abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14270847
quote:
Wat doet AFA?

Anti-Fascistische Actie (AFA) is een in 1992 opgerichte organisatie, die zich ten doel heeft gesteld racistische en fascistische partijen, groeperingen en tendensen te bestrijden, alsmede racistisch en discriminerend overheidsbeleid aan de kaak te stellen. AFA doet dit onder andere door middel van het ondersteunen van lokale organisaties, het organiseren van voorlichtingsavonden, het doen van onderzoek en het uitgeven van publicaties. AFA onderneemt ook acties, zoals demonstraties, manifestaties en blokkades.

Sinds 1992 heeft AFA haar bestaansrecht bewezen, door telkens als extreem-rechts zich op straat manifesteerde, probeerde congressen te beleggen of dreigde te gaan groeien, actie te ondernemen. Extreem- rechts misbruikt namelijk de vrijheid van meningsuiting om personen en groepen mensen te discrimineren. Extreem-rechts wil invoering van de doodstraf, de vrouw terug naar het aanrecht, vakbonden verbieden en verregaande gecentraliseerde macht. Door in te spelen op vooroordelen over vooral migranten en vluchtelingen probeert extreem-rechts een tweedeling in de maatschappij te creëren. Met de verspreiding van haat en discriminerende propaganda zet extreem-rechts aan tot geestelijk en lichamelijk geweld tegenover minderheden. Ook zorgt extreem-rechts ervoor dat het gehele politieke klimaat rechtser wordt, doordat gevestigde politieke partijen de extreem-rechtse standpunten overneemt om geen kiezers te verliezen in plaats van vooroordelen en racisme te weerleggen en te verspreiden. Met deze acties bereikte AFA een tweeledig doel; enerzijds discussie over de bestrijding van extreem-rechts en anderzijds direct resultaat, namelijk het frustreren en tegenwerken van de opbouw van extreem-rechts.

http://www.afanederland.org/

Dit klinkt allemaal leuk en aardig, en ik vind het prima als AFA door middel van informatie en demonstratie probeert te waarschuwen voor wat zij als extreem-rechts beschouwen, maar als ze weer eens het nieuws halen dan is het omdat ze met geweld een extreem-rechtse demo proberen te verhinderen of omdat ze veldslagen leveren met de ME.

En dat zullen ze ongetwijfeld zelf prima te rechtvaardigen vinden, echter naar mijn mening zullen ze op deze manier nooit het morele gelijk aan hun zijde krijgen, in feite laten ze zien dat ze niet veel beter zijn dan hetgeen ze proberen te bestrijden. Sterker, deze manier van handelen kan eigenlijk alleen maar publieke sympathie opwekken voor de 'tegenstander', die tenslotte het 'recht' op vrijheid van meningsuiting is ontnomen, en die vermoedelijk door een dergelijke actie meer publiciteit krijgt dan dat ze ooit door een demonstratie hadden kunnen krijgen.

Wie denken die Antifa's wel niet dat ze zijn??

vrijdag 31 oktober 2003 @ 11:33:45 #2
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_14271115
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 11:23 schreef Kozzmic het volgende:

Reeds vaker gequot maar wel veelzeggend:

"de nieuwe fascisten zich antifascisten zullen noemen".

Winston Churchill

"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
pi_14271181
quote:

[..]

En dat zullen ze ongetwijfeld zelf prima te rechtvaardigen vinden, echter naar mijn mening zullen ze op deze manier nooit het morele gelijk aan hun zijde krijgen, in feite laten ze zien dat ze niet veel beter zijn dan hetgeen ze proberen te bestrijden. Sterker, deze manier van handelen kan eigenlijk alleen maar publieke sympathie opwekken voor de 'tegenstander', die tenslotte het 'recht' op vrijheid van meningsuiting is ontnomen, en die vermoedelijk door een dergelijke actie meer publiciteit krijgt dan dat ze ooit door een demonstratie hadden kunnen krijgen.

Hebben dit soort organisaties wel vaker last van, iedereen is gelijk zolang ze maar "links" zijn. Vaak kun je ze ook niet aan het verstand brengen dat hun manier van actie voeren juist averechts werkt en hun op hetzelfde niveau brengt als de organisaties waar ze tegen demonstreren.

Dierenactivisten hebben imo hetzelfde probleem, omdat ze tegen iets "fouts" actie voeren maakt dat hun actie's gelijk goed.

extreem rechtse actiegroepen hebben trouwens hetzelfde probleem.

pi_14271338
Ze zijn zelf net zo erg. En AFA moet ook op dezelfde manier worden aangepakt als alle andere extremistische organisaties.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 11:45:33 #5
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_14271401
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 11:33 schreef Herostratos het volgende:

[..]

Reeds vaker gequot maar wel veelzeggend:

"de nieuwe fascisten zullen zich antifascisten noemen".

Winston Churchill

Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_14272920
Als iemand dan meteen even de context van de uitspraak van de rechtse bal churchill (met alle respect, maar echt deugen deed ie ook weer niet) wil vermelden. Ik denk dat de uitspraak vrij algemeen bedoeld is. maar misschien ook niet hoor.

Anyway... die AFA is niet heel erg slim bezig. Maar het gebruik van geweld tegen mensen die openlijk het nazisme aanhangen... daar zie ik op zich niet zoveel slechts aan kleven. Er wordt daar nauwelijks echt een mening naar voren gebracht dus met die vrijheid van meningsuiting vind ik het wel meevallen.

Maar goed... extreem links of rechts... met allebei schiet je niet zo veel op.

Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 12:46:06 #7
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_14273039
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 12:41 schreef Pappie_Culo het volgende:
Als iemand dan meteen even de context van de uitspraak van de rechtse bal churchill (met alle respect, maar echt deugen deed ie ook weer niet) wil vermelden. Ik denk dat de uitspraak vrij algemeen bedoeld is. maar misschien ook niet hoor.
Winston Churchill deugde niet?
De uitspraak staat weldegelijk in de juiste context.
quote:
Anyway... die AFA is niet heel erg slim bezig. Maar het gebruik van geweld tegen mensen die openlijk het nazisme aanhangen... daar zie ik op zich niet zoveel slechts aan kleven. Er wordt daar nauwelijks echt een mening naar voren gebracht dus met die vrijheid van meningsuiting vind ik het wel meevallen.

Maar goed... extreem links of rechts... met allebei schiet je niet zo veel op.

Mee eens.
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 13:09:58 #8
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_14273580
Goh Kozzmic,

Wat fantastisch dat jij eindelijk het licht begint te zien.

Ik hoef je denk ik niet te vertellen dat bepaalde mensen dit al jaren zeggen, en tot niet zo lang geleden in de hoek getrapt werden onder de noemer 'racist' ed.

Nog heb je hier zat mensen voor wie alles ter linker zijde niet kwaad kan doen, ongeacht met hoeveel argumenten en bewijzen je komt.

pi_14274932
quote:
Ik heb r ook niets op tegen, heb een enorme hekel aan dat tuig en ik zie ze dus het liefst met het profiel van een kist in hun gezicht Dat extreemrechts nauwelijk een echte mening heeft is wel waar, maar afgelopen zaterdag wilden ze toch wel degelijk voor iets demonstreren.. Voorlopig vind ik dat AFA goed werk doet..

PS.. Nee, ik ben niet extreem-links..

The people who created MIME not only should be convicted, they should be shot on the spot. (Linus Torvalds)
pi_14275079
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 13:09 schreef ExTec het volgende:
Goh Kozzmic,

Wat fantastisch dat jij eindelijk het licht begint te zien.

Ik hoef je denk ik niet te vertellen dat bepaalde mensen dit al jaren zeggen, en tot niet zo lang geleden in de hoek getrapt werden onder de noemer 'racist' ed.

Nog heb je hier zat mensen voor wie alles ter linker zijde niet kwaad kan doen, ongeacht met hoeveel argumenten en bewijzen je komt.

Eindelijk? Volgens mij heb ik gewelddadige AFA-acties altijd afgewezen, maar sommige mensen trekken dit soort acties naar mijn mening vaak een beetje te snel door naar 'heel links'. Terwijl figuren die zich bij AFA aansluiten over het algemeen van de SP al weinig moeten hebben, laat staan van een 'rechtse' partij als de PvdA.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 14:10:20 #11
52589 sjun
uit solidariteit
pi_14275189
Zowel AFA als AEL zijn in mijn ogen zelfbenoemde agerende en bevoogdende clubjes die claimen te handelen namens een achterban die zij qua grootte nooit zullen vertegenwoordigen.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 14:13:56 #12
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14275300
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 13:09 schreef ExTec het volgende:

Voordat je mij net als Kozzmic bij extreem-links schaart: ik vind AFA ook een groep idioten die een imho te extreme standpunten proberen te realiseren door acties die totaal niet door de beugel kunnen, en door die geweldadigheden zichzelf behoorlijk in de vinders snijden. Het "bestrijden" van extreem-rechts is imho goed, maar manier waarop zij het doen is onacceptabel en dom vanwege de sympathie die extreem-rechts kan krijgen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_14275573
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 14:13 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Voordat je mij net als Kozzmic bij extreem-links schaart: ik vind AFA ook een groep idioten die een imho te extreme standpunten proberen te realiseren door acties die totaal niet door de beugel kunnen, en door die geweldadigheden zichzelf behoorlijk in de vinders snijden. Het "bestrijden" van extreem-rechts is imho goed, maar manier waarop zij het doen is onacceptabel en dom vanwege de sympathie die extreem-rechts kan krijgen.

Ik ben het met je eens dat extreem-rechts bestreden moet worden (en ja ik ben rechts). Maar wat ik mij wel afvraag is waarom de discussie over extreem-links totaal anders is. Wat je vaak ziet in discussies is dat extreem links wel een mening/standpunten worden toegedicht en dat benamingen als terrorist voor deze groep door "links"(PvdA, GL enz) vaak afgezwakt worden.

AFA is imo een extreem-linkse organisatie en die zou net zo aangepakt moeten worden als extreem-rechts.

vrijdag 31 oktober 2003 @ 14:53:57 #14
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_14276439
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 14:06 schreef Kozzmic het volgende:

Eindelijk? Volgens mij heb ik gewelddadige AFA-acties altijd afgewezen, maar sommige mensen trekken dit soort acties naar mijn mening vaak een beetje te snel door naar 'heel links'. Terwijl figuren die zich bij AFA aansluiten over het algemeen van de SP al weinig moeten hebben, laat staan van een 'rechtse' partij als de PvdA.

Ja, idd eindelijk.

Want, zoals al gezegd, er zijn mensen die dit al *jaren* roepen, toch konden ze toen niet op jou bijval rekenen.

En ik geef toe, dat er sprake is van het 'te snel doortrekken naar', maar ach, dat roep je min of meer over je af, als je eerst 15 jaar hetzelfde doet met mensen van rechtse signatuur, vind je ook niet?

pi_14277280
quote:

[..]

Het is gemakkelijker mensen te stigmatiseren door ze EXTREEM en vooral EXTREEM RECHTS te noemen dan bijvoorbeeld iemand te beschadigen met de kreet dierenactivist, milieudefensief, kraker of een Maoïst. Geen van deze termen hebben de negatieve lading als RE. Iedereen weet wat dierenactivisten hebben gedaan en welke geweldsdaden zij op hun geweten hebben, maar dat valt dan onder een soort van Robin Hood-achtige verheerlijking door de media. Ondanks dat ze mensenlevens in gevaar brengen en enorme schades aanrichten.

Maar zodra je mensen betrapt op het onschuldig verspreiden van rechts gesigneerde folders is Leiden in last. Dan hebben we ineens met levensgevaarlijke RE te maken want voor je het weet staat de Holocaust weer op de agenda en rollen de veewagens weer naar het Oosten. Dan zullen we waakzaam moeten zijn. Rechts is natuurlijk alles wat tegen de immigratie is, rechts is als je tegen de overlast van Moskeeën bent, rechts is als je een mening hebt over integratie, rechts is als je meent dat je eigen cultuur het waard is om bewaard en gekoesterd te worden, rechts is als je dingen bij de naam noemt, daar waar de overheid het liever bedekt met gekunstelde terminologie.

Links is niet gevaarlijk, zelfs niet als ze met trottoir tegels de ME bekogelen, links mag slangen doorsnijden, remmen onklaar maken, militaire complexen en objecten beschadigen, laboratoria openbreken en proeven vernietigen, links mag mensen trainen in burgerlijke ongehoorzaamheid, links mag kinderen indoctrineren, links mag feiten vervalsen. Want links is sociaal, voor de massa, voor de onderdrukten en voor de onderklasse. De bovenklasse is dan graag ook links want daarmee profileren zij hun sociale gezicht en kunnen met een gerust geweten op de grachtengordels afgeven op die rechtse zakken.

Zo heeft men een hele politieke stroming vakkundig en slim monddood gemaakt want niemand wil dat hij of zij gelijk wordt gesteld met oorlogsmisdadigers, met fascisten die zonder scrupules volkeren onderdrukken en uitmoorden. Dus rechts is principieel slecht, zelfs gematigd rechts want dan ben je uitbener, dan sta je voor kapitalisme, uitbuiting, individualisme en egoïsme. Alleen links kent het altruïsme en het onbaatzuchtige.

Wie dus een tegenstander de mond wil snoeren zoekt naar rechtse trekjes en als je die niet direct kunt vinden dan creëer je ze gewoon door te melden dat de persoon of personen in kwestie een verborgen agenda hebben, dat zij RE aanhangen of RE-trekjes hebben, succes verzekerd en een gegarandeerde mediadekking van de slinkse kerk.

Wie een stelling inneemt dat de Islam in Nederland gevaarlijke aspecten heeft, is dus meteen gestigmatiseerd want dat zijn RE-uitlatingen die we in dit verlinkste land niet kunnen tolereren. Ook mag je niet de criminaliteitscijfers presenteren en constateren dat het aantal allochtonen wel erg groot is want ook dat is RE-taal. Dat onze rechterlijke macht verworden is tot een sociaal links denkende en allang niet meer onafhankelijke politieke macht dat is wel algemeen bekend maar wordt op alle niveaus tegengesproken want onze justitie is blind en doof voor kritiek.

Normen en waarden vervagen zienderogen, mensen schelden elkander uit voor rotte vis, alsof het niks is, voetballers gaan elkaar spugend, schoppend, trappende en slaand te lijf als nationaal tijdverdrijf, massas zingen vunzige en choquerende teksten, alleen om een ander te kwetsen, een mensenleven is niets meer waard, we accepteren de zegeningen van de linkse welvaartsstaat, want we willen geen fascisten en/of rechts extremen. Grappig deze instelling, want toen Fortuyn in opkomst was, gaf al het linkse rapaille tegengas en verketterde hem voor Extreem en zelfs Rechts. Niet dat het hielp want de kiezers sloten zich massaal achter zijn ideeën en idealen aan. Want wat hij zei sprak hen aan en gaf inzicht in hun heilloze en beknelde bestaan.

Ben je Extreem als je terug verlangt naar de ouderwetse zondagsrust en oude gebruiken en geen interesse hebt in gebouwen met koepels en minaretten en vrijdagse gebeden in het heden? Ben je Extreem als je gettos verafschuwt en wat wilt doen aan crimineel gedrag, ben je Extreem als je het niet accepteert dat mensen willen dat de religie regeert? Ach, wat is er Extreem aan het zingen van Hollands repertoire, wat is er voor bezwaar tegen het eisen van hardere straffen en de aanpak van de kleine criminaliteit, wat is er Extreem aan het koesteren van nationale gevoelens, sinds wanneer is het slecht om trots op je Nederlanderschap te zijn. Waarom mag men zich niet meer als Nederlander profileren, wat is er mis met onze nationale gevoelens, wat is er mis met ons verleden, wat maakt dat wij ons plaatsvervangend zouden moeten schamen voor de daden van onze betovergrootouders, niet meer trots mogen zijn op de prestaties van soms wereldformaat van dit zo kleine en meer dan volle land? Sinds wanneer mag je niet meer open voor je mening uitkomen, waar haalt men het recht vandaan om klakkeloos mensen te stigmatiseren, enkel en alleen omdat men angst heeft dat anderen gaan regeren?

Links heeft nu decennia lang dit land geregeerd, men heeft onze vlag onteerd, men heeft onze helden verguisd, ons in de EEG gesluisd en onze trots en eigenwaan ontnomen. We moesten ons schamen dat we in dit land wilden wonen, we moesten doen aan zelfspot, men maakte deskundig het nationale gevoel kapot, maar men duwde wel Oranje door onze strot.

Denk eens na, voordat je iemand rechts extreem noemt, bedenk eens wat men daarmee feitelijk bedoelt? Je bent geen linkse activist ... maar dat is iets dat jullie al wisten.

vrijdag 31 oktober 2003 @ 15:43:47 #16
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14277851
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 14:24 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat extreem-rechts bestreden moet worden (en ja ik ben rechts). Maar wat ik mij wel afvraag is waarom de discussie over extreem-links totaal anders is. Wat je vaak ziet in discussies is dat extreem links wel een mening/standpunten worden toegedicht en dat benamingen als terrorist voor deze groep door "links"(PvdA, GL enz) vaak afgezwakt worden.

De termen "terrorist" wordt bij die groep afgezwakt omdat het geen terroristen zijn in mijn ogen. Ook extreem-rechtse mensen zou ik geen terrorist willen noemen. Bij dergelijke lieden die geweld gebruiken kun je wel spreken van criminelen. Ik vind het benoemen van terroristen erg krampachtig overkomen.
quote:
AFA is imo een extreem-linkse organisatie en die zou net zo aangepakt moeten worden als extreem-rechts.
Idd.
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 14:53 schreef ExTec het volgende:

Ja, idd eindelijk.

Want, zoals al gezegd, er zijn mensen die dit al *jaren* roepen, toch konden ze toen niet op jou bijval rekenen.

Wat voor bijval wilde je dan? Ik heb Kozzmic in discussies over extreem-links altijd het geweld zien afkeuren. Ook heeft Kozzmic in de diverse discussies ook telkens laten weten dat hij de tactiek van AFA en ander geweldadig extreem-links gespuis te zien als averrechts. En die 2 dingen zie je ook in dit topic terug. Wat is er opeens anders aan zijn opvatting?
quote:
En ik geef toe, dat er sprake is van het 'te snel doortrekken naar', maar ach, dat roep je min of meer over je af, als je eerst 15 jaar hetzelfde doet met mensen van rechtse signatuur, vind je ook niet?
Belachelijke leugens.
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 15:24 schreef Fullbrain het volgende:
-knip-
Hopelijk ga je niet door met plagiaat.
Dus een bronvermelding zou wel leuk zijn.
pi_14278185
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 15:43 schreef Sidekick het volgende:

[..]

De termen "terrorist" wordt bij die groep afgezwakt omdat het geen terroristen zijn in mijn ogen. Ook extreem-rechtse mensen zou ik geen terrorist willen noemen. Bij dergelijke lieden die geweld gebruiken kun je wel spreken van criminelen. Ik vind het benoemen van terroristen erg krampachtig overkomen.

Ok terrorist was mischien niet helemaal gelukkig gekozen. Het ging mij er meer om de manier van discussie voeren over extreem- links in vergelijking met extreem-rechts. Actie's van extreem-links worden mij iets te vaak gebageteliseerd.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 16:02:10 #18
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14278523
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 15:53 schreef Chewie het volgende:

Actie's van extreem-links worden mij iets te vaak gebageteliseerd.

Ik denk dat acties van extreem-rechts et snel worden verbonden met de 2de WO, wat een enorme impact heeft. Daardoor lijkt de impact van extreem-links minder.

Ik heb wel het gevoel dat het onderhand wel redelijk in balans is qua beide groepen.

pi_14278719
Ik ben het niet met Kozzmic en zijn openingspost eens. AFA kan wel degelijk het morele gelijk aan haar zijde hebben en ik mis de motivatie waarom wat hardere acties niet geoorloofd zouden zijn?

Facisme en racisme staat bij mij nog altijd het laagst in de rangorde van wat voor denkbeelden dan ook. Dus is het legitiem daar tegen te strijden. Ik heb nooit begrepen wat er mis is met tegendemonstraties. Geweld keur ik wel af.

AFA gaat soms te ver maar doet ook erg veel goede dingen omdat hun uitgangspunten en doelen in principe juist zijn. Daar wordt nu wel wat makkelijk over heen gepraat.

vrijdag 31 oktober 2003 @ 16:14:38 #20
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14278977
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 16:08 schreef SCH het volgende:
Ik ben het niet met Kozzmic en zijn openingspost eens. AFA kan wel degelijk het morele gelijk aan haar zijde hebben en ik mis de motivatie waarom wat hardere acties niet geoorloofd zouden zijn?

Facisme en racisme staat bij mij nog altijd het laagst in de rangorde van wat voor denkbeelden dan ook. Dus is het legitiem daar tegen te strijden. Ik heb nooit begrepen wat er mis is met tegendemonstraties. Geweld keur ik wel af.

AFA gaat soms te ver maar doet ook erg veel goede dingen omdat hun uitgangspunten en doelen in principe juist zijn. Daar wordt nu wel wat makkelijk over heen gepraat.

Zodra AFA geweld gebruikt dan verliezen ze automatisch het morele gelijk (even afgezien of ze het uberhaupt wel hadden).
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 16:16:49 #21
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_14279077
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 16:14 schreef Sidekick het volgende:
Zodra AFA geweld gebruikt dan verliezen ze automatisch het morele gelijk (even afgezien of ze het uberhaupt wel hadden).
Juist, extreem-rechtsen die binnen het democratische systeem fascisme propageren of extreem-linksen die fascistoïde methoden erop nahouden om fascisme tegen te houden is lood om oud ijzer.
pi_14279195
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 16:16 schreef Lithion het volgende:

[..]

Juist, extreem-rechtsen die binnen het democratische systeem fascisme propageren of extreem-linksen die fascistoïde methoden erop nahouden om fascisme tegen te houden is lood om oud ijzer.

Geef eens voorbeelden van die fascistoide methoden dan?
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 16:14 schreef Sidekick het volgende:
Dat ben ik niet met je eens - moreel gelijk staat buiten de methoden die je gebruikt. Je kunt wel aan zeggingskracht en effectiviteit en loyaliteit inboeten door de gebruikte methodes.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 16:23:18 #23
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_14279296
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 16:20 schreef SCH het volgende:
Geef eens voorbeelden van die fascistoide methoden dan?
Demonstranten met een hele groep tegelijk in elkaar slaan om maar eens een futiliteit te noemen.
pi_14279309
Ik ben niet bepaald voorstander van racisme of fascisme, maar met AFA heb ik helemaal niks. Een club die zijn bestaansrecht puur en alleen ontleent aan het bestrijden van mensen met een andere mening kan niet op mijn sympathie rekenen. En de keren dat ze juridisch of moreel (zoals bij hun favoriete spelletje naming & shaming zonder wederhoor) over de schreef gaan, kunnen ze zelfs op mijn antipathie rekenen.
Wie ben jij om ons cultuurgoed te verdedigen tegen vreemde smetten als je niet eens weet hoe je een werkwoord vervoegd?
pi_14279372
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 16:23 schreef Lithion het volgende:

[..]

Demonstranten met een hele groep tegelijk in elkaar slaan om maar eens een futiliteit te noemen.

Is dat fascistoide? In de ruime definitie zeker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')