abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_991157
Omdat er nu 2 mensen zijn hiero met wie ik goed bevriend ben (Gaoxing & Spookvrouw) die net zijn begonnen met stoppen met roken en ikzelf dat na 14 jaar gerookt te hebben een kleine 2 maand gelee succesvol gedaan heb, maar ff een topicje openen hiervoor. Dit om de beide dames een hartje onder de riem te steken.

Gaoxing is gestopt sinds ehhhhh 1-6 om 5.11 uur in de ochtend, Spookvrouw op 7-6 om een uurtje of 12.30

Ik hoop van harte dat beide dames het volhouden en vind het zeer goed dat ze deze actie ondernemen iig.

Ben zelf dus 10 april dit jaar gestopt na 14 jaar zeer zwaar roken, zonder boek, zonder pleisters, zonder anders iets en dat terwijl ik rokende huisgenoten heb en gewoon verder precies deed zoals altijd (dus rustig uitgaan en zo, waarbij je normaliter het meest rookte).

Daarom beide dames: Wat ik kan, kunnen jullie ook!

Ik wens jullie beiden heel veel succes iig. drie rookvrije voor allebei

[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 07-06-2001 22:30]

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammą, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  donderdag 7 juni 2001 @ 20:17:19 #2
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_991180
* Aaaaaahhhhhhhhhhhhh , wat ben je toch een snoepie op zijn tijd

Ik doe mijn best hoor, maar heb af en toe wel even aanmoedig nodig of een schop om door te zetten, want het is sow lekker
Maar aangezien ome dokter heeft gezegd dat ze aan de kant moeten, wie ben ik dan om te zeggen dat ik dat niet wil?

hofleverancier van sterretjes :)
pi_991194
1-7 en 7-7 moet zeker zijn 1-6 en 7-6....

Anyway: succes gewenst! Jullie vriendjes/ echtgenoten zullen je dankbaar zijn

donderdag 7 juni 2001 @ 20:24:57 #4
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_991221
Succes!!!
The Internets, I needs it..
pi_991225
Ha!

Ben nu een maand van de peuken af en het bevalt me meer dan uitstekend.. (met dank aan de topique opener) Ik merk het enorm in mijn uithoudings-vermogen en het feit dat ik veel minder loop te hijgen.. De eerste week dacht ik dat ik zowat gek werd, overal jeuk en echt 2000x op een dag trek in een peuk.. En ook het gevoel hebben dat ik nitro-glycerine in m'n lijf heb zitten.. De eerste paar nachten waren bijzonder klote..

Na een weekje ben was ik daar vanaf, en werd het eigenlijk steeds eenvoudiger.. Alleen grappig om in de stad al die paffende lui te zien en dan te bedenken.. Zo liep ik een maandje terug er ook bij..

Go dames! Hou vol en laat je niet gek maken. Ik zou niet tegen de rokers melden dat je gestopt bent, want met name in de eerste week ben je *erg* kwetsbaar voor een peuk..

Enne: verwen jezelf ook eens op z'n tijd.. Dat maakt *echt* een hoop goed.

Succes!

pi_991231
Good luck!!

Ik hoop dat het lukt.
En geen compensatie-gedrag gaan vertonen en straks 30 kilo bijgekomen zijn oke?

donderdag 7 juni 2001 @ 20:27:23 #7
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_991236
Ik kan hier helaas niet over mee praten
sigaretten hebben nu eenmaal geen verslavende werking op mij..omdat ik errug bang ben voor gekke/enge ziektes..

succes iig..!

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  donderdag 7 juni 2001 @ 20:30:49 #8
3878 Vork
Manisch creatief
pi_991263
Wie nooit begint hoeft ook nooit te stoppen
  donderdag 7 juni 2001 @ 20:31:42 #9
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_991266
quote:
Op donderdag 07 juni 2001 20:30 schreef Vork het volgende:
Sorry Vork, maar mag ik om dit soort zgn. wijsheden, daar zitten we dus niet op te wachten.
pi_991706
quote:
Op donderdag 07 juni 2001 20:30 schreef Vork het volgende:
zeg ik ook altijd

Op het werk ook.

"rook jij niet?"
"Nee, want dan moet je weer extra pauzes nemen"

Krijg soms vreemde gezichten

donderdag 7 juni 2001 @ 21:48:41 #11
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_991768
Ik moet zeggen.. ik ben er nu bijna 2 weken vanaf (had vlak voor de Fok!Crash een topic erover geopend, maar dies pleitos dus) en ik moet zeggen.. ik ben blij dat het mij gemakkelijk afgaat.. Ik merk maar al te goed dat het niet een gemis van de nicotine, maar eerder het ontwennen aan een gewoonte is.
Vooral in de eerste week ga je merken hoe vaak je bij jezelf denkt "ff een sjekkie, en dan gaan we .... (whatever i was doing..)" veel te veel keren.. Nu begint dat gelukkig minder te worden en wat uiteraard ook scheelt is dat ik nu voor mezelf een heel relaxed leven heb. nagenoeg geen zorgen meer aan m'n kop, geen slapeloze nachten meer.. heerlijk.. een een goed moment om te stoppen..
  donderdag 7 juni 2001 @ 21:52:49 #12
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_991794
Ik nader mijn 10-jarig 'jubileum' als roker: tijd om te stoppen, dus. Respect voor de mensen die gestopt zijn of proberen te stoppen, en al helemaal als je 't zonder pleisters of andere troep voor elkaar krijgt.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_992075
quote:
Op donderdag 07 juni 2001 20:19 schreef Aernout het volgende:
1-7 en 7-7 moet zeker zijn 1-6 en 7-6....
Kwil ws dat het een maand later is, ga ik al bijna op vakantie

Ksal het ff aanpassen

Trouwste user 2022 donderdag 7 juni 2001 @ 22:33:50 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_992090
Heb 20 jaar gerookt.

Vanaf september gestopt.

Nu nog ff de 8 extra cadeau-kilo's lozen en tong is weer als vanouds.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 7 juni 2001 @ 22:33:54 #15
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_992091
quote:
Op donderdag 07 juni 2001 21:52 schreef Zanderrr het volgende:
Ik nader mijn 10-jarig 'jubileum' als roker: tijd om te stoppen, dus. Respect voor de mensen die gestopt zijn of proberen te stoppen, en al helemaal als je 't zonder pleisters of andere troep voor elkaar krijgt.
Sluit je bij ons aan?
pi_992103
* DimeBag is al 2 jaar gestopt

In 1 keer doen, en blij zijn dat je er vanaf bent.

donderdag 7 juni 2001 @ 22:47:04 #17
11502 nipeng
The last ride is free
pi_992181
quote:
Op donderdag 07 juni 2001 20:13 schreef DIGGER het volgende:
Omdat er nu 2 mensen zijn hiero met wie ik goed bevriend ben (Gaoxing & Spookvrouw) die net zijn begonnen met stoppen met roken en ikzelf dat na 14 jaar gerookt te hebben een kleine 2 maand gelee succesvol gedaan heb, maar ff een topicje openen hiervoor. Dit om de beide dames een hartje onder de riem te steken.

<knippie>

Wil niet lullig zijn digger maar na 2 maanden ben je er nog niet vanaf.
  donderdag 7 juni 2001 @ 23:29:42 #18
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_992218
quote:
Op donderdag 07 juni 2001 22:47 schreef nipeng het volgende:

Ik ben 17 maanden geleden ook zomaar gestopt, ik ben gestopt ja, er nog niet vanaf. Ik vind het nog steeds lekker, en soms mis ik me peukie nog best wel. Dus wanneer ben je er vanaf??
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_992229
quote:
Op donderdag 07 juni 2001 20:25 schreef weerdo het volgende:
Ha!

Ben nu een maand van de peuken af en het bevalt me meer dan uitstekend.. (met dank aan de topique opener)

Geen dank, en knap dat het je tot op heden nog steeds volhoudt.

Zoals het bij mij, zonder poeha erbij, zo ongeveer ging:

K de situatie: Ik rookte al 14 jaar een pafte een peuk of 30 per dag weg, op dagen dat ik uit ging nog veel meer.
Ik woon met nog 3 anderen in een huis, 2 roken net zo veel als ik rootke, 1 rookt af en toe een peuk en volgens mij rookt alles en iedereen die hier over de vloer komt.
In de weekenden wa sik wel vaak weg, bij m'n vriendin, die inmiddels anderhalf jaar smoke free is.

Reden om te stoppen: 2 voudig.

Ten eerste had ik steeds meer last van m'n keel, hoestte vaker, vaak kriebelhoest en zo. vrij irritant. Niks zo a-romantisch als met je vriendin liggen knuffelen en dan weer moeten hoesten tussendoor
2e reden: M'n vriendin. Afgezien dat het voor haar niet leuk is 'een asbak' te zoenen en het feit dat ik naar rook rook en haar huis er naar ging ruiken (ik mocht van haar gewoon roken in haar huis, in de nieuwe auto echter niet), was nog het meest vervelende dat door mijn roken m'n vriendin weer ging verlangen naar zelf roken. Ze kreeg het gewoon moeilijk als ik na het avondeten een peukie opstak en dat wou ik haa rniet aan doen. Dus ivm reden 1 en versneld door stok achter de deur 2 ben ik 10 april, om 19.00 uur 's avonds gestopt.

Die 1e dagen heb ik slecht geslapen. Ik was onrustig. had nergens zin in en voelde me duf, maar was tegelijkertijd vrij hyper.... Ik betrapte me er telkens op met iets te spelen, meestal een aansteker, soms een pen of iets anders kleins. Als automatisme greep ik telkens naar een aansteker (huis ligt er hier vol mee ivm huisgenoten). Op dat moment besef je hoe een geestelijke gewoonte, aangeleerd automatisme het roken eigenlijk is, want de geestelijke verslaving is veel sterker dan de lichamelijke.

Het 1e weekend vreselijk veel steun gehad van m'n vriendin, veel bemoedigende woorden, af en toe een luchtig grapje er over en een beetje verwennen met eten of ander lekkers. Wel gewoon uit gegaan, met mensen die zelf allemaal rookten en ondanks dat ik soms vreselijk veel zin had in een peuk mezelf redelijk makkelijk in bedwang kunnen houden.

Wat je sterk mertk: Je hebt vreselijk veel zin in een peuk, geeft niet toe aan die zin, en in de tijd dat je normaal een peuk zou roken dan, blijft die zin erin pieken. Daarna zakt die zin in een peuk weer weg, tot je even later weer zin krijgt etc....

Maar na verloop van tijd worden de tussenpozen steeds langer en de pieken steeds korter. Slapen ging beter, me vriendin bleef me steunen en aanmoedigen en was blij met alle rookvrije kussen. Ik denk dat het ongeveer een maand duurde dat ik een avondje samen met haar aan de zuip was en aant geinen was en ik achteraf ineens opmerkte, zonder er dus eerder bij stilgestaan te hebben, dat ik de gehele avond niet aan sigaretten gedacht had, geen enkele moment had dat ik had van 'en nu wil ik een peuk'

Ik had in die weken er voor telkens het gevoel dat het me lukken ging, maar je durft het nog niet te hard van de daken af te schreeuwen...tot dus dat moment, toen had ik echt iets van YES, het gaat me lukken, want het was natuurlijk een bijzonder goed teken.

Enfin, ik ben nu bijna 2 maanden rookvrije, ik ruik beter, proef beter, voel me frisser, voel me vrijer, voel me gezonder, ruik fijner voor anderen en het scheelt nog in je portemonnaie ook, wat wil je nog meer!

Met andere woorden: het is een flink traject, een traject welke je zult moeten afleggen op absolute wilskracht en een traject waarbij het bijzonder fijn is als je steun krijgt van anderen, als anderen je stimuleren, aanmoedigen. En dan niet op een dwingende manier, niet op een negatieve manier (van 'je bent een slappeling als het je nu niet lukt') maa rop een positieve manier.

Ik ben heel blij dat ik dat heb gekregen van vooral m'n vriendin en samen plukken we er nu de vruchten van.

Dus kom op Gaoxing en Spookvrouw, it's really worth it!

donderdag 7 juni 2001 @ 23:37:52 #20
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_992240
quote:
Op donderdag 07 juni 2001 23:31 schreef DIGGER het volgende:

Dus kom op Gaoxing en Spookvrouw, it's really worth it!

Absoluut, meiden zet 'm op en laat ons weten hoe het jullie vergaat!
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 juni 2001 @ 00:05:14 #21
862 Arcee
Look closer
pi_992362
quote:
Op donderdag 07 juni 2001 20:13 schreef DIGGER het volgende:
Ben zelf dus 10 april dit jaar gestopt na 14 jaar zeer zwaar roken
voor DIGGER! Dik verdiend

En de rest: hou vol!!

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 8 juni 2001 @ 00:07:50 #22
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_992370
Ach Diggie, wat ben je toch lief...

En EW, jij ook dank voor je aanmoedigingen. Anderhalf jaar he? Joehoe, ik heb een lichtend voorbeeld!!!

Ja, ik ben dus gestopt, nu bijna een week geleden en zonder pillen, pleisters of boeken. Eigenlijk valt het redelijk mee. Ik was de laatste tijd al iets minder gaan roken, niet meer al computerend bijvoorbeeld, en helemaal zelden buitenshuis (sja.... VS he....). De momenten waarop ik het dus echt mis, is bijvoorbeeld als ik moe thuis kom. Ik rookte trouwens altijd al meer als ik moe was, en wat dat betreft is dit een rare tijd om te stoppen: veel moe, aardig was stress... Maar ach, het moet toch ooit eens he?

Aernout: man-lief zal me inderdaad ooit wel dankbaar zijn, maar loopt me voorlopig voornamelijk te pesten. Mijn wraak is echter zoet: hij heeft voorlopig een sigarenverbod gekregen, tot ik iets sterker in m'n schoenen sta (onwaarschijnlijk knap vind ik dat van je Digger, ik ken die stomende huisgenoten van je...). Man-lief komt ook met opmerkingen als "ik rook al (leeftijd) jaar niet". Ja, dacht je dat het daarvan makkelijker wordt voor mij? Vlieg toch op!

Mijn stoppen-kuchje valt heel erg mee, vergeleken met vorige stoppogingen. M'n reukvermogen wordt idd al beter, maar dat is eigenlijk iets waar ik nooit op heb zitten wachten. Het is al belachelijk goed, zonder te roken wordt het gewoon vervelend.

En spookvrouw, hoe gaat het bij jou? Gewoon verstand op nul en volhouden hoor! Zoals ik in onzin al zei: veel water drinken helpt enorm, maar probeer even af te blijven van dranken die je met een sigaret associeerd, mocht je het daar moeilijk mee hebben.

Succes meid

pi_992402
Ook ik rook al veel te lang en veel te veel ik zou graag stoppen maar die 3 tot 8 kg erbij daar zit ik niet echt op te wachten.
Wat me ook is opgevallen bij vorige pogingen is dat niet het stoppen een probleem is maar het gestopt blijven...feestje/borreltje en daar ga je weer.
Mijn vader is nu al 18 jaar gestopt en zegt dattie na een lekker dinner nog steeds zin heeft in een sigaar.
Is het dan echt zo dat je tot het einde der tijden moet blijven vechten tegen deze vieze/slechte en vooral dure verslaving?

(steek er toch nog maar 1 op)

I fucked up mijn ondertitel
pi_992415
quote:
Op donderdag 07 juni 2001 22:47 schreef nipeng het volgende:

[..]

Ik dacht ik er na een jaar er wel vanaf zou zijn, NOT! Vond het wel gezellig om in rokend gezelschap mee te roken. STOM!!!
Grenzen verleg je heel snel, als je verslaafd bent geweest.

Overigens - ik begrijp de aversie tegen hulpmiddelen niet zo goed. Deze zijn enkel bedoeld als steuntje in de rug, wilskracht vanuit jezelf is altijd nodig, geen boek of pleister die daar tegenop kan. Pleisters zijn juist heel nuttig als je een zware roker bent geweest en je nog een beetje fatsoenlijk op je werk wil verschijnen. Ik heb het overigens zonder hulpmiddelen gedaan, het vervelendste ontwenningsverschijnsel die ik heb gehad was de niet-aflatende hoest die ik kreeg. Het schijnt dat het één en ander zich hersteld in je keel, het precieze verhaal weet ik zo niet meer.

Anyway, Goaxing en Spookvrouw en anderen die net gestopt zijn, succes ermee. Mij ontbreekt op dit moment de wilskracht, de motivatie-stoppen-met-roken-sterretjes zijn voor jullie.

pi_992517
quote:
Op vrijdag 08 juni 2001 00:24 schreef major_fuck_up het volgende:
Ook ik rook al veel te lang en veel te veel ik zou graag stoppen maar die 3 tot 8 kg erbij daar zit ik niet echt op te wachten.
Ik ben juist 2 kilo afgevallen...

O en Fokje, die hoest ja, die is heel herkenbaar. Vanaf een dag of 2 na het stoppen tot ca een dikke maand na het stoppen heb ik vreselijk veel gehoest, nu helemaal geen last meer van.

En ja, wanneer ben je gestopt.....nog steeds zijn er momenten dat je wel een peuk lust...maar ik doe het gewoon niet meer en wil het niet meer, simpel.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')