quote:Amina is volgens mij geen mod?
Op dinsdag 30 december 2003 15:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Amina vindt dat we met z'n allen nederlands moeten praten hier. Dus volgens mij mag dat niet van haar
quote:Ben je een beetje man? Durf je dat op straat ook te zeggen tegen een willekeurige moslim? Ik ben wel een man en ik durf wel alles te zeggen op straat wat ik hier ook zeg.
Op dinsdag 30 december 2003 15:23 schreef Mirage het volgende:[..]
Ik persoonlijk denk dat het pijpen van een dode man minder geestelijke schade brengt dan het penetreren van een 9 jarige.
quote:Precies. Het wordt wel érg overgedramatiseerd door sommige lieden hier.
Op dinsdag 30 december 2003 15:23 schreef Amina het volgende:
Wat dus onzin is, men mag dragen wat men wil, alleen tijdens de uurtjes les op openbare scholen niet.
quote:Pfft ja, lekker makkelijk. "Autoruit wassen meneer alstublieft?" durf ik ook wel te zeggen hoor.
Op dinsdag 30 december 2003 15:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Ben je een beetje man? Durf je dat op straat ook te zeggen tegen een willekeurige moslim? Ik ben wel een man en ik durf wel alles te zeggen op straat wat ik hier ook zeg.
quote:Je kunt ook zeggen dat de overheid grote groepen mensen vrijheden ontneemt omdat een kleine groep zich misdraagt en ze te laf zijn om iets aan het werkelijke probleem te doen.
Op dinsdag 30 december 2003 15:23 schreef francia het volgende:[..]
niet waar. scholen mochten al hoofddoekjes verbieden volgens de wet, maar nu is er een verbod op ALLE religieuze zaken op scholen!! Dus de wet is eerlijk. Eerst kon je als moslima gediscrimineerd worden of werd je positief gediscrimineerd. Nu is iedereen gelijk.
quote:Bijna alles. Kleine kruisjes en davidssterren en degelijke worden om duistere redenen wel getolereerd. Dat is een feit. Dus niet alle, zoals jij beweert. Dus ja, die wet is er gekomen voor de moslims.
Op dinsdag 30 december 2003 15:23 schreef francia het volgende:[..]
niet waar. scholen mochten al hoofddoekjes verbieden volgens de wet, maar nu is er een verbod op ALLE religieuze zaken op scholen!! Dus de wet is eerlijk. Eerst kon je als moslima gediscrimineerd worden of werd je positief gediscrimineerd. Nu is iedereen gelijk.
quote:jaja tis wel weer leuk geweest hé
Op dinsdag 30 december 2003 15:25 schreef Jarno het volgende:[..]
Pfft ja, lekker makkelijk. "Autoruit wassen meneer alstublieft?" durf ik ook wel te zeggen hoor.
quote:Dat is waar, maar ze vind het wel.
Op dinsdag 30 december 2003 15:24 schreef sp3c het volgende:[..]
Amina is volgens mij geen mod?
quote:Inkoppertjes zijn okay.
Op dinsdag 30 december 2003 15:26 schreef sp3c het volgende:[..]
jaja tis wel weer leuk geweest hé
quote:maar niet de moslims in Frankrijk, enkele fundamentalisten uitgezonderd.
Op dinsdag 30 december 2003 15:02 schreef 78589 het volgende:[..]
? Het hoofddoekjes probleem verhaal is de hele wereld over gegaan en iedereen protesteert ertegen.
En de landen die protesteren zijn zo hupocriet als de pest, want in Marokko Algerije Tunesie Turkije is op sommige plekken ook een hoofddoekverbod.
quote:Heb ik namen genoemd dan? Guttegut, die slachtofferrol zit er wel érg ingebakken bij jou hè?
Op dinsdag 30 december 2003 15:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Grappig dat je juist ons als fundi's kenmerkt
quote:Ik denk dat we gewoon even fundamenteel van mening verschillen hier.
Op dinsdag 30 december 2003 15:22 schreef YPPY het volgende:
Op scholen vind ik het echter anders. Daar zijn jongeren zó makkelijk beïnvloedbaar en staan ze zwaar onder druk van leeftijdsgenoten. Petten zijn daar ook verboden, op mijn middelbare school mochten bomberjacks ook niet. Van mij mogen andere uitingen als hoofddoekjes, keppeltjes, tulbanden, kruizen enzo best bij.
Je moet ook jezelf kunnen zijn zonder symbolen van anderen.
Het is zo dat je ook zonder symbolen jezelf zou moeten kunnen zijn maar de mens is er in het algemeen (religieus of niet) erg goed in zichzelf te vangen in een symbool. Zelf denk ik dat een algeheel verbod op dergelijke symbolen (alle symbolen) net zo goed een negatieve invloed op jongeren kan hebben.
Die "druk" waar je het over hebt is inderdaad zwaarder maar het is mijn ervaring dat zelfs op de meest uniforme scholen, kinderen er nog in slagen iets te vinden om "anderen" binnen dezelfde groep buiten te sluiten of aan te vallen.
Mijn voorkeur zou er echt naar uit gaan om kinderen juist zo vrij mogelijk zichzelf te laten zijn.
quote:Volgens mij heb ik dat nergens gezegd
Op dinsdag 30 december 2003 15:25 schreef Jarno het volgende:[..]
Pfft ja, lekker makkelijk. "Autoruit wassen meneer alstublieft?" durf ik ook wel te zeggen hoor.
quote:Je wilt stellen dat de willekeurige Moslim in een gevaarlijke gek kan veranderen zodra je kritiek op Mohamed/Islam hebt?
Op dinsdag 30 december 2003 15:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Ben je een beetje man? Durf je dat op straat ook te zeggen tegen een willekeurige moslim? Ik ben wel een man en ik durf wel alles te zeggen op straat wat ik hier ook zeg.
quote:er wordt nix ontnomen
Op dinsdag 30 december 2003 15:26 schreef Wicha het volgende:[..]
Je kunt ook zeggen dat de overheid grote groepen mensen vrijheden ontneemt omdat een kleine groep zich misdraagt en ze te laf zijn om iets aan het werkelijke probleem te doen.
religieus onderwijs is niet verboden, religieuze symbolen zijn niet verboden.
alleen op openbare scholen die door de overheid worden gesubsidieerd mag je geen religieuze rotzooi op je hoofd zetten in de les ... dat was het.
quote:Maar jij niet bepaald.
Op dinsdag 30 december 2003 15:27 schreef Jarno het volgende:[..]
Inkoppertjes zijn okay.
quote:Die wet was er al lang voordat er ook maar 1 moslim in Frankrijk woonde. Jullie reageren alleen zo extreem hyper altijd. Eisen dat de islam gerespecteerd wordt terwijl geen greintje respect voor de Franse republiek en haar grondwet getoond wordt. Zo werkt het dus niet. In Frankrijk is een strikte scheiding van kerk en staat. Dat is al heel lang zo en zal ook niet veranderen. Leer er mee te leven of ga weg.
Op dinsdag 30 december 2003 15:26 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Bijna alles. Kleine kruisjes en davidssterren en degelijke worden om duistere redenen wel getolereerd. Dat is een feit. Dus niet alle, zoals jij beweert. Dus ja, die wet is er gekomen voor de moslims.
En nog maals: het gaat alleen om die paar uurtjes openbare school. Na school, voor school, buiten, thuis waar dan ook mag hij wel gedragen worden. Dus dramatiseer het niet zo.
quote:Ah, de bottom line.
Op dinsdag 30 december 2003 15:28 schreef sp3c het volgende:alleen op openbare scholen die door de overheid worden gesubsidieerd mag je geen religieuze rotzooi op je hoofd zetten in de les ... dat was het.
quote:We leven momenteel in een multiculturele land dame. Nederland is nog religie nog cultuur gebonden. Wij horen hier net zo thuis als jij dat doet, dus mogen wij zoals elk burger ook een aantal dingen vragen.
Op dinsdag 30 december 2003 15:19 schreef Amina het volgende:[..]
Praat dan ook geen Turks op een NL forum. En accepteer dat je in een niet-islamitisch land en zelfs werelddeel woont.
quote:Onze voorvaderen, de ottomanen, hadden groot deel van europa. Hebben wij toen ook gezegd van hey oprotte met jullie christelijke geloof?
Respecteer dat, en je hebt het een stuk makkelijker.
Wees trots op je nederlandse nationaliteit(over 50 jaar bestaat die niet muhahaha)
Iemand een alternatief idee ?
ik vind het een goed idee om even van het hoofddoekje/ religeuze symbolen onderwerp af te dwalen naar de eigenlijke reden waaróm er überhaupt een dergelijk wetsvoorstel is ingediend.
En hoe we zonder dit soort maatregelen de boel toch goed kunnen laten verlopen
quote:boeit mij dat nou
Op dinsdag 30 december 2003 15:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Dat is waar, maar ze vind het wel.
quote:Ja, die rol heb jij me opgedrongen.
Op dinsdag 30 december 2003 15:27 schreef Lithion het volgende:[..]
Heb ik namen genoemd dan? Guttegut, die slachtofferrol zit er wel érg ingebakken bij jou hè?
quote:Weer zo een hyypocriete opmerking. Er zijn maar een paar mensen die je ermee kunt bedoelen, debiel.
Op dinsdag 30 december 2003 15:27 schreef Lithion het volgende:[..]
Heb ik namen genoemd dan? Guttegut, die slachtofferrol zit er wel érg ingebakken bij jou hè?
quote:Je komt weer volledig geloofwaardig over francia. Ik zie het al voor me, een groepe moslima's komt aan bij school en doet geheel automatisch het hoofddoekje af.
Op dinsdag 30 december 2003 15:27 schreef francia het volgende:[..]
maar niet de moslims in Frankrijk, enkele fundamentalisten uitgezonderd.
En de landen die protesteren zijn zo hupocriet als de pest, want in Marokko Algerije Tunesie Turkije is op sommige plekken ook een hoofddoekverbod.
quote:En dit is dan weer jammer. Vooral gek opkijken als je erop aangesproken wordt hoor! Vooral doen!
Op dinsdag 30 december 2003 15:29 schreef aakab het volgende:(over 50 jaar bestaat die niet muhahaha)
quote:Dat is heel goed mogelijk ja. Net zoals jij dat denk ik zou doen als ik je vader een pedofiel zou noemen of je moeder een goedkope hoer. Niet dat ik dat doe, want ik heb wel respect naar vele anderen toe.
Op dinsdag 30 december 2003 15:28 schreef nikk het volgende:[..]
Je wilt stellen dat de willekeurige Moslim in een gevaarlijke gek kan veranderen zodra je kritiek op Mohamed/Islam hebt?
quote:ik kan dr alleen maar om lachen
Op dinsdag 30 december 2003 15:29 schreef aakab het volgende:[..]
We leven momenteel in een multiculturele land dame. Nederland is nog religie nog cultuur gebonden. Wij horen hier net zo thuis als jij dat doet, dus mogen wij zoals elk burger ook een aantal dingen vragen.
[..]Onze voorvaderen, de ottomanen, hadden groot deel van europa. Hebben wij toen ook gezegd van hey oprotte met jullie christelijke geloof?
Nee...Wij hadden ze gerespecteerd, we hadden kerken voor ze gebouwd, ze waren een van ons. Maarja ik kan dit niet wensen van een stel zeelieden die geen respect hadden voor andere landen en deze ook plunderden.Wees trots op je nederlandse nationaliteit(over 50 jaar bestaat die niet muhahaha)
quote:Nee, dat doet je geloof wel voor je.
Op dinsdag 30 december 2003 15:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:Niet dat ik dat doe
quote:tijdverspilling of niet.. in Frankrijk is het een feit, en ik ben het er mee eens!
Op dinsdag 30 december 2003 15:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Zaman geciriyoruz iste. Bazilari gercekte herhalde donuna cikardi karsinda olsa.
voor het leesgemak:
Het is tijdsverspilling. Sommigen zouden IRL niet zo uit hun nek lullen.
quote:Dus wordt je iets ontnomen, het feit dat een openbare school door de Staat betaald wordt doet daar echt niets aan af en "omdat het de Staat is" maakt het echt niet juister. De Staat is niet gelijk aan "het universele gelijk".
Op dinsdag 30 december 2003 15:28 schreef sp3c het volgende:
alleen op openbare scholen die door de overheid worden gesubsidieerd mag je geen religieuze rotzooi op je hoofd zetten in de les ... dat was het.
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:29 schreef Jarno het volgende:[Islam geld overal, het is niet exclusief school]
Ah, de bottom line.
quote:Ja hoor, is goed jongen, wat jij wil.
Op dinsdag 30 december 2003 15:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ja, die rol heb jij me opgedrongen.
quote:Volgens mij heb je dan het nieuws niet gevolgd. De wet dat religieuze symbolen op openbare scholen is doorgevoerd, is pas zeer recent gebeurd en moet volgens mij nog goedgekeurd worden. Ik woon trouwens niet in dat kloteland, dus ik kan er ook niet weg. Ik kan lekker vanuit NL kankeren op die onzinnige wet wat ik wil.
Op dinsdag 30 december 2003 15:28 schreef Amina het volgende:[..]
Die wet was er al lang voordat er ook maar 1 moslim in Frankrijk woonde. Jullie reageren alleen zo extreem hyper altijd. Eisen dat de islam gerespecteerd wordt terwijl geen greintje respect voor de Franse republiek en haar grondwet getoond wordt. Zo werkt het dus niet. In Frankrijk is een strikte scheiding van kerk en staat. Dat is al heel lang zo en zal ook niet veranderen. Leer er mee te leven of ga weg.
En nog maals: het gaat alleen om die paar uurtjes openbare school. Na school, voor school, buiten, thuis waar dan ook mag hij wel gedragen worden. Dus dramatiseer het niet zo.
quote:Pech. Nog bottomerder.
Op dinsdag 30 december 2003 15:31 schreef aakab het volgende:[..]
Wel onder kloontjes dan natuurlijk, want zoveel lef hebben we hier natuurlijk niet. Stel je voor, dat je in andere forums niet meer serieus genomen wordt.
quote:Op dit forum is NLs de taal. NL heeft een overheersende religie (het christendom) en een cultuur (de Noord-West Europese).
Op dinsdag 30 december 2003 15:29 schreef aakab het volgende:[..]
We leven momenteel in een multiculturelemulticultureel land dame. Nederland is nog noch religie nognoch cultuur gebonden. Wij horen hier net zo thuis als jij dat doet, dus mogen wij zoals elk burger ook een aantal dingen vragen.
Het is in NL ronduit beledigend om in een taal die niet iedereen begrijpt te gaan praten in gezelschap. Dat is een belediging in NL, dus daar heb je je maar aan te houden, meneertje.
quote:Nederland niet. En alleen een stuk van Zuid-Oost europa.
Onze voorvaderen, de ottomanen, hadden groot deel van europa.
quote:Ja, de Balkan is onder geweld de islam opgedrongen. De gevolgen daarvan kan je nu nog zien in Bosnie en Albanie.
Hebben wij toen ook gezegd van hey oprotte met jullie christelijke geloof?
quote:Eh... de Noormannen kwamen niet uit NL hoor. Leer eerst eens wat je denkt te zeggen voordat je het zegt. Staat anders nog al dom.
Nee...Wij hadden ze gerespecteerd, we hadden kerken voor ze gebouwd, ze waren een van ons. Maarja ik kan dit niet wensen van een stel zeelieden die geen respect hadden voor andere landen en deze ook plunderden.
En in NL staan meer moskeeen dan er kerken in Turkije staan.
quote:Ah, kijk. De simpele ziel van dit knulletje met vlassnorretje laat zich weer zien. Ga vooral zo door en doe dan ook nog verbouwereerd als er straks echte maatregelen genomen worden. Die heb je dan aan jezelf te danken.
Wees trots op je nederlandse nationaliteit(over 50 jaar bestaat die niet muhahaha)
quote:maar wat wordt er dan precies ontnomen???
Op dinsdag 30 december 2003 15:31 schreef thoth het volgende:[..]
Dus wordt je iets ontnomen, het feit dat een openbare school door de Staat betaald wordt doet daar echt niets aan af en "omdat het de Staat is" maakt het echt niet juister. De Staat is niet gelijk aan "het universele gelijk".
moslims mogen er gewoon naar toe hoor, zolang ze in de tijd dat ze er zijn hun hoofddoekjes afzetten ... zelfde geld voor sikh's en tulbanden en de hele reutemeteut.
en als je zelf belangrijk vind dat er religieus onderwijs gevolgd moet worden dan zul je daar zelf voor moeten schuiven
quote:Sprak de kloon.
Op dinsdag 30 december 2003 15:32 schreef 78589 het volgende:
Wel geweldig om te zien hoe schijnheilig genoeg een Fok!topic kan veranderen in een doorsnee stormfront topic.Wel onder kloontjes dan natuurlijk, want zoveel lef hebben we hier natuurlijk niet. Stel je voor, dat je in andere forums niet meer serieus genomen wordt.
quote:Ach gossie ga je huilen.
Op dinsdag 30 december 2003 15:30 schreef Jarno het volgende:[..]
En dit is dan weer jammer. Vooral gek opkijken als je erop aangesproken wordt hoor! Vooral doen!
Kerel ik verlaag me effe naar jou niveau, je wilt het niet begrijpen...maarja je bent zeker ook niet erg sociaal ingesteld he? Kijk maar weer effe uit het raam hehe misschien zie je mensjes lopen die je vriendje willen zijn..
quote:Onder andere jou en aakab ja, maar KirzimiBeyaz bepaald niet.
Op dinsdag 30 december 2003 15:30 schreef 78589 het volgende:
Weer zo een hyypocriete opmerking. Er zijn maar een paar mensen die je ermee kunt bedoelen, debiel.
Verder mag je je gescheld wel achterwege laten of naar een kleuterforum gaan waar het thuishoort.
quote:Vroeger was je in Frankrijk op openbare scholen vrij om een hoofddoekje,keppeltje,tulband op te doen als je dat wilde. Nu komt er een wet die dat verbiedt. Die vrijheid wordt je dus ontnomen.
Op dinsdag 30 december 2003 15:28 schreef sp3c het volgende:[..]
er wordt nix ontnomen
religieus onderwijs is niet verboden, religieuze symbolen zijn niet verboden.
[Dit bericht is gewijzigd door Wicha op 30-12-2003 15:34]
quote:Maar ik zei toch helemaal niet dat iemand een hoer pedofiel of wat dan ook was.
Op dinsdag 30 december 2003 15:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Dat is heel goed mogelijk ja. Net zoals jij dat denk ik zou doen als ik je vader een pedofiel zou noemen of je moeder een goedkope hoer. Niet dat ik dat doe, want ik heb wel respect naar vele anderen toe.
Ik melde alleen dat naar MIJN IDEE het penetreren van een 9 jarige grote psychische gevolgen heeft.
quote:Ik voel me niet aangesproken, Youssef.
Wel geweldig om te zien hoe schijnheilig genoeg een Fok!topic kan veranderen in een doorsnee stormfront topic.Wel onder kloontjes dan natuurlijk, want zoveel lef hebben we hier natuurlijk niet. Stel je voor, dat je in andere forums niet meer serieus genomen wordt.
quote:Sorry, maar ik zie die link niet zo. Kun jij me dat uitleggen?
Op dinsdag 30 december 2003 15:31 schreef Jarno het volgende:[..]
Nee, dat doet je geloof wel voor je.
quote:De wet was er al lang.er is alleen gekeken of hoofddoeken ook onder die symbolen vallen. En de uitkomst was ja.
Op dinsdag 30 december 2003 15:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Volgens mij heb je dan het nieuws niet gevolgd. De wet dat religieuze symbolen op openbare scholen is doorgevoerd, is pas zeer recent gebeurd en moet volgens mij nog goedgekeurd worden. Ik woon trouwens niet in dat kloteland, dus ik kan er ook niet weg. Ik kan lekker vanuit NL kankeren op die onzinnige wet wat ik wil.
quote:Point taken. Ware het niet dat Mohammed een pedofiel noemen aardig dicht bij de waarheid komt, en m'n ouders een pedofiel en een hoer noemen (zover ik weet) regelrechte onzin is.
Op dinsdag 30 december 2003 15:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dat is heel goed mogelijk ja. Net zoals jij dat denk ik zou doen als ik je vader een pedofiel zou noemen of je moeder een goedkope hoer. Niet dat ik dat doe, want ik heb wel respect naar vele anderen toe.
quote:Dat weten we nu wel. En ik ben het er niet mee eens, want ik ben voor vrijheid.
Op dinsdag 30 december 2003 15:31 schreef francia het volgende:[..]
tijdverspilling of niet.. in Frankrijk is het een feit, en ik ben het er mee eens!
quote:stormfront ... maroc.nl ... de leukste thuis ... het lijkt allemaal vertegenwoordigd te zijn in dit topic
als je nu is begon weer is wat posts te maken zonder mensen te beledigen?
quote:Symbolen op zich zijn niet verkeerd. Het helpt jongeren om een weg te vinden in het lezen en zich met anderen te identificeren. Wat dat betreft ben ik tegen een verbod. Ik zie alleen wel een verschil tussen symbolen.
Op dinsdag 30 december 2003 15:27 schreef thoth het volgende:[..]
Ik denk dat we gewoon even fundamenteel van mening verschillen hier.
Het is zo dat je ook zonder symbolen jezelf zou moeten kunnen zijn maar de mens is er in het algemeen (religieus of niet) erg goed in zichzelf te vangen in een symbool. Zelf denk ik dat een algeheel verbod op dergelijke symbolen (alle symbolen) net zo goed een negatieve invloed op jongeren kan hebben.
Die "druk" waar je het over hebt is inderdaad zwaarder maar het is mijn ervaring dat zelfs op de meest uniforme scholen, kinderen er nog in slagen iets te vinden om "anderen" binnen dezelfde groep buiten te sluiten of aan te vallen.
Mijn voorkeur zou er echt naar uit gaan om kinderen juist zo vrij mogelijk zichzelf te laten zijn.
quote:Heheh heerlijk
Op dinsdag 30 december 2003 15:33 schreef Amina het volgende:[..]
Op dit forum is NLs de taal. NL heeft een overheersende religie (het christendom) en een cultuur (de Noord-West Europese).
Het is in NL ronduit beledigend om in een taal die niet iedereen begrijpt te gaan praten in gezelschap. Dat is een belediging in NL, dus daar heb je je maar aan te houden, meneertje.
[..]Nederland niet. En alleen een stuk van Zuid-Oost europa.
[..]Ja, de Balkan is onder geweld de islam opgedrongen. De gevolgen daarvan kan je nu nog zien in Bosnie en Albanie.
[..]Eh... de Noormannen kwamen niet uit NL hoor. Leer eerst eens wat je denkt te zeggen voordat je het zegt. Staat anders nog al dom.
En in NL staan meer moskeeen dan er kerken in Turkije staan.
[..]Ah, kijk. De simpele ziel van dit knulletje met vlassnorretje laat zich weer zien. Ga vooral zo door en doe dan ook nog verbouwereerd als er straks echte maatregelen genomen worden. Die heb je dan aan jezelf te danken.
quote:Dank je wel.
Op dinsdag 30 december 2003 15:32 schreef Lithion het volgende:[..]
Ja hoor, is goed jongen, wat jij wil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |