ik heb een stel van die dingen down-genapsterd (gaat nu niet meer; via gnutella-servers zijn die nog wel beschikaar)
randy thomas, brian tracy en anthony robins zijn namen waar je op kan zoeken.
hebben jullie hier ervaring mee? hielp het? ik heb diverse dingen op mezelf uitgetest maar so far is het me nog niet een keer gelukt wakker te blijven... vooral dat stemmetje van randy thomas is uitstekend geschikt om bij in slaap te vallen, althans op mij heeft hij dat effect
(overigens heb ik ook een aantal voorgelezen boeken gedownload - zelfde probleem, ik kan onmogelijk wakker blijven.. lukt me gewoon niet..)
Maar geen ervaring mee. Ik geloof er ook niet zo in eigenlijk. Of misschien dat het werkt als je het -tig keer afdraait?
quote:probeer het maar es..
Op vrijdag 15 juni 2001 20:45 schreef fokje het volgende:
In de X-files was ook een keer zo'n aflevering waarin een groep mensen geindoctrineerd werden in hun slaap met een repeterend bandje ofzow.....Maar geen ervaring mee. Ik geloof er ook niet zo in eigenlijk. Of misschien dat het werkt als je het -tig keer afdraait?
Vorige week kreeg ik van een vriend een mp3 van Randy Thomas met Stop insomnia.
Tja, proberen zal geen kwaad kunnen dacht ik en ik heb 'm gelijk geluisterd. Ik ben gewoon achter de computer blijven zitten, in een makkelijke stoel, mijn benen op een andere stoel.
Met een kwaakstemmetje vertelde hij dat je de cd beter niet rijdend in een auto kon luisteren omdat het zo rustgevend was.
Daarna gaf hij een ontspanningsoefening die ik braaf gedaan heb. Toen hij zei dat mijn ogen dichtgeplakt zaten, kreeg ik ze echt niet open, hoe goed ik dat ook probeerde. Daarna begon hij me in slaap te praten. Wat hem heel goed lukte, want het volgende dat ik me kan herinneren is dat hij riep: "Wake up! Open your eyes, you're wide awake now!"
En sindsdien slaap ik. Als een roos.
quote:die slaap-kuur heb ik niet van randy thomas, wel een stel andere. en daar heeft hij het ook over dichtgeplakte ogen. maar ik kreeg ze wel open.. net als altijd, heel makkelijk
Op vrijdag 15 juni 2001 21:17 schreef Wilgje het volgende:
Daarna gaf hij een ontspanningsoefening die ik braaf gedaan heb. Toen hij zei dat mijn ogen dichtgeplakt zaten, kreeg ik ze echt niet open, hoe goed ik dat ook probeerde.
quote:Ja!
Op vrijdag 15 juni 2001 21:21 schreef fokje het volgende:
Wauw! Wat goed!
Het gaat om de combinatie van verschillende geluidsgolven (alpha, beta, theta golven). De combinatie en mate van elke golf kan verschillende dingen met je doen.
Het is, als je een beetje verstand van geluid hebt, betrekkelijk simpel om iets degelijks te maken. Ik heb het ooit uitgetest (op mezelf ), door zogenaamde White noise, Pink noise en Brown noise te maken. Het is wat prutsen, maar het kan wel degelijk werken.
Ik heb een tijdje niet goed kunnen slapen. Op basis van wat informatie van het net heb ik geleerd welke frequenties welke hersenen 'beinvloeden' (groot woord). Ik heb toen een half uur White noise gemaakt met daarin vier verschillende frequenties. Een die net boven de gehoorgrens ligt, nog een lage, een middenhoge en een die zo hoog is dat je hem bijna niet hoort. Deze combinatie heb ik trouwens vrij vertaald uit de info die ik gelezen heb.
En tja, veel mensen willen er niet aan, maar het kan een uitermate rustgevend gevoel geven.
Mijn ervaring is, als ik met de koptelefoon op bed ga liggen, en het half uur white noise steeds herhaal, dat je op een gegeven moment ineens schrikt, wakker schrikt als het ware, en niets hoort. White noise klinkt op het eerste gehoor als ruis, maar luister je er lang genoeg naar dan hoor je verschillende dingen.
Op een gegeven moment, vaak na 20 minuten (geduld is een schone zaak) hoor ik het vaak niet meer, terwijl het wel speelt. Elke keer als ik dat heb voel ik me uitermate relaxed. Het wil overigens niet altijd lukken, maar het kan wel.
quote:Idd
Op vrijdag 15 juni 2001 23:04 schreef iteejer het volgende:
met proggies als cooledit kun je dit soort dingen zelf ook doen
Daar ben ik ook mee begonnen!
quote:Had Ad Visser niet zoiets op cd gezet een paar jaar geleden?
Op vrijdag 15 juni 2001 23:04 schreef iteejer het volgende:
ik vermoed dat er in die zg ontspannende muziek ook dergelijke dingen ingebouwd zitten als een minieme frequentie-verschuiving tussen beide kanalen.
quote:Ja die had 2 cds gemaakt, genaamd dreamsessions
Op vrijdag 15 juni 2001 23:42 schreef Wilgje het volgende:[..]
Had Ad Visser niet zoiets op cd gezet een paar jaar geleden?
Een ander voorbeeld van synchronische splitsing is hypnose.
Wat er bij hypnose precies aan de hand is, weet niemand met zekerheid. Er wordt allang strijd gevoerd over een principiele vraag: volgens sommigen is hypnose een bijzondere toestand; anderen menen dat hypnose berust op het spelen van rollen (een discussie die verband houdt met de vraag in hoeverre wij een persoonlijkheid hebben, dan wel onder invloed van situationele druk handelen). In ieder geval doen zich onder hypnose soms merkwaardige verschijnselen voor. Zo slaagde men er in de vorige eeuw in, gehypnotiseerden met de ene helft van hun gezicht vrolijk te laten kijken en met de andere helft droevig (dergelijke verschillen kwamen ook vaak voor bij krankzinnigen; zie Harrington, 1987).
Onder hypnose wordt zowel het geheugen als de fantasie geprikkeld. Het zou een enkele keer gelukt zijn op die manier kentekens van auto's te achterhalen, maar ook en vooral het confabuleren (verzinnen) neemt sterk toe. Sterke staaltjes zijn tot op zekere hoogte verklaarbaar. In het dagelijks leven stellen wij strenge eisen aan ons geheugen. Er moet een gevoel van zekerheid zijn om te kunnen zeggen dat iets al dan niet is gebeurd. Dit criterium wordt onder hypnose verschoven. De persoon zegt alles wat in hem opkomt. Het resultaat is een kluwen van feit en fictie. De belevingen kunnen iemand zo verrassen, dat hij in reincarnatie gaat geloven (sommige zogenaamde regressietherapeuten werken daarmee). Hypnose maakt op veel mensen indruk omdat de herinneringen en de verzinsels zeer levendig zijn.
Belangrijk in verband met hypnose en de eenheid van de psychische processen is de hidden observer. Er zijn door Hilgard experimenten gedaan waarbij onder hypnose iemands hand in ijswater werd gedompeld. Dat gaat pijn doen. Als gevraagd werd of de persoon pijn had, antwoordde hij ontkennend, maar hij schreef tegelijkertijd met de andere hand dat de pijn enorm was. Na de sessie is de gehypnotiseerde verbijsterd over deze tegenstrijdigheid.
Nog een voorbeeld van de hidden observer is een experiment over hypnotische doofheid. De proefpersoon wordt gesuggereerd dat hij iets meer kan horen. Vervolgens reageert hij ook nergens meer op. De proefleider laat de proefpersoon weten dat deze weliswaar doof is, maar dat een of ander proces misschien toch het horen van zijn stem mogelijk maakt. De proefpersoon wordt verzocht aan te geven of dit zo is door zijn rechterwijsvinger op te heffen. Datgebeurt en de proefpersoon zegttegelijkertijd dat hij absoluut niet begrijpt waarom hij zijn rechterwijsvinger beweegt. Hij stelt de proefleider hiervoor verantwoordelijk en vraagt hem, het gehoor te laten terugkeren zodat over deze merkwaardige situatie gesproken kan worden. In de woorden van Van Heerden (1982), aan wie dit voorbeeld is ontleend:
'Een preofpersoon die in trance op harde knallen niet reageert, verzoekt om opheffing van de hypnose, nadat hem is gevraagd of hij soms op een welomschreven wijze kan aangeven of hij toch niet luistert naar wat hij hoort, als hij iets hoort.'
Uit dergelijke fenomenen heeft men geconcludeerd dat psychische processen op één moment gesplitst kunnen zijn in deelverzamelingen die weinig of geen contact met elkaar hebben. In tegenstelling tot de meervoudige persoonlijkheid is het bewustzijn of onze geest dan op één moment in compartimenten verdeeld.
quote:Nou, ik heb hem geprobeerd hoor.
Op vrijdag 15 juni 2001 21:39 schreef iteejer het volgende:
'stop smoking' van randy thomas
gnutella heeft het nog wel; via limewire of bearshare kun je die wel opvragen )
Maar, het lukte me niet om in slaap te vallen. Uberhaupt, die 'dichtgeplakte ogen' kreeg ik ook maar niet. Dat mp3 was bijna 20 min., ik heb hem na ong. 10 min. stopgezet toen ie begon over 'you must quit smoking, you will stop smoking, enz. Hij herhaalt dat dus elke keer. Ik was al geirriteerd vanwege dat 'sleep' wat ie elke keer zei en wat dus niet gebeurde, en toen de eigenlijke sessie begon raakte ik nog meer geirriteerd. Echt strondvervelend om dat bestandje af te moeten luisteren als je niet in slaap of hypnose oid kan vallen.
Het geluid uit mijn puter is niet bepaald super, maakt het nog wat uit als ik dat bestandje op een cd'tje brandt en afspeel op wat betere aparatuur, of moet dat niks uitmaken?
O nee, Jij hebt geen slaapprobleem
Gewoon zo'n cursus voor tijdens het slapen. Lekker indoctrinatie tijdens je diepe slaap. Wordt je wakker spreek je opeens chinees.
Geweldig
quote:kan ik me levendig voorstellen
Op dinsdag 19 juni 2001 09:59 schreef fokje het volgende:
Maar, het lukte me niet om in slaap te vallen. Uberhaupt, die 'dichtgeplakte ogen' kreeg ik ook maar niet. Dat mp3 was bijna 20 min., ik heb hem na ong. 10 min. stopgezet toen ie begon over 'you must quit smoking, you will stop smoking, enz. Hij herhaalt dat dus elke keer. Ik was al geirriteerd vanwege dat 'sleep' wat ie elke keer zei en wat dus niet gebeurde, en toen de eigenlijke sessie begon raakte ik nog meer geirriteerd.Echt strondvervelend om dat bestandje af te moeten luisteren als je niet in slaap of hypnose oid kan vallen.
Het geluid uit mijn puter is niet bepaald super, maakt het nog wat uit als ik dat bestandje op een cd'tje brandt en afspeel op wat betere aparatuur, of moet dat niks uitmaken?
quote:randy thomas heeft ook een tape getiteld 'stop being lazy'. heb ik al 3 keer afgedraaid. maar ik weet nog steeds niet wat hij daar allemaal zegt want ik sukkel acuut in slaap. wie weet helpt het
Op dinsdag 19 juni 2001 10:15 schreef BigDick het volgende:
IT-jer, misschien moet je eens uit de IT stappen en nachtwaker worden....O nee, Jij hebt geen slaapprobleem
Gewoon zo'n cursus voor tijdens het slapen. Lekker indoctrinatie tijdens je diepe slaap. Wordt je wakker spreek je opeens chinees.
Geweldig
Ik blijf het gewoon proberen hoor, moet toch kunnen dat ik wat verder wegzak.
quote:ach, dat het een beetje oefening en/of gewenning vergt zou best kunnen.. hou ons op de hoogte van je verdere pogingen
Op vrijdag 22 juni 2001 22:11 schreef fokje het volgende:
quote:Ik merk dat, nu ik 'm een aantal keer gehoord heb, ik steeds eerder en makkelijker 'weg' ben. Misschien lukt het je ooit.
Op vrijdag 22 juni 2001 22:11 schreef fokje het volgende:
Als jullie toch aan het downen zijn via Napster.
Zoek ook eens op Richard Bandler en zijn DHE of
Personal Enhancement tapes/CD's. In mijn bescheiden
opinie is hij een van de meest geniale hypnotiseurs
die ik tot nu toe heb meegemaakt en gehoord.
Hij is heel gek en ook bijzonder goed en grappig.
B Wild,
Arnoud
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |