abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15149820
Vervolg van [F1] Jos Verstappen, deel 5

Hier dus verder speculeren of Jos zijn toekomst.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_15149941
Webber: "Jaguar heeft geen budget om te ontwikkelen"

Gepost door speedbit op 4/12/2003 13:56:55 (668 gelezen)
Mark Webber heeft benadrukt dat het team van Jaguar geen groot budget heeft en dat het doel van volgend jaar slechts het finishen in de punten is.

Vorig jaar reed Webber bijna in zijn eentje alle punten voor het team bij elkaar. 17 van de 18 punten kwamen op zijn naam te staan. Hierdoor werd Jaguar het afgelopen jaar dan ook 7de in het constructeurskampioenschap.

Webber: "Volgend jaar wordt het nog moeilijker voor mij en het team dan dat het dit jaar al was. De concurrentie zal deze winter niet stil zitten, en dat mogen wij ook niet doen om volgend jaar niet teleurgesteld te worden door onze eigen prestaties. Maar we hebben een te klein budget om echte stappen vooruit te kunnen maken. Iedereen werkt hard, maar er is te weinig geld, en als zelfs Williams al zegt dat er niet genoeg geld is, dan kun je je voorstellen hoe dat bij ons is. "

"Ferrari, Williams en McLaren zijn veel te sterk voor ons, en Renault lijkt ook al buiten bereik te zijn. Nee op overwinningen hoeven we niet te rekenen, en een podiumplaats zou al geweldig zijn. Maar ik denk dat we al blij moeten zijn als we in de punten finishen, meer zit er niet in met ons budget."

Webber is vereerd met de aandacht die hij krijgt van Williams en andere teams. "Natuurlijk ben ik daar blij mee, maar ik sta onder contract met Jaguar tot eind 2005. Ik snap alleen niet wat er bij McLaren gebeurt is, nu ze het contract met Montoya al zo lang van te voren bekent maken."

Webber zal aankomend jaar samen met Klien proberen om de gegeven doelstellingen te volbrengen.

Bron: f1welt.com

Dan vraag ik me toch af of ze niet beter die 12,5 mil euro van Verstappen erbij hadden kunnen nemen. Klien dit jaar testrijder en volgend jaar laten debuteren.
Webber gaat dan immers weg.
Financieel zit het team met Verstappen en Klien wel goed.

Had men met de ervaring van Verstappen nog goede auto's kunnen ontwikkelen!?

Maar goed.....als als als.....

Situatie bij Jordan dan:

Janis getest: valt tegen.
Heeft wel geld.
Volgende week gaat Firman testen.
Maar Jordan heeft geld nodig.

Heidfeld heeft waarschijnlijk niet genoeg geld. Al heeft hij wel een voorlopig contract.
Wil Jordan Heidfeld behouden dan zal men een 2e coureur moeten nemen die flink geld meeneemt.
Firman heeft wat geld van B&H.
Wie weet.

Misschien 1e rijder Verstapen en 2e rijder Firman?

ps: wil Wilson naar Minardi zal hij geld mee moeten nemen, wat hij in ieder geval nu nog niet heeft.

[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 04-12-2003 16:59]

donderdag 4 december 2003 @ 16:59:16 #3
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_15150105
quote:
Op donderdag 4 december 2003 16:54 schreef Nyrem het volgende:

Dan vraag ik me toch af of ze niet beter die 12,5 mil euro van Verstappen erbij hadden kunnen nemen. Klien dit jaar testrijder en volgend jaar laten debuteren.

Misschien omdat Red Bull hier niet mee akkoord gaat?
Die willen een eigen pupil zien debuteren en niet zien testrijden.

[Dit bericht is gewijzigd door Kleffe_Dop op 04-12-2003 16:59]

donderdag 4 december 2003 @ 17:01:28 #4
56951 Najra
---------------
pi_15150179
Tja ik zie het nog wel gebeuren dat als Jordan een goede auto bouwt, bijvoorbeeld met een Mercedes motor erin dat ze nog wel leuke dingen kunnen gaan laten zien. Je weet niet hoe die one engine rule gaat uitpakken. Aan de andere kant is het echter waarschijnelijker dat Jordan er niks van gaat bakken dit jaar.

Probleem is verder dat ik niet verwacht dat Jos nog bij Jordan terecht komt.

In ieder geval ik hoop op Eddie Jordan

This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  donderdag 4 december 2003 @ 17:04:05 #5
56951 Najra
---------------
pi_15150257
quote:
Op donderdag 4 december 2003 16:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ja onbegrijpelijk. Het was zoals de feiten nu liggen voor alle partijen gewoon beter als ie een jaartje ging testen.

Misschien dat een overname aan het eind van het jaar ermee te maken heeft. Niet geheel onwaarschijnlijk denk ik.

This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_15150372
quote:
Op donderdag 4 december 2003 16:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Daar zijn genoeg oplossing voor te vinden.
Als 3e rijder, had men een Jaguar helemaal in RedBulls sponsoring kunnen aankleden (op vrijdag).
Dat jaar daarop Klien als reguliere 2e rijder.

Het gaat een sponsor immers alleen maar om de exposure.

Klien had ervaring opgedaan en waarschijnlijk een betere kans gemaakt tijdens zijn debuut dan nu.

Maar het is allemaal een spelletje geweest om knikkers.

Klien is nu ruim langzamer als Webber.
In deze vorm gaat Verstappen hem in een Minardi of Jordan zeker voorbij.
Misschien is het dan nį 6 ritten alweer afgelopen met Klien.

ps:

quote:
De baas van Red Bull, Dieter Mataschitz, zei dat Klien 10 miljoen dollar steun zou krijgen van het bedrijf. Dit zou vermeerden met een bonus van 5 miljoen dollar als hij effectief in een R5 zou racen.

bron:
http://www.f1club.be/nieuws/verslag.php?id=3345

[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 04-12-2003 17:14]

pi_15150480
quote:
Op donderdag 4 december 2003 17:01 schreef Najra het volgende:
Tja ik zie het nog wel gebeuren dat als Jordan een goede auto bouwt, bijvoorbeeld met een Mercedes motor erin dat ze nog wel leuke dingen kunnen gaan laten zien. Je weet niet hoe die one engine rule gaat uitpakken. Aan de andere kant is het echter waarschijnelijker dat Jordan er niks van gaat bakken dit jaar.
Tja

Tijden Jerez 3 december
Plaats Coureur Team Beste tijd Ronden
1 Ralf Schumacher Williams-BMW 1:17.747 105
2 Jenson Button BAR-Honda 1:18.327 61
3 Marc Gene Williams-BMW 1:18.579 48
4 Takuma Sato BAR-Honda 1:18.761 75
5 Luca Badoer Ferrari 1:18:858 76
6 Felipe Massa Ferrari 1:19.084 63
7 Nico Rosberg Williams-BMW 1:19.492 61
8 Luciano Burti Ferrari 1:19.660 48

9 Nick Heidfeld Jordan-Ford 1:19.997 35
10 Jarek Janis Jordan-Ford 1:21.935 61

pi_15150742
De Jordan's waren bijna net zo snel als de ferrari (van Burti)

Tests zeggen kortom ook niet alles. Daarbij speculeerde de poster boven je over het gebruik van mercedes motoren, die niet in die auto zitten. Daar zit nog steeds een gare ford-motor in.

Maar goed de Minardi van dit afgelopen jaar zou ook een geweldige auto worden.

'We have first raised a dust and then complain we cannot see' Bishop Berkeley (1685-1753)
pi_15150815
quote:
Op donderdag 4 december 2003 17:07 schreef Nyrem het volgende:

Klien is nu ruim langzamer als Webber.

Barcelona, 03 december

Plaats Naam Nat. Team Banden Tijd Ronden
1 David Coulthard SCH McLaren Michelin 1.28.114 / aantal ronden 41
2 Frank Montagny FRA Renault Michelin 1.28.946 / aantal ronden 34
3 Alexander Wurz OOS McLaren Michelin 1.29.510 / aantal ronden 89
4 Mark Webber AUS Jaguar Michelin 1.30.849 / aantal ronden 67
5 Ryan Briscoe AUS Toyota Michelin 1.31.007/ aantal ronden 80
6 Christian Klien OOS Jaguar Michelin 1.32.228 / aantal ronden 95

2 dec

1 Frank Montagny FRA Renault Michelin 1.16.329 / aantal ronden 108
2 David Coulthard SCH McLaren Michelin 1.16.609 / aantal ronden 75
3 Mark Webber AUS Jaguar Michelin 1.17.177 / aantal ronden 95
4 Alexander Wurz OOS McLaren Michelin 1.17.252 / aantal ronden 77
5 Ricardo Zonta BRA Toyota Michelin 1.17.677 / aantal ronden 85
6 Ryan Briscoe AUS Toyota Michelin 1.18.189 / aantal ronden 79
7 Christian Klien OOS Jaguar Michelin 1.18.270 / aantal ronden 91
8 Jose Maria Lopez ARG Renault Michelin 1.18.891/ aantal ronden 60

Ik blijf de keuze voor Klien als debutant in het tweede zitje een domme beslissing vinden.

[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 04-12-2003 17:29]

pi_15150914
quote:
Op donderdag 4 december 2003 17:17 schreef ik_hier het volgende:
De Jordan's waren bijna net zo snel als de ferrari (van Burti)

Tests zeggen kortom ook niet alles. Daarbij speculeerde de poster boven je over het gebruik van mercedes motoren, die niet in die auto zitten. Daar zit nog steeds een gare ford-motor in.

Maar goed de Minardi van dit afgelopen jaar zou ook een geweldige auto worden.

Het gaat niet om de vergelijking met andere teams. Maar de rijders onderling!
Die Janis, is hier dus 2 seconden langzamer dan Heidfeld.
Laat Verstappen gewoon lekker testen; al hoeft hij natuurlijk niet te testen om te bewijzen dat hij snel is.
  donderdag 4 december 2003 @ 17:25:59 #11
56951 Najra
---------------
pi_15150994
Overigens die Montagny staat potverdorie bij elke test dik bovenaan.
Dat is pas indrukwekkend.

<edit>

Oh wacht niet helemaal goed gekeken.
In ieder geval hij doet het wel erg goed bij het testen.

<--- Eddie Jordan

pi_15151666
quote:
Op woensdag 3 december 2003 20:43 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Wat jij wilt knul

Ik keek al F1 toen jij nog in de luiers lag. Net als al die Verstappen fans die alleen maar F1 kijken als Verstappen mee rijdt

Uh uh, aan al dat gebrabbel van je te zien kijk je het helemaal niet zo lang.
En je zal ongetwijfeld langer kijken, stoer voor je.
Ik kijk het vanaf 94... so what?
pi_15154465
quote:
Op donderdag 4 december 2003 17:23 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Laat Verstappen gewoon lekker testen; al hoeft hij natuurlijk niet te testen om te bewijzen dat hij snel is.

Je weet helemaal niet wat voor tests ze uitvoeren.
pi_15154487
quote:
Op donderdag 4 december 2003 17:51 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Uh uh, aan al dat gebrabbel van je te zien kijk je het helemaal niet zo lang.
En je zal ongetwijfeld langer kijken, stoer voor je.
Ik kijk het vanaf 94... so what?

Je kijkt sinds Verstappen mee doet. Dan heb ik nog een vraagje voor je. Zie je ook nog wel eens een andere coureur dan Verstappen?
  donderdag 4 december 2003 @ 19:51:09 #15
75740 Arthur_Shawcross
I like fresh red meat
pi_15154512
haha die kneus laat zich weer de kaas van het brood eten.
The real hannibal cannibal.
  donderdag 4 december 2003 @ 19:53:47 #16
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_15154566
quote:
Op donderdag 4 december 2003 17:04 schreef Najra het volgende:

[..]

Ja onbegrijpelijk. Het was zoals de feiten nu liggen voor alle partijen gewoon beter als ie een jaartje ging testen.

Je trekt je conclusies al erg vroeg, of heeft het ermee te maken dat het hier een concurrent van Jos betreft?
Jaguar heeft zijn keuze gemaakt, geef die jongen (Klien) een kans, ik zou zo'n kans om bij Jaguar te rijden ook met beide handen aangrijpen.
pi_15154885
quote:
Op donderdag 4 december 2003 19:49 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Je kijkt sinds Verstappen mee doet. Dan heb ik nog een vraagje voor je. Zie je ook nog wel eens een andere coureur dan Verstappen?

Verstappen reed in 98 een half seizoen, denk je dat ik die andere helft niet heb gekeken?
Hetzelfde in 2002, toen heb ik het ook gewoon gevolgd dus ik weet niet waar je heen wil met je vragen maar het gaat iig weer over niks.
pi_15157020
quote:
Op donderdag 4 december 2003 19:48 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Je weet helemaal niet wat voor tests ze uitvoeren.

Ik weet wel dat ze bij de teams dezelfde tests uitvoeren voor beide wagens in dit geval.
pi_15157092
quote:
Op donderdag 4 december 2003 20:06 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Verstappen reed in 98 een half seizoen, denk je dat ik die andere helft niet heb gekeken?
Hetzelfde in 2002, toen heb ik het ook gewoon gevolgd dus ik weet niet waar je heen wil met je vragen maar het gaat iig weer over niks.

Over niks. Hij haalt gewoon wat non-argumenten aan.
pi_15159474
Even over die Klien, sommige mensen op andere forums zijn lyrisch over die gast. Ik heb z'n cv eens bekeken, maar zo indrukwekkend vind ik em niet. Hij heeft nog nooit een aansprekend kampioenschap gewonnen. Maar tegenwoordig ben je een wereldtalent als je alleen Zandvoort of Macau wint(F3).

En Jos, tja jos tijd voor wat anders. Jordan en minardi zullen je alleen maar frustraties opleveren, ben ik bang. Beide teams hebben geen geld en dan kun je goede prestaties wel vergeten.

pi_15168871
Wellicht wordt het tijd voor Jos om zich te richten op andere functies in F1?
Jaartje Jordan lijkt me ook niets, Fisi was afgelopen jaar ook behoorlijk gefrustreerd in de rondte aan het rijden.......
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  vrijdag 5 december 2003 @ 11:39:47 #22
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_15169742
quote:
Op donderdag 4 december 2003 17:23 schreef Nyrem het volgende:

[..]

En wat als de ene coureur nou banden test en de andere ophanging ofzo? Dan zegt de test dus nog geen moer.

Testen is qua resultaten niet belangrijk. Het boeit niet of je eerste staat of laatste. Dat is pas interessant als de vlag valt. Schijnen sommigen niet te begrijpen hier.

Hamelen
pi_15171446
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 11:39 schreef Koos_26 het volgende:

[..]

En wat als de ene coureur nou banden test en de andere ophanging ofzo? Dan zegt de test dus nog geen moer.

Testen is qua resultaten niet belangrijk. Het boeit niet of je eerste staat of laatste. Dat is pas interessant als de vlag valt. Schijnen sommigen niet te begrijpen hier.

Juist, dat is toch hetzelfde als met de eerste trainingen in een GP weekend, dat zegt ook nooit iets... denk dat je na de kwalificatie van GP van Australie pas echt weet wie er hard gaan, eigenlijk zelfs dan nog niet, is ook maar momentopname.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 5 december 2003 @ 13:08:27 #24
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_15172295
quote:

[..]

vind ik ook, het enige waar je bij tests eventueel wel conclusies uit kan trekken als steeds alles kapot gaat, zie de mclaren van vorig jaar
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 5 december 2003 @ 13:13:50 #25
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_15172439
quote:

[..]

Nee jij begrijpt kennelijk niet dat, in dit geval de tests gelijk waren bij ieder team. Zeker als ze mensen aan het testen zijn voor zitjes.

Het is trouwens geen race. Dus je kunt je vlagverhaal achterwege laten.
Maar, dat schijnen sommige niet te begrijpen hier.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')