abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15480146
Premier Balkenende vindt dat hij voldoende opkomt voor de meest kwetsbare groepen van de samenleving. Het kabinet trekt volgend jaar 110 miljoen euro uit om de gevolgen van de bezuinigingen voor chronisch zieken en gehandicapten te verzachten. Maar een groot deel van de Tweede Kamer vindt dat niet genoeg.

De armoedemonitor liet al zien dat er steeds meer mensen onder de armoedegrens leven. En uit het rapport 'profijt van de overheid' van het Sociaal Cultureel Planbureau blijkt dat de rijkste Nederlanders het meest profiteren van de voorzieningen van de overheid. Heeft de oppositie inderdaad gelijk? Of heeft Balkenende gelijk als hij zegt dat de armoede in Nederland wordt overdreven?

woensdag 17 december 2003 @ 12:59:09 #2
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_15480220
Als je momenteel afhankelijk bent van een uitkering danwel/of je bent minder valide dan kon dit kabinet je wel eens de das omdoen.

[Dit bericht is gewijzigd door tisauch op 17-12-2003 12:59]

Qui habet aures audiendi audiat
  woensdag 17 december 2003 @ 12:59:23 #3
60947 DamagedBrain
Ik ben klaar met drama...
pi_15480231
Balkenende is een LUL....
Hij reageerde gisteren zo van.....
"De armoede is gestegen"
-"nou dat valt wel mee.. In andere Europese landen is het meer gestegen."

Daar zakt dus me broek van af......
Wat kan mij die andere landen nou schelen... Hij is toch leider van Nederland....

*zucht....
Ik akn nog ergere dingen zeggen maar doe dit niet....

Zal ik jou doodmaken met een blije mus... }:|
  woensdag 17 december 2003 @ 13:00:46 #4
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_15480272
Een schopje naar POL.

Volgens mij leeft 1 op de 9 Nederlanders onder de armoedegrens (zoiets ving ik gister op) en zal dit door de genomen maatregelen alleen nog maar meer worden. Nogal zorgwekkend lijkt me.

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_15480278
Moet je nu bijna elke dag die stand.nl stellingen hier letterlijk heen copy-pasten? Misschien is een eigen toevoeging ook wel leuk...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_15480322
Balkenende heef gewoon gelijk.
We hebben het kleinste percentage 'armen' van de hele Europese unie.
pi_15480343
Armoede-grens...

Da's allemaal zo relatief. Eén op de negen mensen... rrrright. .

pi_15480362
quote:
Op woensdag 17 december 2003 12:59 schreef tisauch het volgende:
Als je momenteel afhankelijk bent van een uitkering danwel/of je bent minder valide dan kon dit kabinet je wel eens de das omdoen.
Ja schandalig. Krijg je jaarlijks voor honderduizenden euro's aan medische behandelingen, medicijnen, thuishulp en uitkeringen moet je straks misschien wel 1% inleveren omdat het slecht gaat met de economie.

Laat de mensen die structureel 52% inleveren nog maar wat harder werken...

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  woensdag 17 december 2003 @ 13:06:05 #9
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_15480418
De armoede grens wordt in nl bedoeld dat je anders niet meer je autootje kan betalen. Wat een bull. Je mag blij zijn met iedere cent waarvoor je niks hoeft te doen. Of erger nog, nog nooit iets voor hebt gedaan
pi_15480452
We hadden dan ook zo'n beetje het land met het hoogste welvaartsniveau. Dus dat we nog steeds bij de top horen is wel logisch. Waar het over gaat is dat je niet wilt dat we nog verder afglijden.

@DM: een op de negen huishoudens die onder de 800 eurootjes zit is best schikbarend. Zeker als je daar ook nog eens kinderen van moet voeden en naar school van moet laten gaan.

'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  woensdag 17 december 2003 @ 13:09:36 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_15480513
Armoede is nogal relatief.
In andere landen noemen ze armoede "In between jobs"; da's de juiste instellling.
Hiero heb je kennelijk recht op de rest van je leven uit de staatsruif te vreten als je ff in een dippie zit ofzo.
Maximaal 5 jaar bijstand is zo slecht nog niet. De rest verzeker je maar zelf, of niet.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_15480514
hoort hier iet gehe

[Dit bericht is gewijzigd door TheMax op 17-12-2003 13:10]

Ja..ik wilde je wat vertellen..maar als ik dat vertel,dan ben ik wel uren aan het vertellen en dan denk je ook van vertel dit nou maar niet..dus vertel ik het ook maar niet..
pi_15480529
Dat de armoede in Nederland t.o.v. andere landen procentueel lager is wil niet zeggen dat het meevalt. Daarbij komt nog dat de recessie nog niet zijn volledige uitwerking heeft gehad op de mensen die net boven de armoedegrens leven. Zij souperen nu nog op reserves, maar die raken op termijn op, zodat ook zij onder de armoedegrens zullen leven. Men moet ook dit niet vergeten. Nederlanders zijn een van de grootste spaarders van Europa en beschikken daarom over een buffer om nog niet tot de armen te behoren.

Balkende zuigt in vrijwel alle politieke opzichten. geen dossierkennis, geen charisma, geen inzicht en visie, incompetente leider en vooral ook een grote Nerd en dat heeft zeker gevolgen voor het bedrijven van zijn politiek. Wordt dus niet serieus genomen. Wat een nerd zeg

pi_15480559
quote:
Op woensdag 17 december 2003 13:09 schreef TheMax het volgende:GVD zit aan de grond genagelt tering zooi!!!!!!!!!!!
En je hebt nog wel geld voor internet? Dat valt dus ook wel weer mee...
pi_15480560
Wat weet Balkenende ervan?
Totaal niets!
Die denkt alleen aan zijn eigen zak...
zucht
pi_15480561
Het valt allemaal wel mee, mensen die willen werken kunnen nog steeds werk krijgen, de armoede onder allochtonen is wel erg hoog trouwens!
  woensdag 17 december 2003 @ 13:10:58 #17
19242 yavanna
Results may vary.
pi_15480564
Het zijn altijd de mensen die niet weten wat armoede is, die zeggen dat het wel meevalt.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_15480576
Dit cabinet discrimineert in mijn ogen de normale arbeider die dagelijks het werk moet verrichten waar alle andere nederlanders met een breder inkomen van zitten te genieten.

In deze maatschappij wordt je tegenwoordig uitgelachen als je een stratenmaker, timmerman of metaalbewerker bent. Je telt pas mee als je een iets meer florisantere baan hebt zoals ICT medewerker of vertegenwoordiger.

En dit kabinet maakt het alleen maar erger.

Kennis is macht, maar alles weten maakt niet gelukkig
pi_15480592
De armoede grens wordt bepaald aan de van de gemiddelde besteedbare inkomen en de levensonderhoudkosten in NL. Dat eerste is voor de meesten gedaald, dat laatste is flink toegenomen. En Ja er wonen veel arme mensen in NL en dat is een pil die moeilijk te slikken is voor een land die acht zich rijk te zijn daarom die arrogante houding.
  woensdag 17 december 2003 @ 13:13:24 #20
19242 yavanna
Results may vary.
pi_15480640
quote:
Op woensdag 17 december 2003 13:04 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ja schandalig. Krijg je jaarlijks voor honderduizenden euro's aan medische behandelingen, medicijnen, thuishulp en uitkeringen moet je straks misschien wel 1% inleveren omdat het slecht gaat met de economie.

Laat de mensen die structureel 52% inleveren nog maar wat harder werken...

[Sarcasme mode on]
Precies, je kiest er immers zelf voor om gehandicapt te zijn , dan moet je er idd maar nog meer onder lijden ook......
[Sarcasme mode off]
pi_15480645
wat is armoede? is dat als je als oudere 150 eurie per maand kan besteden? ik doe zelf vrijwiligerswerk en kom veel van deze mensen tegen!! van dat geld moeten ze kleren kopen en eventueel naar de kapper en kadootjes kopen voor de kleinkinderen en een uitstapje maken! dus reken maar uit dat gaat dus niet en als je het zo bekijkt is er wel degelijk armoe!!
pi_15480660
quote:
Op woensdag 17 december 2003 13:11 schreef Phibian1976 het volgende:
Dit cabinet discrimineert in mijn ogen de normale arbeider die dagelijks het werk moet verrichten waar alle andere nederlanders met een breder inkomen van zitten te genieten.

In deze maatschappij wordt je tegenwoordig uitgelachen als je een stratenmaker, timmerman of metaalbewerker bent. Je telt pas mee als je een iets meer florisantere baan hebt zoals ICT medewerker of vertegenwoordiger.

En dit kabinet maakt het alleen maar erger.

VVD
zucht
pi_15480661
quote:
Op woensdag 17 december 2003 13:10 schreef AngelWings het volgende:

Wat weet Balkenende ervan?
Totaal niets!
Die denkt alleen aan zijn eigen zak...

Toch wel erg grappig. .
  woensdag 17 december 2003 @ 13:15:31 #24
19242 yavanna
Results may vary.
pi_15480714
quote:
Op woensdag 17 december 2003 13:13 schreef robbedoes het volgende:
wat is armoede? is dat als je als oudere 150 eurie per maand kan besteden? ik doe zelf vrijwiligerswerk en kom veel van deze mensen tegen!! van dat geld moeten ze kleren kopen en eventueel naar de kapper en kadootjes kopen voor de kleinkinderen en een uitstapje maken! dus reken maar uit dat gaat dus niet en als je het zo bekijkt is er wel degelijk armoe!!
Dat kun je zelfs nog ruim zien, ik ken mensen met kids, die 100 euro per maand hebben, puur voor eten.
Dan kan een kapper, kleding of whatever helemaal wel vergeten worden.
pi_15480718
Ik vind het niet gek dat in deze tijd van economische recessie wanneer de werkloosheid toeneemt de armoede ook iets toeneemt. Met gaat van 10% naar 11% (stond vanochtend volgens mij in de krant). Maar laten we niet vergeten dat in 1994 nog 14% van de Nederlanders in armoede leefde (hetgeen in Nederland ook relatief is). Kwestie van 3 stappen naar voren en nu een stap terug dus.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')