abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 december 2003 @ 14:34:57 #1
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_15428240
is dat nou mishandeling?

Leek mij niet verkeerd om dit topic een sequel te geven...
De laatste -kant en wal rakende reactie van Jerruh:

quote:
Ik zal je eens vertellen hoe het bij het vriendengroepje van mijn broerke ging...
er waren twee mensen in dat groepje, die een relatie hadden. Dat ging natuurlijk super, totdat er signalen kwamen dat hij haar wel es sloeg. De meiden in de groep wisten dit van het meisje, de jongens wisten van niks! totdat een van die meiden met een van die jongens ging praten en het verhaal vertelde. gevolg: langzaamaan ontstond er een split in die groep... De ene kant geloofde er niks van, of vond het overdreven, de andere groep vond dat er iets aan gedaan moest worden enzo. (nu heb ik het ff heel snel geschetst)

Het feit dat dit soort dingen snel op geloven en vertrouwen aankomt, waarbij slachtofferrollen en schuldige-rollen ontstaan, is een enorme druk op een vriendengroep. Mensen willen elkaar niet laten vallen maar willen er toch wat aan doen, mensen willen het niet helemaal geloven of vinden reacties en gebeurtenissen een beetje overdreven enzovoorts...

- edit: link van deel 1 even toegevoegd; misschien handig voor de mensen die net inschakelen -

[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 15-12-2003 14:54]

Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_15428352
ja en ? wil je er nog iets aan toevoegen
pi_15428357
ongelooflijk hier
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 15 december 2003 @ 14:40:05 #4
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_15428382
quote:
Op maandag 15 december 2003 14:39 schreef JohnDope het volgende:
ongelooflijk hier
als je hier alleen maar komt mekkeren, dan is het niet verboden weg e blijven dope! Ontopic of weg!
put
your
clothes
on!
  maandag 15 december 2003 @ 14:41:25 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_15428412
quote:
Op maandag 15 december 2003 14:38 schreef Dunadain het volgende:
ja en ? wil je er nog iets aan toevoegen
Lees misschien eerst even het vorige topic door...
pi_15428428
quote:
Op maandag 15 december 2003 14:40 schreef Jerruh het volgende:

[..]

als je hier alleen maar komt mekkeren, dan is het niet verboden weg e blijven dope! Ontopic of weg!

ik ga wel weg dan, ik zei het toch dat het internet een verrot leven is, je kan niet eens zeggen wat je denkt.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 15 december 2003 @ 14:43:33 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_15428467
Sorry maar welke kant wil je uit? Een groep vrienden waarvan een deel wel en niet in de mishandeling van een mede vriendin gelooft. Wat is je punt hiermee.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_15428474
Copycat: dank je voor het openen van een vervolg, want ja, er valt nog wel het een en ander over te zeggen.
Jerruh: Ik heb er inderdaad voor gekozen om daarom niet met al mijn vriendinnen uitgebreid dit weekend te bespreken. Ik heb erover gepraat met de vriendin waar we vrijdagavond waren omdat zij ook al opmerkte dat hij zich zo vreemd gedroeg.
Verder heb ik het er met mijn huisgenoot over gehad, simpelweg omdat mijn vriend met zijn dronken hoofd 's nachts aan zijn deur stond omdat ie ' erover wilde praten'. De reden dat ik er niet met iedereen over wil praten, is inderdaad omdat ik geen zin heb dat we straks nog meer spanningen krijgen met vrienden, mensen ' een kant' moeten kiezen en er allemaal roddels en achterklap ontstaat die niet nodig is.

In ieder geval... de vriendin bij wie we vrijdag waren heeft hem gisteren gesproken. Hij liet tegenover haar niet veel los, behalve dat we ' bonje' hebben en hij alles even tot rust wilde laten komen...

pi_15428485
quote:
Op maandag 15 december 2003 14:41 schreef JohnDope het volgende:

[..]

ik ga wel weg dan, ik zei het toch dat het internet een verrot leven is, je kan niet eens zeggen wat je denkt.

Prima, wegwezen dan. Alles wat offtopic is vanaf nu word zonder pardon ge-edit. Het onderwerp is serieus genoeg lijkt me zo. Hierbij trek ik de lijn.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

zie boven dus

burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  maandag 15 december 2003 @ 14:45:25 #10
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_15428509
Edit: gefeliciteerd, u bent ge-edit. Lees de FAQ ff als je wilt. Als je het te vermoeiend vind om eerst door te lezen, blijf dan vooral weg

[Dit bericht is gewijzigd door zwaaibaai op 15-12-2003 14:47]

Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
pi_15428536
quote:
Op maandag 15 december 2003 14:43 schreef Da_QQ het volgende:
Copycat: dank je voor het openen van een vervolg, want ja, er valt nog wel het een en ander over te zeggen.
Jerruh: Ik heb er inderdaad voor gekozen om daarom niet met al mijn vriendinnen uitgebreid dit weekend te bespreken. Ik heb erover gepraat met de vriendin waar we vrijdagavond waren omdat zij ook al opmerkte dat hij zich zo vreemd gedroeg.
Verder heb ik het er met mijn huisgenoot over gehad, simpelweg omdat mijn vriend met zijn dronken hoofd 's nachts aan zijn deur stond omdat ie ' erover wilde praten'. De reden dat ik er niet met iedereen over wil praten, is inderdaad omdat ik geen zin heb dat we straks nog meer spanningen krijgen met vrienden, mensen ' een kant' moeten kiezen en er allemaal roddels en achterklap ontstaat die niet nodig is.

In ieder geval... de vriendin bij wie we vrijdag waren heeft hem gisteren gesproken. Hij liet tegenover haar niet veel los, behalve dat we ' bonje' hebben en hij alles even tot rust wilde laten komen...

Hallo wakker worden moppie, dit wilde ik nog wel even kwijt, ik heb dit topic geopend en niemand anders!!!!
CopyCat liep mijn posten te deleten

Ps deze smiley ( ) heb ik nog nooit gebruikt in me leven, maar hij is nu wel toepasselijk

maandag 15 december 2003 @ 14:52:48 #12
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_15428674
quote:
Op maandag 15 december 2003 14:46 schreef JohnDope het volgende:
CopyCat liep mijn posten te deleten
Kan ze dat dan?? Goh, weer wat geleerd...

En dan nu:

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_15428799
quote:
Op maandag 15 december 2003 14:52 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Kan ze dat dan?? Goh, weer wat geleerd...

En dan nu:

haha mijn excuses als CopyCat het niet was, maar het kwam zo over, wie is die sneaky moderator (dictator) dan?
pi_15428815
quote:
Op maandag 15 december 2003 14:57 schreef JohnDope het volgende:

[..]

haha mijn excuses als CopyCat het niet was, maar het kwam zo over, wie is die sneaky moderator (dictator) dan?

ik, en nu ontopic aub flamen doe je maar ergens anders
burgerweeshuis
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  maandag 15 december 2003 @ 15:02:27 #15
3542 Gia
User under construction
pi_15428928
quote:
Op maandag 15 december 2003 14:43 schreef Da_QQ het volgende:

Ik kan het mis hebben, maar ik krijg hierbij het gevoel dat jij niet wilt dat teveel mensen in je vriendenkring dit weten. Geloof me, ze weten het zo!
Het volgende wat je gaat doen, als je doorgaat met deze man, is smoesjes verzinnen. Blauw oog? Tegen de deurklink gelopen, of van de trapper afgeschoten met mijn gezicht op het stuur. Terwijl iedereen heus wel beter weet.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar zijn kant van het verhaal, hoewel ik het eerlijk gezegd wel zo ongeveer kan raden. Rotdag gehad, had eigenlijk niet mee moeten gaan, rotjeugd gehad. Of de oh zo bekende 'Blackout': "Ik weet eigenlijk helemaal niet meer wat er gebeurd is, ik ben zo helemaal niet! Ik moet een blackout hebben gehad!" En uiteraard de belofte dat dit nooit meer zal gebeuren.

Denk goed na of je met hem verder wilt en zo ja, blijf dan op je hoede. Als het vaker gebeurt, geloof me dan dat het steeds erger wordt. Ga na een volgende keer zeker bij hem weg, want dan weet je zeker dat dit niet een eenmalig iets is en het je hele leven door zal gaan als je bij hem blijft.

pi_15428941
Okee, iedereen die verder wil praten over dit onderwerp: ontzettend fijn en tof dat er een tweede topic voor geopend is. Dank daarvoor.

En dan maar weer ontopic.
Metal: In het eerste topic heb ik geschreven dat mijn weekend niet zo leuk is verlopen. Dit was mijn start-post:

Ik weet niet goed wat me nou overkomen is...
Gisteravond kwam mijn vriend langs. Deed anders dan normaal - z. druk, slecht luisteren, 'hyper'. We gingen naar vrienden toe. ik vroeg hem om een beetje rustig te doen, maar dat lukte hem niet, want hij begon gedurende de avond alleen maar harder te praten en minder te luisteren. We vonden het allemaal vreemd.
Aan eind van avond was hij straalbezopen. Ik ben naar huis gereden en sprak hem in de auto aan op zijn gedrag. We kregen ruzie.
Thuisgekomen loopt hij naar binnen en de ruzie liep heel hoog op.
Toen maakte ik een grote fout: ik gaf hem een tik in zijn gezicht. Het was een soort 'wanhoopsdaad' omdat ik totaal niet tot hem doordrong en hij helemaal onbereikbaar leek.
Daarop sloeg hij me een paar keer tot ik op de grond viel. En trapte me. Vlak daarna ging het opnieuw mis. Hij pakte mij bij mijn polsen. Ik kreeg mezelf los en sloeg hem - dit keer puur uit zelfverdediging. Daarna heeft hij me weer geslagen. En is weggegaan.
Ik ben totaal verbijsterd. Weet niet goed wat te doen. Enerzijds denk ik: onmiddellijk weggaan - deze man is psycho! Anderzijds snap ik het niet. We hebben nu een halfjaar en ik heb deze kant van zijn karakter nooit eerder gezien. Ook de vriendin bij wie we waren, en die hem al jaren kent, kon zich zijn gedrag niet voorstellen. Hij is het type 'doet geen vlieg kwaad' (maar is dus wel heel sterk).
Raar dus, ook omdat hij de hele avond al vreemd deed. En natuurlijk - misschien had ik hem niet moeten aanspreken op zijn gedrag terwijl ik wist dat het geen zin had, of had ik hem niet mogen slaan, maar zijn gedrag staat tot in geen verhouding tot het mijne?

In deel 1 zijn we al tot de conclusie gekomen dat het Heel Erg Fout is dat ik hem heb geslagen. Dat had ik niet mogen doen. Verder zijn de meeste posters het er wel over eens dat hij echter niet had moeten terugslaan of het bij één klap had moeten laten.

Aan het eind van het topic heb ik gemeld dat we sinds vrijdagavond geen contact meer hebben gehad. Zijn telefoon, die hij bij de vrienden had laten liggen die we vrijdag beozhten, heeft hij gisteren opgehaald. Tegen hen heeft hij alleen gezegd dat we 'bonje' hadden en dat hij zou bellen als we 'allebei wat waren afgekoeld'.

pi_15429047
Grrrrrr, wat een ergerniswekkende commentaren. Kan het niet laten er iets over te zeggen.

Laat ik voor op stellen dat het jouw leven en jouw beslissing is. Ik ben echt verbijsterd over al die mensen (behalve Jerruh die wel een zinvolle reactie plaatste) hier die precies weten hoe het zit en hoe het verder gaat (straks heb je een blauw oog) - die hebben een docu gezien of een brochure gelezen en gaan jou even vertellen hoe het altijd loopt in dit soort zaken.

Onzin natuurlijk.
Ik ben benieuwd hoe het gaat als je hem weer gesproken hebt. Alleen hij en jij kunnen beoordelen of het een incident was. Er hangt toch veel van zijn reactie van de komende tijd af. Komt hij er op terug, wil hij erover praten, toont hij enige zelfreflectie enz.

Succes ermee!!!

pi_15429065
quote:
Op maandag 15 december 2003 15:02 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik kan het mis hebben, maar ik krijg hierbij het gevoel dat jij niet wilt dat teveel mensen in je vriendenkring dit weten.

dat is het niet - ik wil gewoon eerst zijn kant van het verhaal horen voor er allerlei opgeblazen verhalen in de wereld komen. Overigens: niet om hem te beschermen, meer om een goed beeld te krijgen van zijn beleving. Het hangt ook daarvan af of ik bij hem blijf.
Verder ben ik niet van plan te liegen over welke blauwe plek dan ook!
  maandag 15 december 2003 @ 15:07:37 #19
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_15429071
Ik hoop in elk geval voor je dat herhaling van dit voorval uit blijft. Maar in mijn ogen is een vent die een vrouw slaat altijd fout.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_15429119
quote:
Op maandag 15 december 2003 15:06 schreef SCH het volgende:
Grrrrrr, wat een ergerniswekkende commentaren. Kan het niet laten er iets over te zeggen.

Laat ik voor op stellen dat het jouw leven en jouw beslissing is. Ik ben echt verbijsterd over al die mensen (behalve Jerruh die wel een zinvolle reactie plaatste) hier die precies weten hoe het zit en hoe het verder gaat (straks heb je een blauw oog) - die hebben een docu gezien of een brochure gelezen en gaan jou even vertellen hoe het altijd loopt in dit soort zaken.

My thoughts exactly... Maarja, als ik het afdoe als opgeblazen vrouwenkolder uit glossy blaadjes dan wordt mij een ernstig gebrek aan levenservaring door de ervaren rijpere vrouwen verwezen.
pi_15429376
quote:
Op maandag 15 december 2003 15:10 schreef Lemmiwinks het volgende:

[..]

My thoughts exactly... Maarja, als ik het afdoe als opgeblazen vrouwenkolder uit glossy blaadjes dan wordt mij een ernstig gebrek aan levenservaring door de ervaren rijpere vrouwen verwezen.

Het is geen vrouwenkolder, mishandeling is heel ernstig en heel serieus en daar wil ik geen moment bagatellisserend over doen. Ik vind dat de TS er ook serieus mee omgaat en ook wel een duidelijk plan heeft.

Maar sommige mensen schieten van dit soort verhalen in een soort kramp en reageren volgens vaste patronen. Alsof het altijd zo gaat. Het zou ook jammer kunnen zijn om deze relatie te verbreken; misschien heeft ie wel heel veel potentie.

maandag 15 december 2003 @ 15:23:06 #22
20255 Mimic
Out of Control?!
pi_15429450
je kan verbijsterd zijn dat veel mensen direct hun antwoord klaar hebben en een mening over wat mevr. hier moet doen. Maar slaan in een relatie is not done, hij kan misschien wel zeggen dat hij het nooooit meer zal doen.

Maar neem je het risico dan? Hij was blijkbaar heel bewust wat hij gedaan heeft, vooral omdat ze geen contact hebben sinds vrijdag.

mijn MENING is dat dit niet tot amper goed te praten is, de actie is al erg genoeg, maar de reactie daarop vooral van zijn kant.. krom door de bocht

smile :D
pi_15429456
quote:
Op maandag 15 december 2003 15:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is geen vrouwenkolder, mishandeling is heel ernstig en heel serieus en daar wil ik geen moment bagatellisserend over doen. Ik vind dat de TS er ook serieus mee omgaat en ook wel een duidelijk plan heeft.

Maar sommige mensen schieten van dit soort verhalen in een soort kramp en reageren volgens vaste patronen. Alsof het altijd zo gaat. Het zou ook jammer kunnen zijn om deze relatie te verbreken; misschien heeft ie wel heel veel potentie.

Ik snap wel wat je bedoelt hoor, maar ik denk dat sommigen van de reacties praten uit eigen ervaring of het van heel dichtbij hebben mee gemaakt ( ik in elk geval wel).
burgerweeshuis
  maandag 15 december 2003 @ 15:25:23 #24
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_15429525
quote:
Op maandag 15 december 2003 15:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Vrouwen slaan is laf. Je eigen vriendin tegen de grond slaan is gewoon onvoorstelbaar fout. Je kan mij niet zo kwaad krijgen dat ik zo iets gigantisch stoms doe. Hij heeft de potentie om zijn zelfbeheersing te verliezen, dat heeft hij immers bewezen. Misschien, nogmaals misschien gebeurt het nooit meer, maar 1x is bij mij al 1x teveel.
pi_15429571
quote:
Op maandag 15 december 2003 15:23 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Ik snap wel wat je bedoelt hoor, maar ik denk dat sommigen van de reacties praten uit eigen ervaring of het van heel dichtbij hebben mee gemaakt ( ik in elk geval wel).

Ik misschien ook wel?

Dan zou je juist moeten weten dat geen geval hetzelfde is.

En die schijn van heiligheid die er om vrouwen heen hangt, dat heeft de TS ook niet zo bedoeld, denk ik. Ze sloeg zelf als eerste - dus ze is duidelijk een onderdeel van het geheel.

pi_15429615
De TS moet zelf weten wat ze doet natuurlijk en zo als ze hier overkomt laat ze zich niets aanpraten.

maar waar ik me aan erger is dat er verklaringen, excuses en verzachtende omstandigheden aangedragen of gezocht worden, helemaal als haar moeder dat doet.

alsof de reden er toe doet!?

iemand die je 'n een klap terug geeft omdat jij hem een mep in zijn gezicht verkoopt, okay, maar door blijven slaan en nog eens en nog eens.. ik zou de reden niet hoeven weten, wat die doet er niet toe.
*MEP STOMP TRAP WURG* "ja sorry, ik had mijn dag niet"

Het doet er m.i. niet toe of hij het nog eens zou doen de ja of de nee.
dat weet je idd ook niet.
Maar waar leg je de grens? Welk signaal geef je hem?

Bij mij zou er iets stuk zijn van binnen, figuurlijk.
Het is net als met langdurig vreemdgaan vd ander, dat kan heel goed eenmalig zijn, maar wat het uiteindelijk spaak doet lopen is niet het overspel an sich, maar het vertrouwen dat niet meer terug komt.

Wat je ook doet of beslist, ga iig nooit de schuld bij jezelf zoeken voor het uit de hand lopen van de ruzie, ga hem geen verzachtende omstandigheden aandragen, want die zijn er niet.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_15429623
quote:

Onzin natuurlijk.
Ik ben benieuwd hoe het gaat als je hem weer gesproken hebt. Alleen hij en jij kunnen beoordelen of het een incident was. Er hangt toch veel van zijn reactie van de komende tijd af. Komt hij er op terug, wil hij erover praten, toont hij enige zelfreflectie enz.

Succes ermee!!!

Ik hoef niet te weten hoe het zit om te oordelen dat het mishandeling is als je vriend je naar de grond slaat en je vervolgens ook nog in elkaar schopt. Ik weet uit eigen ervaring maar al te goed hoe dat is. En ja, ook ik heb op dat moment toen ik me er aan had ontworsteld een tik teruggegeven uit zelfverdediging.

Wat je wel heel terecht stelt is dat het belangrijk is hoe hij zich nu opstelt. Wil hij wat aan zijn gedrag doen? Ziet ie het probleem? zoekt ie echt een structurele oplossing. Dat lijkt me namelijk de enige manier waarop jullie samen kunnen blijven. Anders kun je er namelijk op wachten dat zoiets nog iets gaat gebeuren.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  maandag 15 december 2003 @ 15:28:56 #28
3542 Gia
User under construction
pi_15429634
quote:

Onzin natuurlijk.

Succes ermee!!!

Excuse me! Ik heb zelf vroeger in zo'n relatie gezeten, ik weet dus echt wel hoe Da_QQ zich voelt. Zeker na de eerste keer. Het is heel verwarrend en beangstigend. Je voelt je heel onzeker en wilt de juiste beslissing nemen. En ik zeg niet dat er een tweede keer komt, het is wel heel goed mogelijk. Ik vertel haar wat mij overkomen is, en dat kan zij onthouden voor als het weer zou gebeuren. Het is goedbedoelde raad, en zoals ik al zei: Ze moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar wel goed nadenken.
  maandag 15 december 2003 @ 15:38:59 #29
69791 Alien-Intruder
Innocent Passerby
pi_15429893
quote:
Op maandag 15 december 2003 15:03 schreef Da_QQ het volgende:
In deel 1 zijn we al tot de conclusie gekomen dat het Heel Erg Fout is dat ik hem heb geslagen. Dat had ik niet mogen doen. Verder zijn de meeste posters het er wel over eens dat hij echter niet had moeten terugslaan of het bij één klap had moeten laten.
Da_QQ, na een beetje sprakeloos de hele originele topic te hebben doorgelezen moet ik toch even reageren. Helemaal als ik de bovenstaande statement lees.

Het zal vast en zeker zo geweest zijn dat hij door die tik ineens doorsloeg, maar die tik was terecht. De reactie die daarop volgde noemen ze daar waar ik vandaan kom gewoon een afranseling en dus niet een klein beetje over-(en not-) done.

Dat doorslaan is niet iets wat mij geheel onbekend is (niet dat ik graag mensen aftuig, integendeel zelfs). Ik kan je in ieder geval verklappen dat je dat doorslaan heel lang binnen kan houden, tot dat je ogen gaan tranen en je spieren gaan schudden. En zelfs dan nog kan je het een kant op dirigeren.

Hij is gewoon zwaar doorgeschoten en staat schijnbaar niet genoeg bij je stil om dan maar een lantaarnpaal plat te trappen (figuurlijk uiteraard). Hij ziet jou schijnbaar niet staan als hij in een woede-waas verkeerd, en dat is heel erg slecht. Om te beginnen koel je nooit blinde woede op een geliefde (die zie je dwars door een waas staan). Ter afronding heeft hij zijn woede compleet niet onder controle wat, als je mijn mening wil horen tenminste, herhaling van dit voorval met mogelijk een veel ergere afloop vrijwel garandeerd.

p.s. en inderdaad een man behoord een vrouw gewoon helemaal niet te slaan, period. Als het een kickbox-fanaat is dan ligt dat anders, nagenoeg elk ander geval is ronduit een hondestreek IMHO.

I need TP, TP for my Bunghole....
  maandag 15 december 2003 @ 15:40:51 #30
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_15429958
quote:
Op maandag 15 december 2003 15:38 schreef Alien-Intruder het volgende:
p.s. en inderdaad een man behoord een vrouw gewoon helemaal niet te slaan, period. Als het een kickbox-fanaat is dan ligt dat anders, nagenoeg elk ander geval is ronduit een hondestreek IMHO.

Die moet je me even uitleggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')