abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 november 2003 @ 10:45:21 #1
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_14396557
quote:
Geesteszieke patiënt geëxecuteerd in VS
Bron: Planet Internet

Gisteren is in een gevangenis van de Amerikaanse staat Georgia een geesteszieke patiënt geëxecuteerd. Het gaat om de 55-jarige James Willie Brown. Hij kreeg een dodelijk gif toegediend wegens zijn veroordeling voor de verkrachting van en de moord op een 22-jarige topless danseres in 1975.

Medici hadden tijdens het proces vastgesteld dat Brown leed aan paranoïde schizofrenie. In 1990 oordeelde de rechter in hoger beroep dat Brown toch voor zijn daad moest sterven. Sinds het begin van dit jaar zijn er al 58 gevangenen in de Verenigde Staten geëxecuteerd.

Maar wel bleren over de mensenrechten in andere landen. En vooral lekker tegen een Internationaal Strafhof zijn. Maar intussen wel geesteszieke mensen gewoon executeren.

Om ziek van te worden...

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator woensdag 5 november 2003 @ 10:49:50 #2
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_14396694
iedereen die vrouwen verkracht en vermoord is wmb ziek in zijn hoofd dus dit specifieke geval boeit me geen drol, als hun voor de doodstraf zijn dan is dat hun goed recht net zoals dat wij (ik iig) tegen zijn.

de wet geld voor iedereen

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_14396709
quote:
Op woensdag 5 november 2003 10:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Maar wel bleren over de mensenrechten in andere landen. En vooral lekker tegen een Internationaal Strafhof zijn. Maar intussen wel geesteszieke mensen gewoon executeren.

Om ziek van te worden...

ja laten we vooral eens gaan vergelijken... stenigen of een injectie... wat zal er toch inhumaner zijn?
Doodstraf op verkrachting en daarna een moord, vergelijken met de doodstraf die staat op het krijgen van een kind buiten het huwelijk.

Ik zou graag meer details willen weten over deze zaak, heeft deze man namelijk ook maar een greintje spijt betuigt? Wat heeft de Rechter als redenen gegeven om deze man tot de doodstraf te veroordelen?

Geestesziek of niet, iedereen weet dat verkrachting en moord niet zijn toegestaan.

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_14396793
precies gelijk anti-USA gaan lopen blerren..

maar het feit dat deze persoon 'hoe ziek hij zichzelf of anderen denken dat hij is" wel een persoon heeft vermoord..

er geldt voor mij dan maar 1 regel:

jij doodt een mens= jij een dood mens

[b]me got a black belt in keeping it Real[/b]
pi_14396911
Zozo... dat zijn een heleboel automobilisten, piloten, ontwerpers, architecten, Amerikaanse presidenten (e.a. ook uiteraard).

Zal lekker rustig worden.

Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  woensdag 5 november 2003 @ 11:00:10 #6
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_14396960
Ik vind het vreemd dat posters in dit topic nog nooit gehoord hebben van ontoerekeningsvatbaarheid.

Of er misschien wel van gehoord hebben, maar het onzin vinden.

Beide vind ik ronduit zorgwekkend.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_14396965
quote:
Op woensdag 5 november 2003 10:58 schreef Pappie_Culo het volgende:
Zozo... dat zijn een heleboel automobilisten, piloten, ontwerpers, architecten, Amerikaanse presidenten (e.a. ook uiteraard).

Zal lekker rustig worden.

het verschil tussen een ongeluk, oorlog en een moord is jou neem ik aan volkomen vreemd?
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  woensdag 5 november 2003 @ 11:02:27 #8
66444 Lord_Vetinari
pi_14397019
quote:
Op woensdag 5 november 2003 11:00 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

het verschil tussen een ongeluk, oorlog en een moord is jou neem ik aan volkomen vreemd?

gezien het feit dat bijvoorbeeld de strijd in Irak geen oorlog is, kunnen we dus beginnen met alle soldaten daar te executeren. Gezien het feit dat iedereen weet dat je niet met drank op moet gaan rijden, kunnen we alle dronken automobilisten die iemand doodrijden ook gaan executeren. Dat is allebei net zo goed moord.
pi_14397022
quote:
Op woensdag 5 november 2003 11:00 schreef Verbal het volgende:
Ik vind het vreemd dat posters in dit topic nog nooit gehoord hebben van ontoerekeningsvatbaarheid.

V.

Ik heb er van gehoord, en ik vind het geen onzin hoor, maar wanneer deze man is niet ontoerekeningsvatbaar verklaard, daar zit het grote verschil in.

Ik vind het zorgwekkend dat mensen iedere geesteszieke ontoerekeningsvatbaar denken te kunnen verklaren.

K.

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  woensdag 5 november 2003 @ 11:02:56 #10
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_14397029
quote:
Op woensdag 5 november 2003 10:49 schreef sp3c het volgende:
iedereen die vrouwen verkracht en vermoord is wmb ziek in zijn hoofd dus dit specifieke geval boeit me geen drol, als hun voor de doodstraf zijn dan is dat hun goed recht net zoals dat wij (ik iig) tegen zijn.

de wet geld voor iedereen

Alleen wel bizar dat het zo ont-zet-tend lang moet duren voordat ze het vonnis voltrekken. Dát is echt onmenselijk.
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
  woensdag 5 november 2003 @ 11:03:39 #11
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_14397044
ik snap die hele doodstraf niet. zonde van de vaak nog best goede organen. laat ze als boetedoening een orgaan afstaan, dan kunnen ze een leven redden dat ze ooit kapot gemaakt hebben.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 5 november 2003 @ 11:04:59 #12
12091 Sjaakman
pi_14397081
quote:
Op woensdag 5 november 2003 11:03 schreef zoalshetis het volgende:
ik snap die hele doodstraf niet. zonde van de vaak nog best goede organen. laat ze als boetedoening een orgaan afstaan, dan kunnen ze een leven redden dat ze ooit kapot gemaakt hebben.
Er zijn denk ik (heel) veel mensen die absoluut geen orgaan van een gestoorde moordenaar in hun lijf zouden willen hebben........
pi_14397096
quote:
Op woensdag 5 november 2003 11:03 schreef zoalshetis het volgende:
na een "nette" executie kunnen ze alles afstaan hoor
  woensdag 5 november 2003 @ 11:07:10 #14
12091 Sjaakman
pi_14397136
quote:
Op woensdag 5 november 2003 11:05 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

na een "nette" executie kunnen ze alles afstaan hoor

Niet als je gif ingespoten krijgt, denk ik...
  woensdag 5 november 2003 @ 11:09:03 #15
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_14397183
Waarom zou de afweging van deze rechter niet valide zijn? Niet iedereen met een geesteziekte is ontoerekeningsvatbaar namelijk.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 5 november 2003 @ 11:09:39 #16
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_14397196
quote:
Op woensdag 5 november 2003 11:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
gezien het feit dat bijvoorbeeld de strijd in Irak geen oorlog is, kunnen we dus beginnen met alle soldaten daar te executeren. Gezien het feit dat iedereen weet dat je niet met drank op moet gaan rijden, kunnen we alle dronken automobilisten die iemand doodrijden ook gaan executeren. Dat is allebei net zo goed moord.
Slikte jouw moeder LSD toen ze van jou zwanger was?

Je vergelijkingen zijn gebrekkig.

Hoe noem je de situatie in Irak? Als het geen oorlog is, wat is het dan? Overigens, mag je voor mij eens opzoeken hoeveel mensen er zijn omgekomen aan beide kanten. Alle soldaten excecuteren? Er bestaat zoiets als zelfverdediging, dood door schuld, en lang niet alle soldaten hebben een dood op hun naam staan, overigens, hoe ga jij dan de Irakezen aanpakken die Amerikanen hebben doodgemaakt, en die andere irakezen onder het bewind van Saddam heebben gemarteld en hebben gedood beoordelen.

Automobilisten die dronken rijden weten inderdaad dat ze dat niet mogen, daarom worden ze berecht volgens het principe Manslaughter, Manslaughter is weer wat anders dan Murder in the first degree. Hetzelfde is het in Nederland overigens, dood door schuld is niet hetzelfde als moord hier.

Ook leuk is dat niet iedere Amerikaanse staat de doodstraf aanhangt, dus het ageren tegen Amerika omdat een aantal staten de doodstraf kennen is vrij nutteloos. Je kunt niet zeggen dat "Amerika de doodstraf heeft" want dat zou impliceren dat ieder district, idere staat, de doodstraf heeft ingevoerd.

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_14397224
quote:
Op woensdag 5 november 2003 10:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Om ziek van te worden...

Doe dat nou juist niet....de gevolgen zijn bekend
pi_14397233
Brown had al eerder een veroordeling van 10 jaar voor een overval erop zitten, een typische recidivist dus.
  woensdag 5 november 2003 @ 11:12:09 #19
66444 Lord_Vetinari
pi_14397254
quote:
Op woensdag 5 november 2003 11:11 schreef CeeJee het volgende:
Brown had al eerder een veroordeling van 10 jaar voor een overval erop zitten, een typische recidivist dus.
Dus maken we hem dood... Logisch..
pi_14397278
quote:
Op woensdag 5 november 2003 11:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dus maken we hem dood... Logisch..

Behalve verzachtende zijn er ook nog verzwarende omstandigheden.
  Moderator woensdag 5 november 2003 @ 11:13:27 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_14397288
quote:
Op woensdag 5 november 2003 11:00 schreef Verbal het volgende:

V.

ik vind het onzin.

moord = moord enzo

als iemand zo fucked up in zijn hoofd is dat hij dat niet eens kan begrijpen dan moet zo iemand niet meer in zijn eentje de straat op, voor zijn eigen veiligheid en voor de rest ook

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_14397321
quote:
Georgia executes man for 1975 murder of topless dancer

The Associated Press - JACKSON, Ga.

James Willie Brown was executed Tuesday for the 1975 rape of a topless dancer while she suffocated on her panties.

Brown, 55, was pronounced dead at 8:32 p.m. after receiving a lethal injection at the state prison in Jackson, south of Atlanta. It was the states 11th execution by injection.

Browns guilt was not in doubt, but his lawyers argued he was insane and should have been resentenced to life imprisonment without parole.

Brown was asked whether he wanted to make a final statement, but he merely shook his head no. When asked whether he wanted a final prayer, Brown again shook his head no.

Then, as the drugs were pumped into his body, Brown twitched slightly and moved his head back and forth. He then took a few deep final breaths, his cheeks puffing from the effort, then was still. All his reactions were similar to others who have been executed by injection.

Wardens said Brown ate all of his last meal, a foot-long chili dog with everything, French fries, a dill pickle, strawberry ice cream and a 7-Up drink.

Brown was executed after decades of appeals and retrials were turned away by the courts. He was sentenced to death in two separate jury trials, and he was originally set to be executed a year ago until a judge delayed it hours before it was to take place.

Brown raped Watson while she suffocated on her panties. They had been forced so far down her throat that they werent found until the autopsy.

Brown and Watson ate a takeout dinner of steak and potatoes at the Mark Inn Lounge in Gwinnett County on May 12, 1975.

They danced and drank for a few hours, and then they left together shortly before midnight.

Watsons body was found the next day in the woods.

She had been tied up with nylon cord and was mostly naked.

Browns lawyers argued he is a paranoid schizophrenic who should have never been sentenced to death. They say the death penalty was based on the lies of a witness who has since come clean.

Brown was the 33rd man executed in Georgia since the U.S. Supreme Court reinstated the death penalty in 1973. He was the 11th inmate to be executed by injection.

wat meer achtergrond erbij
  woensdag 5 november 2003 @ 11:17:56 #23
66444 Lord_Vetinari
pi_14397407
quote:
Op woensdag 5 november 2003 11:09 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

Slikte jouw moeder LSD toen ze van jou zwanger was?

Ik neem aan dat ik hier nog wel een verontschuldiging voor van je krijg? Niet iedereen die het niet met jou eens is, is idioot of iets dergelijks.
quote:
Je vergelijkingen zijn gebrekkig.

Hoe noem je de situatie in Irak? Als het geen oorlog is, wat is het dan?

Een ongeprovoceerde en ongerechtvaardigde inval van een VN lidstaat in een andere VN lidstaat zonder dat aan één van de drie voorwaarden die in het handvest van de VN voor een dergelijke aanval genoemd staan, voldaan is.

Gewoon een ouderwetse imperialistische en koloniale overval.

quote:
Overigens, mag je voor mij eens opzoeken hoeveel mensen er zijn omgekomen aan beide kanten. Alle soldaten excecuteren? Er bestaat zoiets als zelfverdediging, dood door schuld, en lang niet alle soldaten hebben een dood op hun naam staan
Zelfverdediging geldt niet als er geen morele en juridische grond is om een land binnen te vallen. Duitse soldaten die in 1940 Nederlander doodden bij hun aanval in Nederland handelden ook niet uit zelfverdediging.
quote:
, overigens, hoe ga jij dan de Irakezen aanpakken die Amerikanen hebben doodgemaakt,
Die verdedigen hun grondgebied tegen een ongerechtvaardigde en illegale aanval door een buitenlandse mogendheid. Dus dat is eerder zelfverdediging.
quote:
en die andere irakezen onder het bewind van Saddam heebben gemarteld en hebben gedood beoordelen.
he ja, laten we die er nog eens bijhalen. Het gaat erom, dat Amerika niets liever doet dan de rest van de wereld vertellen dat men dingen fout doet, het wijzen op schending van mensenrechten in andere landen, maar zelf zo hypocriet bezig is als wat.

Je kunt zeggen wat je wilt van Irak, en wat ze onder Saddam deden was ook niet in de haak, maar ze liepen zich in ieder geval njiet te propageren als het geweten van de wereld.

woensdag 5 november 2003 @ 11:22:15 #24
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_14397503
quote:
Op woensdag 5 november 2003 11:09 schreef robh het volgende:
Waarom zou de afweging van deze rechter niet valide zijn? Niet iedereen met een geesteziekte is ontoerekeningsvatbaar namelijk.
Nee, een paranoïde schizofreen weet 100% wat hij doet, en beziet de werkelijkheid op een uitgebalanceerde, reële manier.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 5 november 2003 @ 11:24:37 #25
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_14397566
quote:
Op woensdag 5 november 2003 11:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Een ongeprovoceerde en ongerechtvaardigde inval van een VN lidstaat in een andere VN lidstaat zonder dat aan één van de drie voorwaarden die in het handvest van de VN voor een dergelijke aanval genoemd staan, voldaan is.

Gewoon een ouderwetse imperialistische en koloniale overval.

Irak is niet van Amerika, kolonialisme is dus geen goede term en imperialisme ook niet. Irak is nog steeds Irak, en niet een extra Amerikaanse staat.

Ik neem aan dat jij Saddam Hoessein een eerbare man vind en hem en zijn beleid steunt?

Hinderlijk is ook dat je alleen de Irak - Amerika oorlog neemt, overigens is er sinds de eerste golfoorlog nooit vrede gesloten. I'll take your concession on drunk-drivers and on the fact that not all States have instituted the death penalty.

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')