abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 januari 2004 @ 13:21:14 #1
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_16099249
Help!

Ik heb per 31 December ontslag genomen om een baan dichterbij te gaan zoeken.
Het zat mij gewoon onderhand heel hoog om iedere dag 3 uur te reizen.
De laatste week van het oude jaar ben ik brieven gaan schrijven.

Deze week had ik 2 sollicitatiegesprekken bij verschillende bedrijven, bij de ene moest ik vandaag al terugkomen voor een tweede gesprek.
Maandag heb ik nog een sollicitatie bij een bedrijf waar ik ook erg geintereseerd ben.

Terwijl ik net onderweg naar huis aan het rijden ben -op de motor spreekt het bedrijf van het 2'de gesprek mijn voicemail in dat ik contact moet opnemen voor een positief bericht..

In het gesprek vertelden zij al dat als zij een keuze hebben gemaakt en voor mij kiezen ik dat ook voor de volle 100 % moet doen en voor deze functie moet gaan..

Nou wil ik dus ook nog heel graag naar dat gesprek maandag.
En de werkgever van het andere gesprek had ook weer andere voordelen.

Wat moet ik doen, eerlijk vertellen komt het eerst in mij op.
Waarom zijn ze nou toch zo snel met deze keuze.
(ik had ook geen veer gelaten qua salaris)

[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 09-01-2004 13:22]

pi_16099278
Ik zou gewoon melden dat je een afspraak aankomende maandag hebt met een ander bedrijf, en daarop toch nog even wil wachten...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_16099280
Gooi je ouwe schoenen niet weg voordat je nieuwe hebt...
Mensen hebben een natuurlijke weerstand tegen ideeën waar ze zelf niet opgekomen zijn
pi_16099356
Ik zou ze gewoon even bellen en dan vertellen dat je maandag een ander gesprek hebt, en dat graag even af wilt wachten en dat je ze in de loop van de volgende week laat weten wat ervan geworden is.

Als zij het recht hebben om met meerdere sollicitanten te praten, waarom zou jij dan niet het recht hebben om met meerdere bedrijven te praten?

It's not a beer belly, it's a fuel tank for a sex machine!
pi_16099372
Maandag is heel dichtbij man. Neem nog geen beslissing nu, ga maandag naar dat andere gesprek en vraag daar of ze binnen 1 a 2 dagen een beslissing willen nemen. Als dat bedrijf je nu al snel terug belt dat ze je willen hebben dan gooien ze zeker niet de deur dicht als je het antwoord pas a.s. woensdag of zo gaat geven.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 9 januari 2004 @ 13:26:08 #6
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_16099430
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 13:22 schreef Chandler het volgende:
Ik zou gewoon melden dat je een afspraak aankomende maandag hebt met een ander bedrijf, en daarop toch nog even wil wachten...
Dat had ik idd in het gesprek ook gelijk gezegt. Ik voel dat zij willen dat ik al als "hun" denk.
Total commitment, je wilt het heel graag of niet!

+Qua carrierekansen en opbouw van het bedrijf zit het wel goed.
+/- Onzeker, ik zal daar diep moeten gaan om er wat van te maken.
-De bereikbaarheid is duidelijk minder dan van die andere sollicitatie. (30 min rijden om 10 min rijden)
-Qua vakkennis sluit het andere nog lopende beter aan. (sneller thuis/volwaardig gevoel)

pi_16099594
Alleen doen als je het zeker weet, als ze je echt zo graag willen hebben is het geen punt om naar dat gesprek van a.s. maandag te mogen. Staan ze dat niet toe, dan moet je er niet willen werken. Succes!
Força!
  vrijdag 9 januari 2004 @ 13:32:57 #8
20762 MetalBat
fiat 127 driver
pi_16099652
Ik zou inderdaad gewoon zeggen dat je nog een ander gesprek hebt... Als ze echt eerlijk zijn, zullen ze daar op wachten en dit respecteren. Doen ze dit niet, dan is het misschien maar beter dat je er niet terecht komt.

Je kan indien nodig altijd nog als extra motivatie geven: als ik een keuze maak, moet ik er voor 100% achter staan. Die afweging is dus ook in het belang van het bedrijf dat je kiest...

Suc6

pi_16099661
Zeg dat je het wilt doen. Je kan toch nog in de arbeidsvoorwaarden onderhandelingen afhaken. Vervolgens wacht je tot maandag en check je de andere baan.

Daarnaast heb je een wettelijk verplichte proefperiode aan jou kant waarbij je zonder slag of stoot het contract kan verbreken. 6 maanden lijkt mij een periode die lang genoeg is om uitslag te krijgen van de andere sollicitatieronde.

Veel succes dude.

vrijdag 9 januari 2004 @ 13:33:43 #10
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_16099682
vraag gewoon of ze je het contract kunnen opsturen dat je die eerst eff in wil kijken,
tekenen hoeft niet en je hebt gelijk genoeg uitstel
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
  vrijdag 9 januari 2004 @ 13:33:52 #11
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_16099688
Gewoon eerlijk zeggen. Als ze moeilijk doen omdat jij ook naar dat andere gesprek wilt dan zou ik er al niet meer willen werken.
Hamelen
  vrijdag 9 januari 2004 @ 13:38:19 #12
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_16099829
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 13:32 schreef MetalBat het volgende:
Je kan indien nodig altijd nog als extra motivatie geven: als ik een keuze maak, moet ik er voor 100% achter staan. Die afweging is dus ook in het belang van het bedrijf dat je kiest...
Suc6
Alle reactie's.

Ik ga die 100 % en alle andere berichten hier mixen en gebruiken in een mooi verpakt verhaal~zin.
De hoofdlijnen had ik natuurlijk wel, miste alleen nog wat zout in de pap. (en overtuiging van mijn inzicht)

vrijdag 9 januari 2004 @ 13:43:57 #13
18335 djdano
Eet meer shoarma!!!
pi_16099994
Het is vrijdag.....

Bel ze maandag op (in het weekend zijn ze gesloten en je hebt de voicemail niet eerder gehoord) met de mededeling dat je het HELEMAAL geweldig vind dat je bent aangenomen.

Tegen de tijd dat ze alles willen regelen heb je allang bericht gehad van dat andere bedrijf (geef daar aan dat je ook nog een andere baan hebt aangeboden gekregen, werkt nog in je voordeel ook!)

pi_16100050
Tijd vragen omdat je maandag wil solliciteren zal mischien eerlijk zijn..

maar denk eens na, hun zullen dat zien als twijfel (is het ook wel) en zullen mischien denken dat je twijfelt of je er wel 100% voor wilt/kunt gaan

ik zou ze vertellen dat je zeer geintereseerd bent in die baan, maar dat je nog even bedenktijd nodig hebt en dan gewoon maandag naar t gesprek gaan (als ze vragen waarom zeggen dat je niet overhaast wilt beslissen, dat moeten ze wel waarderen)

For all his blunder, it is the sad province of Man that he cannot choose his triumph. He can only choose how he will stand when the call of destiny comes... hoping that he'll have the courage to answer.
  vrijdag 9 januari 2004 @ 13:52:48 #15
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_16100237
Ik ga zo bellen .. ik had al een mailtje gestuurd dat ik na de luch contact zou zoeken.
De voicemail niet horen was idd een optie, maar daar ben ik te eerlijk voor.
(ik kan wel hard onderhandelen, maar moet perse eerlijk zijn - ook als het niet uitkomt )
  vrijdag 9 januari 2004 @ 14:02:33 #16
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_16100563
suc 6 met je gesprek
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
  vrijdag 9 januari 2004 @ 15:19:03 #17
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_16102873
(helaas loopt het contact via een recrutement bureau)
Ik heb gezegt dat ik heel enthousiast ben, en graag een paar dagen bedenkttijd wil om voor de volle 100 % voor hun te kunnen kiezen en mij zodoende (en zoals gevraagd) voor langere tijd aan het bedrijf te binden - commitment.

Later kreeg ik een mail van de communicatie tussen het recrutement bureau en de contactpersoon van het bedrijf:
"We hebben wel het idee dat je op 2 paarden aan het wedden bent, en we zullen dit aan de directeur doorgeven."

Maar ja, ik denk dan voor mijzelf :
Belangerijke beslissingen worden niet over 1 nacht ijs genomen toch ?

vrijdag 9 januari 2004 @ 15:23:10 #18
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_16102977
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 15:19 schreef Patrick281 het volgende:
Ik heb gezegt dat ik heel enthousiast ben, en graag een paar dagen bedenkttijd wil om voor de volle 100 % voor hun te kunnen kiezen en mij zodoende (en zoals gevraagd) voor langere tijd aan het bedrijf te binden - commitment.

Later kreeg ik een mail van de communicatie tussen het recrutement bureau en de contactpersoon van het bedrijf:
"We hebben wel het idee dat je op 2 paarden aan het wedden bent, en we zullen dit aan de directeur doorgeven."

Wat een kapsones.

Ik zou nog eens heel goed nadenken of ik daar wel wilde werken.

Hamelen
pi_16103010
Neem de tijd voor je beslissing!

Vergeet niet: goede kandidaten hebben altijd meerdere opties omdat iedereen ze probeert te krijgen. Die bedrijven zullen alleen maar nog blijer zijn als je uiteindelijk voor hen kiest.

vrijdag 9 januari 2004 @ 15:25:38 #20
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_16103050
En trouwens, wat is er erg aan voor hun als je ook elders kijkt? Het betekent toch niet dat je ze tegen elkaar uit gaat spelen? Ik vind het eikels. Welk bedrijf is het eik?
Hamelen
pi_16103122
quote:
Wat een achterlijke/ amateuristische reactie.

Zoals ik al schreef: goede arbeidskrachten hebben de bedrijven voor het uitkiezen. Het feit dat jij meerdere opties hebt pleit alleen maar voor jou omdat kennelijk andere bedrijven jouw kwaliteiten ook herkennen.

vrijdag 9 januari 2004 @ 15:33:14 #22
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_16103292
Reactie's..

Ik heb trouwens een hekel aan bedrijven die kortzichtige korte termijn oplossingen doen.
(als het echt niet anders kan OK .. maar ik heb toegezegt dat ik woensdag zou kunnen beginnen .. als)

quote:
Welk bedrijf is het eik?
Geen merkreclame hier.
  vrijdag 9 januari 2004 @ 15:37:21 #23
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_16103406
quote:

Ik neem aan dat dit een reactie was van het recruitment bureau? Die willen namelijk wel dat je zo snel mogelijk voor hun klant kiest, want dan krijgen zij weer betaald, volgens mij.

Verder veel succes natuurlijk

vrijdag 9 januari 2004 @ 15:39:25 #24
20762 MetalBat
fiat 127 driver
pi_16103472
Dit is een typische reaktie voor een recruitement bureau... Die verdienen per slot van rekening aan het feit dat ze jou bij een bedrijf kunnen plaatsen...

Ik zou hier een beetje doorheen prikken.

De volgende stap die je van dit soort lui kan verwachten is dat ze het andere bedrijf waar je ook een sollicitatie hebt lopen af gaan kraken. De subtiliteit waarmee ze dit doen is natuurlijk per bureau verschillend, maar gezien de eerdere reaktie zal er bij deze toko wel geen sprake zijn van enige terughoudendheid...

Voor een echt eerlijke reaktie zou je toch echt met het bedrijf zelf moeten spreken...

Verder: laat ze niet op je veraantwoordelijkheidsgevoel inspelen ("ja, maar ze zitten zo omhoog!!" enzo...). Dit is echt niet jouw probleem!

nogmaals: sterkte, en je eerlijkheid zal uiteindelijk echt gewaardeerd worden, en het voelt voor jezelf ook nog eens fijner aan....

vrijdag 9 januari 2004 @ 15:55:14 #25
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_16103965
TNX.
Het was niet het recruitement bureau, althans die laten het doen voorkomen alsof ik het grootste gelijk heb.
Ik merkte ook al in het gesprek dat het dienstdoende bedrijf zo dacht.
Ik citeer de directeur:
quote:
Als wij voor jouw kiezen, dan kies jij ook gelijk voor ons.
Want jij wil deze functie bij ons met de volle overtuiging bekleden, of maar half en dat laatste kunnen wij niet gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')