De armoedemonitor liet al zien dat er steeds meer mensen onder de armoedegrens leven. En uit het rapport 'profijt van de overheid' van het Sociaal Cultureel Planbureau blijkt dat de rijkste Nederlanders het meest profiteren van de voorzieningen van de overheid. Heeft de oppositie inderdaad gelijk? Of heeft Balkenende gelijk als hij zegt dat de armoede in Nederland wordt overdreven?
[Dit bericht is gewijzigd door tisauch op 17-12-2003 12:59]
Daar zakt dus me broek van af......
Wat kan mij die andere landen nou schelen... Hij is toch leider van Nederland....
*zucht....
Ik akn nog ergere dingen zeggen maar doe dit niet....
Volgens mij leeft 1 op de 9 Nederlanders onder de armoedegrens (zoiets ving ik gister op) en zal dit door de genomen maatregelen alleen nog maar meer worden. Nogal zorgwekkend lijkt me.
quote:Ja schandalig. Krijg je jaarlijks voor honderduizenden euro's aan medische behandelingen, medicijnen, thuishulp en uitkeringen moet je straks misschien wel 1% inleveren omdat het slecht gaat met de economie.
Op woensdag 17 december 2003 12:59 schreef tisauch het volgende:
Als je momenteel afhankelijk bent van een uitkering danwel/of je bent minder valide dan kon dit kabinet je wel eens de das omdoen.
Laat de mensen die structureel 52% inleveren nog maar wat harder werken...
@DM: een op de negen huishoudens die onder de 800 eurootjes zit is best schikbarend. Zeker als je daar ook nog eens kinderen van moet voeden en naar school van moet laten gaan.
[Dit bericht is gewijzigd door TheMax op 17-12-2003 13:10]
Balkende zuigt in vrijwel alle politieke opzichten. geen dossierkennis, geen charisma, geen inzicht en visie, incompetente leider en vooral ook een grote Nerd en dat heeft zeker gevolgen voor het bedrijven van zijn politiek. Wordt dus niet serieus genomen. Wat een nerd zeg
quote:En je hebt nog wel geld voor internet? Dat valt dus ook wel weer mee...
Op woensdag 17 december 2003 13:09 schreef TheMax het volgende:GVD zit aan de grond genagelt tering zooi!!!!!!!!!!!
In deze maatschappij wordt je tegenwoordig uitgelachen als je een stratenmaker, timmerman of metaalbewerker bent. Je telt pas mee als je een iets meer florisantere baan hebt zoals ICT medewerker of vertegenwoordiger.
En dit kabinet maakt het alleen maar erger.
quote:[Sarcasme mode on]
Op woensdag 17 december 2003 13:04 schreef Tikorev het volgende:[..]
Ja schandalig. Krijg je jaarlijks voor honderduizenden euro's aan medische behandelingen, medicijnen, thuishulp en uitkeringen moet je straks misschien wel 1% inleveren omdat het slecht gaat met de economie.
Laat de mensen die structureel 52% inleveren nog maar wat harder werken...
quote:VVD
Op woensdag 17 december 2003 13:11 schreef Phibian1976 het volgende:
Dit cabinet discrimineert in mijn ogen de normale arbeider die dagelijks het werk moet verrichten waar alle andere nederlanders met een breder inkomen van zitten te genieten.In deze maatschappij wordt je tegenwoordig uitgelachen als je een stratenmaker, timmerman of metaalbewerker bent. Je telt pas mee als je een iets meer florisantere baan hebt zoals ICT medewerker of vertegenwoordiger.
En dit kabinet maakt het alleen maar erger.
quote:Toch wel erg grappig.
Op woensdag 17 december 2003 13:10 schreef AngelWings het volgende:Wat weet Balkenende ervan?
Totaal niets!
Die denkt alleen aan zijn eigen zak...
quote:Dat kun je zelfs nog ruim zien, ik ken mensen met kids, die 100 euro per maand hebben, puur voor eten.
Op woensdag 17 december 2003 13:13 schreef robbedoes het volgende:
wat is armoede? is dat als je als oudere 150 eurie per maand kan besteden? ik doe zelf vrijwiligerswerk en kom veel van deze mensen tegen!! van dat geld moeten ze kleren kopen en eventueel naar de kapper en kadootjes kopen voor de kleinkinderen en een uitstapje maken! dus reken maar uit dat gaat dus niet en als je het zo bekijkt is er wel degelijk armoe!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |