quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:58 schreef sp3c het volgende:
ok die ging me te ver na heel dat verhaal over meppende leuters
quote:Fok!Frontpage, neem bijvoorbeeld het bericht over de Arabische landen.
Op dinsdag 30 december 2003 15:03 schreef Jarno het volgende:[..]
Bron, link? Volgens mij speelt het lang niet overal namelijk. In veel landen geld namelijk gewoon een schooluniform plicht zonder geloofskenmerken.
quote:w00pdid00 helemaal alsof je het meent
Op dinsdag 30 december 2003 15:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Ik zal het woordje 'meestal' er tussen gooien, om er een aantal mensen niet meer voor de schenen te trappen. En nee, mijn sig blijft voorlopig.
quote:Dat is zo, maar dit voorbeeld is slechts een voorbeeld van slecht gedrag en heeft niets met hoofddoeken te maken. Ik heb een leraar ook eens uitgescholden met termen als: "wat heb jij een debiele bril". 'Uitgescholden' dan, hé?
Op dinsdag 30 december 2003 15:02 schreef sp3c het volgende:[..]
mja maar als het verboden is kunnen die figuren dus niet meer nagaan of ze dat hoofddoekje al dan niet vrijwillig thuis heeft gelaten.
quote:Goh, ik lig in een deuk. Ik neem je ook totaal serieus hoor. Ik bedoel, nee echt, ik lieg niet hoor. Haha, ik lig echt plat hier.
Kennelijk is respectvol discussieren OOK niet voor jou weggelegd. Dat je moge branden in de hel, Youssef. Dit is niet volgens de regels der Islam.
quote:Zo kunnen andere leerlingen ook terecht worden afgeleid door een hoofddoekje.
Op dinsdag 30 december 2003 15:02 schreef Monidique het volgende:
Neimand heeft last van een swastika, hoe kom je daarbij? Een Joodse leerling zal terecht zeer worden afgeleid
quote:He, een islamdeskundige
Kennelijk is respectvol discussieren OOK niet voor jou weggelegd. Dat je moge branden in de hel, Youssef. Dit is niet volgens de regels der Islam.
quote:Jawel, het vergelijken van naaktlopen met het dragen van een hoofddoekje is ridiculisering.
Op dinsdag 30 december 2003 15:03 schreef Lithion het volgende:
Ten eerste is het geen ridiculisering
quote:Als ik een hoofddoekje had gedragen, was er anders met mij omgegaan. Toevallig was mijn collega Marokkaanse, (zonder hoofddoekje dus) en zij kreeg de sterkste kritiek. Blijkbaar was het dragen van een hoofddoekje zó belangrijk voor die jongeren dat ze zonder dat ding geen respect voor me hadden. Dan vraag ik me toch wel lichtelijk af of het niet handiger zou zijn die dingen gewoon niet te dragen.
Op dinsdag 30 december 2003 15:00 schreef Monidique het volgende:[..]
Dát is inderdaad niet goed te praten, maar een hoofddoekje zorgt niet voor een plotse gedragsverandering, want dit is slechts slecht gedrag, dus ik zie die link niet helemaal met dat hoofddoekje.
quote:Waarom?
Op dinsdag 30 december 2003 15:05 schreef Lithion het volgende:[..]
Zo kunnen andere leerlingen ook terecht worden afgeleid door een hoofddoekje.
quote:Bijvoorbeeld een Joodse leerling wiens familie is omgekomen bij een bomaanslag ofzo. En vice versa.
quote:Jij kunt evengoed niet uitleggen wat de ophef over een blote leuter is. Je ziet je eigen leuter dagelijks al meerdere malen of kijk je altijd naar het plafond als je naar de WC gaat?
Op dinsdag 30 december 2003 15:03 schreef Monidique het volgende:
Nee, omdat ik dat een ongerechtvaardige ophef vind. Als deze leerlingen kunnen uitleggen waarom het aanstootgevend is, kan er verder mee worden gegaan.
quote:Natuurlijk wel. Ik probeer mensen níet over 1 kam te scheren.
Op dinsdag 30 december 2003 15:04 schreef sp3c het volgende:[..]
w00pdid00 helemaal alsof je het meent
[Dit bericht is gewijzigd door KirmiziBeyaz op 30-12-2003 15:08]
quote:ja ik vind het zelf ook een zwak argument en ik neem dan ook aan dat dit niet de reden is voor het verbod
Op dinsdag 30 december 2003 15:05 schreef Monidique het volgende:[..]
Dat is zo, maar dit voorbeeld is slechts een voorbeeld van slecht gedrag en heeft niets met hoofddoeken te maken. Ik heb een leraar ook eens uitgescholden met termen als: "wat heb jij een debiele bril". 'Uitgescholden' dan, hé?
elke leraar wordt uitgescholden (bijna dagelijks) dat is je taak als leerling als het ware
quote:Ja, er zit altijd iets met hel en branden in. En met ongelovige honden ofzo.
Op dinsdag 30 december 2003 15:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
He, een islamdeskundige
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:01 schreef 78589 het volgende:[..]
En daar halen we weer verzonnen verhaaltjes uit de kast.
quote:Ja, of iemands opa die dood is gegaan in een concetratiekamp nadat ie uit de wachttoren viel. Haha.
Op dinsdag 30 december 2003 15:06 schreef Jarno het volgende:[..]
Bijvoorbeeld een Joodse leerling wiens familie is omgekomen bij een bomaanslag ofzo. En vice versa.
quote:Als je zwakzinnig zou zijn, dan wel ja. Ik ga ervan uit dat jij dat niet bent
quote:Onze cultuur is doordrenkt met het persoonlijke en intieme van de geslachts- en erotieke delen van het lichaam. Hiermee publiekelijk vertonen wordt schokkend gevonden.
Op dinsdag 30 december 2003 15:06 schreef Lithion het volgende:[..]
Jij kunt evengoed niet uitleggen wat de ophef over een blote leuter is. Je ziet je eigen leuter dagelijks al meerdere malen of kijk je altijd naar het plafond als je naar de WC gaat?
quote:Waarom? Het is beide een uiting van een bepaalde levensovertuiging, net als de tulband van de Sikhs of de (sier)dolk van enkele bedoïenen (in Canada een jaar of wat terug nog ophef over geweest).
Op dinsdag 30 december 2003 15:06 schreef Monidique het volgende:
Jawel, het vergelijken van naaktlopen met het dragen van een hoofddoekje is ridiculisering.
quote:en daarom ben je tegen hoofddoekjes??
Op dinsdag 30 december 2003 15:07 schreef YPPY het volgende:[..]
Dat zou ik willen. Tijdens mijn stage heb ik dit meegemaakt. Gewoon op een middelbare school in Rotterdam. Ontzettend leuke leerlingen verder, maar we waren wel hoeren. Of je het nu gelooft of niet.
ga liever met die ouders over de opvoeding praten want zo verberg je het probleem alleen maar ... dergelijke figuren vinden je ook wel een hoer als je make up op hebt
ook maar verbieden in de klas?
quote:Uf be benim basim aridi, siktiret ya bunlari.
Op dinsdag 30 december 2003 15:07 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Als je zwakzinnig zou zijn, dan wel ja. Ik ga ervan uit dat jij dat niet bent
Ja ja mensen in 2050 zijn er net zoveel moslims als atheisten denk ik...wij zullen jullie tenminste met respect behandelen...maarja have fun
quote:Omdat het gelijkstellen van enkele absurdistische neigingen gepraktiseerd door enkelen met het dragen van een hoofddoekje niet opgaat. Qua maatschappelijk draagvlak, kwantiteit en geschiedenis.
Op dinsdag 30 december 2003 15:08 schreef Lithion het volgende:[..]
Waarom? Het is beide een uiting van een bepaalde levensovertuiging, net als de tulband van de Sikhs of de (sier)dolk van enkele bedoïenen (in Canada een jaar of wat terug nog ophef over geweest).
quote:U zei?
Op dinsdag 30 december 2003 15:09 schreef aakab het volgende:[..]
Uf be benim basim aridi, siktiret ya bunlari.
quote:hoofddoekjes of tulbanden mogen gewoon op straat gedragen worden hoor.
Op dinsdag 30 december 2003 15:08 schreef Lithion het volgende:[..]
Waarom? Het is beide een uiting van een bepaalde levensovertuiging, net als de tulband van de Sikhs of de (sier)dolk van enkele bedoïenen (in Canada een jaar of wat terug nog ophef over geweest).
naaktloperij is niet helemaal handig ivm de kleinere kindertjes die van dergelijke zaken nog niet zo bar veel verstand hebben en het misschien is aan willen raken ofzo (leuk voor dutroux en co maar vervelend voor de rest).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |