Edit: hier is het vorige deel
Als of de dader niks te verwijten valt!! Hou nou ff op zeg! Het moet toch op een of andere manier in je bolle hersenen op komen om iemand te mishandelen! Heeft dat ook met het slachtoffer te maken dan? Hebben die er om gevraagd?
quote:dat doet er toch niet toe?
Op woensdag 17 december 2003 15:22 schreef Da_QQ het volgende:
ehm ja... ik heb m ge-smst maar nog geen antwoord gehad.mijn moeder neemt het overigens niet \'voor hem op\', zij probeerde zich alleen voor te stellen hoe de situatie zo kon escaleren...
dat je begrip kunt hebben voor zijn handelen?
met die eventuele verklaring heeft enkel HIJ baat, want het biedt een excuus voor zijn gedrag, zo zal hij dat zien ws.
sorry, maar ik snap dat echt niet.
Of drank of drugs in combinatie met jouw gezanik nu de aanleiding geweest moge zijn, de OORZAAK zit in hem en daar gaat het om.
quote:Dus omdat het in de genen van sommige mannen zou zitten, moeten vrouwen er maar mee om leren gaan?
Op woensdag 17 december 2003 15:25 schreef Ryan3 het volgende:
Verder is het mijn standpunt dat je geweldadigheid en allerlei andere neigingen bij mannen niet goed kunt wegnemen of voorkomen vanwege hun andere biologische make-up. Ook criminaliteit (95% door mannen in de leeftijd tussen 15 en 35) zal je nooit kunnen out wipen. Nogmaals al dit soort zaken is nooit met wortel en tak uit te roeien.
Kom zeg, we leven niet meer in de pre-historie. Ook bij agressieve mannen moet toch beschaving bij te brengen zijn?
SCH, genuanceerd genoeg?
kortom de factoren die je helpen een sterke " houding " of uitstraling te krijgen helpen zeker.
Ik heb als puberzijnde aan allen deelgenomen.
Punt is:
Ze helpen vooral als je op straat loopt.
Uit een drukke winkelstraat zullen ze jouw als jij de juiste houding hebt, minder snel uit de menigte pikken om lastig te vallen.
Wat betreft straatgeweld e.d. heb je hier dus zeker baat bij.
Een relatie is echter heel wat anders.
Één van de punten waarom mijn ex op mij vielwas bijvoorbeeld mijn zelfstandigheid.
Ik was een " iemand " in zijn ogen.
Na een tijdje is de verse spanning ervan af als je samenwoont en begint je normale leven.
Toen pas kwam naar boven dat hij in zijn DAGELIJKSE leven.. in zijn huishouden dus het NIET waardeerde als je een zelfstandig individu bent.
Er is naar mijn idee een verschil tussen " straat" geweld en huiselijk geweld.
quote:Je leest gewoon voor het gemak maar niet hè.
Op woensdag 17 december 2003 15:28 schreef Ripley het volgende:[..]
Natuurlijk is het niet helemaal uit te roeien, maar om het dan maar gelijk af te doen als "mannen zijn nu eenmaal aggresief, dus leer er maar mee leven" vind ik nogal makkelijk.
En die geweldsituaties binnen een relatie hebben geen fuck te maken met zelfverdedigingscursussen, maar veel meer met de psychologie die in zo'n relatie speelt. Dat los je met zo'n cursus niet op.
Voorlichting heb ik het over, ook voor mannen en jongens en ik zeg zelfs dat dat vanzelfsprekend is, therapie en gevangenisstraf heb ik ook al genoemd (niet in zoveel woorden, maar het staat er) en vervolgens zeg ik dat je het niet 100% kunt afvangen vanwege biologische aspecten. Wat de dames ook al concludeerden. Nergens maar dan ook absoluut nergens zeg ik of heb ik ooit gezegd dat het de schuld is van de vrouw noch je kunt er toch niets aan doen, omdat het biologisch bepaald is.
Jouw antwoord is dus net als de absoluut beledigende eerdere bewoordingen van Mirage en van die kapo die hier de lakens meent te moeten uitdelen volstrekt onheus, beledigend en sfeerverpestend en dient m.i. alleen maar om makkelijk punten te scoren.
Ik zou dus wel even willen zien dat jij en je broedertje e.e.a. flux terugnemen.
quote:Dat zal best moeite kosten, maar we moeten het toch maar leren.
Op woensdag 17 december 2003 15:31 schreef Moonah het volgende:Kom zeg, we leven niet meer in de pre-historie. Ook bij agressieve mannen moet toch beschaving bij te brengen zijn?
Mag ik hier een onderbouwing vor vragen ?
Waar haal je het vandaan dat geweld deel is van de man.
En nog belangrijker... waarom moet de éne partij een oplossing zoeken of creeëren voor de " failure" van de andere ?
quote:Jij bent dus beledigd als iemand je wijst op fouten die jij maakt in je denkpatroon ?
Op woensdag 17 december 2003 15:36 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Jouw antwoord is dus net als de absoluut beledigende eerdere bewoordingen van Mirage en van die kapo die hier de lakens meent te moeten uitdelen volstrekt onheus, beledigend en sfeerverpestend en dient m.i. alleen maar om makkelijk punten te scoren.Ik zou dus wel even willen zien dat jij en je broedertje e.e.a. flux terugnemen.
quote:Dat je iets genoemd hebt om te nuanceren doet niet direct af aan de foutheid in mijn ogen aan je stelling.
Je leest gewoon voor het gemak maar niet hè.
Voorlichting heb ik het over, ook voor mannen en jongens en ik zeg zelfs dat dat vanzelfsprekend is, therapie en gevangenisstraf heb ik ook al genoemd (niet in zoveel woorden, maar het staat er) en vervolgens zeg ik dat je het niet 100% kunt afvangen vanwege biologische aspecten. Wat de dames ook al concludeerden. Nergens maar dan ook absoluut nergens zeg ik of heb ik ooit gezegd dat het de schuld is van de vrouw noch je kunt er toch niets aan doen, omdat het biologisch bepaald is.
Jouw antwoord is dus net als de absoluut beledigende eerdere bewoordingen van Mirage en van die kapo die hier de lakens meent te moeten uitdelen volstrekt onheus, beledigend en sfeerverpestend en dient m.i. alleen maar om makkelijk punten te scoren.
Ik zou dus wel even willen zien dat jij en je broedertje e.e.a. flux terugnemen.
Bovendien heb ik op een keurige respectvolle wijze geantwoord op je post door in te gaan op die posts, ik heb verder niets gezegd over jou als persoon. Ik zie daar niks onheus, beledigends en sfeerverpestends in.
Je doet nu precies waar je anderen van beschuldigt: als mensen het niet met je eens zijn, ga je zeuren, klagen en aanvallen.
quote:Helemaal juist.
Op woensdag 17 december 2003 15:37 schreef Dunadain het volgende:
Vrouwen die op zelfverdediging gaan is het probleem niet aanpakken alleen bestreiden. Ik denk dat een normale man van een vrouw met gemakt wint ook al heeft zij zo een cursus gedaan
Het is echter wel zo dat op deze cursus je niet zozeer leert om te vechten/ verdedigen maar aan je houding te werken.
Er wordt je een houding aangeleerd waardoor je minder snel als " slachtoffer" gekozen gaat worden.
Dit is naar mijn idee alleen op straatgeweld vban toepassing.
Huiselijk geweld is een verhaal apart.
Milagro: Ja, ik zou inderdaad wel graag willen weten waarom hij dit heeft gedaan. Begrip krijgen - zodat ik snap waar dit vandaan is gekomen. Natuurlijk is begrip voor iemand hebben niet hetzelfde als zijn excuses accepteren, of hem vergeven.
quote:Ik raad je aan ff te lezen in het vorige topic wat jij zelf gepost hebt. De bewoordingen en insinuaties die je daar gebruikt, krijgt je nu terug gekaatst.
[quote]Jouw antwoord is dus net als de absoluut beledigende eerdere bewoordingen van Mirage en van die kapo die hier de lakens meent te moeten uitdelen volstrekt onheus, beledigend en sfeerverpestend en dient m.i. alleen maar om makkelijk punten te scoren.
quote:Het is niet aan jou om zogenaamd de fouten in iemands denkpatroon aan te wijzen, want dan zou jezelf foutloos moeten zijn en dat ben je niet. Voorts ben ik beledigd als ik tussen de regels door zelf uitgemaakt word voor wife beater of voor iemand die dat goedkeurt. Dus ook jij hoeft hier niet de vermoorde onschuld uit te gaan hangen.
Op woensdag 17 december 2003 15:38 schreef Mirage het volgende:[..]
Jij bent dus beledigd als iemand je wijst op fouten die jij maakt in je denkpatroon ?
quote:Is dat je antwoord, vent? Tjonge jonge wat een pracht exemplaar van het modschap ben jij zeg. Durft zelfs nog te beweren dat ik insinueer.
Op woensdag 17 december 2003 15:41 schreef zwaaibaai het volgende:[..]
Ik raad je aan ff te lezen in het vorige topic wat jij zelf gepost hebt. De bewoordingen en insinuaties die je daar gebruikt, krijgt je nu terug gekaatst.
quote:Het begon met zoals jij het topic binnenkwam Ryan.
Je begon over papkindjes creëren door ingrijpende moeders nav mijn reactie op de moeder van de TS.
Haar moeder deed precies wat jij verafschuwt, zo te lezen, namelijk het intitiatief bij de ander leggen, niet zélf bepalen tot hier en niet verder.
Haar moeder zou, zo lijkt het, zelf dus niet bij de eerste klappen weg gaan en geeft dat signaal door aan haar mishandelde dochter, die bij haar aan klopt om hulp.
Jij begint dan inene over papkindjes kweken en slachtoffertjes maken door een slappe opvoeding daarbij reagerend op mijn "boze" psot richting SCH, die vindt dat haar moeder juist gehandeld heeft door die afwachtende houding en haar advies de wife beater een opening te bieden
quote:Hier heb je een punt denk ik. In de thuissituatie gaat het om een 'bekende', en je weet 9 van de 10 keer hoe je de ander fysiek danwel geestelijk klein krijgt. Op straat zijn het veelal onbekenden van de daders.
Op woensdag 17 december 2003 15:40 schreef Mirage het volgende:[..]
Helemaal juist.
Het is echter wel zo dat op deze cursus je niet zozeer leert om te vechten/ verdedigen maar aan je houding te werken.
Er wordt je een houding aangeleerd waardoor je minder snel als " slachtoffer" gekozen gaat worden.Dit is naar mijn idee alleen op straatgeweld vban toepassing.
Huiselijk geweld is een verhaal apart.
Ik vermoed dat geweld in de huiselijke sfeer daarom vaker voorkomt dan op straat, maar nogmaals, dit is een vermoeden dat ik niet kan staven.
quote:Zeur niet zo, je speelt op de man. Iets waarvan je anderen beticht.
Op woensdag 17 december 2003 15:43 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Is dat je antwoord, vent? Tjonge jonge wat een pracht exemplaar van het modschap ben jij zeg. Durft zelfs nog te beweren dat ik insinueer.
quote:? ik heb nergens gezegd dat jij het goed vind als iemand geweldadig is, ik heb nergens gezegd dat jij ZELF geweld toepast.
Op woensdag 17 december 2003 15:42 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Het is niet aan jou om zogenaamd de fouten in iemands denkpatroon aan te wijzen, want dan zou jezelf foutloos moeten zijn en dat ben je niet. Voorts ben ik beledigd als ik tussen de regels door zelf uitgemaakt word voor wife beater of voor iemand die dat goedkeurt. Dus ook jij hoeft hier niet de vermoorde onschuld uit te gaan hangen.
Wat ik wél heb gezegd is dat je jezelf tegensprak in verschillende posts. Dáár heb ik je opgewezen ( wat jij neit waardeerde ) en dát is dus je denkfout.
Je spreekt jezelf tegen.
Een mening daar kan ik niet over oordelen of die fout/ goed is.
Als iemand zichzelf tegenspreekt wel !
Je leest nog steeds niet.
En wat fantaseren betreft en beledigen... spiegel !
quote:Daarom juist vind ik het ook zo interessant
Op woensdag 17 december 2003 15:19 schreef Ripley het volgende:
Dat is makkelijk spreken als je nog nooit in die situatie hebt gezeten. Ik denk zo ongeveer elke vrouw of man dit van te voren zegt en toch komen er veel in een gewelddadige relatie terecht.
quote:Ik suggereeer absoluut niet dat ze het aan d'rzelf heeft te danken. Maar wat ik wel suggereer is dat zij het heft in handen moet nemen en zich niet zo afhankelijk op moet stellen. Uiteindelijk is zij wel zelf verantwoordelijk voor de richting waarin eea nu gaat. Zij zal de beslissing moeten nemen om de relatie wel of niet te verbreken en onder welke voorwaarden dat tweede eventueel gebeurt.
Ik irriteer me enorm aan sommigen hier die niet in zo'n situatie gezeten hebben en denken er alles van af te weten. Vooral wanneer er gesuggereerd wordt dat de slachtoffers het vooral aan zich zelf heeft te danken.
Maar in plaats daarvan lijkt ze een erg afwachtende, bijna angstige, houding aan te nemen, daarmee het initiatief ook min of meer aan hem overlatend. Wat hem ook de tijd geeft om een mooi verhaal te verzinnen en de welbekende zoete broodjes te bakken. Tsja, ze stuurt een sms-je, maar da's lekker veilig en daar schiet je uiteindelijk ook niks mee op.
quote:Nee, ik word kwaad als ik doordat ik jullie verheven meninkjes niet deel en passant zelf weggezet wordt als wife beater of iemand die dat goed keurt. En het is niet iets nuanceert. Jij nuanceert nu niets.
Op woensdag 17 december 2003 15:40 schreef Ripley het volgende:[..]
Dat je iets genoemd hebt om te nuanceren doet niet direct af aan de foutheid in mijn ogen aan je stelling.
Bovendien heb ik op een keurige respectvolle wijze geantwoord op je post door in te gaan op die posts, ik heb verder niets gezegd over jou als persoon. Ik zie daar niks onheus, beledigends en sfeerverpestends in.
Je doet nu precies waar je anderen van beschuldigt: als mensen het niet met je eens zijn, ga je zeuren, klagen en aanvallen.
quote:Dat jij door de regels door dingen leest, daar kan ik niets aan doen. Ik bedoel gewoon wat er staat en niks meer of minder. Ik heb jou nergens voor wifebeater of iets dergelijk uitgemaakt, ik heb alleen aangegeven het voor een groot deel (niet 100%, dat niet) in mijn ogen een foute redenering is.
Op woensdag 17 december 2003 15:42 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Het is niet aan jou om zogenaamd de fouten in iemands denkpatroon aan te wijzen, want dan zou jezelf foutloos moeten zijn en dat ben je niet. Voorts ben ik beledigd als ik tussen de regels door zelf uitgemaakt word voor wife beater of voor iemand die dat goedkeurt. Dus ook jij hoeft hier niet de vermoorde onschuld uit te gaan hangen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |