quote:Thnx! Tja, was een beetje bewolkt enzo. Misschien in de toekomst nog wel meer foto's, want over een tijdje loop ik daar iedere dag langs naar school
Op dinsdag 13 januari 2004 10:25 schreef dane het volgende:
[..]mooie foto's... jammer dat de lucht niet strak blauw is... maar wat niet is kan nog komen
quote:het verschil is vrij simpel aan te geven: 1 megapixel
Op donderdag 15 januari 2004 13:24 schreef Mini_rulez het volgende:
Eventjes een vraagje namens een vriend van me...
Hij wil graag een camera kopen (zijn eerste digitale) en zit te twijfelen tussen een A60 en een A70. Wat zouden jullie adviseren? Wat zijn precies de voordelen van de A70 boven de A60? De A70 is natuurlijk een stukje duurder, is hij echt zoveel beter dat het de moeite waard is om die te nemen in plaats van een A60?
Misschien is het een domme vraag maar ik wilde het toch even proberen.
dat is echt het enige verschil, en ook de reden dat ik een A60 heb gekocht...tenzij je afdrukken groter dan 20x30 wil maken heb je geen A70 nodig...
quote:Nog een klein verschilletje... A70 kan filmen op 640x480 en de A60 maar op 320x240... maar dat heeft ook weer met de megapixel te maken denk ik...
Op donderdag 15 januari 2004 13:26 schreef Abbadon het volgende:[..]
het verschil is vrij simpel aan te geven: 1 megapixel
dat is echt het enige verschil, en ook de reden dat ik een A60 heb gekocht...tenzij je afdrukken groter dan 20x30 wil maken heb je geen A70 nodig...
quote:Die A70 is dus wel handiger als je bijv. een wat minder scherpe foto wilt verkleinen of bewerken om hem alsnog wat scherper te krijgen?
Op donderdag 15 januari 2004 13:26 schreef Abbadon het volgende:[..]
het verschil is vrij simpel aan te geven: 1 megapixel
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 13:31 schreef Mini_rulez het volgende:Die A70 is dus wel handiger als je bijv. een wat minder scherpe foto wilt verkleinen of bewerken om hem alsnog wat scherper te krijgen?
quote:Dat niet, maar als er eens een keertje een mislukt en je niet de kans hebt om hem opnieuw te maken... Hey, ik geef ook alleen maar door wat hij wil weten.
Op donderdag 15 januari 2004 13:33 schreef Abbadon het volgende:[..]
als je denkt dat er vnl onscherpe foto's mee gemaakt zullen worden wel
quote:Ja, eigenlijk is de A60 zelfs nog beterder dan de A80!
Op donderdag 15 januari 2004 13:43 schreef Mini_rulez het volgende:
Maar goed, jullie zeggen dus dat de A60 eigenlijk net zo goed is als de A70?
quote:Na 15 dagen eraf halen en opnieuw installeren en dan heb je weer 15 dagen. Dat werkt bij mij in ieder geval wel
Op maandag 5 januari 2004 23:19 schreef dane het volgende:[..]
Whoehoeee.. jaja het werkt perfect! Jammer dat het een trial is en dat ie na 15 dagen verlopen is. Of je moet m kopen voor $50 maar dan kan je net zo goed een webcam kopen... maar toch, leuk
quote:Ik mis hier toch een beetje de verhouding in.
Op donderdag 15 januari 2004 17:27 schreef pascalheister het volgende:
A60/A70/A80 doen niet onder voor mekaar.
Het ligt er helemaal aan hoe groot je wilt afdrukken.
A60 -> 10x15cm
A70 -> A4
A80 -> groter dan A4
13 x 18 komt meer in de buurt voor de A70, en het is ook mijn persoonlijke ervaring dat dat wel de max is voor een scherpe foto.
Groter printen kan natuurlijk wel, het is maar wat je kwaliteits eisen zijn.
quote:ligt ook een beetje aan de foto das waar. maar over het algemeen kan A4 wel voor de A70. Heb zelfs foto`s gezien van de A60 op A4, zag er opzich ook niet slecht uit, maar ik vind zelf A4 toch te groot daarvoor.
Op donderdag 15 januari 2004 22:59 schreef ventje5haar het volgende:[..]
Ik mis hier toch een beetje de verhouding in.
A70 heeft meer pixels dan A60, in de verhouding 3:2
Maar de verhouding tussen A4 en 10 x 15 is ongeveer 4:113 x 18 komt meer in de buurt voor de A70, en het is ook mijn persoonlijke ervaring dat dat wel de max is voor een scherpe foto.
Groter printen kan natuurlijk wel, het is maar wat je kwaliteits eisen zijn.
De grootte van je foto heeft alles te maken met de kwaliteitseisen aan je foto. En de kijkafstand tot de foto.
Als goede scherpte wilt, dus absoluut geen/bijna geen korrels zien dan kan je de volgende maten ongeveer aanhouden:
2 = 10X15
3 = 13X18
5 = 20X30
Met als kanttekening dat ik op 10X15 nog wel verschil zie tussen 2 en 3 Mpixel. Maar dan moet ik wel goed kijken.
Daarnaast is dezel tabel aardig verneukeratief. Omdat je ook rekening moet houden met de kijkafstand. Een 3 Mpxil op A4 ziet er toch wel mooi uit, waarom? Omdat je er meestal veel verder vanaf staat. Een 10X15 foto zit je bijna met je neus op, dus dan vallen fouten ook meer op. Een 20X30 hang je mischien aan de muur, dan zullen korrels je ook minder opvallen.
Mijn advies, kijk naar je wensen en je afdrukken.
Druk je veel af, ook op 20X30, en ben je zeer kritisch, dan de A80 (eigenlijk nog iets te weinig) mischien een G5 , druk je redelijk veel af, veelal 10X15 en heel soms 20X30 voor aan de muur, dan de A70. Druk je redelijk af maar meestal foto's op je PC, en druk je bijna alleen 10X15 af. Dan de A60.
En zo vaak maak je over het algemeen ook geen vergrotingen volgens mij
[Dit bericht is gewijzigd door martijn877 op 17-01-2004 19:13]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |