Als ik het gebruik, neem ik sóchtends 2 theelepels, met een half aa'tje (vruchtensap is ook prima, als er maar suikers inzitten) en sávonds na het trainen/ voor het slapen 2 theelepels met andere helft van aa'tje. Echter is dit beetje gebaseerd op lichaams gewicht, denk als je onder de 90 kg zit, dat je prima 1 theelepel kunt doen. Alles wat je lichaam niet opneemt, plas je uit, en dat is natuurlijk zonde.

Zorg er wel voor dat je minimaal een uur voor en na geen melkproducten neemt. Dit werkt de opname van de creatine tegen.

zondag 11 januari 2004 @ 21:04:36 #7
27636 bigwig
No pain, no gain
pi_16165657
quote:
Op zondag 11 januari 2004 20:55 schreef NiMAGiNE het volgende:
jaja... creatine... houdt vocht vast... lijk je 'breder' van... en je kan er kanker van krijgen!!... toch?... doei
Het enige wat hiervan klopt is dat je wat vocht vast houd, en wat zwaarder wordt. Dit is dus een nadeel bij sporten met een gewichts klasses. Dat je breder hierdoor lijkt is onzin, dat verschil zie je dus echt niet.
En kanker....... tja, waar krijg je dat nou niet van als je het in GIGANTISCHE hoeveelheden naar binnen werkt. Dit is echt een gerucht van tijd geleden, zelfs op de NECEDO site, heeft toen een artikel gestaan dat dit gerucht op niets is gebaseerd. En er dus geen wetenschappelijk bewijs voor is dat je er kanker van krijgt.
pi_16166689
elke ochtend voor het eten een eetlepel creatine in glas water.
I'am...
pi_16170298
quote:
Op zondag 11 januari 2004 20:54 schreef simonsvision het volgende:
Je lichaam neemt niet meer dan 5 mg meer op per dag. Dus 1 theelepel is voldoende. Neem het op een lege maag, dus bijvoorbeeld na de training. Dat is inderdaad het beste met sinasappelsap. (ik nam nog een theelepel druivensuiker (poeder) erbij.
geen sinasappelsap! dat is veel te zuur
je kan beter appelsap, of gewoon dextrose gebruiken
  maandag 12 januari 2004 @ 00:22:33 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_16172444
Centrale fitnesstopic.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')