P.S.
Ik ben agnostisch en kan dus geen christelijke mening geven.
P.P.S.
Wat is in ***naam een wedergeboren christen
[Dit bericht is gewijzigd door Adfundum op 16-12-2003 23:49]
quote:The Bible for Dummies
Op dinsdag 16 december 2003 23:48 schreef Adfundum het volgende:
Je bent arts geworden om mensen te helpen. Blijkbaar heb je je eigen mening maar wordt je tegengehouden door je geloof, waarvan de regels zijn opgesteld door mensenin een tijd dat dit soort vraagstukken niet aan de orde was, eenvoudig omdat de technieken om dit te realiseren nog niet bestonden.
Haal het goede, de basis, uit het geloof en laat alle regeltjes die er door mensen zijn bijverzonnen in 200 jaar voor wat ze zijn. Denk zelf na en handel naar je eigen geweten. Laat je geloof een leidraad zijn, geen dogma.
quote:wat bedoel je?
Op dinsdag 16 december 2003 23:49 schreef Mr-Mackey het volgende:[..]
The Bible for Dummies
quote:Ehhm, ik had zoiets van: dat wordt dan een kleine bloemlezing.
Op dinsdag 16 december 2003 23:50 schreef Adfundum het volgende:[..]
wat bedoel je?
Wanneer je het geschrift wilt beperken tot de hedendaagse realiteit blijft er niet zo gek veel over. Dat kun je eenvoudig samenvatten en dan heb je The Bible for Dummies....
als arts hoor je mensen te helpen vindt op wat voor wijze ook
Kijk als god alles heeft gecreerd dan heeft dus ook
wat jij noemt minder normale gevallen gecreerd. daar heb jij dus ook
respect enzo voor te tonen. Hij feit of iets slecht of goed is een menselijke opvatting. Of denk je soms dat jij zo special en uitverkoren bent. Als je voor de leeuwen zouden gooien ben je gewoon een smakelijk hapje net als elk ander dier.
Hij feit dat jij je erboven wenst te stellen, en oordeel: goed of slecht wenst uittespreken is iets menselijkes en dus niet iets godelijks....
quote:Ik vind dat jouw persoonlijke belevingswereld buiten een oordeel moet staan over deze groep mensen. Als deze mensen zeggen zich niet thuis te voelen in hun lichaam, wie ben jij dan om dat in twijfel te trekken? Zeker omdat het niet één losstaand psychiatrisch geval is, maar een groep mensen met consistent dezelfde gevoelens.
Op dinsdag 16 december 2003 23:30 schreef JeanMarc het volgende:
Ik ben gewoon beniewd wat jullie (christelijke) mening is over transseksualiteit.
En laat jouw god er alsjeblieft buiten; dat past niet in een academische omgeving als de geneeskunde. Als arts ben je gebonden deze mensen te helpen, los van jouw persoonlijk moreel oordeel.
quote:Deze 2 dingen zijn te rijmen met elkaar. Ik heb er echter voor gekozen dat niet meer te doen, hetgeen het een stuk minder lastig maakt.
Op dinsdag 16 december 2003 23:30 schreef JeanMarc het volgende:Ik ben gewoon beniewd wat jullie (christelijke) mening is over transseksualiteit.
Wie ben ik om voor een ander te beslissen wat wel en niet kan zonder dat ik ook enigzins een idee heb van wat die persoon voelt of doormaakt? Ik ben God toch niet?
En daarbij werkt het VU op christelijke grondslag, vraag maar na.
kindertjes die met open ruggetjes worden geboren worden ook geholpen.
waarom niet iemand die met het verkeerde geslacht is geboren?
Ook god maakt fouten en die fouten kunnen rechtgetrokken worden door een aanpassing
[Dit bericht is gewijzigd door danielluh op 19-12-2003 16:45]
quote:Ben jij trans-seksueel? Gaaf, dat wist ik niet!
Op vrijdag 19 december 2003 15:31 schreef danielluh het volgende:
waarom moeten sommige mensen altijd zo moeilijk doen over transsexualiteit.
Wij doen niemand kwaad, bijten niet en transsexualiteit is echt geen enge ziekte.En daarbij werkt het VU op christelijke grondslag, vraag maar na.
kindertjes die met open ruggetjes worden geboren worden ook geholpen.
waarom niet iemand die met het verkeerde geslacht is geboren?
Ook god maakt fouten en die fouten kunnen rechtgetrokken worden door een aanpassing
TS: Edit je post even, doe er wat enters in en dan lees ik het aandachtiger door dan ik nu heb gedaan, want deze letterbrij is geen doen natuurlijk.
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 23:30 schreef JeanMarc het volgende:
Al vroeg in mijn leven wilde ik graag arts worden. De voornaamste reden om dat beroep te kiezen was mijn gezonde nieuwsgierigheid voor het functioneren van de mens. Maar ik ontdekte al snel dat aan de mogelijkheden van arts-zijn grenzen lagen. En de nu moderne technologische mogelijkheden vaak in strijd waren met mijn geloofopvatting of zelfs me op de proef stelden. Genderidentiteitsstoornissen is zo een voorbeeld wat ik als wedergeboren christen en als medicus niets van begreep. Ik vroeg mij dan ook af hoe een christelijke uitweg te vinden voor dit gigantisch probleem voor de lijdende patiënt met genderidentiteitsproblemen." Ik denk dat het niet alleen voor mij geldt als voor U. Maar dat doet mij ook vermoeden dat kennis van het verschijnsel transseksualiteit, de diagnostiek en de behandeling en de zorg met mensen met genderidentiteitsproblemen grotendeels onbekend is. Waarschijnlijk mede op grond hiervan roept de geslachtsaanpassende behandeling sterke emoties op en in het verlengde daarvan wordt deze ethisch en dogmatisch als problematisch gezien. Ik denk dat de meeste van U zich nooit afgevraagd hebben: ben ik een man? Ben ik een vrouw? U bent wat U bent, en dat is dermate vanzelfsprekend voor U, dermate deel van uzelf, dat een vraag hierover nauwelijks of niet bij U op komt. De vanzelfsprekendheid van U als man- of vrouw-zijn is niet vanzelfsprekend voor de transseksueel Vroeg of laat, maar meestal vroeg komt hij/zij tot de ontdekking dat zijn of haar lichaam niet de geslachtskenmerken vertoont van het geslacht waar men zich voelt toe te behoren..
Ik ben gewoon beniewd wat jullie (christelijke) mening is over transseksualiteit.
quote:Jups ik ben er 1 en Ik ken 2 pubers van 16 en van 17 daar heb ik regelmatig contact mee.
Op vrijdag 19 december 2003 16:43 schreef Mobious het volgende:[..]
Ben jij trans-seksueel? Gaaf, dat wist ik niet!
Ik heb op de VU een project gedaan over transseksualiteit bij kinderen/minderjarigen/pubers. Over puberteitsremmende hormonen, maar ook visies van artsen, de minderjarigen zelf en hun ouders. (Waren boeiende gesprekken!)TS: Edit je post even, doe er wat enters in en dan lees ik het aandachtiger door dan ik nu heb gedaan, want deze letterbrij is geen doen natuurlijk.
zoveel bijzonders staat er niet echt in, gaat er gewoon om dat TS zegt dat hij christen is en zijn geloof tegen Transsexualiteit is.
quote:een heilig boontje mischien?
Op vrijdag 19 december 2003 16:50 schreef SHE het volgende:
Ik weet niet zo goed welke emotie ik moet display-en bij het lezen van dit topic
TS zet er wat neer, en ik weet niet wat het probleem is, als hij arts is, dan kiest hij toch een andere richting wat niks met trans te maken heeft
dus geen endocrinoloog worden of SRS-chirurg
het is toch zo simpel
quote:maar wat moet je dan doen bij baby's die worden geboren met een open ruggetje, tis een foutje van God.
Op vrijdag 19 december 2003 16:56 schreef Hayek het volgende:
Nouja christelijke mening,.. toen god een vrouw in het paradijs wilde, maakte hij eva, dat hij niet heeft gekozen voor het ombouwen van adam geeft toch wel aan dat hij geen voorstander van transseksualiteit is.
quote:Oh, maar schatje...vat 'm vooral niet verkeerd op.
Op vrijdag 19 december 2003 16:56 schreef danielluh het volgende:[..]
een heilig boontje mischien?
TS zet er wat neer, en ik weet niet wat het probleem is, als hij arts is, dan kiest hij toch een andere richting wat niks met trans te maken heeft
dus geen endocrinoloog worden of SRS-chirurg
het is toch zo simpel
Ik begrijp alleen geen kont van de motivatie van TS..maar dat kan ook aan mijn eigen intellectuele begrenzing liggen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |