abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16092209
`Wat wordt ik toch moe van politiek Den Haag,

die mensen leven echt in de waan van de dag...nu wil minister Peijs de leeftijd voor brommer van 16 naar 17 zetten....werkelijk waar....verbiedt dan gewoon de brommer....er gaat toch niemand meer een brommer certificaat halen om daarna nog 8 maandjes rond te koetsen op zo'n ding om dan zijn auto rijbewijs te halen....

zoals ook Balkende zich bijna heel 2003 zich druk heeft gemaakt over het koningshuis....

zoals het verbieden van het roken...terwijl ze drugs willen gaan legaliseren....

ik vind die Peijs zowiezo zo labiel als de pest...allemaal haar ideetje zoals kilometer rijden...die gaan miljarden kosten om die in te voeren....dat verdien je de eerste 100jaar toch nooit terug...

vrijdag 9 januari 2004 @ 08:09:57 #2
41891 WauseWillem
aka de Psychonaut
pi_16092218
heb je er misschien al eens over nagedacht dat veel mensen ook boven de 18 op brommers rijden omdat het een stuk goedkoper is? je kijkt alleen naar jezelf... en naar al die jochies die stoer op een scooter willen rijden
Hij, die met beide benen op de grond staat, staat stil...
  vrijdag 9 januari 2004 @ 08:10:00 #3
59537 Korneel
DEATH TO OATMEAL!
pi_16092219
I must obey the inscrutable exhortations of my soul.
pi_16092220
goeie actie eigenlijk wel vindt ik al ie pis gastjes van 16 rijden veel te lomp en onverantwoordelijk
maar dat geld natuurlijk niet voor iedereen en das dan wel weer minder
MICROSOFT: Most Intelligent Customers Realize Our Software is Only for Fools and Teenagers.
pi_16092248
maar moet je dan alles verbieden wat enig gevaar oplevert....kunnen we ons niet beter druk maken over de dingen die er wel toe doen....

ff een quote van _kuch_

quote:
Ook wil europa lichte motoren (<15 pk) vanaf 16 jaar.. Wie wil weer niet? Nederland! Verrassing
hoe zit dat dan met ons gezamelijk europees beleid....europa gaat rechts...nederland gaat links...zoals zo vaak...

wij willen altijd de beste van de klas zijn maar volgens mij zijn we toch de eigenwijste van de klas

vrijdag 9 januari 2004 @ 08:19:13 #6
28858 LordOnBoard
Don't ask Twice
pi_16092288
We zijn zeer goed bezig in nederland we laten iedereen het land in en verzieken de hele boel met rare regeltjes en daarna gaan we huilen want dat was niet de bedoeling

Tijd dat ze de ministers hun geld afnemen en een brommer geven
Shut The $#$@@$# up en laat de regels zoals ze zijn het systeem is goed alleen de verantwoording van de kids niet

Take it or Leave it
pi_16092294
edit: met een pasje als rijbewijs is wel stukken beter, hebben ze in duitsland al jaren.

[Dit bericht is gewijzigd door pascalheister op 09-01-2004 08:22]

pi_16092304
goed plan
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 9 januari 2004 @ 08:25:02 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_16092328
Goede zaak. Rijd er een hoop tuig minder rond in het verkeer.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_16092364
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 08:19 schreef LordOnBoard het volgende:
Tijd dat ze de ministers hun geld afnemen en een brommer geven
Shut The $#$@@$# up en laat de regels zoals ze zijn het systeem is goed alleen de verantwoording van de kids niet
I agree
pi_16092372
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 08:25 schreef Megumi het volgende:
Goede zaak. Rijd er een hoop tuig minder rond in het verkeer.
Zu'j net zien met dit weer, wul de waag'n niet pakk'n
  vrijdag 9 januari 2004 @ 08:29:38 #12
1594 radev
Woef (of was het Miauwwwww)
pi_16092373
dus nu gaan strax al die stoere pikkies hun brommer periode overslaan en meteen de auto in, lekker is dat weer een hele berg gevaren op de weg die daar nog nooit echt gezeten hebben, en die nu voor het eerst gaan expirimenteren maar nu op de snelweg (210 kan makkelijk joh met een fiatje panda, als je hem maar een beetje opvoert........)

Raymond

Onderschriften zeggen vaak veel te weinig. dit is er een van!
pi_16092452
Ik begrijp niet dat iedereen het altijd heeft over van die onverantwoordelijke losers die onwijs met hun scooter zitten te baggeren in het verkeer. Dit is misschieneen heel klein percentage. Zit toch niet altijd te zeiken. Ik vind dat er sowieso een soort van 'voorbereiding' zou moeten zijn voor het autorijden en daar is de brommer/scooter heel erg geschikt voor. Je kunt dan namelijk alvast wennen aan het verkeer.

Ik vind echt dat NL eens een x niet zo moet zeiken, bij alles wat ook maar wat gevaar veroorzaakt wordt een vinkje bijgezet, om het zo spoedig moegelijk te verbieden.

Die extra accijns op pakjes sigaretten bijv. Ik rook niet meer maar dat een pakje sigaretten nu 4 euro gaat kosten is toch belachelijk

Rookvrije werkplek: daar kan ik prima bij, daar hoor je mij niet over. Maar rookvrije perrons etc, hou toch op zeg. Zie je mij midden o pde snelweg gaan staan omdat die uitlaatgassen slecht voor me zijn? Komop zeg, dit is gewoon het een verbieden en voor het andere zetten we oogkleppen op, daar naai je namelijk meer mensen mee.

Politiek van tegenwoordig in NL is echt belachelijk en als NL nog iets wil betekenen in Europa moeten ze niet altijd dwarsliggen.

En dat wat iemand zei over de legalisatie van softdrugs: dit is een goede zaak omdat men het dan niet op een ilegale manier hoeft te verkrijgen, van dealers die softdrugs maar ook harddrugs verkopen waardoor de drempel veel lager ligt om het te proberen.

| Foto's |
pi_16092529
ik ben het met je eens om bepaalde drugs te legaliseren maar om dan het roken te verbieden is heel krom....daarmee ben ik het dan ook niet eens....een rookvrije plek oké...maar ook het verbieden van het roken bijvoorbeeld in een stadion....

Jongens we slaan helemaal door....

pi_16094283
Ik vind het een goed plan, als je kijkt naar hoeveel ongelukken je er mee kunt besparen... dit plan gaat gepaard met een plan om al rijlessen toe te staan vanaf 17 jaar, zodat sommige jongeren de brommer helemaal overslaan.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  vrijdag 9 januari 2004 @ 10:21:28 #16
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_16094393
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 08:36 schreef MeAndMyself het volgende:
Ik begrijp niet dat iedereen het altijd heeft over van die onverantwoordelijke losers die onwijs met hun scooter zitten te baggeren in het verkeer. Dit is misschieneen heel klein percentage.
Hou toch op. Van de scooters die ik dagelijks tegenkom rijdt een klein percentage juist wel netjes. De rest denkt dat ze in een Cartoon meespelen en dat ze als ze door een vrachtwagen worden overreden, gewoon weer opstaan. Verkeersregels zijn er blijkbaar alleen voor andere mensen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 9 januari 2004 @ 10:23:56 #17
74163 Tha_Ramsush
Beter wel, dan niet
pi_16094440
Aan de ene kant is het wel goed. Hoe ouder iemand is hoe meer kijk hij op het verkeer krijgt. Aan de andere kant is het dan nog maar een jaar voor je in de auto mag en zal er minder snel overwogen worden om een brommer (nieuwe) aan te schaffen.
Ik zie eigenlijk meer nadelen dan voordelen!!!!
Soms is er zoveel wat we voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen... ©
pi_16094454
Ik ben het ook eens met de voorstellen. Minder van die asociaal hard rijdende jongeren en de meeste zullen er wel aan gaan denken om de brommer over te slaan en op hun 17de starten met het halen van het rijbewijs zodat ze als 18 worden meteen "verantwoord" de weg op kunnen
En weer een dag eerder bij mijn dood!
  vrijdag 9 januari 2004 @ 10:25:29 #19
65477 Bill.Lumbergh
Thanks a bunch...
pi_16094468
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 10:16 schreef sweek het volgende:
Ik vind het een goed plan, als je kijkt naar hoeveel ongelukken je er mee kunt besparen... dit plan gaat gepaard met een plan om al rijlessen toe te staan vanaf 17 jaar, zodat sommige jongeren de brommer helemaal overslaan.
Verbieden we gelijk mensen > 60 jaar om auto te rijden... scheelt ook weer een x aantal doden per jaar...

Peijs zal wel niet snappen dat er in het verkeer altijd doden blijven vallen...

Maar ja, een vrouw in haar Libelle fantasiewereldje... dat gaat natuurlijk niet goed op V&W! (as seen before)

Whaaaaat's happening?
pi_16094485
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 08:22 schreef milagro het volgende:
goed plan
*eensch
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
pi_16094565
Hallooo Dit topic: brommer leeftijd omhoog was er 4 minuten eerder en toch gaat daar een slotje op omdat één of andere malloot daar zegt dat dat topic later was aangemaakt. Terwijl deze op 08:08 gestart is en de andere op 08:04. Niet echt netjes t.o.v. de TS van dat andere topic.... Of is er een andere reden? Dan had die er wel bijgezet kunnen worden...

Oja ontopic.. die plannen zijn natuurlijk grote onzin. Of je maakt er 18 van of je laat het zoals het is. Echt weer zo'n poldermodel oplossing.

pi_16094608
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 10:25 schreef Bill.Lumbergh het volgende:

[..]

Verbieden we gelijk mensen > 60 jaar om auto te rijden... scheelt ook weer een x aantal doden per jaar...

Peijs zal wel niet snappen dat er in het verkeer altijd doden blijven vallen...

Maar ja, een vrouw in haar Libelle fantasiewereldje... dat gaat natuurlijk niet goed op V&W! (as seen before)

Nou, ik las vandaag in de krant dat ze ook vanaf 45 (?) ogentests willen invoeren voor automobilisten, dat lijkt me een goed idee.

Ik heb echt het gevoel dat de meeste 16-jarige brommerrijders een brommer echt misbruiken vooral ipv. gebruiken, en er gewoon nog niet klaar voor zijn. Het merendeel van de dodelijke ongelukken is ook de eigen schuld van die brommerrijders...

Een goede praktijkopleiding zou wat mij betreft ook goed zijn... want die is er toch nog niet? In ieder geval niet in Belgie.

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  vrijdag 9 januari 2004 @ 11:01:50 #23
73633 Het_Vijfde_Wiel
Mining Once & 4ever
pi_16095241
Wat mij betreft wordt de leeftijd waarop je een brommer mag rijden verhoogd naar 18, dezelfde leeftijd als waarop je auto mag rijden dus. Al die mannetjes die denken dat ze stoer zijn gaan dan waarschijnlijk direct voor hun autorijbewijs, leren dus enigzins rijden en zijn al op een iets verantwoordelijkere leeftijd. Want zeg nou zelf: op 16-jarige leeftijd zitten de meeste jongens nog volop in de pubertijd en willen zich profileren d.m.v. stoer gedrag. Gevolg is dat ze veel te hard op hun brommertjes door stadscentra scheuren en de nodige overlast en gevaar met zich meebrengen.
Soms is het beter iets moois te verliezen, Beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad.
  vrijdag 9 januari 2004 @ 11:35:15 #24
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_16096162
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 08:13 schreef lottumracing het volgende:

hoe zit dat dan met ons gezamelijk europees beleid....europa gaat rechts...nederland gaat links...zoals zo vaak...

wij willen altijd de beste van de klas zijn maar volgens mij zijn we toch de eigenwijste van de klas

Leuk. . Soms lopen mensen te roepen dat Nederland altijd slaafs achter Brussel aanloopt. Wil Nederland dat een keer niet, dan is Nederland meteen weer spelbreker. Beetje hypocriet.
  vrijdag 9 januari 2004 @ 11:42:11 #25
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_16096361
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 08:36 schreef MeAndMyself het volgende:
Ik begrijp niet dat iedereen het altijd heeft over van die onverantwoordelijke losers die onwijs met hun scooter zitten te baggeren in het verkeer. Dit is misschieneen heel klein percentage. Zit toch niet altijd te zeiken. Ik vind dat er sowieso een soort van 'voorbereiding' zou moeten zijn voor het autorijden en daar is de brommer/scooter heel erg geschikt voor. Je kunt dan namelijk alvast wennen aan het verkeer.
Heeft iemand hier enig idee welk percentage van de scooters is opgevoerd? Ik krijg soms de indruk dat zeker de zestienjarige scooterrijders over het algemeen met een enorme noodgang over de wegen racen. Op 50-kilometerwegen wordt ik regelmatig ingehaald door die dingen, waarbij de bestuurder even door de ruit naar binnenkijkt om vervolgens voor de wagen langs af te slaan, zodat ik in de remmen moet om te voorkomen dat hij (het zijn altijd jongens) in het ziekenhuis terecht komt.

Overigens vind ik ook dat de leeftijd voor autorijden best naar 21 kan. Dat zou de verkeersveiligheid ook aanzienlijk ten goede komen. Het is niet voor niets dat wereldwijd autohuur pas mogelijk is vanaf oudere leeftijd. Jonge chauffeurs zijn veelal te roekeloos en brengen daarmee nodeloos anderen in gevaar. Ik geloof ook dat een aanzienlijk deel van de verkeersdoden in het jaar automobilisten tussen de 18 en 20 zijn.

De politiek is er om problemen op te lossen en het relatief grote aantal doden onder jonge verkeersdeelnemers is een probleem.

[Dit bericht is gewijzigd door Dwersdriever op 09-01-2004 11:48]

We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')