abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14169707
Ik word de laatste tijd gestalked door een nachtmerrie. Misschien is dat een beetje een vreemde manier van omschrijven, maar zo voelt het wel aan. Zo'n 2, 5 maand geleden droomde ik t voor het eerst en hij kwam steeds vaker terug..
Het is inmiddels zo erg dat ik praktisch elke nacht die nachtmerrie heb. En ik word er echt horendol van. Ik slaap vreselijk slecht, wordt wel 3 keer wakker 's nachts en steeds als ik weer in slaap val begint het hele liedje van voor af aan. .

Dit echt geen doen zo. Ik kom niet aan mn rust, wil niet gaan slapen en ik ben overdag bekaf..
Heeft iemand tips of trucs om van terugkerende dromen/nachtmerries af te komen?

Fok!bejaarde
pi_14169783
Probeer er voor te zorgen dat er geen licht binnen komt.. Dat hielp bij mij tenminste bij nachtmerries.. Dus geen nachtlampje aan.. gordijnen dicht, deur dicht.
Koeien loeien.
pi_14169859
Meestal zijn nachtmerries afkomstig van een (onderbewuste) angst. Je kan proberen te blijven vluchten van die angst, maar hij zal je uiteindelijk weer weten te vinden. De enige effectieve manier om van je nachtmerrie af te komen is uit te zoeken war hij precies over gaat, en dit in het echte leven het hoofd bieden.

Echter, sommige zaken kun je niet het hoofd bieden (zoals bijvoorbeeld angst voor het verlies van een geliefde). In dat geval is het verstandig om met die persoon te praten erover, of eventueel met een psycholoog.

Ik heb zelf ooit ook nachtmerries gehad die elke avond terugkwamen, en die gingen over het te pletter vallen van grote hoogten (uit achtbanen, van flats, you name em). Alleen door van de bovenste verdieping van een flat naar beneden te kijken, ben ik er vanaf gekomen.

Succes.

Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_14169867
Wat gebeurt er in die droom? misschien iets wat je in het verleden hebt weggestopt?
Praatprieter
  maandag 27 oktober 2003 @ 12:42:57 #5
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_14169893
Daar kun je iets aan doen.
Dat heet lucide dromen.
Lees dit maar eens.
http://www.xs4all.nl/~pasquale/TTM/nl/1/
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  maandag 27 oktober 2003 @ 12:51:51 #6
52379 joosd
WWW.AXCLUB.NET
pi_14170095
wat ook helpt is minder/niet eten later op de avond
pi_14170199
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 12:42 schreef hemmes het volgende:
Wat gebeurt er in die droom? misschien iets wat je in het verleden hebt weggestopt?
Dat is het 'em juist. Het is een nare herinnering uit mn verleden die nu elke nacht terugkomt. Elke keer moet ik daar weer van A-Z doorheen en dat is zo pijnlijk en frustrerend.
Fok!bejaarde
pi_14170289
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 12:56 schreef Anosmie het volgende:

[..]

Dat is het 'em juist. Het is een nare herinnering uit mn verleden die nu elke nacht terugkomt. Elke keer moet ik daar weer van A-Z doorheen en dat is zo pijnlijk en frustrerend.

Misschien omdat je er in het dagelijks leven niets of te weinig mee 'doet'?
Mijn ervaring is dat als je de slechte gewoonte hebt dingen die je meemaakt te verdringen, ze je in je slaap genadeloos weten te vinden.

Je zou kunnen proberen erover te gaan schrijven, in een soort dagboekje oid, voor jezelf, of om eens met iemand over je ervaringen te gaan praten.
Onderbroken nachten door dit soort nachtmerries zijn slopend voor je, dus zorg goed voor jezelf.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_14170356
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 12:41 schreef SocialDisorder het volgende:
Meestal zijn nachtmerries afkomstig van een (onderbewuste) angst. Je kan proberen te blijven vluchten van die angst, maar hij zal je uiteindelijk weer weten te vinden. De enige effectieve manier om van je nachtmerrie af te komen is uit te zoeken war hij precies over gaat, en dit in het echte leven het hoofd bieden.

Echter, sommige zaken kun je niet het hoofd bieden (zoals bijvoorbeeld angst voor het verlies van een geliefde). In dat geval is het verstandig om met die persoon te praten erover, of eventueel met een psycholoog.

Ik heb zelf ooit ook nachtmerries gehad die elke avond terugkwamen, en die gingen over het te pletter vallen van grote hoogten (uit achtbanen, van flats, you name em). Alleen door van de bovenste verdieping van een flat naar beneden te kijken, ben ik er vanaf gekomen.

Succes.

Maar wat als het om een reeele angst gaat. Iets wat je hebt meegemaakt. Iets waarvan ik dacht dat het over and done was. Het is gebeurd, je kan er niks aan doen, verder met je leven..
Fok!bejaarde
pi_14170589
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 13:00 schreef shmoopy het volgende:
Misschien omdat je er in het dagelijks leven niets of te weinig mee 'doet'?
Mijn ervaring is dat als je de slechte gewoonte hebt dingen die je meemaakt te verdringen, ze je in je slaap genadeloos weten te vinden.

Je zou kunnen proberen erover te gaan schrijven, in een soort dagboekje oid, voor jezelf, of om eens met iemand over je ervaringen te gaan praten.
Onderbroken nachten door dit soort nachtmerries zijn slopend voor je, dus zorg goed voor jezelf.

Ik hou altijd alles voor mezelf, dus het zou heel goed kunnen dat het daarom nog steeds terugkomt. Die droom wordt ook steeds intenser/echter.. ik heb gewoon niet meer door dat ik droom, alles voelt zo echt.
Erover praten doe ik niet. Dat kan en wil ik ook niet (lekker eigenwijs, ik weet het). Maar misschien dat een dagboek helpt. Dan kan ik het in ieder geval proberen om van me af te schrijven. Dankje voor de tip!
Fok!bejaarde
  maandag 27 oktober 2003 @ 14:02:42 #11
37811 hemmes
Prietprater
pi_14171706
Ik zou naar de huisarts gaan, niet omdat je niet in orde bent, maar die kan je in vertrouwen nemen en wellicht heeft hij of zij een oplossing voor je hebben. Probeer anders iemand uit je omgeving van wie je erop aan kan gaan dat deze te vertrouwen is, en begin met vertellen. Het zal moeilijk en emotioneel zijn maar het zal je helpen
Praatprieter
pi_14172538
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 14:02 schreef hemmes het volgende:
Ik zou naar de huisarts gaan, niet omdat je niet in orde bent, maar die kan je in vertrouwen nemen en wellicht heeft hij of zij een oplossing voor je hebben. Probeer anders iemand uit je omgeving van wie je erop aan kan gaan dat deze te vertrouwen is, en begin met vertellen. Het zal moeilijk en emotioneel zijn maar het zal je helpen
Mijn huisarts ken ik helemaal niet, ik heb hem pas 1x gezien en toen voelde ik me niet op mn gemak bij hem.
Een vriend van mij weet tot op zekere hoogte wel wat er speelt. Maar (onbewust) is zijn gedrag veranderd. En dat wil ik dus voorkomen. Ik wil niet dat mensen zich ineens anders tegen me gaan gedragen omdat.. of dat ze anders over me gaan denken omdat..

En daarbij komt dat ik het echt heel moeilijk vind om erover te praten. Die confrontatie aangaan.. vragen beantwoorden. Ik word al naar als ik er aan denk..

Ik denk toch dat het proberen van me af te schrijven een betere optie is..

Fok!bejaarde
  woensdag 29 oktober 2003 @ 16:48:52 #13
41636 Rodelion
Wereldheerser
pi_14226565
Hey Nosmie,

Succes met dat nachtmerriespul enzo...

Als je het mailadres van de mimi wilt hebben: het is hetzelfde adres als vroeger. Weet je die niet meer? Dan kan je een mailtje sturen zodat ik je mail-adres weet en dan mail ik daar haar mail-adres heen. Voor m'n mailadres: zie mijn profiel. Zo moet het lukken

Groetjes,

Ronnie :p

pi_14239924
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 12:35 schreef Anosmie het volgende:
Ik word de laatste tijd gestalked door een nachtmerrie. Misschien is dat een beetje een vreemde manier van omschrijven, maar zo voelt het wel aan. Zo'n 2, 5 maand geleden droomde ik t voor het eerst en hij kwam steeds vaker terug..
Het is inmiddels zo erg dat ik praktisch elke nacht die nachtmerrie heb. En ik word er echt horendol van. Ik slaap vreselijk slecht, wordt wel 3 keer wakker 's nachts en steeds als ik weer in slaap val begint het hele liedje van voor af aan. .

Dit echt geen doen zo. Ik kom niet aan mn rust, wil niet gaan slapen en ik ben overdag bekaf..
Heeft iemand tips of trucs om van terugkerende dromen/nachtmerries af te komen?

Als je na een nachtmerrie wakker wordt moet je VOOR dat je iets zegt, het raam uit kijken (zorgen dat je de hemel ziet) en zeggen (ik ken dit in het russisch maar ik vertaal het, het zou ook vertaald moeten werken)

Waar de nacht heen gaat, gaat ook de droom heen

3x

(Kuda noch, tuda i son)

bij mij werkt het altijd heel goed.

ohja vervolgens op de andere zijde in slaap vallen dan voorheen.

zaterdag 1 november 2003 @ 10:08:43 #15
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_14293788
zoals ik gelukkig al zag staan tussen de reacties is lucide dromen. toen ik een jaar of 8 was ben ik ermee gaan experimenteren en dat was toen hard nodig (hele nare dromen). ik ben nu al jaren de regisseur van mijn eigen dromen. maar gebruik het nu niet meer om angsten de baas te kunnen, maar meer om te dromen wat ik wil. probeer het en je zult versteld staan hoe snel jij het ook kan.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_14312509
Tijdens je slaap, door te dromen, verwerk je de talloze indrukken die je de voorafgaande dag heb opgedaan. Of andere, onverwerkte indrukken uit het verleden.

Ik geloof graag dat je dus steeds wordt geconfronteerd met een droom die gaat over een gebeurtenis uit je verleden. Je hebt het verdrongen, maar dat accepteren je hersenen niet.

Probeer die gebeurtenis irl te verwerken. Door het, zoals al is gezegd op te schrijven of de gebeurtenis een aantal malen na te gaan in gedachte. Of door er over te praten, maar ga iig de confrontatie aan.Hoe moeilijk dat misschien ook is.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')