Steve Irwin holds a dead chicken in one hand and his baby in the other
The 'Crocodile Hunter' takes his son for a walk near the 13-foot reptile.
quote:Net als je denkt dat alleen Michael Jackson zo gek als een deur is krijg je dit
Celebrity crocodile hunter Steve Irwin triggered outrage when he held his 1-month-old baby while feeding a snapping crocodile during a show at his Australian zoo.
In a show for the public and the media Friday, Irwin held his son in one arm while feeding a dead chicken to a large, lunging crocodile then put the baby on the ground and helped him walk toward the reptile's pond.
Seven television network was inundated with calls after the incident was aired. Protests were lodged on a government families crisis line and with police.
Irwin also received a warning from child-care authorities.
"He's one month old, so it's about time Bob got out there and did his first croc demo," the typically exuberant, khaki-clad Irwin told the crowd at his zoo in Australia's Queensland state.
The Seven network said it had been flooded with calls about the incident, which revived memories of pop star Michael Jackson (news) dangling his baby from the balcony of a Berlin hotel in November 2002.
"The phones ran hot, pretty much universally in outrage at what he had done," Seven news producer Dave Salmon told Reuters.
Irwin, supported at a media conference by his father Bob, wife Terri and 5-year-old daughter Bindi, told reporters he had been a safe working distance from the crocodile and that it was important to teach his children crocodile awareness.
"It is all about perceived danger. In front of that crocodile I was in complete control. Absolute and complete control. That is my profession," he said.
"I would be considered a bad parent if I didn't teach my children to be crocodile savvy because they live here, they live in crocodile territory."
Irwin's television show, "The Crocodile Hunter," has achieved international success. He starred in the 2002 movie "The Crocodile Hunter: Collision Course."
Queensland Acting Premier Terry Mackenroth said a government office for child welfare had spoken to the Irwin family to ensure there would be no repeat performance.
"I think that any parent looking at that would think that it is not the smartest thing to do with a one-month, or a year-old or even a five-year-old child, to take them inside a crocodile pen," Mackenroth told reporters.
quote:Die beesten blijven onberekenbaar, echt een idiote actie.
Op zaterdag 3 januari 2004 14:59 schreef neliz123 het volgende:
Maar Steve weet wat hij doet, Michael is zo gek als een deur...
hij weet wat hij doet hoor
quote:fout hij is al meerdere keren gebeten, door slangen en andere reptielen maar dat doet hier inderdaad niet terzake.
Op zaterdag 3 januari 2004 15:01 schreef MikeyMo het volgende:
ja die vent is in zijn hele leven nog nooit gebeten door een slang en je ziet wat hij er dagelijks mee doet...
quote:dat klopt maar of het een juist gebaar is weet ik niet; ik keur het gewoon af want een kind ongeacht de risico's neem je daar niet mee heen.
hij weet wat hij doet hoor
En hij wist heus wel wat ie deed,
Steve zorgt namelijk dat z'n familie en z'n crew veilig zijn!
Maar hij zal hues wel weten wat ie doet.
quote:Hiermee is alles gezegd. Maar aan de andere kant, we laten onze kinderen ook in huis lopen met trappen, gasfornuis, we zetten ze in een auto waar een ongeluk mee kan gebeuren.... het is weer een kwestie van grenzen opzoeken.
Op zaterdag 3 januari 2004 15:16 schreef Disorder het volgende:
Hij zal wel weten wat hij doet, maar er is altijd die éne procent kans dat het fout gaat. Link, en overbodig.
quote:Idd
Op zaterdag 3 januari 2004 17:15 schreef haaahaha het volgende:
Als hij zichzelf in gevaar wil brengen, ala, maar als hij z'n kinderen, die nog niet voor zichzelf die keuze kunnen maken, in gevaar wil brengen, dat lijkt mij niet ok.
Op dieren kun je niet rekenen.
Wat een malloot.
Die gast brengt echt z'n kinderen niet in gevaar, kijk maar de docu over zijn leven, nog nooit iemand zo blij zien zijn met de geboorte van z'n kind.
Daarnaast zorgt ie er altijd voor dat familie NIET in gevaar komt hetzelfde geld voor z'n crew.
quote:Micheal Jackson is ook erg blji met kinderen enzo..
Op zaterdag 3 januari 2004 22:10 schreef Ajaxno1 het volgende:
Wat een zeikerds weer hiero op Fok!Die gast brengt echt z'n kinderen niet in gevaar, kijk maar de docu over zijn leven, nog nooit iemand zo blij zien zijn met de geboorte van z'n kind.
Daarnaast zorgt ie er altijd voor dat familie NIET in gevaar komt hetzelfde geld voor z'n crew.
quote:
'Crocodile Hunter' Steve Irwin is gekwetst door de aantijgingen van kinderverwaarlozing, die hij naar zich toe heeft gekregen nadat hij vrijdag zijn baby op slechts enkele meters afstand van een krokodil had gehouden. Irwin zei dat zaterdag in een eerste reactie."Ik ben gekwetst. Ik ben zo erg gekwetst als ik kan zijn," aldus Irwin tegen journalisten buiten zijn Australia Zoo reptielenpark in Australië. Vooral de vergelijkingen met zanger Michael Jackson, die zijn baby over de rand van een balkon hield, hebben hem veel pijn gedaan.
De regering van de deelstaat Queensland gaat bekijken of er door Irwin wetten zijn overtreden. Tientallen mensen belden het departement nadat de beelden van Irwin, die een krokodil voerde met zijn kind op de arm, op het nieuws waren verschenen. De politie heeft al gezegd Irwin niet voor de actie te zullen vervolgen.
Volgens de Irwins was hun kind geen moment in gevaar. Ze begrijpen de angst van de mensen en hebben verzekerd dat het niet meer zal gebeuren. "Als ik de tijd weer had zou ik het misschien anders hebben gedaan. Maar het gaat om zichtbaar gevaar, ik had de volledige controle," aldus Steve Irwin.
Het is ook nergens goed voor, dit gaat toch puur om sensatie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |