quote:Nou, technisch gezien is het mogelijk dat je eisprong nét voor de eerste pil kwam en dat dat eitje nét nog leeft als je drie dagen later met iemand naar bed gaat, maar die kans is wel heel klein.
Op vrijdag 14 november 2003 09:26 schreef rjb het volgende:
Het lijkt me al sterk dat je zwanger zou worden na 3 dagen achtereen de pil te hebben geslikt want vanaf de eerste pil ben je al beschermd namelijk. Zie ook de bijsluiter trouwens.
Als ik bv op vrijdag stop ben ik vaak pas op maandag, soms zelfs dinsdag ongesteld.
Stop met je druk maken, want flink wat stress kan je ongesteldheid tegen houden en wacht een paar dagen af, ben je nu over pak 'm beet 3 dagen nog niet ongesteld haal dan een zwangerschapstest om zeker te wezen.
Ik neem aan dat ik gewoon weer met de volgende strip moet beginnen over 2-3 dagen, dan is het 7 dagen geleden geweest dat ik met de vorige strip klaar was. Maar hoe zit het dan met de bloedingen? Je moet toch een paar dagen goed door kunnen bloeden voordat je weer aan de volgende strip begint anders is het toch niet gezond? Of heb ik het nou verkeerd! Als je niet aan de pil bent duurde de bloedingen bij mij 6-7 dagen en nu dus maar 3-4.
quote:Ja je moet gewoon na 7 dagen weer beginnen met de nieuwe strip of je nu nog bloedt of niet. En bij mij was het ook zo dat ik met pil korter bloedde dan zonder. Zonder pil duurt bij mij het hele drama wel ongeveer 10 dagen
Op zaterdag 15 november 2003 09:30 schreef Clairetje het volgende:
Ik ben ongesteld!!! Vanochtend eindelijk.. zeker een opluchting hoewel ik wist (en jullie allemaal zeiden) dat de kans op zwangerschap erg klein was.. maar toch.. In ieder geval, bedankt!Ik neem aan dat ik gewoon weer met de volgende strip moet beginnen over 2-3 dagen, dan is het 7 dagen geleden geweest dat ik met de vorige strip klaar was. Maar hoe zit het dan met de bloedingen? Je moet toch een paar dagen goed door kunnen bloeden voordat je weer aan de volgende strip begint anders is het toch niet gezond? Of heb ik het nou verkeerd! Als je niet aan de pil bent duurde de bloedingen bij mij 6-7 dagen en nu dus maar 3-4.
quote:Gewoon na 7 dagen weer beginnen! Ik word altijd pas de 6e of 7e dag in mijn stopweek ongesteld. Dat kan! Ik begin dus alweer aan mijn volgende strip, terwijl ik nog ongesteld ben.
Op zaterdag 15 november 2003 09:30 schreef Clairetje het volgende:
Ik ben ongesteld!!! Vanochtend eindelijk.. zeker een opluchting hoewel ik wist (en jullie allemaal zeiden) dat de kans op zwangerschap erg klein was.. maar toch.. In ieder geval, bedankt!Ik neem aan dat ik gewoon weer met de volgende strip moet beginnen over 2-3 dagen, dan is het 7 dagen geleden geweest dat ik met de vorige strip klaar was. Maar hoe zit het dan met de bloedingen? Je moet toch een paar dagen goed door kunnen bloeden voordat je weer aan de volgende strip begint anders is het toch niet gezond? Of heb ik het nou verkeerd! Als je niet aan de pil bent duurde de bloedingen bij mij 6-7 dagen en nu dus maar 3-4.
Het is wel vervelend trouwens.. na jaren nog steeds toch elke maand een beetje in de zenuwen
quote:Ja gek he, je blijft je zorgen maken...
Op zaterdag 15 november 2003 14:33 schreef Ole het volgende:[..]
Gewoon na 7 dagen weer beginnen! Ik word altijd pas de 6e of 7e dag in mijn stopweek ongesteld. Dat kan! Ik begin dus alweer aan mijn volgende strip, terwijl ik nog ongesteld ben.
Het is wel vervelend trouwens.. na jaren nog steeds toch elke maand een beetje in de zenuwen
Ik heb het bijna iedere maand, tegen de tijd dat ik echt me zorgen begin te maken dan word ik pas ongesteld.
Ook weleens een testje gehaalt(ondanks goed pilgebruik) omdat de ongesteldheid er niet door kwam.
Testje gedaan, alles ok, s'avonds ongesteld
Ik sta er echt van te kijken toen ik dit topic las. Dit zijn ook van die momenten dat ik blij ben dat ik een man ben
quote:Ja, ik schrik elke keer weer als ik zulke vragen voorbij zie komen.
Op zondag 16 november 2003 23:32 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ligt het nou aan mij of heeft hier een dokter iemand slecht voorgelicht ? Dat soort vragen over wanneer je weer met de pil moet beginnen, en wanneer het veilig is, dat moet zo'n persoon je toch gewoon verteld hebben ?
quote:Ben het niet helemaal met je eens. Normaliter zit er bij iedere pil een klein boekje, met alle ins en outs over de pil. Alleen verzuimen de dames vaak dit boekje eens goed door te lezen. In mijn ogen pure luiheid! BTW je gaat toch niets slikken voordat je goed voorgelicht bent, vind het toch meer de verantwoording van jezelf.
Op zondag 16 november 2003 23:41 schreef Aventura het volgende:[..]
Ja, ik schrik elke keer weer als ik zulke vragen voorbij zie komen.
De voorlichting laat blijkbaar te wensen over. En dan heb je ook nog de bijsluiter, maar die wordt blijkbaar ook niet nagelezen. Terwijl het hier niet op een aspirientje gaat maar om het wel of niet krijgen van kinderen! Heb zelf nog een griezelig voorbeeld van onwetendheid: een paar jaar geleden vertelde een vriendin terloops dat ze regelmatg een antibioticakuurtje moest. Toen zei ik, oh, dan heb je ook niks aan de pil, wat vervelend. Nou, zij wist dus nergens van. Een eerstejaars geneeskunde nota bene! Levensgevaarlijk dit soort dingen.
Het is natuurlijk ook laksheid van artsen en apothekers.
quote:Ja, dat zeg ik toch ook in mijn post? Dat het hier niet op een aspirine gaat en dat je echt wel moet weten wat je slikt. Maar jij en ik zijn misschien personen die hun lichaam en gezondheid belangrijk vinden en de moeite nemen om de bijsluiter door te nemen, maar meisjes van 14 (ja tegenwoordig beginnen ze er op die leeftijd al mee) doen dat wellicht niet. En dan heb je nog meisjes die het buskruit niet hebben uitgevonden. Die types zou je toch tegen zichzelf moeten beschermen en aan het handje moeten nemen. Een beetje meer begeleiding is sowieso nooit weg anders krijg je toestanden van meisjes die tot 3 keer toe een abortus ondergaan (ja, ik ken ze) of die minstens 1 keer per maand een morning-afterpil halen. Terwijl zon kuur ook best schadelijk is voor je gezondheid als je hem vaak neemt.
Op maandag 17 november 2003 12:16 schreef laefemme het volgende:[..]
Ben het niet helemaal met je eens. Normaliter zit er bij iedere pil een klein boekje, met alle ins en outs over de pil. Alleen verzuimen de dames vaak dit boekje eens goed door te lezen. In mijn ogen pure luiheid! BTW je gaat toch niets slikken voordat je goed voorgelicht bent, vind het toch meer de verantwoording van jezelf.
Iig, ik heb nu al 3 pillen van de nieuwe strip geslikt maar ben nog steeds behoorlijk zwaar ongesteld! Wanneer houd dit op? Het is wel de 3e dag pas dat ik ongesteld ben maar iemand hier vertelde dat als je aan de nieuwe strip begint het heel snel ophoud. Vanavond komt m'n vriend waarschijnlijk langs en ik heb hem al meer dan een week niet gezien dus we willen wel graag iets kunnen doen. Maar aangezien ik nog redelijk zwaar ongesteld ben op dit moment, lijkt het er niet op!
Wanneer houd het op?
Voor verdere discussie over onderschatten van de serieusheid van de pil heb ik maar een topic geopend: Onwetendheid en onvoorzichtigheid mbt de pil.
quote:Misschien is het in het vervolg beter om de bijsluiter te lezen voordat je begint met het slikken van pillen..
Op maandag 17 november 2003 14:12 schreef Clairetje het volgende:
Ik heb de bijsluiter een paar keer gelezen en begreep het daarna beter,
Hoe dan ook, iedereens ongesteldheid is anders. Je bent nu 3 dagen ongesteld, zeg je...Dan kan het morgen over zijn, maar het kan ook nog 4 dagen duren. Dat kunnen wij je niet vertellen. Helemaal omdat je nog maar net aan de pil begonnen bent, je hormoonhuishouding is nog van slag.
Kijk het gewoon even aan, en schiet niet meteen in de stress zodra er iets gebeurd wat je niet verwacht
quote:Hier heb ik dus werkelijk nog NOOIT van gehoord...
Op maandag 17 november 2003 14:12 schreef Clairetje het volgende:
. Kwam ik vanochtend beneden en vertelde het aan m'n moeder die zei dat het vrij normaal was dat je van de eerste 1-2 dagen van de nieuwe strip misselijk kon worden.
quote:Sinds ik femodeen gebruik ben ik ook nooit ziek van de pil, had daar idd ook nog nooit van gehoort.
Op dinsdag 18 november 2003 14:52 schreef Troel het volgende:[..]
Hier heb ik dus werkelijk nog NOOIT van gehoord...
Ik ben zelf ook nooit misselijk als ik met een nieuwe strip begin...
Van marvelon werd is dus doodziek, maar dat duurde de hele maand(2 maanden).
[Dit bericht is gewijzigd door erodome op 18-11-2003 20:04]
http://www.anticonceptie-online.nl/
daar staat ook de nodige info over op! .
[Dit bericht is gewijzigd door erodome op 18-11-2003 20:05]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |