quote:En waarom stel je dan een belastingverhoging voor
Op zaterdag 3 januari 2004 19:02 schreef scanman01 het volgende:[..]
Ik wou dat ik 50% belasting moest betalen
Ik zit helaas nog op ruim 10% minder.
quote:Nee, de problemen met de landen waar armoede heerst is dat een kleine elite aan de macht is en deze de normale burgers gebruiken. Zolang dit niet opgelost wordt hebben ze niks aan je geld.
Op zaterdag 3 januari 2004 18:11 schreef scanman01 het volgende:
Het gaat echt beroerd in sommige delen van de wereld. Op vele plaatsen is honger en andere ellende. Je ziet heel vaak gironummers op tv, maar veel mensen zullen waarschijnlijk niet de moeite nemen om ook daadwerkelijk geld over te maken.Wat zouden jullie vinden als er gewoon maandelijks zoiets als 10 euro wordt ingehouden op je loonstrookje om bv honger te bestrijden in de derde wereld? Volgens mij is dat best een goed idee (ik zou er zelf in ieder geval geen moeite mee hebben).
Op welke manier het besteed wordt is natuurlijk belangrijk, maar het gaat mij hier vooral om het idee van een maandelijkse inhouding. Zou dat geen goed begin van een oplossing zijn?
quote:I know, heb ik wat dat betrefd mijn goede daad wel weer gedaan!
Op zaterdag 3 januari 2004 19:07 schreef scanman01 het volgende:Goed van je
quote:Dus die acties op tv enzo zijn ook totaal zinloos?
Op zaterdag 3 januari 2004 19:07 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Nee, de problemen met de landen waar armoede heerst is dat een kleine elite aan de macht is en deze de normale burgers gebruiken. Zolang dit niet opgelost wordt hebben ze niks aan je geld.
quote:Inderdaad, zo herinner ik mij die zakkenvuller van Artsen zonder grenzen. En Stivoro jongstleden....
Op zaterdag 3 januari 2004 19:09 schreef scanman01 het volgende:[..]
Dus die acties op tv enzo zijn ook totaal zinloos?
quote:Ik zie die 10 euro niet als belasting verhoging. Is het natuurlijk in principe wel, maar ik zie het liever als een donatie die gewoon maandelijks wordt ingehouden. Het is idd een illusie dat niemand daar een probleem van zal maken, want zo zijn de meeste mensen nou eenmaal.
Op zaterdag 3 januari 2004 19:07 schreef Kaensterle het volgende:[..]
En waarom stel je dan een belastingverhoging voor
![]()
quote:Nee die zijn goed voor het imago van de zender. Bovendien worden die acties betaald door de goede doelen en hebben de zenders dus gratis content.
quote:Dus jij stelt voor dat niemand meer geld op die gironummers stort?
Op zaterdag 3 januari 2004 19:10 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Inderdaad, zo herinner ik mij die zakkenvuller van Artsen zonder grenzen. En Stivoro jongstleden....
(even om een beeld te krijgen)
quote:Op hun vrijheid gesteld bedoel je? Ja inderdaad.
Op zaterdag 3 januari 2004 19:11 schreef scanman01 het volgende:[..]
want zo zijn de meeste mensen nou eenmaal.
quote:Ik zei dan ook BIJNA. En jij zal dus gewoon in de 42 zitten. Das bijna 50.
Op zaterdag 3 januari 2004 19:02 schreef scanman01 het volgende:[..]
Ik wou dat ik 50% belasting moest betalen
Ik zit helaas nog op ruim 10% minder.
quote:Ik stel voor om zelf de handen uit de mouwen te steken en niet zo passief vanuit je internetrekening maar wat van overheidswege geld af te staan. Je stelling dat 10 euro per maand van overheidswege geen belasting is, is een termen- en ontkenningspolitiek waar ik geen zin an heb.
Op zaterdag 3 januari 2004 19:12 schreef scanman01 het volgende:[..]
Dus jij stelt voor dat niemand meer geld op die gironummers stort?
(even om een beeld te krijgen)
quote:Je kunt blijkbaar niet lezen, maar dat geeft verder niet.
Op zaterdag 3 januari 2004 19:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Je stelling dat 10 euro per maand van overheidswege geen belasting is, is een termen- en ontkenningspolitiek waar ik geen zin an heb.
Mijn idee over vele fokkers is in dit topic wel weer bevestigd. Ik ga dus maar weer wat anders doen. Veel plezier nog met de 10 euro! Geniet ervan zou ik zeggen.
quote:De acties op tv zijn haast altijd acties bedoeld voor rampen; noodhulp. De honger in de wereld bestrijden zal pas lukken als de elite wordt gebroken en de overheid de rechten van de brugers beschermd in plaats van de brugers tegen te werken. En kapitalisme is natuurlijk een voorwaarde.
quote:Ik kan zeer goed lezen, dank je wel.
Op zaterdag 3 januari 2004 19:17 schreef scanman01 het volgende:[..]
Je kunt blijkbaar niet lezen, maar dat geeft verder niet.
Mijn idee over vele fokkers is in dit topic wel weer bevestigd. Ik ga dus maar weer wat anders doen. Veel plezier nog met de 10 euro! Geniet ervan zou ik zeggen.
Ik zal proosten op de arme zw... ehh plaatselijke bewoners.
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 19:17 schreef scanman01 het volgende:Mijn idee over vele fokkers is in dit topic wel weer bevestigd. Ik ga dus maar weer wat anders doen. Veel plezier nog met de 10 euro! Geniet ervan zou ik zeggen.
quote:Aah, je bedoelt jezelf, aangezien jij zelf ook niet veelt uitvoert. Mijn idee over mensen met dit soort ideeen is gelukkig weer bevestigd.
Op zaterdag 3 januari 2004 19:17 schreef scanman01 het volgende:[..]
Je kunt blijkbaar niet lezen, maar dat geeft verder niet.
quote:Ik stel voor dat we eens minder belasting gaan betalen, iedereen gaat er al 1% tot 8% op achteruit. Dus stel eens voor dat Blalkellende eens 10 euro per maand op onze bankrekening gaat storten... dat is toch echt een beter plan
Op zaterdag 3 januari 2004 19:11 schreef scanman01 het volgende:[..]
Ik zie die 10 euro niet als belasting verhoging. Is het natuurlijk in principe wel, maar ik zie het liever als een donatie die gewoon maandelijks wordt ingehouden. Het is idd een illusie dat niemand daar een probleem van zal maken, want zo zijn de meeste mensen nou eenmaal.
Kijk, wil jij meer doneren, daar zijn daar stichtingen en fondsen voor. Dan moet je gewoon daar lekker je maandsalaris weg gaan zetten...
quote:Waarom open je dan een topic als je niet tegen kritiek kunt, geen discussie wilt en geeneens een reactie wilt lezen?
Op zaterdag 3 januari 2004 19:01 schreef scanman01 het volgende:[..]
Na die eerste zin ben ik al gestopt met lezen, sorry.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |