Niet schreeuwerig of opvallend. Maar meer subtiel en bescheiden. En dat dat er ook mooi uit kan zien. Bewijst deze 350Z
quote:
Starting off with under the hood, Adrey added to the 3.5L V6 with an AEM Cold Air Intake System to help the motor take in more air. Mines Test Pipes and a Nismo Y-Pipe lead out to a custom HKS Exhaust System, allowing the 350Z to breathe more efficiently. Nismo supports the 350Z with a grounding kit, and to get all the power to the ground, Adrey installed a Kazz Limited Slip Differential.
quote:
Now that the car had the power Adrey desired, he knew he had to stiffen up the suspension and give the 350Z a more menacing stance. None other than HKS answers to this call, with a Hyper Max coilover system, allowing adjustability throughout the 350Z. A Cusco sway bar kit tightens the car for the corners and brings the handling up to par for Adrey's tastes.
[img]Behind the 19 x 8.5 / 19 x 9.5 Volk Racing SF-Challenge wheels are none other than Stop-Tech's big brake kit with 355mm rotors and 4 piston calipers. Stopping on a dime is only made easier with the Dunlop SP9000's (245/35 in the front, 275/35 in the rear) that wrap the intricate Volks. Polishing off the aesthetics comes from Nismo - Nissan's dedicated tuner. A Nismo front fascia and Nismo rear spoiler was painted to match and installed on the 350Z.[/img]
quote:
Riding nice and looking nice, the 350Z needed to sound nice. Adrey went all out with the in car electronics. A custom mounted Alpine DVA-7996 head unit sits flush along with the Alpine TMEM-760 monitor. Tunes come from the Alpine installed XM-Satellite system. Mids and highs come as clear as can be through Focal Components in the front and rear, and 6.5 Utopia components to further enhance the Focals. An Xtant 604Z amp powers 3 JL Audio 10W3 subwoofers that lay in a custom fiberglass enclosure in the trunk. An Audio Control EQ is located behind the drivers seat in a custom enclosure.
quote:
Looking nice, riding nice, and sounding nice. Anything else? Adrey just wanted to put the finishing touches on his driving experience by adding Nismo floor mats, a Nismo Titanium shift knob and Nismo clear parking lights. Last but not least, an ARC radiator shroud cleans up the engine bay. However, the project does not stop there. Near future modifications include a nitrous setup & and further down the road a possible twin turbo setup. Once this develops we will bring you an update here on iSS.
quote:
Adrey would like to send special thanks out to RT Motorsports, Cartronics of Pembroke Pines, Impact Auto Collision and Stoptech.Specs:
Engine:
AEM Cai
Mines Test Pipes
Nismo Y-Pipe
Custom HKS Exhaust System
NISMO Grounding Kit
Kazz Limited Slip Differential
ARC radiator shroudSuspension & Brakes:
HKS Hypermax Coilovers
Cusco Sway Bar Kit
Stop-tech Front and Rear Big Brake Kit w/355mm Rotors and 4 Piston CalipersWheels & Tires:
Front - Volk Racing SF-Challenge 19x8.5 w/ Dunlop SP9000 245/35/19
Rear - Volk Racing SF-challenge 19x9.5 w/ Dunlop SP9000 275/35/19Aero Package:
NISMO Front Fascia
NISMO Rear SpoilerIn Car Electronics:
Alpine DVA-7996 Head Unit
Alpine TMEM-760 Monitor
Alpine XM-Satellite Receiver
Focal Components Front and Rear 6.5 Utopia Components
Xtant 604z Amplifier
3 JL Audio W3 Ten inch Subs in Custom Fiberglass Enclosure
AudioControl EQ in Custom Enclosure Behind Drivers Seat.Additional Accessories:
NISMO Floor mats
NISMO Titanium Shift Knob
NISMO Clear Parking LightsSpecial Thanks To:
RT Motorsports
Cartronics of Pembroke Pines
Impact Auto Collision
Stoptech
Zoals je dus hebt kunne lezen is er eigenlijk alleen gebruik gemaakt van Nismo onderdelen. Dit zijn dus onderdelen die je gewoon bij de Nissan dealer kan bestellen. En op deze manier word het toch al weer heel anders.
Die uitlaat is trouwens niet echt subtiel . En die glimvelgen hoeft ook niet persé.
quote:In Amerika en Japan wel. Maar wij moeten het hier weer doen met alleen 350Z
Op vrijdag 5 december 2003 12:45 schreef StefanP het volgende:
Dat Fairlady logo, is dat standaard?
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:45 schreef StefanP het volgende:
Dat Fairlady logo, is dat standaard?
ik wilde een aanmerking doen, maar ik kan het gewoon niet..
Deze auto = veeeeeeeeeeeet
verder is dít de manier van tunen echt heel erg mooi en niet zo patserig als al die F&F bakken
quote:ja iets te dik, 2 ietwat dunnere staat mooier.
Op vrijdag 5 december 2003 21:36 schreef Quitter het volgende:
vind de uitlaat een beetje erg over the top. had liever twee kleinere uitlaatjes gezien
Zelf vind ik dat andere velgen beter hadden kunnen staan.
[noob vraag]
Dwars over de motor loopt zo'n stang, heb ik wel es vaker van gehoord, maar ben EN de naam kwijt en vraag me af waar die voor is. Om de motor minder te laten trillen ofzo?
[/noobvraag]
quote:Frame versteveging dacht ik..
Op zaterdag 6 december 2003 12:00 schreef Delnooz het volgende:
[noob vraag]
Dwars over de motor loopt zo'n stang, heb ik wel es vaker van gehoord, maar ben EN de naam kwijt en vraag me af waar die voor is. Om de motor minder te laten trillen ofzo?
[/noobvraag]
Imo, een hele vette wagen
quote:Veerpootbrug heet dat.
Op zaterdag 6 december 2003 12:00 schreef Delnooz het volgende:
Erg mooie auto. Inderdaad redelijk subtiel gehouden en dat maakt het nog beter[noob vraag]
Dwars over de motor loopt zo'n stang, heb ik wel es vaker van gehoord, maar ben EN de naam kwijt en vraag me af waar die voor is. Om de motor minder te laten trillen ofzo?
[/noobvraag]
Al met al vind ik het toch echt een mooie auto.
( terwijl ik em wel elke dag zie).
quote:Juist niet
Op zaterdag 6 december 2003 12:00 schreef Delnooz het volgende:[noob vraag]
Dwars over de motor loopt zo'n stang, heb ik wel es vaker van gehoord, maar ben EN de naam kwijt en vraag me af waar die voor is. Om de motor minder te laten trillen ofzo?
[/noobvraag]
Voorbeeld voor:
Voorbeeld achter:
quote:De Z heeft hem al standaard achterin. Het metalen gedeelte met de Z erin
Op zaterdag 6 december 2003 17:41 schreef StefanP het volgende:[..]
Juist niet
Die verstevigt de auto zodat je bochten veel harder kunt nemen zonder dat er torsie optreedt (of minder dan zonder strut bar, in ieder geval) in je chassis. Je kunt er achterin vaak ook eentje zetten.
Voorbeeld voor:
Voorbeeld achter:
Op zich ook wel logisch dat ie bij de motorkap zo vlak tegen de motor aan zit, het is daar natuurlijk redelijk vol
thanx mensen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |