abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14174590
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=33970

naar aanleiding hiervan heb ik ff zitten denken en ik dacht er dus aan dat veel mensen zeggen dat de AEL verboden moet worden.. maar, maak je ze dan niet een soort "martelaar" voor die groep mensen die de AEL wel aanhangen? en ook dus bv. moslims of whatever die ze nu niet echt serieus nemen. Want je kan er natuurlijk donder op zeggen dat de AEL dan gaat schreeuwen dat NL de islam aanvalt enzo..

Betekend dit dan al niet dat ze al een positie hebben ingenomen waarvan uit ze toch al een invloed hebben over wat er hier gebeurt?

Laten we het toe, worden ze alleen maar gekker met hun ideeen en uitspraken, maar kappen we ze af, dan maken we ze een soort martelaar, is dat dan echt een goede keus voor ons? dan denk ik dat hun alsnog hun zin krijgen door iets teweeg te brengen in NL.. hoe dan ook, ze brengen denk ik wel een aardige reactie op gang als ze verboden worden...

maandag 27 oktober 2003 @ 16:04:12 #2
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_14174643
Ik heb hen nog niet aan een of andere wedstrijd zien meedoen, dus gewonnen hebben ze in ieder geval niet. Je zegt echter dat ze zullen radicaliseren als we ze niet verbieden. Wel, dat kan misschien zo zijn, maar dan trekken zij ook minder kiezers.
Dus nee, gewonnen hebben ze niet.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_14174670
njah ok je hebt gelijk.. gewonnen is misschien niet goed gekozen.. maar ze strijden wel ergens voor in ieder geval.. wat het ook mag zijn..

populariteits wedstrijd? om de meningen van mensen misschien? maar goed.. je snapt wat ik bedoel hoop ik

pi_14174694
Ik snap niet dat de media maar blijft berichten over de AEL. Ik ben niet voor doodzwijgen van extreme partijen, maar ten eerste is het steeds hetzelfde riedeltje wat ze in net wat andere bewoordingen vertellen en ten tweede stellen ze politiek gezien niets voor. Ze hebben misschien maximaal een paar honderd aanhangers maar krijgen meer aandacht dan bijvoorbeeld een ChristenUnie (om maar eens wat te noemen).

Maar ontopic, met geschreeuw over verbieden en moslims dit, moslims dat n.a.v. deze berichten maak je ze misschien juist wel aantrekkelijker voor sommigen personen. Wat dat betreft zou ik ervoor willen pleiten er iets nuchterder mee om te gaan.

FOK!fotograaf maandag 27 oktober 2003 @ 16:08:09 #5
18921 freud
Who's John Galt?
pi_14174725
Pff, ik weet alleen dat als die Nabil Marmouch in het bestuur zit, het niet veel kan wezen. Hij heeft nog op de HHS gezeten, en ik kwam hem bij projecten tegen. Wat een irritant mannetje zeg, nooit discussieren, want hij had toch altijd gelijk. Hij was ook zo'n persoon die glashard beweerde dat docenten dom waren als ze dachten dat hij het verkeerd had. Hij kon aardig lullen, maar je prikte zo door zijn argumenten heen. Hij wilde echter nooit toegeven dat hij het wel eens verkeerd kon hebben. Arrogante klootzak is het, en niet voor rede vatbaar.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  maandag 27 oktober 2003 @ 16:09:51 #6
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_14174751
Je geeft moslims te weinig credit. Een grote meerderheid neemt met name deze man echt niet serieus.
De beste oplossing bij dit soort dwazen is altijd om ze zich continue voor gek te laten zetten. Het grote voordeel is namenlijk dat Nabil Marmouch het allemaal wat slechter aanpakt dan zijn grote voorbeeld (ben ff z'n naam kwijt).
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_14174825
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 16:00 schreef SeraphimX het volgende:

naar aanleiding hiervan heb ik ff zitten denken en ik dacht er dus aan dat veel mensen zeggen dat de AEL verboden moet worden.. maar, maak je ze dan niet een soort "martelaar" voor die groep mensen die de AEL wel aanhangen?

Voordeel van een uitgesproken partij is dat je ze in de gaten kunt houden en evt beheersen. Ondergronds kan het helemaal zijn gang gaan en veel meer de maatschappij zoals wij hem kennen onwrichten. Zie het zoals het drugsbeleid, we gedogen het en dus kunnen we een oogje in het zeil houden.
pi_14175131
Discussie is meer politiek dan nieuws...

*topic verplaatst van OOG naar POL*

pi_14177569
Op grond waarvan zou je deze partij dan willen of kunnen verbieden? Niet dat ik een sympathisant van Jahjah en zijn volgelingen ben, maar volgens mij heeft hij geen uitspraken gedaan die in strijd zijn met de wet. Het partijprogramma van de AEL lijkt me verder ook gewoon wettelijk toegestaan.

Net als extreem-rechtse clubjes als de NVU, NNP moet je ze naar mijn mening gewoon hun praatjes laten verkopen, want je kunt dit soort types nu eenmaal beter met argumenten te lijf gaan dan met een spreekverbod. Volgens mij zitten de meeste moslims in Nederland ook helemaal niet op die AEL te wachten.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_14177973
Gewoon doodknuffelen zo'n partij. Ophangen als het uithangbord voor allochtonen. Dan ligt de boel gegarandeerd binnen 2 jaar overgesubsidieerd op z'n gat .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_14179399
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 18:19 schreef du_ke het volgende:
Gewoon doodknuffelen zo'n partij. Ophangen als het uithangbord voor allochtonen. Dan ligt de boel gegarandeerd binnen 2 jaar overgesubsidieerd op z'n gat .
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_14179511
AEL moet niet verboden worden. Dialoog aangaan maar wel scherp in de gaten houden waar ze mee bezig zijn. Zodra er dingen gebeuren / worden gezegd die strafbaar zijn aanpakken. Dit geld overigens voor elke partij die gekke dingen doet. Zeker ook linkse partijen (extreem dan) en natuurlijk extreemrechtse partijen. Let dus wel --> ook extreemrechtse partijen mogen van mij demonstreren en vertellen wat ze precies willen. Daar hoeven dus geen linkse eikels ruzie te komen zoeken.

Alle partijen mogen zeggen wat ze willen, zolang het maar binnen de wet blijft. En niet meten met 2 maten.

pi_14179578
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 16:08 schreef freud het volgende:
Pff, ik weet alleen dat als die Nabil Marmouch in het bestuur zit, het niet veel kan wezen. Hij heeft nog op de HHS gezeten, en ik kwam hem bij projecten tegen. Wat een irritant mannetje zeg, nooit discussieren, want hij had toch altijd gelijk. Hij was ook zo'n persoon die glashard beweerde dat docenten dom waren als ze dachten dat hij het verkeerd had. Hij kon aardig lullen, maar je prikte zo door zijn argumenten heen. Hij wilde echter nooit toegeven dat hij het wel eens verkeerd kon hebben. Arrogante klootzak is het, en niet voor rede vatbaar.
HHS? Welke studie en wanneer was ie klaar? Toevallig niet Informatica he? Volgens mij heb ik eens een stageverslag van hem gelezen dan.
  maandag 27 oktober 2003 @ 20:09:26 #14
21607 the.moderator
Schapen neuken doe je zo!
pi_14180353
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 16:07 schreef Kozzmic het volgende:

Ik snap niet dat de media maar blijft berichten over de AEL. Ik ben niet voor doodzwijgen van extreme partijen, maar ten eerste is het steeds hetzelfde riedeltje wat ze in net wat andere bewoordingen vertellen en ten tweede stellen ze politiek gezien niets voor. Ze hebben misschien maximaal een paar honderd aanhangers maar krijgen meer aandacht dan bijvoorbeeld een ChristenUnie (om maar eens wat te noemen).

Die vergelijking gaat mank. Als de CU de enige landelijke Christelijke partij was dan zou die ook veel vaker in het nieuws zijn. De AEL heeft tot doel een pan-Europese politieke en sociale moslim-partij te worden.
quote:
Maar ontopic, met geschreeuw over verbieden en moslims dit, moslims dat n.a.v. deze berichten maak je ze misschien juist wel aantrekkelijker voor sommigen personen. Wat dat betreft zou ik ervoor willen pleiten er iets nuchterder mee om te gaan.
Ik heb zelf nog niemand horen schreeuwen dat de AEL-NL verboden zou moeten worden. Dat zou namelijk zeer onpraktisch zijn. Je verbiedt ook geen siervuurwerk om er knalvuurwerk voor in de plaats te krijgen.

[Dit bericht is gewijzigd door the.moderator op 27-10-2003 23:32]

Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
pi_14181604
Reageer nu op Nieuwspost.

Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Volgens het interim-bestuurslid van de Arabisch Europese Liga, Nabil Marmouch, is het huidige kabinetsbeleid een voorbode van een huiveringwekkende toekomst voor moslims in Nederland. ''Daarin staat moslims onderdrukking te wachten.
--------------------------------------------------------------------------------

Bij de AEL draait men graag feiten om.

Quote:
We moeten alles vergeten wat we zijn: onze taal, onze cultuur, ons geloof''

Als ze hun cultuur, taal en geloof willen behouden, moeten ze dat maar doen in het land waar die taal, geloof en cultuur zijn ontstaan. En naar mijn weten is dat ergens in de woestijn.

Quote:
Volgens het AEL-bestuurslid zijn de Marokkaanse jongeren juist het slachtoffer van de Nederlanders en niet andersom:

Marmouch, jij bent niet alleen een smerige zak maar ook een leugenaar, ga dat maar eens vertellen aan die vrouw die verkracht is door een groep MAROKKAANSE JONGEREN. Maar jouw definitie van slachtoffer en dader bestaat er natuurlijk uit, dat jullie het nooit de dader zijn, maar altijd het eeuwige slachtoffertje. De feiten spreken je tegen, de dagenlijkse ondervindingen van de mensen spreken je tegen. En ook jij diep in je hart spreekt jezelf tegen. Jij stuk overbelasting van MIJN land!

Quote:
Het is volgens hem aan de media te wijten dat Nederlanders een negatief beeld hebben van allochtonen.

Iedereen weet waaraan het te wijten is, AAN JULLIE ZELF!

Quote:
''Het stellen van die norm leidde uiteindelijk in Duitsland tot de Jodenvervolging. En als moslims niet oppassen staat hun hetzelfde te wachten

Als je niet weet waar je over spreekt, hou je maar beter je mond.

Quote:
Dat wegmaken kan op drie manieren gebeuren, zo stelt Jahjah: '' De nazi-stijl, die velen in het verborgen koesteren; de Milosevic-achtige optie van deportatie en als derde de eis om te assimileren. Dat wil zeggen dat je de ander niet meer de ander laat zijn. Je maakt z'n taal en geloof kapot en je hebt geen last meer van hem. Alle drie de opties hebben maar één achtergrond: racisme''.

Nr 4, we schoppen jullie er voor een vierde maal uit, met zo'n kracht dat jullie nooit meer zullen terugkomen.

Quote:
die in sommige steden bijna in de meerderheid zijn.

Zie de toekomst, niet alleen van de steden, maar van heel nederland en europa.

Quote:
In de hoofdstad van Marokko staat een grote christelijke kerk midden in het centrum, zo zei Jahjha. ''Dat gaat daar prima, dus hier ook.

Andere voorbeelden zullen we maar niet noemen zeker?

Quote:
Wacht maar tot er hier de eerste moslimpremier is. Dan kunnen mensen met eigen ogen zien of een moslim echt onverdraagzaam is''

Van uiterst links tot het centrum, dit is jullie fout. En vergeten zullen we dit in geen geval

maandag 27 oktober 2003 @ 21:56:07 #16
55630 MokroKees
Chaulerah Gek
pi_14183079
als ik moet kiezen tussen Mahathir en Balkenende , doe mij dan maar een moslim premier..
kèk lekkah naajje ège sig, Fok feez
pi_14184220
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 21:56 schreef MokroKees het volgende:
als ik moet kiezen tussen Mahathir en Balkenende , doe mij dan maar een moslim premier..
Dat weten we, dat jij dat wil.

Een moslim-fundi verkiezen. Hehe... het wordt steeds gekker. En dan nog volhouden dat ie wat anders is...

[b]Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef gelly het volgende:[/b][br]Ik wil Fok! wel leuk houden.
  maandag 27 oktober 2003 @ 22:39:42 #18
55630 MokroKees
Chaulerah Gek
pi_14184475
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 22:32 schreef Tedje_van_Es het volgende:
Dat weten we, dat jij dat wil.

Een moslim-fundi verkiezen. Hehe... het wordt steeds gekker. En dan nog volhouden dat ie wat anders is...

volgens mij doet de maleisische economie het beter als de nederlandse hoor

maar kun jullie nou effe besluiten wat ik ben . Moslim fundi, Nazi, Jenny goeree christen fundi, wat hebbie nog meer ? zo rijmt het namelijk niet met elkaar..

maandag 27 oktober 2003 @ 22:41:51 #19
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_14184544
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 22:39 schreef MokroKees het volgende:
Dit is echt een inkopper voor Raymond.

edit: Het is trouwens beter dan

Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_14185406
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 16:00 schreef SeraphimX het volgende:

naar aanleiding hiervan heb ik ff zitten denken en ik dacht er dus aan dat veel mensen zeggen dat de AEL verboden moet worden.. maar, maak je ze dan niet een soort "martelaar" voor die groep mensen die de AEL wel aanhangen? en ook dus bv. moslims of whatever die ze nu niet echt serieus nemen. Want je kan er natuurlijk donder op zeggen dat de AEL dan gaat schreeuwen dat NL de islam aanvalt enzo..

Betekend dit dan al niet dat ze al een positie hebben ingenomen waarvan uit ze toch al een invloed hebben over wat er hier gebeurt?

Laten we het toe, worden ze alleen maar gekker met hun ideeen en uitspraken, maar kappen we ze af, dan maken we ze een soort martelaar, is dat dan echt een goede keus voor ons? dan denk ik dat hun alsnog hun zin krijgen door iets teweeg te brengen in NL.. hoe dan ook, ze brengen denk ik wel een aardige reactie op gang als ze verboden worden...

Vind hun uitspraken niet gekker dan die van sommige andere politieke partijen. En als je ze verbied komt er inderdaad een replica die wel meer aanhang zal krijgen gegarandeerd.
pi_14187587
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 20:09 schreef the.moderator het volgende:

[..]

Die vergelijking gaat mank. Als de CU de enige landelijke Christelijke partij was dan zou die ook veel vaker in het nieuws zijn. De AEL heeft tot doel een pan-Europese politieke en sociale moslim-partij te worden.

Het gaat erom dat de partij weinig voorstelt. Dat betekent niet dat je er niet over moet berichten, maar om nu voor de tigste keer te horen dat ze vinden dat moslims in Nederland onderdrukt worden... We weten het nu wel.
pi_14187803
Die partij heeft zo'n impact omdat de media er met een vergroting van 100.000 op zit te zoomen. Die mensen vertegenwoordigen niemand maar worden wel telkens ivm bepaalde bevolkingsgroepen gebracht. Geen aandacht dan zullen ze vanzelf dood bloeden denk ik. En niet zoals nu disproportioneel veel aandacht. Als Abu Jaja een scheet laat wordt de chemische struktuur onderzocht en terug gebracht naar allerlei dingen. Zijn spreekbuis tot nu toe is de MEDIA en die geilen net zo hard op hem want ze moeten pagina's vullen met sensatie.
pi_14190389
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 22:39 schreef MokroKees het volgende:

[..]

Het strafbeleid ook, en aangezien jij al om fascisme/discriminatie blert als winkeldieven een bon krijgen kan je je lol op met een dergelijke premier.
quote:
maar kun jullie nou effe besluiten wat ik ben . Moslim fundi, Nazi, Jenny goeree christen fundi, wat hebbie nog meer ? zo rijmt het namelijk niet met elkaar..
Moslim-fundi. Dat is al lang duidelijk.

En gewoon de realiteit flink kwijt.

[b]Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef gelly het volgende:[/b][br]Ik wil Fok! wel leuk houden.
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 10:09:13 #24
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_14190896
Ik vind de AEL een gevaarlijke partij voor Nederland, die voor mij veel weg heeft van de NSDAP. Gelukkig hebben ze niet zo'n overtuigende leider. Zolang ze zich aan de wet houden kun je weinig doen, vrees ik. Je kunt ze alleen scherp in de gaten houden en controleren waar hun financiering vandaan komt. Verbieden is op dit moment (nog) niet aan de orde. Wat dat betreft komt de SGP eerder in aanmerking voor een verbod door het steevast schenden van de grondwet.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 11:58:22 #25
3542 Gia
User under construction
pi_14193413
Ik vind dat de media er gewoon geen aandacht meer aan moet schenken, want het is toch iedere keer hetzelfde gehuil, van 'wij zijn zo zielig'.

Het komt er voor die lui op neer dat ze onderdrukt worden, omdat ze hun Koran niet boven Onze Wet mogen stellen. Ja, jammer dan, dan ga je maar naar een land waar de Koran wel de wet is.

Verder gewoon geen aandacht aan schenken. En komt er weer eens zo'n huilbericht, dan kun je er eigenlijk alleen maar keihard om lachen.

dinsdag 28 oktober 2003 @ 12:08:09 #26
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_14193656
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 11:58 schreef Gia het volgende:
Ik vind dat de media er gewoon geen aandacht meer aan moet schenken, want het is toch iedere keer hetzelfde gehuil, van 'wij zijn zo zielig'.

Het komt er voor die lui op neer dat ze onderdrukt worden, omdat ze hun Koran niet boven Onze Wet mogen stellen. Ja, jammer dan, dan ga je maar naar een land waar de Koran wel de wet is.

Verder gewoon geen aandacht aan schenken. En komt er weer eens zo'n huilbericht, dan kun je er eigenlijk alleen maar keihard om lachen.

Precies!
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_14193772
Ik denk dat Jahjah impotent is. Die woede moet ergens vandaan komen. Zie ook zijn slechts een paar maanden durende huwelijk met die Belgische. Die heeft hem gedumpt wegens niet presteren en zodoende is hij zo verbitterd op het Westen geworden.
pi_14193992
quote:
Vreemd, de nieuwsposter op de FP hiervan, en andere Islamofoben hier, zijn juist van mening dat er niet genoeg op het grote Islam gevaar gehamerd kan worden, en schromen niet elk negatief nieuwtje te posten en aan te halen, ook al heeft het nauwelijks nieuwswaarde. Een simpel optreden van meneer Jahjah op TV krijgt standaard een eigen topic hier...

Wat is het nu?

pi_14194029
quote:

Volstrekte onzin dat over de Koran maar ze moeten wel minder aandacht krijgen.
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 12:28:41 #30
3542 Gia
User under construction
pi_14194225
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:21 schreef Chadi het volgende:

[..]

Volstrekte onzin dat over de Koran maar ze moeten wel minder aandacht krijgen.

Ik maak dat uit dergelijke nieuwsberichten toch wel op. Zal waarschijnlijk voor jou niet opgaan, maar ik heb het ook al van verschillende moslims gehoord. Ze gehoorzamen in de eerste plaats de wetten van de Koran en proberen waar deze in strijd zijn met de Nederlandse wet, toch hun zin te krijgen. Door zich te beroepen op vrijheid van godsdienst.

Ja, maar, dat moet! Want het staat in de Koran. En als het niet mag, dan beroepen we ons op vrijheid van godsdienst en stappen naar de rechter.

Zie burqa-affaire. Onder andere.

pi_14199365
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik maak dat uit dergelijke nieuwsberichten toch wel op. Zal waarschijnlijk voor jou niet opgaan, maar ik heb het ook al van verschillende moslims gehoord. Ze gehoorzamen in de eerste plaats de wetten van de Koran en proberen waar deze in strijd zijn met de Nederlandse wet, toch hun zin te krijgen. Door zich te beroepen op vrijheid van godsdienst.

Ja, maar, dat moet! Want het staat in de Koran. En als het niet mag, dan beroepen we ons op vrijheid van godsdienst en stappen naar de rechter.

Zie burqa-affaire. Onder andere.

Burqa affaire heeft NIETS met AEL te maken.
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 18:14:25 #32
3542 Gia
User under construction
pi_14203559
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:31 schreef Chadi het volgende:

[..]

Burqa affaire heeft NIETS met AEL te maken.

Zeg ik dat dan????

De AEL beweert dat moslims in Nederland onderdrukt worden.
Ik noem dat dan: Ze mogen hun Koran niet boven de nederlandse wet stellen en dat vinden ze onderdrukking en beroving van vrijheid van godsdienst.

Moslims willen in Nederland volgens de wetten van de Koran leven, ook waar deze in strijd zijn met de Nederlandse wetten en regels.

En dat kan gewoon niet altijd.

En dus zegt de AEL: Moslims worden onderdrukt!!!

Jankerds!

pi_14204307
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 18:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Zeg ik dat dan????

De AEL beweert dat moslims in Nederland onderdrukt worden.
Ik noem dat dan: Ze mogen hun Koran niet boven de nederlandse wet stellen en dat vinden ze onderdrukking en beroving van vrijheid van godsdienst.

Moslims willen in Nederland volgens de wetten van de Koran leven, ook waar deze in strijd zijn met de Nederlandse wetten en regels.

En dat kan gewoon niet altijd.

Jankerds!

wat jij het noemt zal me worst wezen zo is het gewoon niet.
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 19:28:44 #34
21607 the.moderator
pi_14205097
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 18:49 schreef Chadi het volgende:

wat jij het noemt zal me worst wezen zo is het gewoon niet.

Typisch om er dan weer gelijk varkensvlees bij te halen.
Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
pi_14206076
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 18:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Volgens mij is deze bewering nergens op gestoeld. Sterker, toen de AEL-leiding onder leiding van islamfreak Mohammed Cheppih intern de touwtjes strak trok verliet de jonge aanhang massaal de partij.

Heb je concrete voorbeelden van punten waarop 'moslims' de wetten van de Koran boven de Nederlandse wet willen stellen?

dinsdag 28 oktober 2003 @ 20:17:42 #36
55630 MokroKees
Chaulerah Gek
pi_14206244
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:12 schreef Tedje_van_Es het volgende:
Ik denk dat Jahjah impotent is. Die woede moet ergens vandaan
da's gek.. woede impliceert dus impotentie ?
meestal is die jahjah toch vrij rustig en beheerst
maar jij daarentegen ... whahah
pi_14206331
quote:
[b]Op dinsdag 28 oktober 2003 18:14 schreef Gia het volgende

Waarom denk je dat in Belgie, de AEL maar een paar honderd stemmen kreeg.
quote:
Nee, niet omdat ze de sharia niet kunnen uitvoeren. Maar ze zeggen dat ze zich geen volwaardige burgers van dit land voelen. En daar kan ik me wel een heel klein beetje in vinden. Hoewel ik wel zeg dat het ook van hun kant moet komen.

Maar ik heb laatst bij economie een onderzoek van het Sociaal Cultureel Planbureau, onder ogen gekregen. Waarin één man twee verschillende namen kreeg, één Nederlandse naam, en een buitenlandse naam. En met die verschillende namen werd bij diverse bedrijven gesolliciteerd. En het frappante was dat die Nederlandse naam véél vaker werd uitgenodigt op sollicitatie gesprekken. Terwijl het één en dezelfde man was met dezelfde kwalificaties en ervaring alleen twee verschillende namen.

lollig
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 21:10:38 #38
21607 the.moderator
pi_14207409
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 20:11 schreef Kozzmic het volgende:

* Vraag aan Gia: Heb je concrete voorbeelden van punten waarop 'moslims' de wetten van de Koran boven de Nederlandse wet willen stellen?

De islamitische en nationale ideologie van de AEL* vraagt wel om de moe'alamat.
quote:
De AEL streeft naar een islamitische samenleving, dat leeft naar de sjaria.

In het islamitische recht zijn er zaken die voorgeschreven zijn en andere zaken die weer aan de eigen inzicht worden overgelaten. Sjaria omvat aanbevolen gedrag, vormvoorschriften, morele richtlijnen en wetten die goed en kwaad van elkaar scheiden. De sjaria omvat:

• De ibadat, handelingen voor aanbidding. Het gaat hier om de 5 pijlers van de islam.
  • De sjahada, de getuigenis dat er maar een God is namelijk Allah en Mohammed (vzmh) zijn profeet is.
  • De salat, het dagelijks 5 maal bidden.
  • De zakat, de plicht de armen te ondersteunen met aalmoezen
  • De sawm, het vasten in de maand Ramadhan
  • De hadzj, het verrichten van de bedevaart naar Mekka eens in het leven.
  • De moe'alamat. De wetten ter zake de menselijke betrekkingen.

PROGRAMMA AEL NEDERLAND 2003 - 2005* vraagt niet om de moe'alamat.
quote:
[..] De AEL is een democratische en islamitische partij. Democratie is gebaseerd op het islamitische principe van Sjoera (overleg). De AEL put zijn inspiratie uit een moderne, dynamische en op consensus gerichte begrip van de islam. De AEL kiest programmatisch resoluut voor een gematigde middenweg waarbij islamitische waarden een belangrijke inspiratiebron voor het politiek handelen vormen, maar democratie nadrukkelijk wordt omhelsd en daarmee blinde toepassing van de Sjaria (recht) wordt afgewezen. [..]
Het is belangrijk om de AEL tot keuzen te dwingen i.p.v. dat de AEL de Nederlandse politiek tot Salomons-oordelen dwingt, terwijl de AEL zelf een soort splagaat-politiek voert. De Nederlandse wet kent teveel uitzonderingen om weerstand tegen de AEL en hun wensen (lees: eisen) te kunnen bieden:
  • Tweetaligheid in de provincie Friesland en het bijzondere onderwijs in heel Nederland.
  • Het toestaan van "klederdracht" voor Katholieke nonnen en etnische groeperingen.
  • Vrijwillige Euthanasie, Abortus Provocatus, Gedoogbeleid voor Softdrugs, etc, etc.
Dit zijn allemaal zaken die in Nederland op verschillende niveau's bij wet zijn geregeld. Dit levert de AEL voldoende jurisprudentie om ook voor hen uitzonderingsregels via lokale bestuursorganen af te dwingen.

[Dit bericht is gewijzigd door the.moderator op 28-10-2003 22:22]

Overall beste user 2022 dinsdag 28 oktober 2003 @ 21:30:25 #39
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_14207901
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:12 schreef Tedje_van_Es het volgende:
Ik denk dat Jahjah impotent is. Die woede moet ergens vandaan komen.
Waarom open jij dan voor elke scheet die een buitenlander laat een topic?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_14211398
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 21:30 schreef Ulx het volgende:

[..]

Waarom open jij dan voor elke scheet die een buitenlander laat een topic?

Oh, laat eens zien dan al die geopende topics van mij.
  woensdag 29 oktober 2003 @ 07:38:45 #41
52589 sjun
uit solidariteit
pi_14213327
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 21:56 schreef MokroKees het volgende:
Die kan zijn tweede man met een beschuldiging van Sodomie gevangen zetten als die iets te dichtbij komt.

Balkenende komt mij minder dictatoriaal over. Een mens mag in ons land echter zijn voorkeur hebben...

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_14213539
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 20:17 schreef MokroKees het volgende:

[..]

da's gek.. woede impliceert dus impotentie ?
meestal is die jahjah toch vrij rustig en beheerst
maar jij daarentegen ... whahah

Nou wat is die cool en beheerst. Dat hebben we gezien bij de beelden vd rellen in A'werpen.

Trouwens goeie grap zeg, dat kaatsen. Whaha . Haha. Hahaha. Haha. Ha.

Goed, even gelachen om een sociale dienst-grapje, nu weer verder met de orde vd dag. Jahjah is gewoon een nietsnut die zijn eigen landje moest ontvluchten omdat ie te veel loser was om het daar te kunnen redden en hij met de staart tussen de benen als een laffe wezel naar Europa vluchtte om daar een grote bek te hebben tegen iedereen die niet zijn fascistiche Arab-visie aanhangt.

Ach ja het leek eerst wel gevaarlijk, maar ik moet toegeven dat ik de mensen in Belgie en NL onderschat heb, ze zijn slim genoeg om niet op zo'n Adolf-wanabe te te stemmen en er doorheen te prikken. Zelfs de verbinding met de PvdA is aan het breken omdat ze zijn rechts-extremistische denkbeelden steeds meer doorkrijgen. Slechts een handjevol werkeloze domme nietsnutten die hun tijd verdoen met kankeren ipv aan hun eigen toekomst te werken houden de lijst resist nog als serieus alternatief in de hand.

Wie de schoen past trekke hem aan.

pi_14213552
quote:
Heeft de AEL al niet een beetje gewonnen?
Hoe kan je winnen door je zelf/je partij belachelijk te maken?
pi_14213721
Volgens mij heeft de AEL weinig gewonnen
quote:
Fereshta Moradi: een stem voor verborgen leed

Dinsdag 6 mei, Onlangs hebben verschillende Regionale Opleidingen Centra (ROC's) en gemeenten verboden uitgevaardigd op het dragen van gezichtssluiers. Ook de gemeente Eindhoven verbiedt ambtenaren een zogeheten niqaab of chador te dragen. De Iraanse Fereshta Moradi (35) uit Eindhoven gaat nog een paar stappen verder: ze wil een verbod op het dragen van een hoofddoek tot achttien jaar en een verbod op islamitisch basisonderwijs. Volgens Moradi moet de integratie van islamitische vrouwen drastisch anders.

EINDHOVEN - Met veel islamitische meisjes in Nederland gaat het niet goed. Al in de kinderjaren wordt de kiem gelegd voor angsten, depressies en fysieke klachten op latere leeftijd. Als de opvoeding van deze meisjes niet verandert, krijgt de samenleving straks de rekening gepresenteerd van een psychisch zwakke, onzekere generatie vrouwen die niet vrij en zelfbewust in het leven kan staan. Aan het woord is Fereshta Moradi (35), moeder van een zoon (12) en dochter (4). In haar doorzonwoning in de Eindhovense wijk Vaartbroek praat ze snel en in vloeiend Nederlands. Moradi ontvluchtte in 1984 op zeventienjarige leeftijd het beklemmende Iran. Ze woont sinds elf jaar in Eindhoven. Ondermeer als lid van GroenLinks probeert ze een gehoor te vinden voor haar opvattingen.

Haar stellige opvattingen ontleent ze onder meer aan wat ze dagelijks ziet en meemaakt. Op de basisschool van haar twee kinderen bijvoorbeeld, in Vaartbroek. 'Om godsdienstige redenen mogen meisjes niet naar het schoolzwemmen, of niet mee op schoolkamp. Bij mijn dochtertje in de klas mocht een Marrokkaans meisje van haar ouders met carnaval niet verkleed naar school. Toen iedereen verkleed kwam - behalve zij, voelde ze zich heel verdrietig en buitengesloten. Om haar toch het gevoel te geven een beetje verkleed te zijn, kreeg ze wat schmink op haar gezicht. Helemaal blij was ze. Totdat haar moeder haar kwam halen. Die was woedend. 'Wij leven volgens de regels van de islam en daarom doen we niet mee aan een feest als carnaval', zei de moeder.'

Verplicht
Moradi vindt dat scholen veel meer activiteiten verplicht moeten stellen. Nu laten ze de keuze nog vaak aan de ouders; in een aantal gevallen mogen kinderen zelfs thuis blijven. Ik vind dat als je hier woont, dat je je kinderen mee moet laten doen met de Nederlandse feesten die een school viert. Sinterklaas en carnaval kun je kinderen niet ontnemen. Daarmee ontstaat op jonge leeftijd al ongelijkheid en een 'wij'- en 'zij'-gevoel', aldus Moradi. Fel gekant is de Iraanse tegen de islamitische basisscholen. Volgens haar staan deze scholen integratie alleen maar in de weg, omdat islamitische kinderen niet buiten hun eigen kringetje vertrouwd raken met Nederlandse kinderen. 'Bovendien leren de meisjes op deze scholen volgzaam te zijn en uit de buurt van jongens te blijven. De meisjes leren hun lot te accepteren. De jongens leren dat ze altijd voor de familie moeten zorgen en dat ze hun zussen in de gaten moeten houden', aldus Moradi.

bron:Eindhovens Dagblad http://www.eindhovensdagblad.nl/archief?ArchiefID=1582566
quote:
Hoofddoek

Pure mishandeling vindt ze de hoofddoek die kleine meisjes het spelen belemmert. 'Ik zie soms al kleuters een hoofddoekje dragen. Of negenjarige meisjes. Meest gangbaar is de leeftijd van twaalf of dertien jaar. Onder het mom van 'vrijwilligheid' worden die meisjes door de familie echter gepusht een goede, onderdanige moslimvrouw te zijn.' Volgens Moradi wordt de meisjes lange tijd ingeprent dat ze zachtjes moeten praten en dat ze zich moeten schamen voor hun vrouwelijkheid, dat seks voor mannen is en verliefdheid taboe. Mede daarom lopen veel meisje met gebogen schouders en het hoofd naar beneden, met rug- en nekklachten op latere leeftijd als gevolg. Moradi pikt deze meisjes er zo uit. Ze herkent hen omdat haar eigen lot als vrouw in Iran hetzelfde was. 'Uit vrijheidsoverwegingen, maar ook uit gezondheidsoogpunt (weinig zon en frisse lucht) zou het dragen van hoofddoekjes in Nederland tot achttien jaar verboden moeten worden', stelt de politiek vluchtelinge. 'Vrouwen moeten als ze er aan toe zijn zélf kunnen beslissen of ze de hoofddoek willen dragen of niet.' Goede ontwikkeling
Het feit dat veel islamitische meisjes succesvol een opleiding volgen, is volgens haar een goede ontwikkeling. Desondanks ontstaat daarmee ook een vertekend beeld van de emancipatie. 'Veel meisjes zijn succesvol, omdat ze nauwelijks andere activiteiten hebben. Ze hebben school en thuis. Maar waar blijven deze meiden na hun opleiding? Nog steeds worden veel meisjes tegen hun zin uitgehuwelijkt of ze krijgen kinderen zonder dat ze daar zelf voor gekozen hebben.'

[b]Besnijdenis

Moradi vindt verder dat instanties als de GGD een veel actievere rol zouden kunnen spelen bij het controleren op en voorkomen van vrouwenbesnijdenis. Ook de leerplichtambtenaar zou onmiddellijk moeten worden ingeschakeld als een islamitisch meisje plotseling niet meer op school komt. 'Nog steeds worden veel Somalische meisjes op negenjarige leeftijd besneden. Ze gaan 'op vakantie' naar Somalië en worden daar voor de rest van hun leven verminkt. Ouders die hun kinderen zoiets aandoen, zouden gestraft moeten worden, net als in Frankrijk.' Als actief lid van GroenLinks probeert Moradi haar standpunten uit te dragen. Verder bezoekt ze allerlei bijeenkomsten van vrouwenorganisaties om aandacht voor deze problemen te vragen. Ook bezoekt ze wekelijks asielzoekerscentrum Beatrixoord waar ze met vrouwen praat die slachtoffer zijn geworden van mishandeling. Het liefst zou ze een opvang of helpdesk willen creëren voor islamitische vrouwen die psychisch of fysiek slachtoffer zijn geworden van mishandeling in naam van de islam. 'Ik heb veel vrouwen onderdak in ons huis geboden, maar eigenlijk gaat dat niet samen met een gezinsleven.'

Bron: http://graverdammer.vrijspraak.org/art-all.php3?art_action=hoofddoek
quote:
Volledig verbod chador bepleit

AMSTERDAM - De gezichtssluier moet niet alleen op de scholen, maar overal in de Nederlandse samenleving worden verboden. Dat zegt Ankie Verlaan, lid van het college van bestuur van de Universiteit van Amsterdam (UvA) en oud- bestuursvoorzitter van het Regionaal Opleidingen Centrum (ROC) Amsterdam, een grote centrale voor beroepsonderwijs, in een interview met deze krant. ''Respect voor elkaar laat je zien door elkaar in de ogen te kijken.''

Verlaan verwierf landelijke bekendheid met de manier waarop ze de gezichtssluierkwestie op het ROC afhandelde. Drie meisjes verschenen vorig jaar met een zogeheten chador op school, waarop de leiding hen de toegang ontzegde. Dat leidde tot veel commotie.

In navolging van het ROC stelden de meeste scholen een chadorverbod in, omdat de sluier een goede communicatie in de klas zou belemmeren. De Commissie Gelijke Behandeling gaf in maart dit jaar het ROC gelijk. Twee van de drie tieners waren naar de commissie gestapt. Zij zagen na de uitspraak af van een rechtszaak over het verbod. Twee van de meisjes zijn op het ROC gebleven en dragen geen sluier meer.

Het ROC kwam, onder aanvoering van Verlaan, met andere strenge regels voor de in totaal ruim dertigduizend leerlingen. Zo moet als voertaal Nederlands worden gebruikt. Volgens Verlaan zou dat op elk schoolplein moeten gelden. ''Ik realiseer me dat wij in Nederland integratieproblemen altijd op een merkwaardige manier hebben aangepakt. We hebben volstrekt genegeerd wat er speelde, wat mensen doen, hoe ze samenleven. Ineens denk je, als het over de gezichtssluier gaat: ho eens even. Met alle respect voor elkaars overtuiging, maar moeten wij dat in Nederland toelaten? Ik vind van niet.''

Verlaan, voormalig topambtenaar, heeft forse kritiek op de landelijke politiek. Het Ministerie van Onderwijs bekommert zich meer om de eigen positie dan om de status van het onderwijs en de laatste kabinetten zijn slap geweest, zegt ze. ''Scholen in grote steden zouden bijvoorbeeld, vanwege de problemen, meer geld moeten krijgen dan plattelandsscholen, maar niemand doet er wat aan. Niemand durft dat.''

Bron: Parool 27-9-2003 http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1064640306133.html

In de West Europese cultuur laat je respect voor elkaar zien door elkaar in de ogen te kijken. Vermeende promotie van 'multicultuur' leidt dan tot misverstanden en onbegrip. AEL wint daarmee hooguit publiek dat niet uitblinkt in gebruik van het eigen verstand. Publiek dat niet begrijpt dat een vrije samenleving kansen in plaats van beperkingen biedt.

Met Nabil Marmouch als rolmodel hoeven we voorlopig nog niet te rekenen op een opbouwende bijdrage van deze organisatie aan de Nederlandse samenleving. Het zou pas van bevoogding getuigen als migranten de kans ontnomen wordt daar zèlf achter te komen. Het Nederlandse onderwijs heeft voldoende niveau om kinderen een eenvoudige balans te leren opmaken. De Nederlandse samenleving hoeft enkel ruimte te bieden aan haar ingezetenen om rustig die balans te kunnen opmaken

salva cum reverentia
  woensdag 29 oktober 2003 @ 12:21:25 #45
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_14218699
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 21:10 schreef the.moderator het volgende:

[..]

De islamitische en nationale ideologie van de AEL* vraagt wel om de moe'alamat.
[..]

PROGRAMMA AEL NEDERLAND 2003 - 2005* vraagt niet om de moe'alamat.

Als alleen de AEL dit in zijn programma heeft staan, lijkt het dus allemaal wel mee te vallen.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  woensdag 29 oktober 2003 @ 13:41:24 #46
3542 Gia
User under construction
pi_14220833
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 12:21 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Als alleen de AEL dit in zijn programma heeft staan, lijkt het dus allemaal wel mee te vallen.

Ik had het dan ook over de AEL en niet over alle Nederlandse moslims.

Verder wil ik wat dat betreft wel opmerken dat je klederdracht en kleding van Moslima's rustig mag vergelijken, want een Volendamse gaat ook niet in klederdracht naar haar werk en zeker niet als er kledingvoorschriften gelden. Die zullen ook niet naar de rechter stappen om te eisen dat ze hun klederdracht op het werk mogen dragen.

Stel een moslima gaat als verpleegster werken.
Uiteraard kan er een hoofddoekje gefabriceerd worden dat bij het uniform past, en daar zou ik ook mee akkoord kunnen zijn. Maar compleet in gordijnen op je werk verschijnen, kan dus net zomin als een Volendamse in klederdracht.

Als een werkgever een hoofddoekje verbiedt, om wat voor reden dan ook, hoor je je daar bij neer te leggen.
Zelfs nonnen dragen hun habijt en kap niet meer op hun werk, maar gewone kleding, dus waarom zou er voor moslims een uitzondering gemaakt moeten worden.

Bidden onder werktijd is net zo iets. Als de werkgever het toestaat, akkoord. Maar zoniet, dan niet gaan eisen.
Zeker nu, met de ramadan, willen ze per se onder werktijd bidden, omdat ze anders niet goed genoeg meedoen met de ramadan. Ja, pech, als de werkgever het niet goed vindt, bidt je maar in je eigen tijd.

woensdag 29 oktober 2003 @ 16:39:55 #47
21607 the.moderator
pi_14226324
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 12:21 schreef tvlxd het volgende:

In tegenstelling tot popular believe is de AEL ook niet de meest extremistische moslimpartij.
pi_14236004
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 16:39 schreef the.moderator het volgende:

[..]

In tegenstelling tot popular believe is de AEL ook niet de meest extremistische moslimpartij.

Maar over andere moslimpartijen hoor je niet veel. Tenminste, ik zou er geen één uit de NL politiek kunnen opnoemen.
  woensdag 29 oktober 2003 @ 22:31:48 #49
21607 the.moderator
pi_14236260
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 22:22 schreef Kozzmic het volgende:

Maar over andere moslimpartijen hoor je niet veel. Tenminste, ik zou er geen één uit de NL politiek kunnen opnoemen.

Dat valt me dan tegen van een POL modje.
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 22:15 schreef Sidekick het volgende:

Er zijn meerdere "moslimpartijen".

Bijvoorbeeld: Arabische Democratische Partij wordt opgericht

Er zijn 930.000 moslims. Hoewel er enige overdrijving is, spreekt Wilders hier de waarheid.

pi_14236582
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 22:31 schreef the.moderator het volgende:

[..]

Dat valt me dan tegen van een POL modje.
[..]

Ik geloof dat die partij een heel klein handjevol stemmen heeft gehaald bij de Amsterdamse gemeenteraadsverkiezingen in 2002, en daarna is er nooit meer iets van vernomen. Verder was dit volgens mij een partij die zich meer profileerde als Arabisch dan als moslim. En in ieder geval niet radicaler dan de AEL.
  Overall beste user 2022 woensdag 29 oktober 2003 @ 22:53:02 #51
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_14236822
ALs ik effe op de topictitel moet ingaan: Het is dat er een aantal figuren in de rechtse media van elke scheet die JahJah laat een chemische aanslag maken, anders was die hele club allang weer vergeten. Drie stemmen gehaald bij de stadsdeelraadverkiezing in St Job in 't Goor en dat was het wel zo'n beetje.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 29 oktober 2003 @ 23:00:39 #52
21607 the.moderator
pi_14237048
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 22:44 schreef Kozzmic het volgende:

Ik geloof dat die partij een heel klein handjevol stemmen heeft gehaald bij de Amsterdamse gemeenteraadsverkiezingen in 2002, en daarna is er nooit meer iets van vernomen. Verder was dit volgens mij een partij die zich meer profileerde als Arabisch dan als moslim. En in ieder geval niet radicaler dan de AEL.

De radicale partijen zitten (nog) in het buitenland. De AEL is zelf eik nog gematigd Islamitisch te noemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')