Normaal gesproken typ ik blind en ook best wel snel en uit gewoonte kijk ik dus eigenlik nooit naar het toetsenbord. Begin ik dus te typen, komen er opeens allemaal vreemde woorden op m'n scherm
Ik dus met de backspace terug en typ opnieuw.... weer dezelfde fouten..... kijk ik eindelijk eens naar het toetsenbord, zie ik dat ze een andere indeling gebruiken dan wij gewoon zijn..... ![]()
Waarom moeten die Fransen nou altijd zo achterlijk zin en niet gewoon een keer mee kunnen met de rest van deze aardbol (althans met de meesten, in Azie kan ik nog begrijpen dat ze een ander toetsenbord hebben) ![]()
Door deze k***e indeling van het toetsenbord ging het typen 3x zo langzaam en moet ik nu zelfs nog een deel thuis doen, terwijl ik erop had gerekend dat ik de rest van de week lekker vrij zou zijn. ![]()
Idiote Fransen!!!!!
quote:euh ... Kun je een Azerty keyboard geen US-international layout geven ? Kun je blind blijven typen ...
Op woensdag 27 juni 2001 13:50 schreef Sony het volgende:Normaal gesproken typ ik blind en ook best wel snel en uit gewoonte kijk ik dus eigenlik nooit naar het toetsenbord. Begin ik dus te typen, komen er opeens allemaal vreemde woorden op m'n scherm
Ik dus met de backspace terug en typ opnieuw.... weer dezelfde fouten..... kijk ik eindelijk eens naar het toetsenbord, zie ik dat ze een andere indeling gebruiken dan wij gewoon zijn.....
Waarom moeten die Fransen nou altijd zo achterlijk zin en niet gewoon een keer mee kunnen met de rest van deze aardbol (althans met de meesten, in Azie kan ik nog begrijpen dat ze een ander toetsenbord hebben)
Door deze k***e indeling van het toetsenbord ging het typen 3x zo langzaam en moet ik nu zelfs nog een deel thuis doen, terwijl ik erop had gerekend dat ik de rest van de week lekker vrij zou zijn.
Idiote Fransen!!!!!
quote:In principe wel ja, maar in die Internetcafe zijn de pc 'beveiligd'. Is dus wat lastig om te doen, vooral als je het elke dag opnieuw moet doen....
Op woensdag 27 juni 2001 14:01 schreef dice het volgende:[..]
euh ... Kun je een Azerty keyboard geen US-international layout geven ? Kun je blind blijven typen ...
Laten ze gewoon een aantal computers een International keyboard geven, is iedereen tevreden.
Die Fransen moeten altijd zo moeilijk doen daar word ik toch wel moe van ![]()
Schitterend land, alleen die Fransen moesten er niet zijn....
quote:Ain't that the truth.
Op woensdag 27 juni 2001 14:21 schreef Sony het volgende:Schitterend land, alleen die Fransen moesten er niet zijn....
quote:'Normaal' is natuurlijk moeilijk te bepalen, maar het is in ieder geval wel een toetsenbord dat Internationaal erkend is!
Op woensdag 27 juni 2001 16:18 schreef Num het volgende:
Wie zegt eigenlijk dat wij normale toetsenborden hebben
quote:Hier in Italie ook niet. Ik heb ook een tijdje moeten wennen.
Op woensdag 27 juni 2001 15:04 schreef Brighteyes het volgende:
Ik duitsland hebben ze ook geen 'normale' keyboards hoor.
En blijkbaar in Belgie dus ook niet.
Alleen wat was dat FOKking duur zeg, tussen de 50 en 60 cent per minuut, heel leuk voor een inetverslaafde zoals ik; heb geloof ik samen met me maat daar meer aan internetten (o.a. meeltjes schrijven naar de g/f's ) uitgegeven dan aan drank.
Q.e.d.
quote:Ach ja, houdt je bezig, hè
Op woensdag 27 juni 2001 18:01 schreef HiZ het volgende:
De belangrijkste reden waarom wij geen 'nederlandss' keyboard hebben is dat we er te gierig voor zijn. Daarom gebruiken we het amerikaans/engelse keyboard dat goedkoper is omdat het door veel meer mensen wordt gebruikt. Je raakt eraan gewend, maar 100% geschikt voor Nederlands is het ook niet, het houdt geen rekening met diacrytische (?) tekens. Dus wij moeten alle accenten typen met codes of andere truukjes.
quote:Als ik er op vakantie ben (volgende week weer!) heb ik totaal geen problemen, maar om er mee te moeten werken... Onze presidente is Française, tjesis wat levert dat een gezeur op. Als ze de opening speech houdt tijdens de conferentie dan moet dat in het Frans, dat zijn de regels van de Franse regering, en zij wil ook altijd dat alle belangrijke stukken in het Frans worden vertaald. Wordt je best heel moe van.
Op woensdag 27 juni 2001 18:16 schreef MixMasterMike het volgende:
Ik heb ook een fucking bloedhekel aan Fransen. Ook al hebben m`n ouders er een huis en ik er gemiddeld 2 maanden per jaar doorbreng kan ik nog steeds niet met ze door 1 deur. Wat een verschrikkelijk arrogant teringvolk is dat zeg. Onder het motto van chauvinisme denken ze alles te mogen doen. Die gasten hebben volgens mij gewoon ernstig veel last van onderscheidingsdrang.
Het is idd raar dat niet alle toetsenborden hetzelfde zijn, misschien kunnen we het nog eens veranderen in de EU, heel Europa een abc... toetsenbord, das wel even wennen, maar wel handig.
Heb je het Eurovisie songfestifal gezien?
Alle landen geven de punten in het Engels, behalve die stomme arrogante kut-Fransen.
En zij eisen ook nog eens dat de punten van elk land herhaald worden in het Frans ![]()
Ik snap echt niet waarom de organisatie daar mee akkoord is gegaan
quote:Dat is een feit. En ze zien er op het eerste gezicht zo onschuldig uit als je ze ziet lopen met een stokbrood en een Beaujolais onder de arm. Maar vergis je niet, onder die alpino petten gaan keiharde harddrug gebruikers schuil. De godganse dag laven ze zich aan hun Cognac en in coke gepaneerde kikkerbilletjes terwijl ze zich zo stoned als een gefrituurde garnaal roken dankzij hun met nederwiet aangemengde Gauloisses die ze per expresse met de TGV hebben laten aanrukken uit de Pays-Bas Polder. Geen wonder dat ze geen fatsoenlijk woord Anglais meer uit hun naar knoflook riekende bek kunnen krijgen.
Op dinsdag 03 juli 2001 00:59 schreef MixMasterMike het volgende:Ik was echt verbijsterd. Wel zeiken op het NL-se drugsbeleid en vervolgens zelf helemaal kicken op soft-drugs uit NL. Die Fransen sporen echt niet...
Stelletje hypocrieten!
-Edit- De bovenstaande post was ironisch bedoeld en kan gemakkelijk verkeerd geïnterpreteerd worden. Ik wil hierbij mijn excuses aanbieden aan hun die zich op wat voor manier dan ook gekrenkt voelen door eventueel kwetsende uitlatingen hier gedaan. Het was niet opzettelijk bedoeld. Verder wil ik benadrukken dat ik de Fransen als bevolkinggroep dezelfde kwaliteiten toedicht als de gemiddelde Marokkaan, Turk, Amerikaan of Brabander...
[Dit bericht is gewijzigd door Purno op 03-07-2001 19:21]
Altijd wat anders met die lui. Heel Europa heeft PAL systeem voor tv, alleen die Fransen komen met SECAM aankakken. Ontwikkeld omdat de geen PAL wilden, dat was nl. niet Frans. Lopen te kankeren over het NL drugbeleid, maar je moet eens kijken hoeveel fransozen in Maastricht rondhangen voor dope. En Walen zijn net zo erg. Komen hier in Maastricht winkelen en zijn hoogst verbolgen dat men geen Frans spreekt. Weigeren pertinent ook maar 1 woord Nerdelands te spreken. Hallooooooo, we zijn hier in Nederland, daar spreekt men Nederlands en geen koeterwaals.
quote:Het klaagbaak-brommer-topic is toch ook niet gesloten?
Op dinsdag 03 juli 2001 11:25 schreef kasper het volgende:
Ik zit dit topic toch wel met enige verbazing te lezen. Waar zijn nu al die moraalridders die het altijd over buitenlander-haat hebben (zie topic in Feedback over racisme). Laten we in deze discussie nu eens "Fransen" vervangen door "Marokanen". Dan zou dit topic allang gesloten zijn. Het lijkt mijns inziens dat er toch met 2 maten gemeten wordt.
quote:Ja, dat vind ik wel een heel makkelijk antwoord. Waar het omgaat is dat de ene bevolkingsgroep op Fok! wel beledigd mag worden en de andere niet. Is dat vreemd of ben ik nou zo dom?
Op dinsdag 03 juli 2001 12:47 schreef Doc het volgende:[..]
Het klaagbaak-brommer-topic is toch ook niet gesloten?
Zo vaak worden er geen topics gesloten.
quote:Je hebt volkomen gelijk. Dit topic zal R@b eens even bookmarken als voorbeeld.
Op dinsdag 03 juli 2001 11:25 schreef kasper het volgende:
Ik zit dit topic toch wel met enige verbazing te lezen. Waar zijn nu al die moraalridders die het altijd over buitenlander-haat hebben (zie topic in Feedback over racisme). Laten we in deze discussie nu eens "Fransen" vervangen door "Marokanen". Dan zou dit topic allang gesloten zijn. Het lijkt mijns inziens dat er toch met 2 maten gemeten wordt.
quote:Het is niet zo dat een groep wel beledigd mag worden en de ander niet. Als je goed leest dan zie je dat op Fok! uiteindelijk iedereen wel een keer beledigd wordt. Iedere groep! Van bejaarden tot kinderen, van Marokkanen tot Engelsen, van homo's tot huismoeders. En iedereen heeft het recht om weer tegen die beledigingen in te gaan met argumenten. Je staat hier volledig vrij om met argumenten de onzin te weerleggen die in dit topic staat. Ga je gang. Anderen doen dat weer in andere topics, met name als het om bevolkingsgroepen gaat die stelselmatig topic na topic een veeg uit de pan krijgen. Volgens sommige terecht en volgens andere terecht. Maar dat levert een discussie op. Niemand VERBIED echter de discussie daaromtrent.
Op dinsdag 03 juli 2001 12:53 schreef kasper het volgende:[..]
Ja, dat vind ik wel een heel makkelijk antwoord. Waar het omgaat is dat de ene bevolkingsgroep op Fok! wel beledigd mag worden en de andere niet. Is dat vreemd of ben ik nou zo dom?
quote:EVEN CROSSPOSTEN
Op dinsdag 03 juli 2001 15:35 schreef Doc het volgende:Je staat hier volledig vrij om met argumenten de onzin te weerleggen die in dit topic staat. Ga je gang. Anderen doen dat weer in andere topics, met name als het om bevolkingsgroepen gaat die stelselmatig topic na topic een veeg uit de pan krijgen. Volgens sommige terecht en volgens andere terecht. Maar dat levert een discussie op. Niemand VERBIED echter de discussie daaromtrent.
Een topic zoals over de Fransen, zou wanneer het op dezelfde wijze over Turken of Marokkanen ging zijn gesloten en terecht.
Dergelijke generaliserende opmerkingen horen niet thuis op Fok!.
Dat het iedereen vrij staat om in te grijpen in de discussie begrijp ik. Maar het is wel degelijk meten met twee maten. Wanneer L-X een negatief topic in klaagbaak opent over Marokkanen http://www.fokforum.nl/showtopic.php/43243, wordt er massaal over hem heen gevallen.
Maar diezelfde figuren boeit het weinig als de Fransen op een nog velen malen ergere generaliserende wijze in een topic behandeld worden.
Daarom steekt het mij wel enigszins, deze selectieve verontwaardiging van bepaalde personen.
quote:Jij bent nu toch verontwaardigd terwijl je ten opzichte van de allochtonen topics weer minder verontwaardigd bent?
Op dinsdag 03 juli 2001 17:40 schreef R@b het volgende:[..]
Daarom steekt het mij wel enigszins, deze selectieve verontwaardiging van bepaalde personen.
- De eerste paar posts gaan over het feit dat Fransen een ander soort toetsenbord (AZERTY ipv QWERTY) gebruiken. Nu weet ik niet welk toetsenbord ze in Marokko gebruiken, maar een klaagtopic daarover zou volgens mij niet gesloten worden.
- De andere posts gaan over het feit dat de meeste Fransen weigeren om een andere taal te spreken dan Frans, zelfs al zijn ze in het buitenland. En dergelijk commentaar heb ik over Nederlandse allochtonen ook zéér regelmatig gelezen, zonder dat het ooit is verwijderd of weggehaald.
- Er zijn maar een of twee posts die misschien te ver gaan:
quote:
Ik haat die kut Fransen. Ze spreken geen 1 woord engels en ze passen zich nergens aan aan
quote:Dat mensen kennelijk minder verontwaardigd zijn als er over Fransen geklaagd wordt is misschien hypocriet, maar aan de andere kant zeer begrijpelijk.
Wat een verschrikkelijk arrogant teringvolk is dat zeg
Toch?
quote:Ik voel mij als Nederlander diep beledigd door deze generaliserende opmerking. Mag hier een slotje op?
Op woensdag 27 juni 2001 18:01 schreef HiZ het volgende:
De belangrijkste reden waarom wij geen 'nederlandss' keyboard hebben is dat we er te gierig voor zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 03-07-2001 18:06]
quote:Ik laat me in allochtonen topics nooit op dergelijke wijze uit over allochtonen. Daar buiten ook niet trouwens.
Op dinsdag 03 juli 2001 17:54 schreef Doc het volgende:[..]
Jij bent nu toch verontwaardigd terwijl je ten opzichte van de allochtonen topics weer minder verontwaardigd bent?
quote:Doe maar, jij bent de moderator.
Op dinsdag 03 juli 2001 18:05 schreef Zanderrr het volgende:[..]
Ik voel mij als Nederlander diep beledigd door deze generaliserende opmerkingen. Mag hier een slotje op?
quote:Jij misschien niet, maar anderen wel, waar je ook verontwaardigd overkan doen...
Op dinsdag 03 juli 2001 18:05 schreef R@b het volgende:[..]
Ik laat me in allochtonen topics nooit op dergelijke wijze uit over allochtonen.
Franse luchtverkeersleiders weigeren Engels te spreken
Dit heeft dus een Britse piloot het leven gekost en een andere zwaargewond het ziekenhuis in.
quote:Bijna alle Walen die ik in Nederland tegenkom spreken toch wel op z'n minst Engels. Met hoge uitzondering zelfs wat Nederlands.
Op dinsdag 03 juli 2001 11:02 schreef EXX het volgende:
Fransen zuigen zwaar![]()
![]()
Altijd wat anders met die lui. Heel Europa heeft PAL systeem voor tv, alleen die Fransen komen met SECAM aankakken. Ontwikkeld omdat de geen PAL wilden, dat was nl. niet Frans. Lopen te kankeren over het NL drugbeleid, maar je moet eens kijken hoeveel fransozen in Maastricht rondhangen voor dope. En Walen zijn net zo erg. Komen hier in Maastricht winkelen en zijn hoogst verbolgen dat men geen Frans spreekt. Weigeren pertinent ook maar 1 woord Nerdelands te spreken. Hallooooooo, we zijn hier in Nederland, daar spreekt men Nederlands en geen koeterwaals.
Maar in eigen land zijn de Walen meestal wel te beroerd om tegen Vlamingen Vlaams te spreken, terwijl de meeste Vlamingen in hoeverre ze het kunnen wel Frans zullen spreken tegen Walen.
Maar goed, dat is typisch iets voor alle Franstaligen. De Quebecois houden ook heel stug vast aan hun Franse taal. Alhowel ik denk dat de meeste Quebecois wel redelijk Engels kunnen spreken. Of toch niet?
Om het nu even over de Fransen te hebben: ik vind het een zeer stug volk en ik ben niet zo kapot van ze. Ze schijnen ook wel een soort van afkeer tegen veel Nederlanders te hebben. Ik heb er geen persoonlijk ervaringen mee, maar ik hoor het wel vaak van familieleden en vrienden die in Frankrijk op vakantie gaan.
Terwijl de hele wereld loopt te zeiken op de fransozen, trekken ze een lange neus en blazen gewoon doodleuk lekker toch mururoa op.
Ik wou dat Nederland eens wat vaker "bemoei je met je eigen zaken"riep ipv als een loopse teef achter het land met de grootste bek aan te lopen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |