abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14976454
"It never rains, it always pours"

Velen zullen deze uitdrukking wel kennen en wellicht zullen velen hem ook herkennen', of niet dan?..

Nou, ik herken het dus heel duidelijk. Zo lang ik me kan herinneren heb ik de ervaring dat bepaalde dingen in bepaalde periodes wel heel erg opvallend naar voren komen. Zo sterk dat vaak de gedachte komt van 'dit kan geen toeval zijn, what the f*ck is happening?'

Het uit zich zowel in positieve dingen als in negatieve dingen. Als het positief is, nou alleen maar geweldig en fijn, dan is de tijd rijp om veel dingen op dat gebied te ondernemen, want kans groot dat het positief uitpakt. Als het negatief is, dan is het toch wat minder en weet ik dat ik 'extra' voorzichtig moet zijn, maar het werkt niet altijd, want veel dingen heb je nu eenmaal niet in de hand, overkomen je gewoonweg en daar begin je dan ook niet veel tegen.

Ik vraag me toch wel af waar dit nou toch vandaan komt. Heeft het met bioritme te maken, met de sterren, de onzichtbare wereld? Blijft vaag allemaal tot op zekere hoogte. Het bioritme is mijns inziens te zeer verstoord door externe invloeden (werktijden bv.) dat het daar toch niet vandaan kan komen. De sterren, tsja, echt overtuigd van astrologische invloeden ben ik niet, al zijn me wel vaker bepaalde overeenkomsten duidelijk opgevallen als je mensen van diverse sterrenbeelden beschouwd, dus wie weet heeft dat er 'iets' mee te maken, maar een duidelijke verklaring geeft het ook niet. De onzichtbare wereld.. die blijft moeilijk te definieren, maar ik geloof absoluut dat er meer is dan wat we met onze 'standaard' fysieke zintuigen waarnemen en dat daar ook ergens de oorzaak moet liggen voor dit fenomeen.

Wie herkent deze ervaring en heeft er ook tot op zekere hoogte verklaringen voor gevonden? Ik ben 'es benieuwd!

[Dit bericht is gewijzigd door Escaflowne op 27-11-2003 17:31]

pi_14976598
euh... het gezegde is "When it rains it poors." Hetgeen zoveel betekend dat als er iets mis gaat het meteen ook helemaal mis gaat.
  donderdag 27 november 2003 @ 16:58:05 #3
57940 nuk3
Very interesting...
pi_14976666
Tja eens in de zoveel jaar heb je pech/geluk.
Shit doesn't just happen. Shit takes time, shit takes effort.
pi_14976782
ah...je bedoelt stemmingswisselingen. ja die heb ik ook !

maar wat doet dit in TRU

fokschaap
pi_14976814
edit: offtopic

[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 27-11-2003 20:48]

Ja, die met de ballen in de bek.
  donderdag 27 november 2003 @ 17:03:59 #6
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_14976824
edit: offtopic

[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 27-11-2003 20:49]

pi_14977023
quote:
Op donderdag 27 november 2003 16:55 schreef Grijns het volgende:
euh... het gezegde is "When it rains it poors." Hetgeen zoveel betekend dat als er iets mis gaat het meteen ook helemaal mis gaat.
Uhm.. je hebt helemaal gelijk, ik heb het net gechecked.
De uitdrukking, zoals ik hem heb aangehaald, is een uitdrukking die we vaker gebruiken in mijn vrienden-/familiekring, vandaar, maar ik bedoel er natuurlijk wel hetzelfde mee.

Normaal wordt die uitdrukking ook alleen aangehaald in een samenloop van negatieve omstandigheden, daarentegen kunnen ook positieve dingen opvallend vaak aaneensluitend voorkomen. Daar is alleen geen uitdrukking voor, zover ik weet tenminste, maar het gaat me dan ook puur om het fenomeen, waarom bepaalde dingen opvallend vaker gebeuren in een bepaalde periode?..

pi_14977291
quote:
Op donderdag 27 november 2003 17:02 schreef Viola_Holt het volgende:
ah...je bedoelt stemmingswisselingen. ja die heb ik ook !

maar wat doet dit in TRU

Nee!.. geen stemmingswisselingen! Ik bedoel puur dingen die een mens kan overkomen.

Zo had ik een periode dat kort achter elkaar verschillende dingen in huis stuk gingen. Een andere keer had ik bv. in 1 week tijd iets van 4 of 5 sollicitatiegesprekken, terwijl daarvoor bv. hooguit 1. Laatst had ik het met bepaalde verkeerssituaties, dat als ik met de auto stond te wachten op een helling, er gewoon heel vaak een bestuurder voor me stond die zijn wagen overdreven lang naar achteren liet rollen, waardoor ik zelf op een gegeven moment ook wel naar achteren moest, of aggressief moest toeteren, omdat ik niet verder meer naar achteren kon. Of bv. bepaalde mensen die je in korte tijd ineens vaker spontaan tegenkomt op straat, op heel verschillende plekken. Dat soort dingen.

Het hoeft overigens ook niet altijd een positief of negatief karakter te hebben. Er kunnen gewoon in 1 week tijd bepaalde dingen opvallend vaak gebeuren, zo vaak dat je geneigd bent te denken 'zie je wel, kan geen toeval zijn'. Statistisch gezien mag je toch rekenen op een bepaalde mate van willekeur van omstandigheden, niet dat elke week/maand bepaalde dingen wel heel opvallend vaak optreden...

[Dit bericht is gewijzigd door Escaflowne op 27-11-2003 17:36]

pi_14977543
quote:
Op donderdag 27 november 2003 17:03 schreef Biancavia het volgende:
Is het niet "pours" ipv poors.
quote:
Op donderdag 27 november 2003 17:03 schreef sleepflower het volgende:
"Pours".
quote:
Op donderdag 27 november 2003 17:06 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Goed, 'pours' dus, ik vind het prima!

Nog mensen die misschien in staat zijn "inhoudelijk" aan commentaar bij te dragen, zonder zich te storen aan kleine taalfoutjes

pi_14977635
quote:
Op donderdag 27 november 2003 17:21 schreef Escaflowne het volgende:

[..]

Nee!.. geen stemmingswisselingen! Ik bedoel puur dingen die een mens kan overkomen.

Zo had ik een periode dat kort achter elkaar verschillende dingen in huis stuk gingen. Een andere keer had ik bv. in 1 week tijd iets van 4 of 5 sollicitatiegesprekken, terwijl daarvoor bv. hooguit 1. Laatst had ik het met bepaalde verkeerssituaties, dat als ik met de auto stond te wachten op een helling, er gewoon heel vaak een bestuurder voor me stond die zijn wagen overdreven lang naar achteren liet rollen, waardoor ik zelf op een gegeven moment ook wel naar achteren moest, of aggressief moest toeteren, omdat ik niet verder meer naar achteren kon. Of bv. bepaalde mensen die je in korte tijd ineens vaker spontaan tegenkomt op straat, op heel verschillende plekken. Dat soort dingen.

Coincidence...ofwel toeval
pi_14977795
quote:
Op donderdag 27 november 2003 17:21 schreef Escaflowne het volgende:

[..]

in de juiste stemming kan maar weinig je storen. in een slechte stemming lijkt alles tegen te zitten omdat je het je extra aantrekt.
quote:
je kunt er natuurlijk altijd meer achter zoeken dan het eigenlijk is.

ga het vanaf nu anders even turven

fokschaap
pi_14983012
Offtopic gedoe verwijderd, dit is een serieus forum, gedraag je er dan ook naar svp.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_14983541
Als je ergens op gaat letten zie je het veel vaker gebeuren.
Misschien ligt het aan je eigen stemming waar je op let in die periode.
Zo zie ik heel veel snoepreclames in een periode dat ik weer eens aan de lijn doe, bij voorbeeld.
Out of my mind, back in five minutes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')