Ik vraag me afL wat vindt men hier van de films, welke vindt men het beste en welke juist niet.
Uiteraard heeft het weinig zin om te reageren als je totaal niet van horror houdt, want dan staat bij voorbaat je mening vast. maar mensen die het wel kunnen waarderen: zijn de Hellraiserfilms terechte klassieker of niet?
Inferno is btw deel 5, schijnt dat ie maar weinig raakvlakken heeft met Hellraiser, maar ik heb hem zelf niet gezien
Tip! de verhalen van Hellraiser van Clive Barker zijn ook super goed!!!
4 was erg apart, 5 (inferno) heb ik nog niet gezien.
quote:De verhalen?
Op donderdag 07 juni 2001 10:25 schreef S.Raimi het volgende:Tip! de verhalen van Hellraiser van Clive Barker zijn ook super goed!!!
Of bedoel je de Hellraiser-stripserie?
Ik heb gisteren deel V (Inferno) gezien en ik vond het een vreselijk frustrerende en slechte film. De eerste 10 minuten zijn wel aardig, maar daarna lijkt het nog het meest op een mislukte detective-film. De hoofdpersoon is op zoek naar een seriemoordenaar, en opent tussendoor nog even Pandorra's box, waardoor er af en toe een cenobitje of Pinhead door het beeld komt lopen. Er zit ook veel te weinig bloed in. En de ontknoping is een zwak excuus om Pinhead nog even in beeld te brengen
Slechtste film die ik in jaren gezien heb.
quote:Ik sluit me hier volledig bij aan, deel 1 was zwaar oke, deel 2 en 3 waren ook redelijk, deel 4 bagger. Ik dus denken dat ze daarvan geleerd zouden hebben, maar nee maak gewoon een nog slechtere film en verhuur die maar.
Op donderdag 07 juni 2001 13:27 schreef Robino het volgende:
*** mini spoilerje ***
Ik heb gisteren deel V (Inferno) gezien en ik vond het een vreselijk frustrerende en slechte film. De eerste 10 minuten zijn wel aardig, maar daarna lijkt het nog het meest op een mislukte detective-film. De hoofdpersoon is op zoek naar een seriemoordenaar, en opent tussendoor nog even Pandorra's box, waardoor er af en toe een cenobitje of Pinhead door het beeld komt lopen. Er zit ook veel te weinig bloed in. En de ontknoping is een zwak excuus om Pinhead nog even in beeld te brengenSlechtste film die ik in jaren gezien heb.
GAT!
GAT!
GATVERRRRRRRRRRENDE GATVERDAMME!
quote:Ik bedoelde dat de verhalen van Clive goed waren. The Hellbound Heart is helemaal een topper.
Op donderdag 07 juni 2001 13:08 schreef Smots het volgende:[..]
De verhalen?
Er is toch maar één verhaal? (The Hellbound Heart)Of bedoel je de Hellraiser-stripserie?
quote:De man kreeg vooraf wel een staande ovatie van honderden horrorfans maar later werd er inderdaad shit naar zijn kop gekeild.
Op donderdag 07 juni 2001 13:36 schreef kamagurka het volgende:
Lord of illusions was ook wel grappig van Clive (alhoewel ie tijdens weekend of terror van het podium afgekogeld werd daarna)
quote:Boek staat bij mij in de kast
Op dinsdag 17 september 2002 21:30 schreef neonfreak het volgende:
een antwoord dat mikey verwacht had
qua horrorfilms distancieert hellraiser (1 en bloodline vooral) zich nog steeds ver boven de rest, dit komt in mijn ogen mede door de prachtige uitspraken van de black pope himself dus ja hellraiser staat bij mij nog altijd aan top van de horrorfilms, maar btw heeft iemand het boek gelezen dat hier aan vooraf stond, hellbound heart? en is dit zoals bij de meeste verfilmingen veel beter dan de film?
1 t/m 4 vind ik erg tof, met name deel 2.
Wisten jullie trouwens dat er zelfs plannen waren voor een computerspel over Hellraiser? Meerdere zelfs, alleen zijn ze nooit uitgekomen. Had me trouwens wel vet geleken.
Alhoewel Clive Barker al meerdere spellen heeft gemaakt, waarvan Undying toch echt wel de vetste is. Dat spel moet je midden in de nacht, licht uit en geluid vol aan spelen. Dat trek je heel slecht hehehe.
quote:Ik zeg het altijd maar zo, ik schaam me als Hellraiser fan dat Inferno is uigebracht. Ja, ze hadden hem best uit mogen brengen, mij om het even, maar noem het dan geen Hellraiser, want dat is het absoluut niet. Als er een goeie aflevering van Sesamstraat of Tiktak komt, vind ik die meestal spannender dan Inferno...
Op dinsdag 17 september 2002 21:50 schreef Summoner het volgende:
Ik hoop dat deel 6 weer oldskool Hellraiser is, want "Inferno" vond ik zo'n enooooorme tegenvaller.1 t/m 4 vind ik erg tof, met name deel 2.
quote:Hehe, inderdaad. Pinhead was ineens gereduceerd tot een soort lagere 'social worker' die mensen van psychische problemen afhelpt.
Op dinsdag 17 september 2002 21:57 schreef Tekno het volgende:[..]
Ik zeg het altijd maar zo, ik schaam me als Hellraiser fan dat Inferno is uigebracht. Ja, ze hadden hem best uit mogen brengen, mij om het even, maar noem het dan geen Hellraiser, want dat is het absoluut niet. Als er een goeie aflevering van Sesamstraat of Tiktak komt, vind ik die meestal spannender dan Inferno...
Na al die jaren wachten, en het geniale vierde deel, kon niets me voorbereiden op de opgezwollen berg olifantenstront die "Inferno" was.
quote:Bloodline distancieert zich boven de rest???
Op dinsdag 17 september 2002 21:30 schreef neonfreak het volgende:
een antwoord dat mikey verwacht had
qua horrorfilms distancieert hellraiser (1 en bloodline vooral) zich nog steeds ver boven de rest, dit komt in mijn ogen mede door de prachtige uitspraken van de black pope himself dus ja hellraiser staat bij mij nog altijd aan top van de horrorfilms, maar btw heeft iemand het boek gelezen dat hier aan vooraf stond, hellbound heart? en is dit zoals bij de meeste verfilmingen veel beter dan de film?
Een ding is constant in de hellraiser serie en dat is Pinhead. Zonder Pinhead geen Hellraiser in principe. ik vind dat Hellraiser 5 ondergewaardeerd is. Tja, weinig Pinhead maar het verhaal heeft tenminste weer eens een originele invalshoek.
Wat the Balck pope betreft; Doug Bradley weet z'n zinnen wel goed te brengen altijd. Wat dat betreft vind ik 3 ook wel errug goed; Pinhead heeft veel prachtige uitspraken. jammer dat het op een gegeven moment een Pinheadoverkill werd en dat dat juist afbraak deed aan de 'spanning'. Hij bleef maar lullen, nauwelijks actie. Bij de achtervolging over straat valt het ook enorm op dat de straten wel leeg leken. Ook vreemd dat hij haar niet tegenhield met een van z'n beruchte haken.
Btw het boek ligt bij de bieb, Toine
quote:Daar ben ik het zeker niet mee eens. Om de totale duisternis van de Hellraiser films te ervaren moet je je volledig inleven.
Op dinsdag 17 september 2002 21:58 schreef Lexie het volgende:
Je moet natuurlijk wel met een beetje humor naar zo'n film kijken, en geen serieus drama/horrorfilm verwachten.
Oke, dat gedoe met die DJ in Hellraiser III was wel een beetje over the top...
Vanaf deel 4 heeft Barker totaal geen invloed meer op die films gehad, omdat hij de rechten had verkocht. En dat kan je echt wel merken. Ik ben het eens met de mensen die zeggen dat hij in 3 en 4 hele coole uitspraken heeft, maar deel 5 (Inferno), nee, ik hou er over op.
Vooral in deel 4, als ie tegenover de bewakingsbeambtes staat...
"Gentlemen,.... I.... AM.....PAIN..... (en dan die koude rook uit zijn bek, schitterend gewoon)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |