quote:Als enig kind lees ik dit soort verhaaltjes altijd met plezier. Vader van 17 kinderen, het lijkt me wel wat. Nooit gebrek aan aftershave.
Ynze Flietstra krijgt 17 cadeautjesYnze Flietstra uit Castricum is getrouwd met Fenny en vader van Annemieke (19), Mathijs (18), Maarten (17), Sjoerd (15), Niek (14), Maaike (13), Irene (12), Tineke en Ruud (11), Mark (10), Femke (8), Nienke (7), Koen (6), Frank (5), Jeroen en Esther (3) en Judith (1).
Hem wacht een enorm drukke vaderdag. 'Het begint met ontbijt op bed. En dan een eindeloze reeks cadeautjes', zegt Flietstra. Zijn enorme gezin met 17 kinderen (waarvan 15 op de foto) lag een beetje in de rede, want Flietstra en zijn vrouw komen allebei uit gezinnen met dertien kinderen. 'Of er nog meer kinderen komen? Dat laten we aan de natuur over.'(BN/De Stem)
herstel ff foto beter bekenen, kindje is misschien net 1 of ietsje ouder.
Toch?
quote:Tegenwoordig een zeldzaamheid. In Nederland iig. M'n moeder komt uit een gezin van 12 kinderen, m'n vader uit een gezin van stuk of 8, weet niet zeker aangezien er een paar kinderen zijn overleden. M'n zwager komt uit een gezin van 17 kinderen. Vroeger was het normaler.
Op zaterdag 16 juni 2001 16:49 schreef Biff het volgende:
17 kinderen?!Wat een compleet gestoorde asociale klootzak.
Waarom vind jij die man een klootzak? Hebben vrouwen bij jouw soms niks in te brengen? Hoezo ouderwets?
En die vrouw is natuurlijk even schuldig. Ten bate van Fokje dan ook maar een vermelding; Wat een teef!
quote:Ga weg ?!
Op zaterdag 16 juni 2001 17:15 schreef Catwoman1967 het volgende:
Als ik zo naar de foto kijk, krijg ik de indruk dat het ook wel met het geloof te maken heeft en dat ze niet aan anticonceptie doen maar ach als ze het fijn vinden om zo een groot gezin te hebben, waarom niet..
quote:Sinds wanneer is kinderbijslag een schaars middel? Ik denk juist dat je veel sneller zelfstandiger wordt als je in zo'n groot gezin opgroeit. En ik denk ook dat al die kinderen heel goed in staat zijn elkaar te corrigeren als ze eenmaal een bepaalde leeftijd hebben bereikt.
Op zaterdag 16 juni 2001 17:15 schreef Biff het volgende:
Ik vind het een klootzak omdat hij kinderen spaart alsof het een hobby is! Die 17 kinderen kunnen nooit de individuele begeleiding krijgen die ze nodig hebben. Zelfs als hij geen baan zou hebben en altijd thuis is heeft hij daar geen tijd voor. Daarnaast doet hij een onevenredige aanspraak op schaarse middelen zoals kinderbijslag en natuurlijke bronnen in het algemeen.En die vrouw is natuurlijk even schuldig. Ten bate van Fokje dan ook maar een vermelding; Wat een teef!
quote:Is het niet zo dat je maar voor max 3 kinderen kinderbijslag krijgt in Nederland
Daarnaast doet hij een onevenredige aanspraak op schaarse middelen zoals kinderbijslag
quote:Meteen weer dat wijzen met 't vingertje...*zucht*
Ik vind het een klootzak omdat hij kinderen spaart alsof het een hobby is! Die 17 kinderen kunnen nooit de individuele begeleiding krijgen die ze nodig hebben. Zelfs als hij geen baan zou hebben en altijd thuis is heeft hij daar geen tijd voor. Daarnaast doet hij een onevenredige aanspraak op schaarse middelen zoals kinderbijslag en natuurlijke bronnen in het algemeen.En die vrouw is natuurlijk even schuldig. Ten bate van Fokje dan ook maar een vermelding; Wat een teef!
Kun je mensen niet gewoon in hun waarde laten ipv ze meteen te beoordelen? Wie weet zijn die ouders wel hartstikke goede ouders, wie weet ook niet, maar dat weten wij als buitenstaanders toch niet?
Ik moet toegeven, mij lijkt 't ook niks zo'n gezin, maar dat is mijn idee, en 't is hun leven...
En dan kan je wel zeggen "ja maar die arme kinderen dan"
1) jij woont niet in dat gezin dus weet jij veel hoe
ze 't hebben, wie weet schatten wij de leefsituatie
en sfeer in zo'n gezin wel helemaal verkeerd in,
weten wij veel?
2) Als kind heb je 't nou eenmaal niet voor 't kiezen,
als jij bijvoorbeeld lelijke ouders hebt, zijn 't
toch ook niet meteen egoistische klootzakken omdat
ze toch een kind hebben gekregen wat daardoor ook
geen schoonheidsprijs wint?
En om meteen te klagen over de kinderbijslag...
typisch Nederlands?
quote:Ach je kan het ook anders zien:
quote:Nou.... de moeder van m'n zwager is dat bepaald niet. (met 17 kinderen) Pffffff.. das me een tante!
Op zondag 17 juni 2001 02:15 schreef nipeng het volgende:
Die moeder zal wel lichamelijk flink uitgeput zijn.
Sowieso, deze quote zegt alles:
quote:Heeft niemand die mensen dan ooit iets verteld over anti-conceptiemiddelen?
'Of er nog meer kinderen komen? Dat laten we aan de natuur over.'
quote:Denk het wel. Ze zullen het wel door hun geloof niet gebruiken.
Op zondag 17 juni 2001 02:33 schreef Zanderrr het volgende:
Ze wonen zeker in een enorme villa, daar in Castricum? Of zouden die kinderen in driedubbele stapelbedden slapen?Sowieso, deze quote zegt alles:
[..]Heeft niemand die mensen dan ooit iets verteld over anti-conceptiemiddelen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |