abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15296024
Vrijdag 12 december is de POL-meet. Op die dag reizen verschillende POL-ers per trein naar Den Haag. Dit topic geeft ze gespreksstof of stof tot overdenken voor onderweg. Aanvullingen en andere trajecten zijn welkom. Meningen natuurlijk ook. Ik trap af met het traject Utrecht-Den Haag. Daar is veel POL-igs te zien. Zorg dat je bij het wegrijden uit Utrecht rechts in de trein zit, daar is het meeste te zien. Let op: treinen uit de richting A'foort draaien in Utrecht.

Te beginnen met Utrecht CS, dat deel uitmaakt van Hoog Cataharijne, waar pberends ooit Marokkaanse pubers zag. Interessanter is echter het Utrecht City Project, een grootscheepse renovatie van de stationsomgeving en een manmoedige poging om Utrecht wederom de Artikel 12-status te bezorgen.

Nog maar minuten op wet zie je rechts een aantal schoorstenen. Dit zijn gasgestookte elektriciteitscentrales van Nuon. Ze staan in de mottenballen, dat wil zeggen dat ze in principe niet draaien, maar worden aangezet als de prijzen gaan pieken. Saillant detail is dat de eigenaar (Nuon) ook eigenaar is van het netwerk in Gelderland en er dus voor kan zorgen dat er in Utrecht tekorten ontstaan. De Utrechtse netbeheerder is dan overgeleverd aan de centrales die je ziet staan, die iedere prijs kunnen vragen die ze willen. Voer voor complottheoretici derhalve.

Iets verder kruis je de A2. Mocht je het fileprobleem aan willen snijden, dan is dit je kans. Veel tijd heb je niet, rechts doemt Leidsche Rijn op: een middelgrote stad (40 000 woningen) in aanbouw als satelliet voor Utrecht. Al doende werd de gemeente Vleuten/de Meern geannexeerd door Utrecht.

Na Vleuten/De Meern volgt de rust van het Groene Hart. Dit volgens politici onaantastbare gebied bevat precies datgene wat je uit de trein ziet: weiland, weiland, weiland, weiland en hier een daar een plukje boom en een plukje dorp. Bij mooi weer zie je boven het Groene Hart de vliegtuigjes boven Schiphol cirkelen.

Na Woerden (wat valt daar nu over te zeggen?) volgt Gouda. De stad van de 10 geboden. eelgeprezen door beleidsmakers en journalisten (beide zijn altijd links, zoals je weet ), maar het gerucht gaat dat de gemiddelde Gouwenaar nog nooit van de 10 geboden gehoord heeft.

Voorbij Gouda voegt de A12 zich bij het spoor. Rond de tijd dat je hier bent, staan er al geen files meer, dus zoek een ander discussie-onderwerp. Dat dient zich overigens al gauw aan: vlak voor Zmeer kruist een viaduct in aanbouw je pad. Het is de HSL-Zuid. Hier worden miljarden gestoken in een snelle treinverbinding. Een goede investering of een geldverslindende megalomanie?

Net een stukje verder, weer rechts, het hoofdkantoor van Siemens in NL. Een mooi moment om te peinzen over innovatie in het algemeen, of over die enorme windmolen die er staat: is dit de toekomst van de Nederlandse stroomvoorziening?

We zijn er bijna. Net na station voorburg zie je links een wit gebouw, de Haagse Ark. Het was van KPN, maar wordt nu verbouwd om de zetel te worden van het Internationaal Strafhof. Hoe internationaal is een strafhof dat niet erkend is door de VS, China en Rusland?

Slaapt winter
en zomer
pi_15296122

Geweldig stuk.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 10 december 2003 @ 11:27:52 #3
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_15297295
quote:
Op woensdag 10 december 2003 10:38 schreef Parabola het volgende:

Ik trap af met het traject Utrecht-Den Haag...

Zou dit betekenen dat er nog een vervolg plaatsvindt van deze geheel verzorgde sight-seeing tour, voor de zuiderlingen die Den Haag vanuit Breda-Dordrecht-Rotterdam benaderen?

Anders zie ik mij genoodzaakt in Eindhoven over te stappen naar Utrecht...

"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
pi_15297441
quote:
Op woensdag 10 december 2003 11:27 schreef Herostratos het volgende:

[..]

Zou dit betekenen dat er nog een vervolg plaatsvindt van deze geheel verzorgde sight-seeing tour, voor de zuiderlingen die Den Haag vanuit Breda-Dordrecht-Rotterdam benaderen?

Anders zie ik mij genoodzaakt in Eindhoven over te stappen naar Utrecht...

Komt de term 'eigen verantwoordelijkheid' je bekend voor?
Slaapt winter
en zomer
  woensdag 10 december 2003 @ 12:16:20 #5
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_15298744
Waarschijnlijk gaan ze gewoon in de 1ste klas zitten (geen last met het vinden van een zitplaats) met hun hoofd in de gratis Spits of Metro...

Verwachte uitspraken...
'5 minuten vertraging?....ach ....ik mag best wat te laat komen joh....merken ze niet eens!'

'ja....het was héél leerzaam en gezellig....ik begrijp meteen al dat gezeur over het openbaar vervoer niet meer'

'Al dat gezeur over die prijs....ik kan je vertellen; een auto met chauffeur is dus ECHT veel duurder! de mensen moeten niet zo zeiken!'

'Een onverlaat had de asbakken dichtgelijmd, maar godzijdank heb ik altijd een pikhouweel in mijn akte-koffertje, dus ik heb meteen hoogstpersoonlijk een vandalen streek ongedaan gemaakt!'

woensdag 10 december 2003 @ 14:21:18 #6
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_15302158
quote:
Op woensdag 10 december 2003 12:16 schreef Yi-Long het volgende:
Waarschijnlijk gaan ze gewoon in de 1ste klas zitten (geen last met het vinden van een zitplaats) met hun hoofd in de gratis Spits of Metro...
Wie zijn ze? Degenen die naar de POL-meet gaan? Dat zijn voor een groot deel studenten. .

[Dit bericht is gewijzigd door freako op 10-12-2003 14:35]

pi_15302479
Ik fiets door Noord-Korea en zie strafkampen waar mensen met niets aan de hele dag gebukt gigantisch zwaar werk moeten doen. =) Wanneer ga je een internationale treinreis maken?
  woensdag 10 december 2003 @ 15:01:18 #8
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_15303356
quote:
Op woensdag 10 december 2003 14:21 schreef freako het volgende:

[..]

Wie zijn ze? Degenen die naar de POL-meet gaan? Dat zijn voor een groot deel studenten. .

Ow shit, ik dacht dat het om 2de kamerleden of whatever zou gaan...
Zou ook een beetje teveel gevraagd zijn van die arme mensen.
pi_15323933
quote:
Op woensdag 10 december 2003 15:01 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ow shit, ik dacht dat het om 2de kamerleden of whatever zou gaan...
Zou ook een beetje teveel gevraagd zijn van die arme mensen.

Ik weet niet wat voor beeld jij hebt van 2e kamerleden, maar ik (werk zelf in DH) zie regelmatig kamerleden in de trein: 2e klas wel te verstaan. Overigens zou ik het geen punt vinden als ze 1e klas reizen: die mensen willen ws ongestoord kunnen werken en dat is in de drukke 2e klas wat moeilijker, zeker als je een bekend hoofd hebt.
Slaapt winter
en zomer
pi_15325193
nou dat wordt een leuk dagje zout-op-alle-slakken leggen als ik ts mag geloven. ik hoop alleen maar dat er voldoende drank is. en dat ik mag roken.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_15328988
quote:
Op donderdag 11 december 2003 11:00 schreef zoalshetis het volgende:
nou dat wordt een leuk dagje zout-op-alle-slakken leggen als ik ts mag geloven. ik hoop alleen maar dat er voldoende drank is. en dat ik mag roken.
In de trein?

In het TK gebouw ook niet, in de kroeg dan weer wel. Daar schijnt ook drank te zijn.

Slaapt winter
en zomer
pi_15329299
Leuk verhaal!
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')