abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1102726
Wie is er hier lid van een politieke (jongeren)partij
en wat voor toegevoegde waarde brengt het je?
pi_1102743
Ik twijfel al een tijdje of ik lid word van de JOVD
pi_1102775
Cool ik ook ik heb maar eens wat informatie van ze opgevraagt.
Maar ik vind het wel eens interessant om van leden van een partij te horen wat voor toegevoegde waarde dit voor hun heeft.
  donderdag 28 juni 2001 @ 01:10:05 #4
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_1103129
Ik denk er over na, om vanaf september, als ik ga studeren van zoiets lid te worden. Moet wel uitzoeken wat de standpunten, richtlijnen enz. zijn.
[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
pi_1103585
Ik ben wel geinteresseerd in politiek, maar zou me absoluut niet bij een politieke partij aansluiten
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  † In Memoriam † donderdag 28 juni 2001 @ 03:03:47 #6
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_1103615
Die toegevoegde waarde lijkt me nogal duidelijk: meebeslissen over dingen die je (men/ons) aangaan. Zeker wanneer je wat actiever wordt, zoals gemeenteraadslid ofzo.

Het idee spreekt me wel aan, maar ik heb er niet voldoende tijd voor (over). Ik ben nog wel actief vakbondslid, maar denk er ook over daarmee te kappen. Levert ook CV-technisch wat minder bonuspunten op, maar dat terzijde.

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_1105193
quote:
Op donderdag 28 juni 2001 03:03 schreef Cynix ® het volgende:
Ik ben nog wel actief vakbondslid, maar denk er ook over daarmee te kappen. Levert ook CV-technisch wat minder bonuspunten op, maar dat terzijde.
heb je zo'n baas?
  woensdag 4 juli 2001 @ 00:39:05 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1138633
Ik opende net ook een topic hierover, maar werd er terecht op gewezen dat deze al liep dus.... maar even ook die vraag nogmaals hier:

Ik zie dat er een aantal mensen nogal betrokken zijn bij politieke issues en soms al postend nogal afgeven op "de politiek".

Wat ik mij nu afvraag is: wie probeert er, via het lidmaatschap van een politieke partij, daar ook echt invloed op uit te oefenen?

Dus niet 1x per zoveel tijd je stem uitbrengen, maar daadwerkelijk maatschappelijk en politiek betrokken zijn, je invloed op een verkiezingprogramma uit te oefenen en jouw politieke voorkeur ook echt te proberen realiteit te laten worden i.p.v. alleen af te geven op "de politiek" of anti-bepaalde-politieke stromingen-meningen te plaatsen.

Dus wie is er hier op Fok! echt actief betrokken bij een politieke groepering?

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_1138644
Een lidmaatschap van een politieke partij lijkt mij eigenlijk ook vooral een goede leerschool. Je leert toch besturen, vergaderen, netwerken, etc.
  woensdag 4 juli 2001 @ 00:43:30 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1138658
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 00:40 schreef Uiruru het volgende:
Een lidmaatschap van een politieke partij lijkt mij eigenlijk ook vooral een goede leerschool. Je leert toch besturen, vergaderen, netwerken, etc.
Nog belangrijker: je kan je invloed uitoefenen op voor jouw belangrijke zaken, i.p.v. er alleen tegen af te geven, lijkt mij.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 4 juli 2001 @ 12:50:08 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1140872
Niet veel users dus blijkbaar?

Maar wel een heleboel uitgesproken meningen op bijvoorbeeld AN&M en zelf niet invloed uitoefenen om zaken te veranderen of idealen te verwezenlijken.

Poef.....gone! ©golfer
pi_1140940
en waarvan is Golfer lid?
pi_1140954
Ik ga weleens naar inspraakavonden van de Gemeente. Niet dat het veel zin heeft, maar wie weet doen ze een keer iets met wat je zegt. Meestal zijn het maar loze beloftes die ze niet na (kunnen) komen.
  woensdag 4 juli 2001 @ 13:54:33 #14
13259 NAP
Nieuw Anarchistische partij
pi_1141345
Wij ( de plaatselijke Friesche Anarchisten) Hebben ons verenigd in het NAP.
Wij vonden dat het niet langer kon om onze maatschappij ten onder te laten gaan aan dingen als betuwelijnen, paarse kabinetten, borst, te lage studiefinanciering, hoge bierprijzen, big brother, kok, Terpstra, Milieu en Limp Biskit. Daarom hebben wij ons verenigd om samen een duidelijk geluid te laten horen aan de maatschappij. Dat is dus het NAP. Nu is het nog klein en onbetekenend, maar binnen een paar jaren zal iedereen van ons gehoord hebben!!!!
Het NAP is here to Stay
  woensdag 4 juli 2001 @ 17:21:59 #15
10090 waspman
life is sweet
pi_1143133
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 13:54 schreef NAP het volgende:
Wij ( de plaatselijke Friesche Anarchisten) Hebben ons verenigd in het NAP.
Wij vonden dat het niet langer kon om onze maatschappij ten onder te laten gaan aan dingen als betuwelijnen, paarse kabinetten, borst, te lage studiefinanciering, hoge bierprijzen, big brother, kok, Terpstra, Milieu en Limp Biskit. Daarom hebben wij ons verenigd om samen een duidelijk geluid te laten horen aan de maatschappij. Dat is dus het NAP. Nu is het nog klein en onbetekenend, maar binnen een paar jaren zal iedereen van ons gehoord hebben!!!!
er worden natuurlijk wel ECHTE politieke partijen bedoeld... niet een stel kids dat een 'clubje' opricht... hebben jullie ook al een vlag en code-woord?

nou, ik ben dus niet lid van een politieke partij omdat er geeneen partij is waar ik het helemaal mee eens ben (zoiets als: 'dat kan je zelf veranderen als je lid wordt' daar geloof ik niet in),

daarnaast zou ik mezelf ook niet vast willen leggen aan één bepaalde groep

donderdag 11 april 2002 @ 11:16:00 #16
22259 Fogerty
slapende account
pi_3794787
Ik wilde lid worden van twee partijen, omdat ik bij de verkiezingen telkens twijfel tussen die twee, en ik dacht dus: als ik nou lid word van beide, kan ik ze wat beter volgen, wat ze allemaal doen en niet doen, wat ze schrijven, etc. en dan kan ik een betere keuze maken.

Lijkt me een logische redenatie, of niet dan?

Maar nu las ik in het blaadje van 1 van beide partijen:

"Iedereen die in Nederland woont (en verder iedere Nederlander die in het buitenland woont)
- die de leeftijd van 16 jaar heeft bereikt
- niet reeds lid is van een andere politieke partij
- het doel, de beginselen en de statuten van de vereniging onderschrijft
- en de vastgestelde contributie betaalt

kan lid worden"

Wat is dat nou voor onzin? Hebben alle partijen zo'n regel? Kijk ik lap hem natuurlijk vrolijk aan mijn laars, maar zit er misschien een reden achter die ik effe niet zie, en die wel heel begrijpelijk is? Misschien dat ik het dan wel snap, voor nu vind ik het alleen maar belachelijk.

Ik kan me als achterliggende reden wel iets bedenken als: "door lid te worden van een partij verklaar je dat je ze steunt, het is een loyaliteitskwestie", maar ik kan toch wel twee partijen een warm hart toedragen? Waarom moet ik nou zo nodig per se voor 1 partij kiezen, dat doe ik wel in het stemhokje..

Hieperdepiep hoera!
pi_3795696
Ik heb (zoiets als) politicologie/bestuurskunde gestudeerd. Ben helemaal gek van politiek enzo, maar zou nooit en te nimmer lidworden van een partij. Ik wil wat dat betreft ongebonden en onafhankelijk kunnen deelnemen aan en in de politiek. Wanneer je bij een partij zit, en helemaal wanneer je zelf actief bent in de politiek staat het partij belang op de eerste plaats, en gaat het om dat belang en de macht, niet om de inhoud!

vanuit een vrijere positie, bv de journalistiek hebje geen rekening te houden met partij belangen.

Politiek: bij een partij gaat het om de macht in de politiek, bij de journalistiek gaat het om de invloed in /op de politiek.

[B]It is very easy to see fanaticism in other people, but difficult to spot it in oneself[/B]
  donderdag 11 april 2002 @ 13:11:54 #18
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_3796082
*wacht met smart op Mike's reactie*
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  donderdag 11 april 2002 @ 13:20:51 #19
10888 Kayuk
Home away from home
pi_3796187
Ik ben lid van de VVD en vanaf volgende week tevens Bestuurslid. Ben op meerdere fronten actief betrokken bij de politiek, en niet alleen namens de VVD maar ook via de Stichting Politieke Manifestaties die o.a. politieke discussiecafés organiseert.
  Admin donderdag 11 april 2002 @ 13:21:59 #20
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_3796202
We gaan verder in SCH
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_3796879
quote:
Op donderdag 11 april 2002 13:20 schreef Kayuk het volgende:
Ik ben lid van de VVD en vanaf volgende week tevens Bestuurslid. Ben op meerdere fronten actief betrokken bij de politiek, en niet alleen namens de VVD maar ook via de Stichting Politieke Manifestaties die o.a. politieke discussiecafés organiseert.
Maar de vraag was: welke toegevoegde waarde heeft dat voor jou? Een droge opsomming is wat minder interessant om te lezen, denk ik
  Moderator donderdag 11 april 2002 @ 14:14:10 #22
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_3797005
quote:
Op donderdag 11 april 2002 13:11 schreef Witchfynder het volgende:
*wacht met smart op Mike's reactie*
Hier is ie dan...

Ik ben lid van het CDJA.
Wat is de toegevoegde waarde daarvan?

Allereerst moest hier in Etten-Leur een afdeling opgericht worden. Daarvoor moesten we werken aan statuten en we moesten een oprichtingsavond organiseren. Niemand van ons had ooit iets groot georganiseerd of een discussie voorgezeten. Dat leer je dus al doende.

Als je eenmaal bent opgericht moet je leren om contacten te onderhouden met allerlei maatschappelijke organisaties, met de pers en met het CDA. Je leert mensen kennen die je normaal niet zou zijn tegengekomen en je leert een hoop over allerlei zaken die spelen in de samenleving. Daarnaast leer je om beter te debatteren en hoe je invloed uitoefent bij verschillende instanties.

Via het landelijke CDJA kom je in contact met Tweede Kamer leden en ga je op excursie naar plaatsen waar je anders niet komt (bv. Europarlement, Kerncentrale Borssele).

Het is ook een goede manier om door te stromen naar de plaatselijke of landelijke politiek. Ikzelf stond op de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen in Etten-Leur en ga nu deel uitmaken van de commissie Ruimtelijke Ordening.

Kortom, leerzaam en erg interessant.

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  Moderator donderdag 11 april 2002 @ 14:25:00 #23
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_3797152
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 00:39 schreef golfer het volgende:
Wat ik mij nu afvraag is: wie probeert er, via het lidmaatschap van een politieke partij, daar ook echt invloed op uit te oefenen?
Ik heb samen met twee leden van het CDA het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen in elkaar gezet.
Het hoofdstuk over jeugd is helemaal door het CDJA geschreven.

Daarnaast ben ik bij alle fractievergaderingen van het CDA aanwezig en kan ik zo m'n stem laten horen.

Het is wel zo dat ik nu eigenlijk meer voor het CDA ga doen dan voor het CDJA, dus we moeten wel blijven zorgen voor nieuwe CDJA-leden.

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_3797416
Ik ben sinds kort lid van JD en D66. Ik ben van plan bij de JD een aantal debatteercursussen te gaan volgen en redlijk actief te worden. Uiteindelijk wil ik ook binnen D66 actief worden.

Als je lid bent van een politieke partij ondersteun je hun denkwijze en kan je (zeker bij D66) direct invloed hebben op het beleid van de partij.

pi_3797459
Ik heb er een hele tijd over gedacht om mee te doen in een redelijk idealistische stadspartij. Maar ipv te gaan debatteren (OH`en) doe ik liever vrijwilligerswerk in de welzijnssector. Doe je tenminste iets nuttigs (no offence though...)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')