abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16602345
quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:59 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Noem het powerpop, of nerd rock, maar echt niet slecht! vooral het debuut album is erg tof

Dat album heb ik en vind ik ok. Ik vind de single nu alleen wat slap en te powerpoppig ofzo...
Aldus.
pi_16641996
Quasi heb er nog niet veel van kunnen vinden, maar wel een paar leuke nummers zoals Mama, Papa, Baby. Kennen jullie het? En wat vindt men er dan wel van?
Aldus.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 23:21:01 #53
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_16643080
Quasi is wel een aardige band, bestaande uit Sam Coomes en Sleater-Kinney drummer Janet Weiss. Ik ken eigenlijk alleen de debuutplaat (van hun meest recente plaat ken ik alleen de werkelijk afzichtelijke coverart ), en het is op zich best onderhoudend - alleen vind ik het door het bed van noise en vooral de vlakke zang soms ietwat te gezichtsloos; al wordt dat bij elke draaibeurt gelukkig weer wel wat minder. Beetje Built to Spill-achtig.
  woensdag 28 januari 2004 @ 12:42:13 #54
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_16653427
Voor vaste lezers van Pitchfork, hier een "diss" van Sub Pop:

http://www.subpop.com/features/pdork/

pi_16653597
Ik had er gezien idd. Erg grappig!
quote:
- Pitchfork staffer says "Hi" to real life woman
- 10.0: A reissue from the late '70s / early '80s that no one could get away with dissing you for owning (even if they WERE sick of it 4 years ago)
-0.0-0.9: Breaks new ground for terrible but for some reason we're still reviewing it
Aldus.
pi_16685842
Múm, niet zo heel interessant maar er staan een aardige dj-set op de site.

Hierom ken ik Múm trouwens:

Tracklist van de dj-set:
1- Opiate & Alva Noto : Opto File 1
2- Augustus Pablo : Up Warrika Hill
3- Sigridur Nielsdottir : Elsku Litla Gesubarn
4- Stilluppsteypa : Most of the Holiday Spent in the Bathroom
5- múm : We have a Map of the Piano
6- Sonnyboy and his Pals : France Blues
7- Fennesz :c-street
8- Raymond Scott : Wheels that go
9- múm : There's a Number of Small Things
10- Bonnie Billy and the Marquis De Tren : -2/15
11- Manual : The Distance
12- Jim O'Rourke : and a 1,2,3
13- Músikvatur : Konvoj
14- múm : On the Old Mountain Radio
15- M83 : I'm Happy, she said

[Dit bericht is gewijzigd door Z op 29-01-2004 14:57]

Aldus.
  donderdag 29 januari 2004 @ 14:57:59 #57
65107 Meadowmeal
a wonderful wooden reason
pi_16686727
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 22:49 schreef Z het volgende:
Quasi heb er nog niet veel van kunnen vinden, maar wel een paar leuke nummers zoals Mama, Papa, Baby. Kennen jullie het? En wat vindt men er dan wel van?
Featuring Birds (ooit voor 5 ouderwetse pieken bij de Plato opgevist) is een redelijk briljant plaatje, vooral de nummers "I never want to see you again" (met pesterig lang gerekt intro), "California" en het wonderschone "Tomorrow You'll Hide". De cynische teksten zijn een beetje hun handelsmerk (samen met de roksichord) en vaak erg grappig.
pi_16686889
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 14:57 schreef Meadowmeal het volgende:

[..]

Featuring Birds (ooit voor 5 ouderwetse pieken bij de Plato opgevist) is een redelijk briljant plaatje, vooral de nummers "I never want to see you again" (met pesterig lang gerekt intro), "California" en het wonderschone "Tomorrow You'll Hide". De cynische teksten zijn een beetje hun handelsmerk (samen met de roksichord) en vaak erg grappig.

Ik heb Hot Shit gedownload, vind het wel een aardige plaat voorals nog, ben iig van plan wat meer van hen te beluisteren!
Aldus.
  donderdag 29 januari 2004 @ 15:40:42 #59
65107 Meadowmeal
pi_16687822
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 15:03 schreef Z het volgende:

[..]

Ik heb Hot Shit gedownload, vind het wel een aardige plaat voorals nog, ben iig van plan wat meer van hen te beluisteren!

Ik heb begrepen dat Sam zijn roxichord (zie hierzo) inmiddels grotendeels heeft ingeruild voor een gitaar, hetgeen hun sound een stuk 'gewoner' maakt
  donderdag 29 januari 2004 @ 15:43:19 #60
65107 Meadowmeal
pi_16687884
pi_16840455
Iemand toevallig al iets van de nieuwe CD van Modest Mouse gehoord?
Aldus.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 20:22:56 #62
65107 Meadowmeal
pi_16859389
Kent iemand The Shortwave Set? Ik vind het singletje Slingshot erg goed (lijkt nogal op Simian) maar die is al bijna een jaar oud en ik kan niks vinden over een eventueel album ofzo.
Het singletje heeft als b-kant Better than Bad (een referentie naar "Log, from Blammo!"?) en is verschenen op Low Resolution Recordings
pi_16970994
Wat een goede plaat!!!! (van Pitchfork geplukt)

The Walkmen - Bows and Arrows

Luisteren!

Aldus.
  zaterdag 7 februari 2004 @ 14:58:02 #64
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_16971158
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 09:13 schreef Z het volgende:
Iemand toevallig al iets van de nieuwe CD van Modest Mouse gehoord?
Alleen de eerste single tot dusver gehoord, Float on; maar was er een beetje door "underwhelmed". Maar ik zal 'm binnenkort eens in de juiste context van het gehele album beluisteren, ben wel benieuwd.
  zaterdag 7 februari 2004 @ 14:59:02 #65
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_16971180
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 14:51 schreef Z het volgende:
Wat een goede plaat!!!! (van Pitchfork geplukt)

The Walkmen - Bows and Arrows

[afbeelding]

Luisteren!

Van deze heb ik nog niks gehoord, maar hun debuut-CD was ook wel okay - zij het een beetje "sleperig".
pi_16971309
Nu ook weer sleperig, daar hou ik wel van. Er staan echt een prachtige nummers op. #2 bijvoorbeeld.
Aldus.
  zaterdag 7 februari 2004 @ 15:08:11 #67
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_16971432
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 20:22 schreef Meadowmeal het volgende:
Kent iemand The Shortwave Set? Ik vind het singletje Slingshot erg goed (lijkt nogal op Simian) maar die is al bijna een jaar oud en ik kan niks vinden over een eventueel album ofzo.
Het singletje heeft als b-kant Better than Bad (een referentie naar "Log, from Blammo!"?) en is verschenen op Low Resolution Recordings
Jammer dat er op die site geen samples staan van het nummer in kwestie, ik kan er verder weinig informatie over vinden... Behalve wat bijzonder lovende recensies die me wel enigszins nieuwsgierig gemaakt hebben.
pi_17067019
Platen van nederlandse labels op Pitchfork dienen beluistert te worden. Iemand dit al gehoord? Ik nog niet, ken het ook niet overigens...

http://www.pitchforkmedia.com/record-reviews/a/aero/rises-and-falls.shtml

[Dit bericht is gewijzigd door Z op 11-02-2004 00:01]

Aldus.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 23:00:07 #69
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_17074468
Vanuit een ander topic:
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 22:40 schreef -Wepeel2- het volgende:

heb je trouwens nog leuke cd-tips Grobbel? Ik sta een beetje droog wat nieuwe cd's/downloads betreft.

Ik sta op het punt om te gaan slapen, dus ik noem maar gauw wat "usual suspects" - kende je Menomena (I am the fun blame monster, smaakvolle indie met veel blazers en ijzeren melodieën, alleen al het nummer The Late Great Libido verdient een eigen cultaanhang), Single Frame (Ashtray) (Wetheads come running, licht onvlambare band die deels op new wave, deels op wat modernere indiepop/rock steunt - noem het maar een wat fragmentarischere Hot Hot Heat, met HHH's catchiness), Squirrel Nut Zippers (Hot, geschifte bigband met briljante teksten, met name het titelnummer is fantastisch), Q and not U (Different Damage, aanstekelijke, arty post-punk) en Mirah (Advisory committee, vrouwelijke singer-song writer met de scherpe randjes van The Microphones, maar niet diens hoge nieuwe kleren-van-de-keizer gehalte) al? En verder is wellicht de Nederlandse band SallySkunk wel wat (zie hun site voor wat samples, en dan met name het Caesar-geïnspireerde Holiday en Easy to Stress). Het eveneens Nederlandse zZz is ook wel de moeite waard (en dan met name hun liveshow), maar die zul je wellicht al wel kennen.

Ik kan nog wel een half uur doorgaan met het noemen van interessante bandjes, maar wellicht kun je al het een en ander met het bovenstaande.

En nu bedtijd.

[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 10-02-2004 23:07]

pi_17076971
Mirah vind ik ook erg goed! zZz vind ik daarentegen niks (ook niet live ). Verder kan ik je de hierbiven al genoemde 'The Walkmen - Bows and Arrows' aan raden!
Aldus.
  woensdag 11 februari 2004 @ 11:58:42 #71
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_17083243
En het Coachella-festival wordt hoe langer hoe beter... Heeft er niet iemand een privéjet die ik kan lenen?
quote:
Some noteworthy names have been added to the official Coachella Festival lineup, including Belle & Sebastian, Le Tigre, Mogwai, Q and Not U, Erase Errata, Black Rebel Motorcycle Club, Ash, and Pitchfork 2003 best-of champions The Rapture. Rumored additions Death Cab For Cutie, Bright Eyes, Stereolab, Pretty Girls Make Graves, Basement Jaxx, Sage Francis, The Black Keys, DJ Danger Mouse and LCD Soundsystem have all signed on official for the two day festival, the dates of which by now should be burned into your screen like a defective screensaver (May 1st and 2nd at Empire Polo Field in Indio, CA).

Some other rumored Coachella acts including PJ Harvey, Yeah Yeah Yeahs, Weezer, and the Streets have yet to report for rock-fest duty-- but not in a George W. Bush say-you-played-there-even-though-no-one-remembers-it kind of way. For one thing, PJ Harvey may yet show as part of the latest incarnation of Queens of the Stone Age ringleader Josh Homme's Desert Sessions project, who are booked for May 1st.

...En eerder al waren Radiohead, the Pixies, Kraftwerk, Prefuse 73, Air, The Thrills, Electric Six, Sahara Hotnights, en (International) Noise Conspiracy geboekt. Vergelijk dat maar eens met Pinkpop of zo.
pi_17083407
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 11:58 schreef Grobbel het volgende:
[...]
Aldus.
  woensdag 11 februari 2004 @ 12:05:37 #73
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_17083417
Ugh... En na een snelle blik op de Coachella site kan ik ook Wilco, And you will know us by the trail of dead, Sparta, The Cure, The Flaming Lips, Cursive, Dizzee Rascal, !!!, The Cooper Temple Clause, Laurent Garnier, Broken Social Scene en zelfs 2Many DJ's aan dat lijstje toevoegen.

En waar Muse op Pinkpop al gauw tot headliner gebombardeerd zou worden, staan ze bij Coachella pas op de zesde rij of zo op het affiche. Van dag 2. In hele kleine letters.

http://www.coachella.com/main.html

pi_17092090
tsja we moeten zelf maar eens zo'n festival in Europa gaan organiseren... als wij het niet doen, doet niemand het
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  woensdag 11 februari 2004 @ 23:11:41 #75
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_17104152
Nou ja, dat coachella festival zal ook wel een of ander enorm nadeel hebben waardoor het maar goed is ik er niet heen kan, vreselijk geluid en het risico op aardverschuivingen ofzo. En pinkpop is gewoon kut, dus dat is geen vergelijk (ja ik ben gewoon ook jaloers ).

Ik hoorde trouwens laatst wat van de nieuwe engelse hype Franz Ferdinand maar ik was niet echt onder de indruk, zoveel byzonders vond ik het niet.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')