abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15703563
Ik heb nooit goed tegen sigarettenrook gekund. Mijn neus wordt een hel (seeds snotteren, heel veel niezen), mijn keel gaat pijn doen, mijn ogen branden en ik krijg het vaak ook echt benauwd. Prettig is anders.

Dit had ik als kind al en daarom zeiden mijn ouders altijd tegen visite dat ze buiten moesten roken. Daar werd ik vervolgens mee gepest. Ik kan het zinnetje "Buiten roken!!" (op sarcastisch hoge toon uitgesproken in mijn gezicht) nog dromen. Vooral door dit kinderachtige gedrag (van met name één tante) ben ik semi pro-rokers geworden. Ik heb me voorgenomen niet meer over roken te zeiken; ik heb daar namelijk best een hekel aan. Vooral al die irritante brievenschrijvers in bijv. de metro en andere anti-rokers fanatiekelingen geven me sterk het gevoel dat ik niet bij die groep wil horen. Dus ik glimlach en laat iedereen gewoon roken. Behalve bij mij thuis: dan vertrek je maar naar het balkon.

Ik zit nu al sinds gisteren bij mijn schoonouders. Heel erg lieve mensen. En ze roken als ketters. Er is ook visite. Die rookt ook fors door.

Ik heb het vannacht echt benauwd gehad, ik nies als een idioot, mijn neus doet echt pijn en mijn schoonpa nog: "Zo, jij bent verkouden...". Nee, ik ben niet verkouden. Ik heb vreselijke last van die vieze sigarettenrook. Maar ik kan toch moeilijk in hún eigen huis gaan klagen Ze gaan heus niet buiten roken, ze zullen mijn klachten wegwuiven/uitlachen (doen ze altijd) en het enige effect is dat ik als zeikerd wordt gezien. Ik verlies dus altijd door wel of niet te klagen.

Nu ben ik ongezellig want ik zit achter de pc. Maar ik zit wel uit de rook *zucht*

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_15703646
Hehe... Ff frustraties wegschrijven. Je kunt het inderdaad slecht maken om daar te eisen dat ze ophouden met roken of weggaan. Nog ff doorbijten
pi_15703694
Het is idd even frustraties wegschrijven. Ik heb er verder niets aan.

Ik bijt nog even door; nies nog een keer of 20, schraap mijn keel nog een paar keer, was mijn kleren zodra ik thuis ben en ben dankbaar dat mijn vriend vorig jaar gestopt is met roken (op geheel eigen initiatief)

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_15703714
The Thruth is in here indeed!
  donderdag 25 december 2003 @ 22:27:51 #5
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_15703734
En nu Ik zie het verband niet met wichelroedes of waarzeggers
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_15703748
naar huis toe?
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_15703778
quote:
Op donderdag 25 december 2003 22:27 schreef Furby het volgende:
En nu Ik zie het verband niet met wichelroedes of waarzeggers
Ik ook niet Verkeerde forum, heb hem al verplaatst. Ik ben onschuldig! Het was de rode wijn
pi_15703781
Als ze zeggen 'Zó, jij bent verkouden..' dan zeg je gewoon eerlijk: 'Nou, weet je wat het eigenlijk is... ik heb best wel last van al die rook. Maar ik vind het niet erg of even hier te zitten hoor..'

En dan zeggen zij: 'Écht? Nou, dan doen we toch een raampje open schat.' Ofzoiets. Toch? Zo stel ik me dat zo voor.

donderdag 25 december 2003 @ 22:29:33 #9
63308 205GTi
http://www.peugeotgti.nl
pi_15703788
quote:
Op donderdag 25 december 2003 22:28 schreef Skinkie het volgende:
naar huis toe?
http://www.peugeotgti.nl
pi_15703798
quote:
Op donderdag 25 december 2003 22:28 schreef Skinkie het volgende:
naar huis toe?
We blijven hier nog een nachtje. Thuis is 3 uur reizen verderop *zucht*
  donderdag 25 december 2003 @ 22:46:11 #11
11908 RIMoZ
Just RIMoZ!!
pi_15704274
Ik rook zelf ook hoor!
Maar als je er echt last van hebt,FOK it!Dan gaan ze maar buiten staan!!
Ik zou er iig geen probs mee hebben!
wie niet waagt die niet wint en wie niet wint heeft nooit gewaagd
pi_15704546
Ik heb dat ook een beetje, krijg dan soms kramp/steken in mn borst... echt heel raar zeggen mensen dat ik me aanstel, maar het was echt heel vaag. Gelukkig rookt er hier niemand en komt dat zelfden voor dat er in dit huis gerookt word. Het word ook afgeschaft om te roken in restaurants en cafe's enzo binnenkort... dus dan heb je iig geen last daar! Voor mensen als jou wel handig
Delivered without an information leaflet
pi_15704610
Mischien zou je kunnen vrage of ze er een beetjuh rekening mee zouden kunnen houden

Ze zijn immers gastheer en gastvrouw duss ... Dan zouden ze het vast willen hebben dat jij je ook een beetjuh op je gemak voeld .

donderdag 25 december 2003 @ 22:57:13 #14
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_15704643
Mijn moeder is ook zo'n anti-rook fanatiekeling.
Ze zit bijvoorbeeld expres heel overdreven te "hoesten" (gefaked) in een restaurant bijvoorbeeld en ik schaam me dan echt kapot.
Zelf rook ik ook ('t zou me niks verbazen als dit juist door het gedrag van mijn moeder is gekomen), maar ik probeer wel alijd zoveel rekening te houden met niet rokers.
't spreekt voor zich dat ik nooit rook als mijn ouders in de buurt zijn maar ook bij mijn vriendin rook ik binnen bijna nooit en dat terwijl ze zelf ook weleens een sigaretje opsteekt.
Als iemand vriendelijk aan mij zou vragen of ik rekening met die persoon zzou willen houden omdat die persoon er hinder van ondervindt dan maak ik meteen mijn sigaret uit.
Als ik echter merk dat iemand heel overdreven gaat doen dan hebben ze echt een probleem met mij, ik denk dat ik dan ketting ga roken

Maar goed, wat ik hier dus eigenlijk wil zeggen is dat je best aan je schoonouders kan vertellen dat je er last van hebt.
en als zij net zo relaxt zijn als ik () dan houden ze best rekening met je.
Volgens mij dan rokers namelijk helemaal niet meteen a-sociaal, maar irriteren zij zich (net zoals ik) aan mensen die op een overdreven manier aandacht voor hun probleem proberen te vragen.

Succes ermee in elk geval!

[Dit bericht is gewijzigd door SiGNe op 25-12-2003 22:59]

donderdag 25 december 2003 @ 22:58:32 #15
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_15704688
gewoon opzouten met dat hele roken.

Het slaat echt nergens op. Het is gewoon zo dat je wat te doen hebt met je handen. En vaak roken mensen ook die zich dan achter iets kunnen verschuilen/ zich anders geen houding weten aan te meten.

Dat je dan als je alleen bent ook gaat roken (wat trouwens veeeeeeeeeeel minder gebeurt dan in gezelschap) komt doordat het een gewoonte wordt.

rokers zijn triest

oja ik heb er trouwens geen last van ofzo en klaag er ook nooit over als andere mensen bij mij roken. Het stinkt alleen en ik weet dat het niet goed voor m'n gezondheid is om mee te roken. En vooral daarom ben ik er op tegen.

pi_15704731
Tijdens de LOTR marathon in de bioscoop had ik ook zo'n vreselijke last. De lobby zag namelijk echt enorm -blauw- van de rook in de pauzes. Ik bleef dan maar vnl. in de zaal zitten. Gelukkig mag je daar ook niet meer roken per 1 januari. Erg vervelend voor mensen die roken, maar ik ben er echt dolblij mee.

Ik zou ook graag weer rookcoupes in de trein zien. Met een goed ventilatiesysteem moet het toch te doen zijn voor de conducteur? Nu komen de verstokte rokers regelmatig naast me zitten en zit ik nog in de rooklucht *zucht* (hebben vlák voor het instappen de laatste walm uitgeblazen en zijn dan nog helemaal door roken omgeven als ze naast je komen zitten).

Enne, er zitten hier meer rokers dan niet-rokers. Bijna iedereen rookt dus. Ik ga daar écht niet over zeuren. Ik bijt wel even door. Nog maar tot morgenvroeg

donderdag 25 december 2003 @ 23:07:29 #17
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_15704997
Ik was van de zomer met het vliegtuig naar griekenland geweest en ergerde me er ook aan dat er dan mensen zijn die na 3 uur zonder sigaret op Schiphol meteen een peuk opsteken zodra ze het vliegtuig uit stappen terwijl er overal op Schiphol borden zijn met verboden te roken.
Belachelijk dat ze niet even 5 minuutjes kunnen wachten tot ze een rookruimte gevonden hebben.
Nogmaals, ik rook zelf ook maar ik hou wel rekening met de niet-rokers.
Als ik sommige reacties hier lees denk ik dat veel rokers hier een stuk toleranter zijn dan de niet-rokers.
Met vriendelijk vragen of een sigaret uit mag bereik je meer dan met boze blikken geven en eisen dat die sigaret uitgaat (of anders....)

[Dit bericht is gewijzigd door SiGNe op 25-12-2003 23:08]

donderdag 25 december 2003 @ 23:08:00 #18
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_15705013
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_15705124
Maar ik kan mensen + hun gasten toch moeilijk vragen niet te roken in hun eigen huis? Dat vind ik een beetje asociaal en word je echt als zeikerd gezien. Mijn ervaring althans. Het is de moeite niet waard en dat last hebben van mijn luchtwegen en ogen gaat binnen 5 dagen over.
  donderdag 25 december 2003 @ 23:10:58 #20
3878 Vork
Manisch creatief
pi_15705139
quote:
Op donderdag 25 december 2003 22:59 schreef Isabeau het volgende:
Tijdens de LOTR marathon in de bioscoop had ik ook zo'n vreselijke last. De lobby zag namelijk echt enorm -blauw- van de rook in de pauzes. Ik bleef dan maar vnl. in de zaal zitten. Gelukkig mag je daar ook niet meer roken per 1 januari. Erg vervelend voor mensen die roken, maar ik ben er echt dolblij mee.
Ja dat was verschrikkelijk. Noem mij maar eens aansteller, maar ik kreeg het hondsbenauwd daar een gemiddelde kroeg is velen malen frisser. Als alle mensen die zouden wilen stoppen dat ook nou eens echt zouden doen, waren dergelijke maatregelen misschien nieteens nodig geweest, maarja verslaving he, kom je niet zo makkelijk van af.
quote:
Ik zou ook graag weer rookcoupes in de trein zien. Met een goed ventilatiesysteem moet het toch te doen zijn voor de conducteur? Nu komen de verstokte rokers regelmatig naast me zitten en zit ik nog in de rooklucht *zucht* (hebben vlák voor het instappen de laatste walm uitgeblazen en zijn dan nog helemaal door roken omgeven als ze naast je komen zitten).
Ik niet. Hoewel het duidelijk teruiken valt als iemand net heeft gerookt of zelfs een uur geleden heeft gerookt, ergens vandaan komt waar gerookt werd etc. Ben ik erg blij met deze trein verfrissingen. Nooit meer een weg door een rokerscoupe banen en bovendien meer zitplaatsen, want de rokerscoupés zijnop een of andere manier altijd minder druk. Een eerste stap opweg naar een algemene gelijkheid van de trein waarbij er in iedere coupe dezelfde regels gelden voor hetzelfde kaartje (dus nu nog even dat klassensysteem afschaffen).
quote:
Enne, er zitten hier meer rokers dan niet-rokers. Bijna iedereen rookt dus. Ik ga daar écht niet over zeuren. Ik bijt wel even door. Nog maar tot morgenvroeg
Kun je niet met wat medische termen gooien omtrend de gevolgen van het roken voor het menselijk lichaam, inclusief alle ranzige details?
pi_15705159
quote:
Op donderdag 25 december 2003 23:10 schreef Isabeau het volgende:
en dat last hebben van mijn luchtwegen en ogen gaat binnen 5 dagen over.
VIJF dagen !!! Jezus!! Dan zou ik écht wel wat zeggen!
pi_15705228
Ik rook zelf ook en ik vind het verschrikkelijk als mensen over rokers lopen te ouwehoeren. Zij hoeven van mij niet te roken hor, maar ga er ook niet over lopen zeiken.
Fijn dat er iig een persoon minder is die moeilijk doen... goeie actie Isabeau
Ik hoop dat meer mensen je initiatief zullen volgen. Ook hier op het forum want die rokers-bash-verhalen kennen we nou wel...
  donderdag 25 december 2003 @ 23:16:39 #23
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_15705331
Bij bezoek bij rokers is het altijd wel moeilijk om te vragen of ze niet in hun eigen huis kunnen roken als jij er last van hebt. Maar wees blij dat er vanaf volgend jaar wettelijk verboden is om te roken in gebouwen waar gewerkt wordt of met openbare functies. En de NS doet ook zijn best om het roken te ontmoedigen in de trein en zelfs op de perrons.

Prima zo!

The Internets, I needs it..
  donderdag 25 december 2003 @ 23:17:41 #24
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_15705360
quote:
Op donderdag 25 december 2003 23:13 schreef Thomas B. het volgende:
Ik rook zelf ook en ik vind het verschrikkelijk als mensen over rokers lopen te ouwehoeren. Zij hoeven van mij niet te roken hor, maar ga er ook niet over lopen zeiken.
Fijn dat er iig een persoon minder is die moeilijk doen... goeie actie Isabeau
Ik hoop dat meer mensen je initiatief zullen volgen. Ook hier op het forum want die rokers-bash-verhalen kennen we nou wel...
Wat is dit voor bullshit

ze hoeven inderdaad niet van jou te roken. Maar ze worden wel gedwongen mee te roken (en daardoor heb je toch 30% meer kans op kanker dan iemand die niet regelmatig meerookt). Dus je valt niet rokers er wel degelijk mee lastig. + denk ook eens aan de stank (maar dat heb je als roker niet door.

heb je genoeg van de rokers-bash verhalen? doe er dan eens wat mee man.

donderdag 25 december 2003 @ 23:18:30 #25
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_15705386
quote:
Op donderdag 25 december 2003 23:13 schreef Thomas B. het volgende:
Ja, ga dan buiten roken. En niet in de gang waar iedereen naar binnen en buiten moet, blijft de lucht nog nog hangen. Maar een attente roker weet dat ook wel.
The Internets, I needs it..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')