abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 juni 2001 @ 21:53:41 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_984316
Ik zat laatst reviews te lezen op IMDB.com over hellraiser 1 t/m 5 (er is net een nieuwe uit; Helleraiser Inferno) en het viel me op dat er bij elke film extreem verschillende reacties waren. Sommige extreem positief, andere weer zwaar negatief.

Ik vraag me afL wat vindt men hier van de films, welke vindt men het beste en welke juist niet.
Uiteraard heeft het weinig zin om te reageren als je totaal niet van horror houdt, want dan staat bij voorbaat je mening vast. maar mensen die het wel kunnen waarderen: zijn de Hellraiserfilms terechte klassieker of niet?

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 6 juni 2001 @ 22:07:18 #2
10090 waspman
life is sweet
pi_984376
ik heb alleen de eerste gezien en die kon mij niet echt boeien
  woensdag 6 juni 2001 @ 22:32:04 #3
3767 Herald
Come get some
pi_984533
De eerste twee zijn Engels, gemaakt voor het verhaal,
de andere 3 delen zijn Amerikaans en gemaakt om de franchise uit te melken.

Inferno is btw deel 5, schijnt dat ie maar weinig raakvlakken heeft met Hellraiser, maar ik heb hem zelf niet gezien

*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  woensdag 6 juni 2001 @ 23:31:18 #4
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_984936
Inderdaad, de eerste twee zijn interessant. De rest is bout.
deel 1 en 2 zijn èrg goed.
tip: koop de limited edition DVD-box van deel 1 en 2. SUPERRRRRRRRR
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  donderdag 7 juni 2001 @ 10:25:44 #5
11263 S.Raimi
"Dead by dawn"
pi_986924
De eerste 2 zijn het beste, nr3 een vette slasher movie wat ik ook niet verkeerd vind overgens.
4 was bout en 5 waarschijnlijk ook.

Tip! de verhalen van Hellraiser van Clive Barker zijn ook super goed!!!

"There`s a...there`s a tape recorder here" - Ash
  donderdag 7 juni 2001 @ 10:42:07 #6
10852 Da_Mike
Sick 'n twisted
pi_987061
3 was supercommercieel, maar omdat Pinhead zoveel screentime had en al zijn uitspraken gewoon grote tijd roeleren (welke film is nou niet leeggeplukt ten behoeve van een hardcorehousenummer?) zeker wel de moeite waard. De Cenobites in dat deel hadden zowaar humor.

4 was erg apart, 5 (inferno) heb ik nog niet gezien.

A sick mind is a true delight
  donderdag 7 juni 2001 @ 13:08:27 #7
10785 Smots
pi_988049
quote:
Op donderdag 07 juni 2001 10:25 schreef S.Raimi het volgende:

Tip! de verhalen van Hellraiser van Clive Barker zijn ook super goed!!!

De verhalen?
Er is toch maar één verhaal? (The Hellbound Heart)

Of bedoel je de Hellraiser-stripserie?

The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  donderdag 7 juni 2001 @ 13:27:31 #8
5590 Robino
Has left the Fok!-building
pi_988183
*** mini spoilerje ***

Ik heb gisteren deel V (Inferno) gezien en ik vond het een vreselijk frustrerende en slechte film. De eerste 10 minuten zijn wel aardig, maar daarna lijkt het nog het meest op een mislukte detective-film. De hoofdpersoon is op zoek naar een seriemoordenaar, en opent tussendoor nog even Pandorra's box, waardoor er af en toe een cenobitje of Pinhead door het beeld komt lopen. Er zit ook veel te weinig bloed in. En de ontknoping is een zwak excuus om Pinhead nog even in beeld te brengen

Slechtste film die ik in jaren gezien heb.

pi_988237
Heb nog een handtekening van Clive op mijn t-shirt laten zetten Vind al zijn films wel interessant, HR1 was wel de beste, maar in een melige bankzit-bui wil ik deel 88 ook nog wel bekijken. Lord of illusions was ook wel grappig van Clive (alhoewel ie tijdens weekend of terror van het podium afgekogeld werd daarna )
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_988243
quote:
Op donderdag 07 juni 2001 13:27 schreef Robino het volgende:
*** mini spoilerje ***

Ik heb gisteren deel V (Inferno) gezien en ik vond het een vreselijk frustrerende en slechte film. De eerste 10 minuten zijn wel aardig, maar daarna lijkt het nog het meest op een mislukte detective-film. De hoofdpersoon is op zoek naar een seriemoordenaar, en opent tussendoor nog even Pandorra's box, waardoor er af en toe een cenobitje of Pinhead door het beeld komt lopen. Er zit ook veel te weinig bloed in. En de ontknoping is een zwak excuus om Pinhead nog even in beeld te brengen

Slechtste film die ik in jaren gezien heb.

Ik sluit me hier volledig bij aan, deel 1 was zwaar oke, deel 2 en 3 waren ook redelijk, deel 4 bagger. Ik dus denken dat ze daarvan geleerd zouden hebben, maar nee maak gewoon een nog slechtere film en verhuur die maar.
Echt een ontiegelijke baggerfilm is deel 5, echt niet om aan te zien.
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
  donderdag 7 juni 2001 @ 19:38:07 #11
10785 Smots
pi_990986
Weet je wat pas ècht eng is?
Dat er een zesde deel aan zit te komen:
Hellraiser: Hellseeker

GAT!
GAT!
GATVERRRRRRRRRRENDE GATVERDAMME!

donderdag 7 juni 2001 @ 21:51:57 #12
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_991785
met de terugkeer van Kirsty uit deel 1 en 2.
[..]
  zondag 10 juni 2001 @ 23:27:59 #13
11263 S.Raimi
"Dead by dawn"
pi_1009600
quote:
Op donderdag 07 juni 2001 13:08 schreef Smots het volgende:

[..]

De verhalen?
Er is toch maar één verhaal? (The Hellbound Heart)

Of bedoel je de Hellraiser-stripserie?

Ik bedoelde dat de verhalen van Clive goed waren. The Hellbound Heart is helemaal een topper.
  zondag 10 juni 2001 @ 23:29:58 #14
11263 S.Raimi
"Dead by dawn"
pi_1009613
quote:
Op donderdag 07 juni 2001 13:36 schreef kamagurka het volgende:
Lord of illusions was ook wel grappig van Clive (alhoewel ie tijdens weekend of terror van het podium afgekogeld werd daarna )
De man kreeg vooraf wel een staande ovatie van honderden horrorfans maar later werd er inderdaad shit naar zijn kop gekeild.
pi_5850296
een antwoord dat mikey verwacht had
qua horrorfilms distancieert hellraiser (1 en bloodline vooral) zich nog steeds ver boven de rest, dit komt in mijn ogen mede door de prachtige uitspraken van de black pope himself dus ja hellraiser staat bij mij nog altijd aan top van de horrorfilms, maar btw heeft iemand het boek gelezen dat hier aan vooraf stond, hellbound heart? en is dit zoals bij de meeste verfilmingen veel beter dan de film?
Talk to the duck caus he don't give a Fuck
Renovateur d'Automobiles
  dinsdag 17 september 2002 @ 21:33:22 #16
10785 Smots
pi_5850351
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 21:30 schreef neonfreak het volgende:
qua horrorfilms distancieert hellraiser (1 en bloodline vooral) zich nog steeds ver boven de rest, dit komt in mijn ogen mede door de prachtige uitspraken van de black pope himself dus ja hellraiser staat bij mij nog altijd aan top van de horrorfilms, maar btw heeft iemand het boek gelezen dat hier aan vooraf stond, hellbound heart? en is dit zoals bij de meeste verfilmingen veel beter dan de film?
Boek staat bij mij in de kast
Helaas wel alleen de NL-versie
Ik vond de film leuker
  dinsdag 17 september 2002 @ 21:50:17 #17
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_5850711
Ik hoop dat deel 6 weer oldskool Hellraiser is, want "Inferno" vond ik zo'n enooooorme tegenvaller.

1 t/m 4 vind ik erg tof, met name deel 2.

dinsdag 17 september 2002 @ 21:55:23 #18
22417 Tekno
I am the way...
pi_5850815
Als jullie meer info willen over Hellraiser, neem dan eens een kijkje op www.cenobite.com, is de site van een hellraiser fan. Site is al vrij uitgebreid, maar nog niet af. En dat zal nog wel een aantal jaren duren.

Wisten jullie trouwens dat er zelfs plannen waren voor een computerspel over Hellraiser? Meerdere zelfs, alleen zijn ze nooit uitgekomen. Had me trouwens wel vet geleken.

Alhoewel Clive Barker al meerdere spellen heeft gemaakt, waarvan Undying toch echt wel de vetste is. Dat spel moet je midden in de nacht, licht uit en geluid vol aan spelen. Dat trek je heel slecht hehehe.

Fuck you fuckin' fuck!
  dinsdag 17 september 2002 @ 21:57:04 #19
22417 Tekno
I am the way...
pi_5850854
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 21:50 schreef Summoner het volgende:
Ik hoop dat deel 6 weer oldskool Hellraiser is, want "Inferno" vond ik zo'n enooooorme tegenvaller.

1 t/m 4 vind ik erg tof, met name deel 2.

Ik zeg het altijd maar zo, ik schaam me als Hellraiser fan dat Inferno is uigebracht. Ja, ze hadden hem best uit mogen brengen, mij om het even, maar noem het dan geen Hellraiser, want dat is het absoluut niet. Als er een goeie aflevering van Sesamstraat of Tiktak komt, vind ik die meestal spannender dan Inferno...
Fuck you fuckin' fuck!
pi_5850891
Je moet natuurlijk wel met een beetje humor naar zo'n film kijken, en geen serieus drama/horrorfilm verwachten .
pi_5850933
Ik heb jaren geleden is Hellraiser op video gekocht omdat ik dacht dat het een leuke en anders interessante horrorfilm was.
Het is bij 1 keer kijken gebleven, het was écht ontiegelijk saai en kon me niet boeien. Niet bijzonder.
Naar mijn mening dan hè
  dinsdag 17 september 2002 @ 22:05:32 #22
18413 Summoner
pi_5851034
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 21:57 schreef Tekno het volgende:

[..]

Ik zeg het altijd maar zo, ik schaam me als Hellraiser fan dat Inferno is uigebracht. Ja, ze hadden hem best uit mogen brengen, mij om het even, maar noem het dan geen Hellraiser, want dat is het absoluut niet. Als er een goeie aflevering van Sesamstraat of Tiktak komt, vind ik die meestal spannender dan Inferno...

Hehe, inderdaad. Pinhead was ineens gereduceerd tot een soort lagere 'social worker' die mensen van psychische problemen afhelpt.

Na al die jaren wachten, en het geniale vierde deel, kon niets me voorbereiden op de opgezwollen berg olifantenstront die "Inferno" was.

dinsdag 17 september 2002 @ 22:06:41 #23
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_5851056
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 21:30 schreef neonfreak het volgende:
Bloodline distancieert zich boven de rest???

Een ding is constant in de hellraiser serie en dat is Pinhead. Zonder Pinhead geen Hellraiser in principe. ik vind dat Hellraiser 5 ondergewaardeerd is. Tja, weinig Pinhead maar het verhaal heeft tenminste weer eens een originele invalshoek.

Wat the Balck pope betreft; Doug Bradley weet z'n zinnen wel goed te brengen altijd. Wat dat betreft vind ik 3 ook wel errug goed; Pinhead heeft veel prachtige uitspraken. jammer dat het op een gegeven moment een Pinheadoverkill werd en dat dat juist afbraak deed aan de 'spanning'. Hij bleef maar lullen, nauwelijks actie. Bij de achtervolging over straat valt het ook enorm op dat de straten wel leeg leken. Ook vreemd dat hij haar niet tegenhield met een van z'n beruchte haken.

Btw het boek ligt bij de bieb, Toine

[..]
  dinsdag 17 september 2002 @ 22:06:42 #24
18413 Summoner
pi_5851058
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 21:58 schreef Lexie het volgende:
Je moet natuurlijk wel met een beetje humor naar zo'n film kijken, en geen serieus drama/horrorfilm verwachten .
Daar ben ik het zeker niet mee eens. Om de totale duisternis van de Hellraiser films te ervaren moet je je volledig inleven.

Oke, dat gedoe met die DJ in Hellraiser III was wel een beetje over the top...

dinsdag 17 september 2002 @ 22:13:32 #25
22417 Tekno
I am the way...
pi_5851210
Kijk het zit zo, omdat Clive Barker volledig aan de eerste 2 Hellraisers heeft meegewerkt, zijn het zulke goeie films geworden. Deel 3 had ie eigenlijk ook niet aan meegewerkt, maar de makers waren benieuwd wat hij ervan zou vinden, en hebben hem dus maar ff het script voor zijn neus gelegd. Toen heeft ie dus maar gelijk ff wat aanpassingen gedaan, niet veel, maar in ieder geval genoeg om er geen disneyfilm zoals Inferno van te maken.

Vanaf deel 4 heeft Barker totaal geen invloed meer op die films gehad, omdat hij de rechten had verkocht. En dat kan je echt wel merken. Ik ben het eens met de mensen die zeggen dat hij in 3 en 4 hele coole uitspraken heeft, maar deel 5 (Inferno), nee, ik hou er over op.

Vooral in deel 4, als ie tegenover de bewakingsbeambtes staat...
"Gentlemen,.... I.... AM.....PAIN..... (en dan die koude rook uit zijn bek, schitterend gewoon)

Fuck you fuckin' fuck!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')