abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15871500
De Neoconservatieve havikken in Washington hebben in een manifesto aan Bush duidelijk gemaakt dat ze meer oorlog willen.
Onder aanvoering van Pentagon Adviseur Richard Perle pleiten ze nu voor oa regime change in Iran en Syrië en een militaire blokkade ,zoals die bij Cuba, tegen Noord Korea, alsmede
preventieve aanvallen op hun nucleare centra.

Tevens dringen ze in hun manifesto genaamd "handleiding tot overwinning in de oorlog tegen terreur" erop aan om Saudie Arabië en Frankrijk niet meer als bondgenoten te zien maar als rivalen en mogelijke vijanden.
Zo menen zij dat andere europese landen gedwongen moeten worden om te kiezen tussen Parijs of Washington.
Dat de Britse onafhankelijkheid van Europa gewaarborgd moet blijven eventueel door britse wapens open toegang te geven tot de amerikaanse defensie markt.
bron :

Richard Perle is 1 van de oprichters van de PNAC, een rechtse denktank dat zich vooral richt op het plannen van machtspolitiek. Lid van de Israelische lobby JINSA en "the Center for Security Policy" die openlijk op hun website verkondigen dat zij de huidige stand van zaken zien als slechts de beginfase van wereldoorlog 4 http://www.centerforsecuritypolicy.org
ook is hij meerdere keren onderzocht vanwege verdenkingen van spionage voor Israël

Het is toch best bizar dat zij openlijk stellen te willen stoken binnen Europa en Frankrijk als vijand willen gaan beschouwen.
ik zie balkenende alweer ons land en europa te grabbel gooien en voorzien van de nodige vaseline bukken voor washington..

[Dit bericht is gewijzigd door MokroKees op 01-01-2004 04:53]

kèk lekkah naajje ège sig, Fok feez
pi_15871578
Ik wist allang dat er dit soort praktijken waren in de VS...

Sukkels in de EU, een van de redenen voor de EU verdomme was eenheid, zodat de EU iets betekende in de wereld, Amerika durft nu openlijk de EU als vijand te (kunnen) zien.

pi_15871717
We vergeten 1 ding.. we hebben ook Havikken binnen Europa.

Maargoed de Havikken club heeft ontzettend veel macht over de hele wereld door de US. Maar als ik er wat van zeg ben ik anti-semiet... dus ik houd mijn klep wijselijk en zie de toekomst met een 'smacht' tegemoet die zijn weerga niet kent

[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 01-01-2004 04:57]

Free people own guns! Slaves do not!
pi_15871980
Ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen.
Ik voorspel dat Bush een enorme nederlaag gaat lijden in de komende verkiezingen en dat er weer een meer gematigde president komt.

De oorlog is Afghanistan is mislukt. Ondanks de vele besteedde miljarden en slachtoffers is Al Qaida niet verslagen en Osama niet gepakt. De wereld (en de USA) is alleen maar onveiliger geworden.

De oolog in Irak is ook niet volgens wens verlopen. Saddam is weliswaar gepakt maar het doel van de oorlog (het vestigen van een stabiele pro-Amerikaanse staat die Saoedi Arabie en andere landen in de regio onder druk kan zetten) is nog lang niet bereikt. Er vallen nog dagelijks Amerikaanse slachtoffers en een goede exitstrategie is niet voorhanden. De regio is nog anti-Amerikaanser geworden.

Na de blamages in Afghanistan en Irak durven steeds meer groeperingen de wapens op te pakken tegen de USA. Het is immers gebleken dat er significante successen zijn te boeken.

Een andere reden voor het aanstaande verlies van Bush is dat de Amerikaanse begrotings problematiek een climax nadert. Het wantrouwen in Amerikaanse staatsobligaties wordt weerspiegeld in de zeer snel dalende dollar. Beleggers in Amerikaanse staatsobligaties zullen een hogere rentevergoeding eisen om het risico te compenseren. Als dit gebeurt is er een echt probleem, want de Amerikaanse economie draait op geleend geld. Een rentestijging betekent bankroet voor veel mensen en bedrijven. De Democraten zullen dit gebruiken tegen Bush.

donderdag 1 januari 2004 @ 12:22:40 #5
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_15873370
-edit-
Laatste waarschuwing: Hanteer normale termen, of blijf hier weg.

[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 01-01-2004 15:46]

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  donderdag 1 januari 2004 @ 12:23:14 #6
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_15873377
laat ze lekker
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  donderdag 1 januari 2004 @ 12:54:11 #7
52589 sjun
uit solidariteit
pi_15873738
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 05:26 schreef Aernout het volgende:
Ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen.
Ik voorspel dat Bush een enorme nederlaag gaat lijden in de komende verkiezingen en dat er weer een meer gematigde president komt.
Ik verwacht ook niet dat er al teveel gebeurt. Ik zie er nog wel weer een nek aan nek race van komen bij de komende presidentsverkiezingen. Tenslotte leverde de kerstbonus Santa Husein zeker wel extra krediet op.
quote:
De oorlog is Afghanistan is mislukt. Ondanks de vele besteedde miljarden en slachtoffers is Al Qaida niet verslagen en Osama niet gepakt. De wereld (en de USA) is alleen maar onveiliger geworden.
De oorlog in Afghanistan bewerkte een regime-verandering. Het heeft er in ieder geval voor gezorgd dat er minder uitzichlozen beschikbaar kwamen voor de rol van martelaar in de Al Queda brigades. Tevens biedt het Afhganen die kans iets op te gaan bouwen in eigen land na jaren van oorlog.
quote:
De oolog in Irak is ook niet volgens wens verlopen. Saddam is weliswaar gepakt maar het doel van de oorlog (het vestigen van een stabiele pro-Amerikaanse staat die Saoedi Arabie en andere landen in de regio onder druk kan zetten) is nog lang niet bereikt. Er vallen nog dagelijks Amerikaanse slachtoffers en een goede exitstrategie is niet voorhanden. De regio is nog anti-Amerikaanser geworden.
De regio was al anti-Amerikaans al gebeurde dit meer verholen. Arabieren hebben echter in de gaten gekregen dat men maar beter niet kan spotten met de Amerikanen. De Arabische heerser die dat probeerde is intussen zeer vernederend uit een hol getrokken en in Amerikaanse handen. Dit motiveerde een andere Arabische heerser, Muammar Gadaffi tot een wijziging van zijn politieke koers. Hoe boodt Libië ter inspectie aan en besloot zelf de rol van vredesduif te verkiezen boven de rol van aankomende gevangene.
quote:
Na de blamages in Afghanistan en Irak durven steeds meer groeperingen de wapens op te pakken tegen de USA. Het is immers gebleken dat er significante successen zijn te boeken.
Er is slechts gebleken dat Amerika aan het langste eindje trekt en dat heldhaftigheid en roekeloosheid wordt betaald met vernedering.
quote:
Een andere reden voor het aanstaande verlies van Bush is dat de Amerikaanse begrotings problematiek een climax nadert. Het wantrouwen in Amerikaanse staatsobligaties wordt weerspiegeld in de zeer snel dalende dollar. Beleggers in Amerikaanse staatsobligaties zullen een hogere rentevergoeding eisen om het risico te compenseren. Als dit gebeurt is er een echt probleem, want de Amerikaanse economie draait op geleend geld. Een rentestijging betekent bankroet voor veel mensen en bedrijven. De Democraten zullen dit gebruiken tegen Bush.
De huidige stand van zaken is echter bijzonder goed voor de export van Amerikaanse producten. Zo kan een groot deel van de rekening voor de oorlog worden gelegd bij andere landen en kan de Amerikaanse economie worden gestimuleerd.

Ik vermoed ook dat Bsh teveel uitgaf en dat de Amerikanen hiervoor eens een rekening gepresenteerd krijgen maar vermoed eveneens dat de gemiddelde Amerikaan weinig slimmer is dan SP-klapvee en dat bush daardoor zeker kansen overhoudt voor een tweede ambtstermijn. Nioet voor niets word Ronald Reagan in de USA gezien als een van de betere presidenten....
terwijl ik toch hele andere gedachten over het functioneren van de man als president heb

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  donderdag 1 januari 2004 @ 13:03:15 #8
79174 van_Kemenade
Return of Strix Nebulosa
pi_15873836

plaatje kleiner ivm layout

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 01-01-2004 15:36]

pi_15875215
Een regime change in N-Korea is eigenlijk niet eens zo'n slecht idee.
  donderdag 1 januari 2004 @ 14:21:52 #10
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_15875321
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 12:23 schreef Houniet het volgende:
laat ze lekker
pardon ???
Laat ze lekker..... nee dat is een goede houding dat hadden ze ook voordat de 2e wereld oorlog begon, ach laat de Duitsers lekker hun gang gaan.....
Dat heet struisvogel politiek..... en als het opeens uit de hand gaat lopen dan opeens paniek gaan roepen...
Het is gewoon een slechte zaak dat er dit soort mensen zoveel macht hebben.
Even een oorlog beginnen....... alleen voor je eigen zaak en dan niet aan de gevolgen denken.....
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_15875423
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 04:51 schreef Vampier het volgende:

Maargoed de Havikken club heeft ontzettend veel macht over de hele wereld door de US. Maar als ik er wat van zeg ben ik anti-semiet... dus ik houd mijn klep wijselijk en zie de toekomst met een 'smacht' tegemoet die zijn weerga niet kent

Mensen moeten over dat taboe heen stappen. Als je anti-Israel bent dan ben je geen anti-semiet. Degene die dat roepen zijn in mijn ogen minder dan stront...
  donderdag 1 januari 2004 @ 14:28:18 #12
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_15875460
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 14:26 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Mensen moeten over dat taboe heen stappen. Als je anti-Israel bent dan ben je geen anti-semiet. Degene die dat roepen zijn in mijn ogen minder dan stront...

Israël roept dat zowat zelf. De uitkomst van een onderzoek dat veel Europeanen Israël als gevaar voor de wereldvrede zien werd ook afgedaan als anti-semitisme.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
  donderdag 1 januari 2004 @ 14:30:52 #13
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_15875524
Ik stel voor dat we een preventieve staatsgreep plegen om Balkenende af te zetten, voordat hij weer als een dom hondje achter Bush aan gaat lopen.
  donderdag 1 januari 2004 @ 14:32:21 #14
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_15875555
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 14:30 schreef Miwe het volgende:
Ik stel voor dat we een preventieve staatsgreep plegen om Balkenende af te zetten, voordat hij weer als een dom hondje achter Bush aan gaat lopen.
Wij als volk hebben hem gekozen(ik niet), dus moeten we de lasten ook dragen natuurlijk.

donderdag 1 januari 2004 @ 14:32:57 #15
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_15875569
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 14:32 schreef Ype het volgende:

[..]

Wij als volk hebben hem gekozen(ik niet), dus moeten we de lasten ook dragen natuurlijk.

Dan hebben wij als volk toch ook het recht hem weer af te zetten?
  donderdag 1 januari 2004 @ 14:34:02 #16
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_15875599
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 14:32 schreef Miwe het volgende:

[..]

Maar wij, als volk, hebben gekozen voor deze manier van regeren. Of Balkenende moet het wel gigantisch verkloten en dat is nog net niet zo volgens mij
pi_15875602
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 04:51 schreef Vampier het volgende:

Ben je een anti-semiet als je wat tegen de "havikken" hebt?
Ik ben het niet met deze mannen eens maar ik vind het wel interessant.In de VS hebben ze tenminste nog echte stromingen met wezenlijke verschillen onderling.
Maar goed dit wordt volgens mij weer een bash -amerika topic
pi_15875613
oorlogen zijn dom en zinloos
helaas
sterven er onschuldige mensen
en diegenen aan top blijven veilig
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_15875622
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 14:32 schreef Miwe het volgende:

[..]

Ja, bij de volgende verkiezingen
  donderdag 1 januari 2004 @ 14:36:45 #20
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_15875654
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 14:34 schreef Ype het volgende:

[..]

Maar wij, als volk, hebben gekozen voor deze manier van regeren. Of Balkenende moet het wel gigantisch verkloten en dat is nog net niet zo volgens mij

Hoezo niet verkloot? Hij heeft nog helemaal NIETS goed gedaan. Laat die vent alsjeblieft opzouten

Maja, we kunnen er toch niets aan doen, dus laten we dit topic maar gebruiken om Bush weer eens te bashen

donderdag 1 januari 2004 @ 14:38:03 #21
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_15875691
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 14:34 schreef zhe-devilll het volgende:
helaas
Ik vraag me af hoeveel oorlogen de VS zich nu nog kunnen veroorloven. De staatsschuld is hoger dan ooit en de economie nog lang niet op het oude niveau. Het houdt een keertje op natuurlijk.
pi_15875716
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 14:28 schreef Ype het volgende:

[..]

Israël roept dat zowat zelf. De uitkomst van een onderzoek dat veel Europeanen Israël als gevaar voor de wereldvrede zien werd ook afgedaan als anti-semitisme.

Dat woord wordt gewoon misbruikt om mensen die tegen hun (Israel) zijn aan te praten dat ze racisten zijn, en maar lekker inspelen op die schuldgevoelens van de holocaust. Het moet maar een keer over zijn...

Wat ik niet snap is dat de Amerikaanse bevolking het niet inziet dat die (vooral joodse) haviken hun eigen oorlogspelletjes willen spelen. Dan komen die beweringen van die oud-premier van Maleisië (?) toch in de buurt. Die zei ook al dat joden niet zelf vechten maar anderen voor hun laten vechten, en in dit geval (met Richard Perle bv.) lijkt het ook de waarheid. Toevallig dat er vooral gesproken wordt over Arabische landen? Dacht ut nie...

In deze situatie zou ik toch eerder achter Parijs staan dan achter Washington, want zo hoeft het van mij niet...

pi_15875912
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 14:36 schreef Miwe het volgende:

[..]

Hoezo niet verkloot? Hij heeft nog helemaal NIETS goed gedaan. Laat die vent alsjeblieft opzouten

Maja, we kunnen er toch niets aan doen, dus laten we dit topic maar gebruiken om Bush weer eens te bashen

Wij hebben een systeem waar je elke 4 jaar je stem kunt laten gelden. Er zullen altijd groepen zijn die het niet eens zijn met het beleid. Zolang de meerderheid er maar achter staat.

En opiniepeilingen zeggen helemaal niks. Ze regeren op de actuele gebeurtenissen. Wat echt telt zijn de verkiezingen. Ik ben het dus helemaal eens met Ype.

Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_15875984
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 14:34 schreef zhe-devilll het volgende:
helaas
Ik vind oorlogen gerechtvaardigd als:

(1) defensie als je eigen land of een bondgenoot wordt aangevallen.
(2) als op grote schaal mensenrechten worden geschonden en er geen andere weg is om dit tegen te gaan.

Oorlog is dus niet altijd zinloos, hoewel het wel altijd veel leed veroorzaakt.

Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_15876445
Eng, dit soort berichten. Nog enger dat je hier als gewone burger niets aan kan doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')