quote:duh ik ben niet kleurenblind maar wat zijn de verschillen tussen die 'rassen' behalve die die door de omgeving zijn ontstaan extra organen?
Op woensdag 17 december 2003 18:05 schreef -MaggoT- het volgende:[..]
aziaten, negers, blanken.
is dat zo moeilijk zelf te bedenken ?
een kameleon wordt ook niet ineens een ras alstie van kleur veranderd
quote:Ah dus er bestaan ook geen verschillende hondenrassen?
Op donderdag 18 december 2003 12:22 schreef sp3c het volgende:[..]
duh ik ben niet kleurenblind maar wat zijn de verschillen tussen die 'rassen' behalve die die door de omgeving zijn ontstaan extra organen?
een kameleon wordt ook niet ineens een ras alstie van kleur veranderd
quote:beetje simpel om gelijk te roepen dat ik er weinig vanaf weet simpelweg omdat ik het niet met je eens ben
Op woensdag 17 december 2003 18:16 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Sorry maar je weet duidelijk heel weinig van de Nazi-ideologie af. Wij waren mede-Ariers in hun ogen, en zouden in het grote plannetje gewoon weer bij Duitsland gevoegd worden. Vandaar ook de fluwelen aanpak in NL. Totdat duidelijk werd dat de oorlog niet meer te winnen was, toen werd het paniekvoetbal, maar dat was pas in 44.
vlak na de capitulatie begonnen de Duitsers propaganda filmpjes uit te zenden in bioscopen veel Nederlanders die dat bekeken stonden spontaan op en liepen de zaal uit tot het klaar was of begonnen te praten.
De duitsers vonden dat niet tof en lieten na een maand iedereen deporteren of fussileren die dat probeerde. Soldaten die geen afstand wilde doen van hun actie's tijdens de meidagen hebben soms jaren vastgezeten, Joden werden hier even grof behandeld als in de rest van de wereld, visserschepen die iets te ver uit de maat vaarden werden gekelderd etc. etc. etc.
fluwelen handschoendjes en lid van groot nazi duitsland my ass ... eigen mening mocht je er iig niet op nahouden omdat je dan op deportatie of de kogel kon rekenen ... als de Duitsers (tijdelijk) hadden gewonnen waren we nu straatarm
quote:de meeste hondenrassen zijn op een papiertje na idd gewoon identiek op wat uiterlijke kenmerken na maar er zijn wel degenlijk verschillende hondenrassen ligt eraan hoe ze ontstaan zijn
Op donderdag 18 december 2003 12:23 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Ah dus er bestaan ook geen verschillende hondenrassen?
Een Duitse herder een en Boxer zijn hetzelfde ras?
quote:Van ons - het gehele Nederlandsche volk - werd verwacht dat wij het verse lebensraum in het vroegere West-Rusland gingen bewonen. Dus vaarwel Nederland...
Op woensdag 17 december 2003 18:16 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Sorry maar je weet duidelijk heel weinig van de Nazi-ideologie af. Wij waren mede-Ariers in hun ogen, en zouden in het grote plannetje gewoon weer bij Duitsland gevoegd worden. Vandaar ook de fluwelen aanpak in NL. Totdat duidelijk werd dat de oorlog niet meer te winnen was, toen werd het paniekvoetbal, maar dat was pas in 44.
[Dit bericht is gewijzigd door Darth-Vader op 18-12-2003 14:38]
quote:geloof ik niet, hij beschouwde ons als mede germanen, wij hadden cultuur en kunst, de engelsen ook, daarom twijfelde hij ook zo vaak om seëlowe te starten.Hij respecteerde europeanen. Behalve frankrijk,polen en de rest van west europa.
Op donderdag 18 december 2003 14:26 schreef Darth-Vader het volgende:[..]
Van ons - het gehele Nederlandsche volk - werd verwacht dat wij het verse lebensraum in het vroegere West-Rusland gingen bewonen. Dus vaarwel Nederland...
Ons naar rusland sturen, beetje onwaarschijnlijk
quote:Niet om ons te vernederen hoor. Nee, West-Rusland zou tegen die tijd vrij zijn van Slaven en een paradijs zijn voor ons Nederlandsche mede-Germanen.
Op donderdag 18 december 2003 20:38 schreef Pumatje het volgende:[..]
geloof ik niet, hij beschouwde ons als mede germanen, wij hadden cultuur en kunst, de engelsen ook, daarom twijfelde hij ook zo vaak om seëlowe te starten.Hij respecteerde europeanen. Behalve frankrijk,polen en de rest van west europa.
En ofdat die plannen concreet waren weet ik niet, ik denk het niet, maar dat ze er waren is mij wel duidelijk. Tenminste, als ik de bron moet geloven...
quote:deel met ons.. die bron
Op donderdag 18 december 2003 20:42 schreef Darth-Vader het volgende:[..]
Niet om ons te vernederen hoor. Nee, West-Rusland zou tegen die tijd vrij zijn van Slaven en een paradijs zijn voor ons Nederlandsche mede-Germanen.
En ofdat die plannen concreet waren weet ik niet, ik denk het niet, maar dat ze er waren is mij wel duidelijk. Tenminste, als ik de bron moet geloven...
quote:Een lekker ouderwets boekje met verkleurd papier en zwart/wit foto's. Ik zal het binnenkort eens opzoeken...
Op donderdag 18 december 2003 20:51 schreef Pumatje het volgende:[..]
deel met ons.. die bron
.....
quote:Dat heeft niets met eens zijn te maken, je hebt gewoon objectieve fouten gemaakt.
Op donderdag 18 december 2003 12:28 schreef sp3c het volgende:[..]
beetje simpel om gelijk te roepen dat ik er weinig vanaf weet simpelweg omdat ik het niet met je eens ben
quote:Dat deden ze in Duitsland ook.
vlak na de capitulatie begonnen de Duitsers propaganda filmpjes uit te zenden in bioscopen veel Nederlanders die dat bekeken stonden spontaan op en liepen de zaal uit tot het klaar was of begonnen te praten.
De duitsers vonden dat niet tof en lieten na een maand iedereen deporteren of fussileren die dat probeerde.
quote:Zelfde met Duitsers.
Soldaten die geen afstand wilde doen van hun actie's tijdens de meidagen hebben soms jaren vastgezeten, Joden werden hier even grof behandeld als in de rest van de wereld, visserschepen die iets te ver uit de maat vaarden werden gekelderd etc. etc. etc.
quote:Nu maak je echt veel fouten. NL werd met de fluwelen handschoen behandeld (staat in ieder geschiedenisboek) en zou met Vlaanderen en Denemarken bij Gross-Deutschland gevoegd worden. Geen reichskommissariat of zo.
fluwelen handschoendjes en lid van groot nazi duitsland my ass ...
quote:In Duitsland net zo. Dat is het kenmerk van een strenge dictatuur, dat heeft niets te maken met hoe zij ons zagen. Als Germaans broedervolk.
eigen mening mocht je er iig niet op nahouden omdat je dan op deportatie of de kogel kon rekenen ...
quote:Nee, wij waren als NL zijnde een Duitse provincie.
als de Duitsers (tijdelijk) hadden gewonnen waren we nu straatarm
hoger of lager?
quote:Mja ik ken die verhalen maar ze zijn niet echt gedocumenteerd. Het was meer dat voor het SS-project om zoveel mogelijk Ariers te creeeren echte Arische mannen en vrouwen gezocht werden, en dat die zoveel mogelijk koters moesten produceren (Lebensborn-kinderen), ze werden dan weggehaald van hun ouders en door de SS-ers opgevoed. Deze mensen moesten uiteindelijk de 'gezuiverde' Ost-provincies gaan bevolken. Met hele lappen grond en veel geld, blut und boden. Je kent het wel. NL an sich was natuurlijk ook een verzameling Ariers volgens hun dus was daar ook zeer bruikbaar voor.
Op donderdag 18 december 2003 20:42 schreef Darth-Vader het volgende:[..]
Niet om ons te vernederen hoor. Nee, West-Rusland zou tegen die tijd vrij zijn van Slaven en een paradijs zijn voor ons Nederlandsche mede-Germanen.
quote:Dat is nou juist het enge erachter.
Op donderdag 18 december 2003 21:33 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Mja ik ken die verhalen maar ze zijn niet echt gedocumenteerd. Het was meer dat voor het SS-project om zoveel mogelijk Ariers te creeeren echte Arische mannen en vrouwen gezocht werden, en dat die zoveel mogelijk koters moesten produceren (Lebensborn-kinderen), ze werden dan weggehaald van hun ouders en door de SS-ers opgevoed. Deze mensen moesten uiteindelijk de 'gezuiverde' Ost-provincies gaan bevolken. Met hele lappen grond en veel geld, blut und boden. Je kent het wel. NL an sich was natuurlijk ook een verzameling Ariers volgens hun dus was daar ook zeer bruikbaar voor.
quote:Klopt de Nazis waren zo gek als een deur. Je wilt niet weten wat er allemaal aan occulte religieshit achter zat. Het Nazi-vaticaan ed.
Op donderdag 18 december 2003 21:39 schreef Pumatje het volgende:[..]
Dat is nou juist het enge erachter.
Net een stukje uit een sprookje.
quote:vooruit markzmannetje, "bushokje" zie ik door de vingers, maar wot de fok is er mis met newbies eh?
Op woensdag 17 december 2003 21:15 schreef MarkzMan_X het volgende:[..]
Bushokje
Kutnewbie
rare lalnaab
Aangezien de duitsers enorm veel tijd besteedden aan onderzoek op heel veel vlakken zou West-Europa een van de meest ontwikkelde gebieden ter wereld zijn geworden. Ze bouwden de eerste kruisvluchtwapens, de eerste geleide wapens, de eerste ballistische raket, en de eerste operationele straaljagers. Als de Duitsers de oorlog hadden gewonnen zou deze technologie niet in Britse en Amerikaanse handen gevallen zijn (en ook niet in Russische trouwens) en zouden de VS niet naar de maan zijn gegaan, geen straaljagers hebben kunnen ontwikkelen (of in ieder geval niet van die goede) en zou de moeder van alle moderne straalvliegtuigen (de Boeing Dash-80) nooit gebouwd zijn. In plaats daarvan zouden deze ontwikkelingen allemaal in Europa gedaan zijn.
De gevolgen ervan zijn niet te overzien. De raketten technologie veroorzaakte de transistor, en daarna de chip, en dus indirect de computerindustrie. De hele ICT zou in Europa zijn geboren, en Microsoft zou Mikrosanft heten. De luchtvaart technologie verkleinde de wereld, maar vooral Europa, in plaats van de VS. De nucleaire supercarriers van de Duitse marine zouden overal ter wereld hun macht tonen, en Duitse onderzeeërs met ballistische raketten vormden een nuclaire paraplu voor Europa. De Sovjet-Unie zou verslagen worden, en de VS trekken zich terug in de beide Amerika's. De nieuwe vijand werden China en India, die Europa samen met Japan bevocht. Afrika had het te druk met zichzelf, en de OPEC bestond niet. In Europa liepen geen gastarbeiders uit moslimlanden, maar goedkope arbeidskrachten uit de Slavische landen en de Sovjet-Unie.
En het kan nog veel wilder dan dit
zijn we nu weer goed on topic?
quote:Nee, de Reichsmark, DAAR wordt je vrolijk van!
Op vrijdag 19 december 2003 00:57 schreef Tenusia het volgende:
Ik bedacht me opeens iets doms, maar daarom niet minder waar. Als Duitseland gewonnen had, hadden we nu ook die verrekte euro niet gehad.
quote:operatie seelöwe is nooit gestart omdat de Duitse transportcapaciteit tijdens fall gelb (blitz in west europa) zodanig was toegetakeld dat de overgebleven toestellen 4x heen en weer moesten vliegen om een respectabel leger aan de grond te zetten in Engeland.
Op donderdag 18 december 2003 20:38 schreef Pumatje het volgende:[..]
geloof ik niet, hij beschouwde ons als mede germanen, wij hadden cultuur en kunst, de engelsen ook, daarom twijfelde hij ook zo vaak om seëlowe te starten.Hij respecteerde europeanen. Behalve frankrijk,polen en de rest van west europa.
Waar zijn de meeste van die toestellen ook weer vernietigd
quote:Mag ik het zeggen??? MAG IK HET ZEGGEN???
Op vrijdag 19 december 2003 12:31 schreef sp3c het volgende:[..]
operatie seelöwe is nooit gestart omdat de Duitse transportcapaciteit tijdens fall gelb (blitz in west europa) zodanig was toegetakeld dat de overgebleven toestellen 4x heen en weer moesten vliegen om een respectabel leger aan de grond te zetten in Engeland.
Waar zijn de meeste van die toestellen ook weer vernietigd
-Jantje...
Bij Rotterdam juf??
quote:al zou dat waar zijn dan dat is wat anders dan 'jij weet duidelijk niet waar je het over hebt' ... blijft een zielige manier van discussieren
Op donderdag 18 december 2003 21:24 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Dat heeft niets met eens zijn te maken, je hebt gewoon objectieve fouten gemaakt.
quote:nee jij maakt grote fouten.
[..]Dat deden ze in Duitsland ook.
[..]Zelfde met Duitsers.
[..]Nu maak je echt veel fouten. NL werd met de fluwelen handschoen behandeld (staat in ieder geschiedenisboek) en zou met Vlaanderen en Denemarken bij Gross-Deutschland gevoegd worden. Geen reichskommissariat of zo.
Je vergelijkt het met andere landen als Polen en Frankrijk, in vergelijking met die landen hebben we het idd een stuk gemakkelijker gehad in Nederland maar dat wil nog niet zeggen dat Nederland zich zomaar bij Duitsland had gevoegd als Duitsland de oorlog had gewonnen.
De Duitsers hebben ons onderdrukt vanaf dag 1, ze hebben ons zonder waarschuwing aangevallen en 2 grote steden met bommenwerpers in puin gegooid, ze hebben in Nederland meer speciale eenheden ingezet als in Noorwegen, België, Denemarken en Frankrijk bij elkaar, er is voor miljoenen guldens aan schade aangericht 5000 mensen zijn omgekomen. Hitler liet duidelijk weten dat hij aan de kant van imperialistisch Japan (aartsvijand in de oost al voor de tweede wereldoorlog goed en wel begon) en dan wil je nog beweren dat Nederland zich aan Duitse zijde zou scharen?
we werden onderdrukt en schofterig behandeld en dat leid tot verzet
quote:kan me niet herinneren dat er in Duitsland lukraak mensen uit een dorp werden getrokken en tegen de muur werden gezet omdat 1 of andere verzetsgroep acties had uitgevoerd.
[..]In Duitsland net zo. Dat is het kenmerk van een strenge dictatuur, dat heeft niets te maken met hoe zij ons zagen. Als Germaans broedervolk.
[..]Nee, wij waren als NL zijnde een Duitse provincie.
quote:fout ... hoek staan, muts op met ezelsoren eraan en waag het niet je om te draaien Jantje!
Op vrijdag 19 december 2003 12:38 schreef Skimmer het volgende:[..]
Mag ik het zeggen??? MAG IK HET ZEGGEN???
-Jantje...
Bij Rotterdam juf??
volgens mij was het Den Haag
Waalhaven is altijd in Duitse handen gebleven en werd maar matigjes verdedigd
quote:Nee die maak ik niet.
Op vrijdag 19 december 2003 12:41 schreef sp3c het volgende:[..]
al zou dat waar zijn dan dat is wat anders dan 'jij weet duidelijk niet waar je het over hebt' ... blijft een zielige manier van discussieren
[..]nee jij maakt grote fouten.
quote:Nederland bij Duitsland had gevoegd? Andersom. De Duitsers hadden NL ingelijfd als Duitse provincie. Jezus dat staat in ieder geschiedenisboek, maar vooruit, ik zoek het wel weer op:
Je vergelijkt het met andere landen als Polen en Frankrijk, in vergelijking met die landen hebben we het idd een stuk gemakkelijker gehad in Nederland maar dat wil nog niet zeggen dat Nederland zich zomaar bij Duitsland had gevoegd als Duitsland de oorlog had gewonnen.
Heinrich Himmler maakte de NSB-leider duidelijk dat Nederland in de toekomst deel uit moest maken van het Groot-Germaanse rijk. Iets wat lijnrecht tegenover het Dietschland (Nederland en Vlaanderen samen) stond waar Mussert over droomde. De SS voer echter zijn eigen koers en had geen boodschap aan Musserts plannen. Om de ontwikkeling naar een Groot-Germaans rijk te bevorderen, diende er in Nederland ook een Allgemeine SS (politieke afdeling van de SS) te worden opgericht. Mussert bleef tegensputteren, maar moest zijn verzet staken toen de bezetter dreigde zijn partijgenoot Meinout Rost van Tonningen naar voren te schuiven als belangrijkste man binnen de NSB.
http://www.waffen-ss.nl/wikopr.php
quote:Zo wel 5.000 mensen tegen 50.000.000 in de hele oorlog! Zo hee!
De Duitsers hebben ons onderdrukt vanaf dag 1, ze hebben ons zonder waarschuwing aangevallen en 2 grote steden met bommenwerpers in puin gegooid, ze hebben in Nederland meer speciale eenheden ingezet als in Noorwegen, België, Denemarken en Frankrijk bij elkaar, er is voor miljoenen guldens aan schade aangericht 5000 mensen zijn omgekomen.
Tuurlijk hebben ze ons aangevallen, NL moest immers bij Duitsland gaan horen als mede-Ariers-natie. En de Fransen moesten gepakt worden dus moest de Maginot-linie ontweken worden.
quote:Waar beweer ik dat NL zich aan Duitse zijde zou scharen?
Hitler liet duidelijk weten dat hij aan de kant van imperialistisch Japan (aartsvijand in de oost al voor de tweede wereldoorlog goed en wel begon) en dan wil je nog beweren dat Nederland zich aan Duitse zijde zou scharen?
quote:Pas later in de oorlog. Eerst was het de Fluwelen Handschoen-tactiek.
we werden onderdrukt en schofterig behandeld en dat leid tot verzet
quote:Nee? Denk je dat echt?
kan me niet herinneren dat er in Duitsland lukraak mensen uit een dorp werden getrokken en tegen de muur werden gezet omdat 1 of andere verzetsgroep acties had uitgevoerd.
quote:Dat is geen Den Haag. Den Haag is alleen gebombardeerd door de Engelsen (Bezuidenhout) om de V1 en V2 lanceerplaatsen in het Haagsche bos plat te gooien.
Op vrijdag 19 december 2003 12:43 schreef sp3c het volgende:[..]
fout ... hoek staan, muts op met ezelsoren eraan en waag het niet je om te draaien Jantje!
volgens mij was het Den Haag
Waalhaven is altijd in Duitse handen gebleven en werd maar matigjes verdedigd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |