Dit had ik als kind al en daarom zeiden mijn ouders altijd tegen visite dat ze buiten moesten roken. Daar werd ik vervolgens mee gepest. Ik kan het zinnetje "Buiten roken!!" (op sarcastisch hoge toon uitgesproken in mijn gezicht) nog dromen. Vooral door dit kinderachtige gedrag (van met name één tante) ben ik semi pro-rokers geworden. Ik heb me voorgenomen niet meer over roken te zeiken; ik heb daar namelijk best een hekel aan. Vooral al die irritante brievenschrijvers in bijv. de metro en andere anti-rokers fanatiekelingen geven me sterk het gevoel dat ik niet bij die groep wil horen. Dus ik glimlach en laat iedereen gewoon roken. Behalve bij mij thuis: dan vertrek je maar naar het balkon.
Ik zit nu al sinds gisteren bij mijn schoonouders. Heel erg lieve mensen. En ze roken als ketters. Er is ook visite. Die rookt ook fors door.
Ik heb het vannacht echt benauwd gehad, ik nies als een idioot, mijn neus doet echt pijn en mijn schoonpa nog: "Zo, jij bent verkouden...". Nee, ik ben niet verkouden. Ik heb vreselijke last van die vieze sigarettenrook. Maar ik kan toch moeilijk in hún eigen huis gaan klagen Ze gaan heus niet buiten roken, ze zullen mijn klachten wegwuiven/uitlachen (doen ze altijd) en het enige effect is dat ik als zeikerd wordt gezien. Ik verlies dus altijd door wel of niet te klagen.
Nu ben ik ongezellig want ik zit achter de pc. Maar ik zit wel uit de rook *zucht*
Ik bijt nog even door; nies nog een keer of 20, schraap mijn keel nog een paar keer, was mijn kleren zodra ik thuis ben en ben dankbaar dat mijn vriend vorig jaar gestopt is met roken (op geheel eigen initiatief)
quote:Ik ook niet
Op donderdag 25 december 2003 22:27 schreef Furby het volgende:
En nuIk zie het verband niet met wichelroedes of waarzeggers
En dan zeggen zij: 'Écht? Nou, dan doen we toch een raampje open schat.' Ofzoiets. Toch? Zo stel ik me dat zo voor.
quote:
Op donderdag 25 december 2003 22:28 schreef Skinkie het volgende:
naar huis toe?
quote:We blijven hier nog een nachtje. Thuis is 3 uur reizen verderop *zucht*
Op donderdag 25 december 2003 22:28 schreef Skinkie het volgende:
naar huis toe?
Ze zijn immers gastheer en gastvrouw duss ... Dan zouden ze het vast willen hebben dat jij je ook een beetjuh op je gemak voeld .
Maar goed, wat ik hier dus eigenlijk wil zeggen is dat je best aan je schoonouders kan vertellen dat je er last van hebt.
en als zij net zo relaxt zijn als ik () dan houden ze best rekening met je.
Volgens mij dan rokers namelijk helemaal niet meteen a-sociaal, maar irriteren zij zich (net zoals ik) aan mensen die op een overdreven manier aandacht voor hun probleem proberen te vragen.
Succes ermee in elk geval!
[Dit bericht is gewijzigd door SiGNe op 25-12-2003 22:59]
Het slaat echt nergens op. Het is gewoon zo dat je wat te doen hebt met je handen. En vaak roken mensen ook die zich dan achter iets kunnen verschuilen/ zich anders geen houding weten aan te meten.
Dat je dan als je alleen bent ook gaat roken (wat trouwens veeeeeeeeeeel minder gebeurt dan in gezelschap) komt doordat het een gewoonte wordt.
rokers zijn triest
oja ik heb er trouwens geen last van ofzo en klaag er ook nooit over als andere mensen bij mij roken. Het stinkt alleen en ik weet dat het niet goed voor m'n gezondheid is om mee te roken. En vooral daarom ben ik er op tegen.
Ik zou ook graag weer rookcoupes in de trein zien. Met een goed ventilatiesysteem moet het toch te doen zijn voor de conducteur? Nu komen de verstokte rokers regelmatig naast me zitten en zit ik nog in de rooklucht *zucht* (hebben vlák voor het instappen de laatste walm uitgeblazen en zijn dan nog helemaal door roken omgeven als ze naast je komen zitten).
Enne, er zitten hier meer rokers dan niet-rokers. Bijna iedereen rookt dus. Ik ga daar écht niet over zeuren. Ik bijt wel even door. Nog maar tot morgenvroeg
[Dit bericht is gewijzigd door SiGNe op 25-12-2003 23:08]
quote:Ja dat was verschrikkelijk. Noem mij maar eens aansteller, maar ik kreeg het hondsbenauwd daar een gemiddelde kroeg is velen malen frisser. Als alle mensen die zouden wilen stoppen dat ook nou eens echt zouden doen, waren dergelijke maatregelen misschien nieteens nodig geweest, maarja verslaving he, kom je niet zo makkelijk van af.
Op donderdag 25 december 2003 22:59 schreef Isabeau het volgende:
Tijdens de LOTR marathon in de bioscoop had ik ook zo'n vreselijke last. De lobby zag namelijk echt enorm -blauw- van de rook in de pauzes. Ik bleef dan maar vnl. in de zaal zitten. Gelukkig mag je daar ook niet meer roken per 1 januari. Erg vervelend voor mensen die roken, maar ik ben er echt dolblij mee.
quote:Ik niet. Hoewel het duidelijk teruiken valt als iemand net heeft gerookt of zelfs een uur geleden heeft gerookt, ergens vandaan komt waar gerookt werd etc. Ben ik erg blij met deze trein verfrissingen. Nooit meer een weg door een rokerscoupe banen en bovendien meer zitplaatsen, want de rokerscoupés zijnop een of andere manier altijd minder druk. Een eerste stap opweg naar een algemene gelijkheid van de trein waarbij er in iedere coupe dezelfde regels gelden voor hetzelfde kaartje (dus nu nog even dat klassensysteem afschaffen).
Ik zou ook graag weer rookcoupes in de trein zien. Met een goed ventilatiesysteem moet het toch te doen zijn voor de conducteur? Nu komen de verstokte rokers regelmatig naast me zitten en zit ik nog in de rooklucht *zucht* (hebben vlák voor het instappen de laatste walm uitgeblazen en zijn dan nog helemaal door roken omgeven als ze naast je komen zitten).
quote:Kun je niet met wat medische termen gooien omtrend de gevolgen van het roken voor het menselijk lichaam, inclusief alle ranzige details?
Enne, er zitten hier meer rokers dan niet-rokers. Bijna iedereen rookt dus. Ik ga daar écht niet over zeuren. Ik bijt wel even door. Nog maar tot morgenvroeg
quote:VIJF dagen !!! Jezus!! Dan zou ik écht wel wat zeggen!
Op donderdag 25 december 2003 23:10 schreef Isabeau het volgende:
en dat last hebben van mijn luchtwegen en ogen gaat binnen 5 dagen over.
Prima zo!
quote:Wat is dit voor bullshit
Op donderdag 25 december 2003 23:13 schreef Thomas B. het volgende:
Ik rook zelf ook en ik vind het verschrikkelijk als mensen over rokers lopen te ouwehoeren. Zij hoeven van mij niet te roken hor, maar ga er ook niet over lopen zeiken.
Fijn dat er iig een persoon minder is die moeilijk doen... goeie actie Isabeau
Ik hoop dat meer mensen je initiatief zullen volgen. Ook hier op het forum want die rokers-bash-verhalen kennen we nou wel...
ze hoeven inderdaad niet van jou te roken. Maar ze worden wel gedwongen mee te roken (en daardoor heb je toch 30% meer kans op kanker dan iemand die niet regelmatig meerookt). Dus je valt niet rokers er wel degelijk mee lastig. + denk ook eens aan de stank (maar dat heb je als roker niet door.
heb je genoeg van de rokers-bash verhalen? doe er dan eens wat mee man.
quote:Ja, ga dan buiten roken. En niet in de gang waar iedereen naar binnen en buiten moet, blijft de lucht nog nog hangen. Maar een attente roker weet dat ook wel.
Op donderdag 25 december 2003 23:13 schreef Thomas B. het volgende:
Ik rook zelf ook en ik vind het verschrikkelijk als mensen over rokers lopen te ouwehoeren. Zij hoeven van mij niet te roken hor, maar ga er ook niet over lopen zeiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |