die mensen leven echt in de waan van de dag...nu wil minister Peijs de leeftijd voor brommer van 16 naar 17 zetten....werkelijk waar....verbiedt dan gewoon de brommer....er gaat toch niemand meer een brommer certificaat halen om daarna nog 8 maandjes rond te koetsen op zo'n ding om dan zijn auto rijbewijs te halen....
zoals ook Balkende zich bijna heel 2003 zich druk heeft gemaakt over het koningshuis....
zoals het verbieden van het roken...terwijl ze drugs willen gaan legaliseren....
ik vind die Peijs zowiezo zo labiel als de pest...allemaal haar ideetje zoals kilometer rijden...die gaan miljarden kosten om die in te voeren....dat verdien je de eerste 100jaar toch nooit terug...
ff een quote van _kuch_
quote:hoe zit dat dan met ons gezamelijk europees beleid....europa gaat rechts...nederland gaat links...zoals zo vaak...
Ook wil europa lichte motoren (<15 pk) vanaf 16 jaar.. Wie wil weer niet? Nederland! Verrassing
wij willen altijd de beste van de klas zijn maar volgens mij zijn we toch de eigenwijste van de klas
Tijd dat ze de ministers hun geld afnemen en een brommer geven
Shut The $#$@@$# up en laat de regels zoals ze zijn het systeem is goed alleen de verantwoording van de kids niet
[Dit bericht is gewijzigd door pascalheister op 09-01-2004 08:22]
quote:I agree
Op vrijdag 9 januari 2004 08:19 schreef LordOnBoard het volgende:
Tijd dat ze de ministers hun geld afnemen en een brommer geven
Shut The $#$@@$# up en laat de regels zoals ze zijn het systeem is goed alleen de verantwoording van de kids niet
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 08:25 schreef Megumi het volgende:
Goede zaak. Rijd er een hoop tuig minder rond in het verkeer.
Raymond
Ik vind echt dat NL eens een x niet zo moet zeiken, bij alles wat ook maar wat gevaar veroorzaakt wordt een vinkje bijgezet, om het zo spoedig moegelijk te verbieden.
Die extra accijns op pakjes sigaretten bijv. Ik rook niet meer maar dat een pakje sigaretten nu 4 euro gaat kosten is toch belachelijk
Rookvrije werkplek: daar kan ik prima bij, daar hoor je mij niet over. Maar rookvrije perrons etc, hou toch op zeg. Zie je mij midden o pde snelweg gaan staan omdat die uitlaatgassen slecht voor me zijn? Komop zeg, dit is gewoon het een verbieden en voor het andere zetten we oogkleppen op, daar naai je namelijk meer mensen mee.
Politiek van tegenwoordig in NL is echt belachelijk en als NL nog iets wil betekenen in Europa moeten ze niet altijd dwarsliggen.
En dat wat iemand zei over de legalisatie van softdrugs: dit is een goede zaak omdat men het dan niet op een ilegale manier hoeft te verkrijgen, van dealers die softdrugs maar ook harddrugs verkopen waardoor de drempel veel lager ligt om het te proberen.
Jongens we slaan helemaal door....
quote:Hou toch op. Van de scooters die ik dagelijks tegenkom rijdt een klein percentage juist wel netjes. De rest denkt dat ze in een Cartoon meespelen en dat ze als ze door een vrachtwagen worden overreden, gewoon weer opstaan. Verkeersregels zijn er blijkbaar alleen voor andere mensen.
Op vrijdag 9 januari 2004 08:36 schreef MeAndMyself het volgende:
Ik begrijp niet dat iedereen het altijd heeft over van die onverantwoordelijke losers die onwijs met hun scooter zitten te baggeren in het verkeer. Dit is misschieneen heel klein percentage.
quote:Verbieden we gelijk mensen > 60 jaar om auto te rijden... scheelt ook weer een x aantal doden per jaar...
Op vrijdag 9 januari 2004 10:16 schreef sweek het volgende:
Ik vind het een goed plan, als je kijkt naar hoeveel ongelukken je er mee kunt besparen... dit plan gaat gepaard met een plan om al rijlessen toe te staan vanaf 17 jaar, zodat sommige jongeren de brommer helemaal overslaan.
Peijs zal wel niet snappen dat er in het verkeer altijd doden blijven vallen...
Maar ja, een vrouw in haar Libelle fantasiewereldje... dat gaat natuurlijk niet goed op V&W! (as seen before)
quote:*eensch
Op vrijdag 9 januari 2004 08:22 schreef milagro het volgende:
goed plan
Oja ontopic.. die plannen zijn natuurlijk grote onzin. Of je maakt er 18 van of je laat het zoals het is. Echt weer zo'n poldermodel oplossing.
quote:Nou, ik las vandaag in de krant dat ze ook vanaf 45 (?) ogentests willen invoeren voor automobilisten, dat lijkt me een goed idee.
Op vrijdag 9 januari 2004 10:25 schreef Bill.Lumbergh het volgende:[..]
Verbieden we gelijk mensen > 60 jaar om auto te rijden... scheelt ook weer een x aantal doden per jaar...
Peijs zal wel niet snappen dat er in het verkeer altijd doden blijven vallen...
Maar ja, een vrouw in haar Libelle fantasiewereldje... dat gaat natuurlijk niet goed op V&W!
(as seen before)
Ik heb echt het gevoel dat de meeste 16-jarige brommerrijders een brommer echt misbruiken vooral ipv. gebruiken, en er gewoon nog niet klaar voor zijn. Het merendeel van de dodelijke ongelukken is ook de eigen schuld van die brommerrijders...
Een goede praktijkopleiding zou wat mij betreft ook goed zijn... want die is er toch nog niet? In ieder geval niet in Belgie.
quote:Leuk.
Op vrijdag 9 januari 2004 08:13 schreef lottumracing het volgende:hoe zit dat dan met ons gezamelijk europees beleid....europa gaat rechts...nederland gaat links...zoals zo vaak...
wij willen altijd de beste van de klas zijn maar volgens mij zijn we toch de eigenwijste van de klas
quote:Heeft iemand hier enig idee welk percentage van de scooters is opgevoerd? Ik krijg soms de indruk dat zeker de zestienjarige scooterrijders over het algemeen met een enorme noodgang over de wegen racen. Op 50-kilometerwegen wordt ik regelmatig ingehaald door die dingen, waarbij de bestuurder even door de ruit naar binnenkijkt om vervolgens voor de wagen langs af te slaan, zodat ik in de remmen moet om te voorkomen dat hij (het zijn altijd jongens) in het ziekenhuis terecht komt.
Op vrijdag 9 januari 2004 08:36 schreef MeAndMyself het volgende:
Ik begrijp niet dat iedereen het altijd heeft over van die onverantwoordelijke losers die onwijs met hun scooter zitten te baggeren in het verkeer. Dit is misschieneen heel klein percentage. Zit toch niet altijd te zeiken. Ik vind dat er sowieso een soort van 'voorbereiding' zou moeten zijn voor het autorijden en daar is de brommer/scooter heel erg geschikt voor. Je kunt dan namelijk alvast wennen aan het verkeer.
Overigens vind ik ook dat de leeftijd voor autorijden best naar 21 kan. Dat zou de verkeersveiligheid ook aanzienlijk ten goede komen. Het is niet voor niets dat wereldwijd autohuur pas mogelijk is vanaf oudere leeftijd. Jonge chauffeurs zijn veelal te roekeloos en brengen daarmee nodeloos anderen in gevaar. Ik geloof ook dat een aanzienlijk deel van de verkeersdoden in het jaar automobilisten tussen de 18 en 20 zijn.
De politiek is er om problemen op te lossen en het relatief grote aantal doden onder jonge verkeersdeelnemers is een probleem.
[Dit bericht is gewijzigd door Dwersdriever op 09-01-2004 11:48]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |