abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15113017
In de spirituele leer onderscheiden we 7 fasen van bewustzijn:
1. Waken
2. Slapen
3. Dromen
4. Transcendentaal bewustzijn
5. Kosmisch bewustzijn
6. Godsbewustzijn
7. Eenheidsbewustzijn

Fase 4 tot en met 7 zijn de hogere vormen van bewustzijn, en onder andere te bereiken via meditatieve weg (bijvoorbeeld TM).
Mijn vraag is, of je weleens in fase 4 of hoger terecht bent gekomen, en ook of 'in trance' zijn - als je helemaal opgaat in het Moment - ook onder fase 4 valt. Ik denk ook dat fase 4 het hoogste is dat je tijdens een normaal contact met mensen kan bereiken.

Eenheidsbewustzijn is een andere benaming voor de Verlichting, nirvana of hoe je het noemen wil.

pi_15113259
quote:
Op woensdag 3 december 2003 12:19 schreef amr_diab het volgende:
1. Waken
2. Slapen
3. Dromen
5. Kosmisch bewustzijn
6. Godsbewustzijn
7. Eenheidsbewustzijn

Fase 4 tot en met 7 zijn de hogere vormen van bewustzijn, en onder andere te bereiken via meditatieve weg (bijvoorbeeld TM).
Mijn vraag is, of je weleens in fase 4 of hoger terecht bent gekomen, en ook of 'in trance' zijn - als je helemaal opgaat in het Moment - ook onder fase 4 valt. Ik denk ook dat fase 4 het hoogste is dat je tijdens een normaal contact met mensen kan bereiken.

Eenheidsbewustzijn is een andere benaming voor de Verlichting, nirvana of hoe je het noemen wil.

met enige hulpmiddelen kom je wel eens in hogere fasen

very funny scotty, Now beam down my clothes!
  woensdag 3 december 2003 @ 13:09:17 #3
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_15114278
quote:
1. Waken
2. Slapen
3. Dromen
5. Kosmisch bewustzijn
6. Godsbewustzijn
7. Eenheidsbewustzijn

omg, klopt!!! Dit had ik gelezen in het boekje; lichtvoeding, toevallig ervaring mee?
pi_15119295
nirvana is hetgeen dat je bereikt door je goed te gedragen als je je goed gedraagt word je in het volgende leven rijker/machtiger als je het slechter doet in een dier/insect whatever.
Als je een heel hoog karma hebt kun je het nirvana bereiken.
Dit is toch de hemal van de boudhisten?
Michelle is een chick
pi_15120059
quote:
Op woensdag 3 december 2003 16:13 schreef Mischa_NL het volgende:
nirvana is hetgeen dat je bereikt door je goed te gedragen...
idd, deugdzaamheid van geest, de 4 edele waarheden. Het is overigens niet zo dat je gedrag door iets over iemand wordt beloond of beoordeelt (zoals een Christelijke of Islamitische god); je cultiveert je geest door deze 4 waarheden te leren begrijpen.
quote:
...als je je goed gedraagt word je in het volgende leven rijker/machtiger als je het slechter doet in een dier/insect whatever.
Maar niet persé rijker qua geld (of materieel bezit). Het is niet zo dat je persé een dier of insect wordt als je je leven slecht hebt geleid.
quote:
Als je een heel hoog karma hebt kun je het nirvana bereiken.
Dit is toch de hemal van de boudhisten?
Dat is een hemel uit het Boeddhisme, de eerste zegmaar of de ultieme. Het is zowel een plek als een staat van bewustzijn (als je je geest als een wereld opzich beschouwd). Het reincarnatieproces hoeft hiermee niet op te houden, het lijden wat bij reincarnatie hoort (qua karma) wel.
pi_15120162
quote:
Welke leer is dat precies?
quote:
1. Waken
2. Slapen
3. Dromen
5. Kosmisch bewustzijn
6. Godsbewustzijn
7. Eenheidsbewustzijn
Zou je het verschil aan mij willen uitleggen tussen 5,6 en 7?
quote:
Ik denk ook dat fase 4 het hoogste is dat je tijdens een normaal contact met mensen kan bereiken.
Wat voor contact? Of een beschrijving van het soort contact wat je bedoelt...
pi_15123311
Knippen en plakken is gesneden koek voor jou zie ik!
pi_15123398
Kan iemand misschien verklaren wat kosmisch bewustzijn betekent?
Tot en met nummertje 4 ben ik gekomen, nu op naar de rest
[b]Positieve spirituele verandering is oké olé olé![/b]
pi_15137144
Ehm, ik zal even wat boeken er op na slaan vanavond

Ik ken "godzijdank" niet iedere vorm van categorizatie van iedere vorm van bewustzijn uit mijn hoofd .

"Mediamata over en uit..."
  donderdag 4 december 2003 @ 09:13:26 #10
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_15137209
Waarschijnlijk houdt het voor de 99,99 % van alle mensen bij punt drie al op...
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_15148751
nummer 4 is volgens mij ook te leren...
Michelle is een chick
pi_15149117
Khad een keertje veeeelteveel verse paddo's op en binnen een uur was ik op niveau 7, 1 met het universum.. Sterker nog, ik WAS het universum, 1 met tijd en ruimte ;D. Elk gevoel van identiteit helemaal kwijt. Geen idee of ik mens of dier of steen of wat dan ook was. Helemaal niets ;D.
Senatus Populus Que Romanus
pi_15149183
quote:
Op donderdag 4 december 2003 16:27 schreef Nynex het volgende:
Khad een keertje veeeelteveel verse paddo's op en binnen een uur was ik op niveau 7, 1 met het universum.. Sterker nog, ik WAS het universum, 1 met tijd en ruimte ;D. Elk gevoel van identiteit helemaal kwijt. Geen idee of ik mens of dier of steen of wat dan ook was. Helemaal niets ;D.
lol herkenbaar
stond ik daar midden in het bos naar mijn ID kaart te staren... "oh wacht ohja ik ben dat!!"
pi_15161640
quote:
Op donderdag 4 december 2003 16:27 schreef Nynex het volgende:

Tijd 'voelde' je dan ook niet. Je had het gevoel dat je niet vanuit je lichaam keek.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')