quote:En dan natuurlijk nog met een bord rond laten lopen met "ik ben verkracht".
Op maandag 3 november 2003 11:22 schreef Lucille het volgende:
Ik denk dat het een goed idee zou zijn dat mannen die nog deze denkbeelden hebben zelf een keer goed anaal genomen worden. Op deze manier krijgen ze misschien een idee wat het is om uberhaupt verkracht te worden.
quote:die cultuur???
Op maandag 3 november 2003 11:29 schreef Akkersloot het volgende:
Rest nog het aanpakken van die cultuur. Dat een verkrachte vrouw met de nek wordt aangekeken omdat ze "haar eer kwijt is". Om die reden zou je als verkrachte vrouw al geen aangifte doen.
En een ongetrouwde vrouw "die is zeker verkracht".
quote:pedofilie wordt hier niet als gewoon gezien.
Op maandag 3 november 2003 12:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik vind 'mijn' cultuur helemaal goed. Niets meer aan veranderen. Zeker niet omdat zogenaamde "moderne, westerse" mensen dat willen. Ik wil niet dat in 'mijn' cultuur pedofilie en homofilie als gewoon worden gezien.
Iets wat in verschillende (al dan niet zeer plaatselijk) culturen de vrouw wordt aangerekend.
Ook in Pakistan bijvoorbeeld.
De vrouw heeft zich misdragen, verleid, immers anders zou de man niet tot een dergelijke daad zijn gekomen.
Veelal gaat de verkrachter vrijuit.
Dat gebeurt wanneer de familie van het slachtoffer de dader vergeeft, iets wat vrijwel altijd gebeurt.
De vrouw wordt als de feitelijke dader gezien, opgesloten, verstoten of vermoord.
In een land als Jordanie zitten verkrachte vrouwen in de gevangenis om hen te beschermen tegen hun familieleden, die de eer van de familie willen redden door hun verkrachte zus/dochter te vermoorden.
quote:Geen hoofddoekje of burka gedragen bijvoorbeeld.
Op maandag 3 november 2003 12:58 schreef milagro het volgende:
De vrouw heeft zich misdragen, verleid
quote:met het feit dat homo's ziek in hun hoofd zouden zijn ... lees jij uberhaupt posts wel voor je erop reageert?
Op maandag 3 november 2003 11:18 schreef Chadi het volgende:[..]
waar mee eens?? Dat de verkrachter met zijn alchtoffer trouwt... het slachtoffer perse met haar dader moet trouwen. Snap de hele situatie niet eigenlijk. verkrachten is als het aan mij ligt en het is onomstotelijk bewezen hakki takkie weg zakkie. kan hij zichzelf vingeren op d eplek waar zijn penis zat.
quote:Vind je - het is toch te triest voor woorden, dit soort opvattingen
Op maandag 3 november 2003 12:49 schreef Lemmeb het volgende:
Het blijft lachen![]()
, die moslimtopics
.
quote:ik snap bovenal eerlijk gezegd niet wat voor eer je nog hebt als je mensen uitmoord? wat is nou die eer waar zoveel moslimfamilies aan hangen??
Op maandag 3 november 2003 12:58 schreef milagro het volgende:[..]
pedofilie wordt hier niet als gewoon gezien.
en het gaat hier om verkrachting trouwens.Iets wat in verschillende (al dan niet zeer plaatselijk) culturen de vrouw wordt aangerekend.
Ook in Pakistan bijvoorbeeld.De vrouw heeft zich misdragen, verleid, immers anders zou de man niet tot een dergelijke daad zijn gekomen.
Veelal gaat de verkrachter vrijuit.
Dat gebeurt wanneer de familie van het slachtoffer de dader vergeeft, iets wat vrijwel altijd gebeurt.
De vrouw wordt als de feitelijke dader gezien, opgesloten, verstoten of vermoord.
In een land als Jordanie zitten verkrachte vrouwen in de gevangenis om hen te beschermen tegen hun familieleden, die de eer van de familie willen redden door hun verkrachte zus/dochter te vermoorden.
quote:Dat je een verkrachte vrouw met de nek aankijkt omdat ze haar eer kwijt is is van dezelfde achterlijke cultuur als "wij gelovigen willen niet door ongelovigen bevrijd worden (zie Irak)".
cultuur
quote:In Pakistan is praten met een man, ander dan je echtgenoot, broer of zoon al genoeg.
Op maandag 3 november 2003 13:04 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Geen hoofddoekje of burka gedragen bijvoorbeeld.
Een weduwe is ook niet toegestaan vriendschap aan te gaan met mannen.
Doet zij dat wel, is zij een schande voor de familie, en zal zelfs haar bloedeigen zoon ingrijpen, door haar te vermoorden.
In sommige situaties heeft een jonge vrouw zelfs meer te vrezen van haar broer dan haar vader.
Dat zie je hier bijvoorbeeld, waar de zoon des huizes het als zijn taak ziet zijn zusje in de gaten te houden en te corrigeren waar nodig.
De meiden die in de Blijf van mijn lijf huizen zitten zijn vaak die meiden die op de vlucht zijn voor vaders en broers, eerder dan echtgenoten.
quote:zoveel moslimfamilies wil ik niet zeggen.
Op maandag 3 november 2003 13:09 schreef Jerruh het volgende:[..]
ik snap bovenal eerlijk gezegd niet wat voor eer je nog hebt als je mensen uitmoord? wat is nou die eer waar zoveel moslimfamilies aan hangen??
maar voor sommigen is de familie eer belangrijker dan eventuele liefde voor hun dochter.
een verkrachte vrouw is niet meer huwbaar, want geen maagd.
en zoals ik al zei, zullen sommigen vinden dat de vrouw uitgedaagd moet hebben, door kleding, oogopslag, whatever en wordt het dus als overspel gezien.
een vrouw die zich houdt aan de regels, i.e. binnenblijft, geen kontakt heeft/zoekt met mannen, zich naar behoren kleedt, wordt niet verkracht.
quote:ja, ok, maar wat is dat eergevoel dan? dat families trots hun maagdelijke dochter kan presenteren? Ik snap niet wat voor gevoel binnen een familie zo ver kan gaan om iemand te doden, nota bene iemand van vlees en bloed...
Op maandag 3 november 2003 13:17 schreef milagro het volgende:[..]
zoveel moslimfamilies wil ik niet zeggen.
maar voor sommigen is de familie eer belangrijker dan eventuele liefde voor hun dochter.
een verkrachte vrouw is niet meer huwbaar, want geen maagd.
en zoals ik al zei, zullen sommigen vinden dat de vrouw uitgedaagd moet hebben, door kleding, oogopslag, whatever en wordt het dus als overspel gezien.
een vrouw die zich houdt aan de regels, i.e. binnenblijft, geen kontakt heeft/zoekt met mannen, zich naar behoren kleedt, wordt niet verkracht.
trouwens: maagdelijkheid zegt vrij weinig meer . mannen willen volgens mij veel liever iemand met ervaring
. misschien dat die eermannen een maagd willen omdat ze er zelf niks van bakken
.
quote:Ach, voor mij is allang aangetoond dat de culturen gebaseerd op het islam-geloof gewoon achterlijk zijn
Op maandag 3 november 2003 13:08 schreef Kieto het volgende:
Vind je - het is toch te triest voor woorden, dit soort opvattingen
Tis toch zo klaar als een klontje? Kan er alleen nog maar om lachen, al is het als een boer met kiespijn .
quote:van hun eigen vlees en bloed bedoel je
Op maandag 3 november 2003 13:22 schreef Jerruh het volgende:[..]
ja, ok, maar wat is dat eergevoel dan? dat families trots hun maagdelijke dochter kan presenteren? Ik snap niet wat voor gevoel binnen een familie zo ver kan gaan om iemand te doden, nota bene iemand van vlees en bloed...
trouwens: maagdelijkheid zegt vrij weinig meer
. mannen willen volgens mij veel liever iemand met ervaring
. misschien dat die eermannen een maagd willen omdat ze er zelf niks van bakken
.
is ook niet te begrijpen.
vrouwen zijn het bezit van de man en hebben zich aan de regels te houden, opgesteld door mannen, ten gunste van mannen.
familie eer is ook enkel te schenden door de vrouw.
mannen kunnen dat blijkbaar niet, in ieder geval wordt oneervol gedrag hen minder aangerekend.
quote:Sorry maar hier laat ik je los. Ik vind je opmerkingen over de islam achterlijk en niet van kennis van zaken getuigen.
Op maandag 3 november 2003 13:24 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Ach, voor mij is allang aangetoond dat de culturen gebaseerd op het islam-geloof gewoon achterlijk zijn
. En ik heb de laatste tijd steeds minder zin er nog uitgebreid over te discussiëren. Iedereen die nu nog vindt van niet, is òf zelf moslim, òf komt er vroeg of laat ook nog wel een keer achter.
Tis toch zo klaar als een klontje? Kan er alleen nog maar om lachen, al is het als een boer met kiespijn
.
De opvattingen die in dit soort topics besproken worden zijn gruwelijk dom maar ook extreem. Ben je wel eens in een Nederlandse moskee geweest? Ik vind de islam nog net zo'n geloof als het protestantisme, het loopt op een aantal terreinen achter, het is ook anders en op sommige zaken loopt het voor. Ik heb iets tegen alle vormen van dogmatisch geloven eigenlijk maar ik zie ook wel de mooie kanten van religies.
quote:dat bedoel ik
Op maandag 3 november 2003 13:30 schreef milagro het volgende:[..]
van hun eigen vlees en bloed bedoel je
is ook niet te begrijpen.
vrouwen zijn het bezit van de man en hebben zich aan de regels te houden, opgesteld door mannen, ten gunste van mannen.
familie eer is ook enkel te schenden door de vrouw.
mannen kunnen dat blijkbaar niet, in ieder geval wordt oneervol gedrag hen minder aangerekend.
tja, ik zou wel es willen vragen wat voor hen dan die eer is? ik heb eigenlijk nog nooit echt een concreet item over "eer" gehoord, en aangezien er zelfs mensen voor worden vermoord vind ik dat best twijfelachtig.. ik vraag me ook af wat voor hen die waarde van maagdelijkheid dan is en in hoeverre ze waarde hechten aan emoties tussen mensen...
jeumig, allemaal vragen .
quote:Moslims en islamofielen hebben het dan over de "pré-islamitische cultuur". Het erge is dat die pré-islamitische arabieren zich niet meer tegen die islam-leugens kunnen verdedigen daar zij door de "vredelievende" islam zijn uitgeroeid.
Op maandag 3 november 2003 13:24 schreef Lemmeb het volgende:
quote:het individu is niet belangrijk, de groep telt.
Op maandag 3 november 2003 13:33 schreef Jerruh het volgende:[..]
dat bedoel ik
.
tja, ik zou wel es willen vragen wat voor hen dan die eer is? ik heb eigenlijk nog nooit echt een concreet item over "eer" gehoord, en aangezien er zelfs mensen voor worden vermoord vind ik dat best twijfelachtig.. ik vraag me ook af wat voor hen die waarde van maagdelijkheid dan is en in hoeverre ze waarde hechten aan emoties tussen mensen...
jeumig, allemaal vragen
.
het individu schaadt de belangen van de groep, en dus is het leven van 1 niet belangrijk en kan opgeofferd worden ten gunste van de groep, het aanzien naar de groep toe.
dat is het probleem, dat ze nooit van het individu uitgaan, de eigen mening telt niet, vrijdenken kan niet, ze weten niet eens wat dat is.
quote:Welke opmerkingen over de islam
Op maandag 3 november 2003 13:33 schreef Kieto het volgende:
Sorry maar hier laat ik je los. Ik vind je opmerkingen over de islam achterlijk en niet van kennis van zaken getuigen.
Met de islam zelf is m.i. niets mis, ieg niet meer dan er mis is met het christendom. Het gaat om de achterlijke interpretatie en de middeleeuwse culturele invulling die veel moslims eraan geven. En dat noem ik 'achterlijk' ja!
quote:Zo extreem dat er hele volsstammen achteraan lopen. Weliswaar niet in Turkije (maar dat beschouw ik door de scheiding van kerk en staat in dat land dan ook niet als een èchte islamitische cultuur
De opvattingen die in dit soort topics besproken worden zijn gruwelijk dom maar ook extreem.
En misschien is dit dan wel een heel extreme opvatting, maar ik lees toch geregeld minder extreme, ook vanuit de islam voortgekomen, opvattingen, die ook wel degelijk van een zekere achterlijkheid getuigen (verplichten van hoofddoekjes etc.), waar Nederlandse moslims zich ook en masse achter scharen.
quote:Dit ontken ik ook helemaal niet, sterker nog, ik ben het met je eens
Ben je wel eens in een Nederlandse moskee geweest? Ik vind de islam nog net zo'n geloof als het protestantisme, het loopt op een aantal terreinen achter, het is ook anders en op sommige zaken loopt het voor. Ik heb iets tegen alle vormen van dogmatisch geloven eigenlijk maar ik zie ook wel de mooie kanten van religies.
quote:Dan zijn we het redelijk eens denk ik, al kan je nog over de gradaties van achterlijkheid discussieren. Het dragen van een hoofddoek valt daar voor mij nou niet bepaal onder.
Op maandag 3 november 2003 14:03 schreef Lemmeb het volgende:Met de islam zelf is m.i. niets mis, ieg niet meer dan er mis is met het christendom. Het gaat om de achterlijke interpretatie en de middeleeuwse culturele invulling die veel moslims eraan geven. En dat noem ik 'achterlijk' ja!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |